Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#2001 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 posts
  • SkądMALM�

Posted 13 August 2009 - 06:51

tul, ja wiem ,ze takie sa. Tylko cena poraza jak na rower ktory uzywasz 4 godz w tygodniu ( moze cztery !!! )..........

#2002 gres

gres
  • Użytkownik
  • 641 posts
  • Skądkraków

Posted 13 August 2009 - 07:30

Karbon, po przeczytaniu Twojego artykulu nasuwa mi sie mala refleksja.... Dlaczego jednak ( no moze poza Paris - Roubaix , na ktory faktycznie od zawsze "plecie " sie kola ) prawie od zawsze wyczynowcy jezdzili na kolach fabrycznych ? ( no chyba , ze one tylko wygladaja na fabryczne) . A przeciez ich przyspieszen , hamowan ,wspinaczek i zjazdow nie da sie porownac z naszymi. Czyli kola sa jakby TESTOWANE w najciezszych mozliwych i PRAWDZIWYCH warunkach. Ja od zawsze jezdze na fabrycznych ,wage mialem rozna ,drogi rozne i musze Ci napisac , ze z kolami to mialem problemy TYLKO wtedy gdy byly to moje PIERWSZE skladane ( dotychczas jedyne ). Mialem pozniej jakies tam jakies tam fabryczne ( zero problemow) , Ritchey WCS ( zero problemow ) no a teraz mam Easton EC 90 SLX i zero problemow.... Koledzy ( z klubu ) jezdza na fabrycznych i chyba NIGDY na treningu nie slyszalem narzekan na kola. Osobiscie uwazam , ze kola budowane NIE SA LADNE ( to znow MOJA opinia , bo zaraz sie rzuca....) bo widac w nich lekki galimatias . Co innego ostre kolo i inne historie. Tam mozna "tuningowc" sprzecicho na MAXA i to moze TYLKO poprawic wyglad. NAtomiast ( WG MNIE !!!) w szosie moze tylko zepsuc.... Nadaje im staroswiecki wyglad ( nie oszukujmy sie Mavic Open Pro nie maja wygladu z XXI wieku ,pomimo , ze moze sa swietnymi felgami ) . Tyle moich przemyslen.

Pozdrawiam serdecznie ...


to mnie się też nasunęła pewna myśl.
Podajesz przykład zawodowców jeżdzących na gotowych firmowych kołach, jako dowód że takie koła są lepsze od składanych. Zwróć uwagę że oni jeżdzą na kołach z najwyższej półki, a takim kołom karbon zarzuca jedynie to iż są drogie. Jak nie trudno się domyślić dla zawodowców kwestia ceny nei ma znaczenia, wręcz taniej im dostać gotowe koło od sponsorów niż składać samodzielnie. Karbon w swoim artykule nie pisze że potrafi złożyć lepsze koła od np:campy bora , czy DA, pisze jedynie że potrafi złożyć równie dobre lecz znacznie tańsze.
Z tym równie dobre byłbym ostrożny :) ale z tym że tańsze to wierze!
Co do kół z niższych półek, to chyba jednak skłaniałbym się ku składakom. Wg. mnie obręcze open pro zaplecione na szprychach pokroju sapim race z rozsądną piastą nie będą ani wagowo ani "sztywnościowo" ustępować gotowym zestawowom w podobnej cenie.
Chociaż z drugiej strony aerodynamika może stanąć po stronie gotowych....
Kwestia wyglądu to już wyłącznie rzecz gustu...ja np . nigdy nie powiedziałbym że obręcze ambrosio są brzydsze od np. obręczy z ksyriumów sl :P Swojej całkiem pogiętej crono nie wyrzuciłem tylko patrzę i płaczę :(

Oczywiście za składaniem przemawia kwestia późniejszego serwisowania...
Plusem może tez okazać się możliwość późniejszego TUNINGU koła. Nie mając na początek wymaganej gotówki możemy przyoszczędzić na którejś z części a po jakimś czasie zamienić na wypasik. Oczywiście podnosi to koszty :)

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#2003 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 posts
  • SkądMALM�

Posted 13 August 2009 - 07:40

Nie mając na początek wymaganej gotówki możemy przyoszczędzić na którejś z części a po jakimś czasie zamienić na wypasik. Oczywiście podnosi to koszty :)

Wlasnie ! Ja znam takie powiedzenie : biednego nie stac na tanie rzeczy. I jest to swieta prawda. Jak czytam tutaj mase postow typu : kupie teraz na Sorze , a za pol roku jak uzbieram zamienie na Ultegre. Dla mnie to BEZ SENSU !!! Bo ile dostaniesz za uzywana Sore ??? A Ultegre musisz nowa kupic... Dziwne strategie.I pisza to najczesciej mlodzi adepci kolarstwa , ktorzy kasa nie smierdza.... A z kolami masz troche racji. Fakt : oni jezdza na NAJWYZSZYCH modelach. Ale podtrzymuje , ze skladaki piekne nie sa ( oczywiscie z malymi wyjatkami ;-) )

#2004 gres

gres
  • Użytkownik
  • 641 posts
  • Skądkraków

Posted 13 August 2009 - 07:48

ale taki właśnie TUNING jest to rozwiązanie dla niecierpliwych, lub dla tych którzy nie mają stałego przypływu gotówki. Właśnie dlatego piszą to młodzi - nie ma pensji , dostał na "komunie " 500zł Wypasu za to nei kupi, ale może przyoszczędzć na pieście szprychach kupić dobrą obręcz, za rok po następnej komuni dokupi reszte itp.

