Skocz do zawartości


Zdjęcie

Owalne tarcze


28 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Chcia³by¶ u¿ywaæ owalnych tarcz? (39 użytkowników oddało głos)

Chcia³by¶ u¿ywaæ owalnych tarcz?

  1. Tak, czemu nie? Z chêci± zobaczy³(a)bym jak one dzia³aj±. (33 głosów [82.50%])

    Procent z głosów: 82.50%

  2. E tam, nie. Wolê stare, dobre "kó³eczka". (7 głosów [17.50%])

    Procent z głosów: 17.50%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#1 VeloFurman

VeloFurman
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądSuchedniów

Napisano 23 lipiec 2013 - 23:07

Witam, mam do Was kilka pytań. Ale najpierw kilka słów.

Ostatnio bardzo zaciekawiły mnie owalne tarcze, są one głównie stworzone po to żeby wyeliminować martwy punkt podczas pedałowania, co pozwala na płynniejszą jazdę i mniejszą utratę mocy (mniej mocy musimy używać na "przepychanie" korby z martwego punktu, a w wyniku tego możemy tę moc wykorzystać do szybszej jazdy lub po prostu zaoszczędzić ją). Pomyślałem że czemu by nie spróbować na takim czymś pojeździć. No i od razu nasunęły mi się dwa pytań:

1. Jestem kolarzem startującym w wyścigach które wymagają licencji itp. więc wszelakie przepisy PZKOL-u mnie obowiązują. Dlatego mam do Was pytanie (może wśród Was jest jakiś sędzia), czy używanie owalnych zębatek przez kolarzy w kategorii junior młodszy/junior jest dozwolone, oczywiście z odpowiednią ilością ząbków?

2. Osobiście uważam się za sprintera, cóż może jest inaczej ale myślę że w tym jestem najlepszy. Czy ktoś może używał takich zębatek i wie czy owalny kształt tarcz nie przeszkadza w wykonywaniu sprintu, obiektywnie patrząc wykonuje się tam bardzo dużo obrotów korb, więc ich owalny kształt pewnie jakoś wpływa na wykonywanie sprintu. No i nigdy nie widziałem sprintera z takimi tarczami.



Z góry dzięki za poświęcenie czasu i czekam na odpowiedzi, ale też zapraszam do ogólnej dyskusji na temat owalnych tarcz, bo pewnie dużą część z nas to interesuje. Tu zamieszczam link to krótkiego artykuły na ten temat: http://www.cyklomani...tary-pomys.html

PS: Jeszcze raz zapraszam do dyskusji :) Pozdrawiam

#2 Mikip

Mikip
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 lipiec 2013 - 23:49

w juniorach/ juniora młodszych każdy jest sprinterem ;-)

#3 VeloFurman

VeloFurman
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądSuchedniów

Napisano 23 lipiec 2013 - 23:55

No to mam dużą konkurencję hehe :mrgreen: No dobra, ale nie róbmy offtop'u i wracajmy do sedna, czy ogólnie takie tarcze przeszkadzają w sprintach, no i czy są dozwolone przez przepisy (dla kategorii junior/junior młodszy).

banner1-1.png

#4 Mikip

Mikip
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 lipiec 2013 - 00:19

Są dozwolone, takie tarcze w sprintach nic nie dają one prowadzą do jazdy na wyższej kadencji.

#5 VeloFurman

VeloFurman
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądSuchedniów

Napisano 24 lipiec 2013 - 08:12

No to dobrze jeśli są dozwolone bo chciałbym takie przetestować, a co do sprintów, bardziej chodziło mi o to czy nie przeszkadzają niż czy coś dają. ;-) W takim razie, mój problem rozwiązany, teraz wasza kolej Panowie. Zapraszam do dyskusji.

banner1-1.png

#6 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 lipiec 2013 - 09:06

Na sprinty to trochę bez sensu, największe znaczenie mają w czasówkach, potem w jeździe w górach.
Sam chciałem sobie takie sprawić, ale ceny Rotora mnie na razie odstraszyły :)

pzdr

#7 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 24 lipiec 2013 - 09:11

Ja używam Doval http://www.ebay.com/...=7294&_from=R40 wg mnie lepiej się jeżdzi niż na Rotorze. Doval jest znacznie tańszy . Mam taki set - tylko że 48/36 http://www.ebay.com/...=item3a831b7aaa z przesyłką kosztował mnie 170zł. http://images.tinypi...2e8w7wxwi7g.jpg

#8 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 24 lipiec 2013 - 14:43

Jestem uzytkownikiem Rotor QRings 53/39 od dwoch lat.

Mam swoje przemyslenia, ktore zawarlem juz w dwoch istniejacych tutaj tematach - nie bede sie powtarzal - zapraszam do wyszukiwarki :)

#9 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 488 postów
  • SkądJawor

Napisano 31 lipiec 2013 - 10:00

GrzegorzP, Jak oceniasz ten set ? Ile na tym zrobiłeś ? jakie wrażenia z jazdy ? Czy porównywałeś "geometrię/kształt" tych koronek z osymetric ? Cena trzeba przyznać kusząca... Na przyszły sezon będę musiał coś kupić :-)

A może ktoś jeszcze ujeżdża blaty doval i może się podzielić opinią ?

#10 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 31 lipiec 2013 - 22:13

ja mam obecnie rotora chce sprawdzic dovala, tyle ze czekam na odpowiedz od nich bo chce wersje 360
Dołączona grafika
naukowe badania o owalnych tarczach mozna poczytac tu:
http://www.noncircularchainring.be/

#11 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 5252 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 01 sierpień 2013 - 09:03

Zastanawia mnie (póki co) czy nie ma problemów z zrzucaniem łańcucha na zewnątrz przy przełączaniu z małego koła zębatego na duże?

