Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zmiana szprych i budowa kół


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 GalGavu

GalGavu
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 lipiec 2013 - 20:51

Witam,
mam prośbę: potrzebuję pomocy w doborze szprych i obręcz do składania kół. Nie znam się na tym kompletnie, a chcę zbudować dwa komplety wytrzymałych kół (moja waga docelowa to 78-80kg). Obecnie dwie pary kół:
- obręcze maddux gx460, szprychy no name, piasty deore (brzmi dziwnie ale takie były). Przód: 32 szprychy, Tył: 32 szprychy. Z tymi kołami jest w zasadzie wszystko ok, tzn. bardzo chciałbym szprychy wymienić bo mi strzeliła właśnie jedna i się trochę boję,
- obręcze mavic cosmic, szprychy no name, piasty mavic cosmic. Przód: 24 szprychy, Tył: 28 szprych. Te koła mają pęknięcia w obręczach więc są do wymiany (obręcze i szprychy).

Więc sprawa wygląda tak:
1. Do pierwszego zestawu potrzebują pomocy w wyborze szprych na wymianę - tu chciałbym płaskie czarne ale generalnie zdaję się na wasze zdanie co by było wytrzymałe.
2. Do drugiego zestaw potrzebują szprych i obręczy (piasty działały na 9s więc zdaje mi się, że na 10s też zadziałają - zgadza się?). Tutaj ponownie chciałbym aby to były płaskie szprychy i obręcze z jakimś większym profilem ale zdaję się na was.

Moja obecna waga to 85kg, budżet na to wszystko - bardzo fajnie by było 1000zł (same części, zaplatać będę prawdopodobnie w Harfie we Wrocławiu). Co polecanie? Bardzo proszę o pomoc. Ew. mogę umieścić zdjęcia jeśli potrzeba, a już na pewno umieszczę zdjęcia po budowie :)

P.S. 1000zł ale wolałbym kupować w polskich sklepach.

#2 adriansocho

adriansocho
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 lipiec 2013 - 22:12

A jaki masz pomysł na te Cosmiki? To są koła systemowe, wydaje mi się, że te nowsze wersje mają proste szprychy, trudno będzie coś dobrać do tych piast (a z doświadczenia z kołami Mavic Crossride wiem, że dystrybutor będzie chciał za nowe obręcze mniej więcej 90% ceny nowego kompletu kół).

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 lipiec 2013 - 22:36

Nie znam się na tym kompletnie, a chcę zbudować dwa komplety wytrzymałych kół


no to sorki, ale nie zbudujesz jak sie nie znasz kompletnie .

troche porad jest w dziale "koła składane"

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 GalGavu

GalGavu
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądWrocław

Napisano 20 lipiec 2013 - 08:28

@SPIKE
ja potrzebuję po prostu pomocy w doborze części. Nie chcę kupować całkowicie nowego zestawu kół. Całkowicie zdałbym się na was.
Ale ok doczytam i dam swoją propozycję - chociaż bardziej liczyłem na propozycje z waszej strony.

@adriansocho
co do cosmiców - nie potrzebuję tych samych obręczy, tzn. mogą być całkowicie inne obręcze niż cosmici.

#5 GalGavu

GalGavu
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądWrocław

Napisano 20 lipiec 2013 - 10:01

1. A więc co do pierwszego zestawu proponuję wymianę szprych na Mac Spoke Aero 424 (284mm) - wytrzymałość 1600 N/mm2 czy to jest dużo?

2. Co do drugich kół to na razie nie wiem jak zdjąć szprychy z przedniego koła bo wygląda na nierozbieralne więc możliwe, że po prostu całe koła bym budował.

#6 Neraxes

Neraxes
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądAleksandrów Łódzki

Napisano 18 sierpień 2013 - 16:48

Odświeżę temat żeby nie zakładać nowego.

 

Mam problem: Muszę wymienić obręcz w starej kolarce, zdecydowałem się już na Alexrims R450 i na szprychy Sapim Laser . Nie wiem tylko jaką długość szprych wybrać. Dokładniej - na stronie Sapim jest kalkulator, tylko nie wiem czy w polu 'internal diameter of the rim' wpisać ERD (no bo w sumie to nie jest ERD) czy co wpisać właściwie.. Mało tego pojawia się grubość ścianki 'rim thickness'. Może zrobić tak, że w 'rim thickness' wpisać 0, a w 'internal diameter of the rim' wpisać wtedy ERD?



#7 Cdentro

Cdentro
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 07 marzec 2014 - 11:51

Autorze wątku.
Mam wrażenie, że poszukujesz nie istniejącego produktu.
By szprychy nie urywały się warto pupę na dziurach podnieść z siodełka i na ugiętych nogach z nóg i rąk zrobić sprężyste amortyzatory.
Poza tym przeplecenie wiąże się z wycentrowaniem.
Dasz sobie z tym radę?

#8 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 marzec 2014 - 15:29

Autorze wątku.
Mam wrażenie, że poszukujesz nie istniejącego produktu.
By szprychy nie urywały się warto pupę na dziurach podnieść z siodełka i na ugiętych nogach z nóg i rąk zrobić sprężyste amortyzatory.
Poza tym przeplecenie wiąże się z wycentrowaniem.
Dasz sobie z tym radę?

 

zanim zaczniesz coś pisać, to zerknij na datę posta i zastanów się czy kogokolwiek ten temat jeszcze interesuje...





Dodaj odpowiedź