Właśnie zastanawiałem się jak zoptymalizować wykorzystanie kasety - od 17 w górę jest przeskok o 2 zęby co mnie trochę zaczyna wkurzać. Biorąc pod uwagę obecnie najczęściej wykorzystywane przeze mnie: 14-15-16-17-19 użycie blatu 48 (obecnie 50) pozwoliłoby unikać 19 i używać 13-17 ze stopniowaniem co 1 ząbek. Traciłbym jedynie na zjazdach możliwość dokręcania do wyższych prędkości, ewentualnie w tych nielicznych przypadkach musiałbym nieco zwiększyć kadencję.

Jeśli Doval'e sprawują się dobrze, to przemyślę czy nie wymienić zestawu kół zębatych obecnie używanych na 48/35

Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#12 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 01 sierpień 2013 - 09:43

Ja mam Doval 360" 48/36 w mojej szosie , dziś planuje zrobić jakieś 100km - to napiszę jakieś świeżą recenzję. Miałem też Dovala w wersji MTB - sprzedałem i klient był bardzo zadowolony . Ja prawdę mówiąc swojego Dovala 360" niezbyt ogarniam - tam jest tyle możliwości regulacji... http://www.tinypic.p...p=upload_result

#13 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 5252 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 01 sierpień 2013 - 12:02

Popraw link :!:

Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#14 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 01 sierpień 2013 - 14:29

http://zapodaj.net/2...3a02a2.jpg.html No i zrobiłem te 100km. Pedałuje się inaczej... trudniej się zakwasić chyba , łatwiej jechać np. pod wiatr - można dusić i dusić i się tak nie męczyć. \tak - wiem ten mój opis jest niezbyt - ale jakoś trudno mi opisać wrażenia.

#15 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3876 postów
  • SkądSurrey

Napisano 01 sierpień 2013 - 15:02

Zastanawia mnie (póki co) czy nie ma problemów z zrzucaniem łańcucha na zewnątrz przy przełączaniu z małego koła zębatego na duże?

Jest, i to jest imo najwiekszy problem owalnych zebatek.
Jak sie ustawi zeby wrzucalo na wieksza, to jednoczesnie istnieje duze ryzyko, ze ja przerzuci.
Przy okraglych, jezdzac na ultegrze i sramie red sparowanego z korba campy 11s, taki zakwas nigdy nie mial miejsca. W przypadku przerzutki reda Ti i Qrings, wyrzuca lanuch na zewnatrz.
Dobra rzecza w Qrings sa piny zapobiegajace zakleszczeniu sie lancucha pomiedzy korba i zebatka, umieszczone po obu stronach zebatki. Jak lancuch spada, to tylko na piny. Wystarczy zrzucic przod na mala i lancuch wskakuje na zebatki. IMO, mozna to zjawisko zminimalizowac ale czy da sie je zupelnie wykluczyc?
Pewnie to zalezy od stosowanych zmieniarek i kabli i wielu prob ustawienia systemu.

Osobiscie, nie zraza mnie to, lepiej mi sie jezdzi na jajkach niz na okraglych.
Nastepne jakie bede chcial sprobowac, to QXL.

#16 VeloFurman

VeloFurman
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądSuchedniów

Napisano 01 sierpień 2013 - 16:03

A co myślicie o firmie Osymetric? http://www.osymetricusa.com/ Bradley Wiggins i Chris Froome jeżdżą na nich (więc chyba są dobre) tylko że chyba w wersji francuskiej http://www.osymetric.com/ . W ogóle, jest jakaś różnica między OsymetricUSA a France? Czy chodzi tylko o miejsce produkcji a firma jest ta sama?

banner1-1.png

#17 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3876 postów
  • SkądSurrey

Napisano 01 sierpień 2013 - 18:12

Wiggins juz nie jezdzi na Osymetric. W tym sezonie przesiadl sie na okragle DA.
A Osymetric twierdzi, ze dzieki temu stracil pewnosc w TT i na podjazdach, a to dzieki roznicy 30W na niekorzysc DA.

#18 KubaG

KubaG
  • Użytkownik
  • 278 postów
  • SkądKrk

Napisano 01 sierpień 2013 - 19:47

Pewnie już to pytanie się pojawiało, ale może mnie nie zakrzyczycie. Czy 53 zęby na jajku to to samo co 53 na okrągłym blacie ? Czy na jajku 53 jednak za ciężko albo za lekko się rozkręca ?
Pytam, bo GrzegorzP napisał, że w szosie ma duży blat jajko 48. Jak na szose to to chyba trochę za mało stąd te wątpliwości.

#19 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 01 sierpień 2013 - 20:29

Mi twardych przełożeń nie brakuje , gdzieś w prospektach Dovala wyczytałem że jajo 48 to odpowiednik okrągłych 50T - spierać się nie będę . Kasetę mam 11-23 9s . Ale wadą małych blatów jest mniejsza płynność jazdy - większe odstępy między biegami.

#20 VeloFurman

VeloFurman
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądSuchedniów

Napisano 01 sierpień 2013 - 20:47

KubaG, tak na stronie Osymetric też wspominają o tym że np. 52 to jak 50 i tak dalej, po prostu lżej Ci się jeździ. :) A ja ponawiam pytanie czy OsymetricUSA i Osymetric z Francji to to samo? "Wersje" USA wyglądają bardziej profesjonalnie wg. mnie.

banner1-1.png



Dodaj odpowiedź