A co do czasowych to planetx 101 mm :P Daj znać gdybyś zamawiał :)

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#2005 tul

tul
  • Użytkownik
  • 4 posts
  • Skądmalopolska

Posted 13 August 2009 - 22:52

Jarek996, odnosnie tego zestawu reynoldsa, uzywalem tego na czasowce w Bychawie w tym roku, genralnie nie sa zle za ta cene, zestaw dysk+przod z profilem 66mm za jakies 1600euro, wlasciewie dysk to dysk, mozna kombinowac np z Zippem 909 (w tunelu aero przy jakichs specyficznych katach natarcia powietrza wykazuje ujemny opor) ale my nawet na czasowkach jezdzimy w normalnych warunkach wiec nie ma sensu. Dysk to dysk, jego glowna sila jest brak szprych a kazda szprycha jest niejako aerodynamiczna obelgą, obojetnie czy bedzie to reynolds, czy tansze PRO badz Miche, sprawdzi sie. Zreszta i tak praktycznie kazdy wazy ponad 1000g, inna opcja to kola aero z profilem 56-66mm Easton, Reynolds) w czasowkach wyjda gorzej niz typowy zestaw TT ale tez sa to kola z ktorych mozey skorzystac w innych wyscigach, plaskie etapy etc.
Pozdrawiam.

#2006 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 14 August 2009 - 05:41

...Co do kół z niższych półek, to chyba jednak skłaniałbym się ku składakom. Wg. mnie obręcze open pro zaplecione na szprychach pokroju sapim race z rozsądną piastą nie będą ani wagowo ani "sztywnościowo" ustępować gotowym zestawowom w podobnej cenie.

Nie, nie, nie, nie, nie i po raz milionowy NIE!!
Miałem podobny zestaw na open pro + lasery (później race'y) + record i nie miało to nic wspólnego ze sztywnością.
Jedyne koło do tej pory ze składaków jakie choć trochę było zbliżone sztywnością do neutronów to koło złożone na rigidzie dp18, piaście campy athena oraz szprychach leader 18/8.

Od zawsze byłem fanem składania kółek, ale śmieszą mnie te bzdety typu "sztywne koła na race'ach, laserach"... i jeszcze na dodatek pancerce albo "wytrzymałe". Chyba dla 40 kg dzieciaka ledwo kręcącego witkami.

#2007 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 posts
  • SkądMALM�

Posted 14 August 2009 - 06:36

tul, mam super dojscie do FF i nad nimi dumam ( dysk i obrecz 90 mm z przodu , nowosc na 2010 ) . Moge miec nowe za PRAWIE pol ceny ( zadne kradzione !!! W to sie nigdy nie bawilem ) . A rama moze ORBEA ORDU ?? To jest projekt na zime , ale jak znam zycie ,juz jesienia potrenuje ;-)

#2008 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 14 August 2009 - 07:58

W Polsce też są FFWD w dobrych cenach. Tak naprawdę to produkty Gigantex, więc bardzo przyzwoite.
Malik, Race to bardzo dobre szprychy, które spokojnie można naciągnąć na 115 kgf. Może miałeś po prostu nieumiejętnie złożone koła ze szprychami ponaciąganymi z różnymi siłami. Mnie różnica naciągu wychodzi nie większa niż 4%.
Kumpel emeryt, ważący 86 kg po 10 k km wsadził Neutrony do śmietnika. Szprychy z tyłu zaczęły lecieć jedna po drugiej.
Z kół Campy moje zaufanie wzbudzają tylko Eurusy. Gdyby tył był zapleciony symetrycznie, al nie G3, a najlepiej 2:1 (system opatentowany przez Campę) to koła by były świetne do codziennych treningów i w przełaj.

#2009 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 14 August 2009 - 08:39

W Polsce też są FFWD w dobrych cenach. Tak naprawdę to produkty Gigantex, więc bardzo przyzwoite.
Malik, Race to bardzo dobre szprychy, które spokojnie można naciągnąć na 115 kgf. Może miałeś po prostu nieumiejętnie złożone koła ze szprychami ponaciąganymi z różnymi siłami. Mnie różnica naciągu wychodzi nie większa niż 4%.

Tak jestem lamerem, który kompletnie nie ma pojęcia o składaniu kół.

Kumpel emeryt, ważący 86 kg po 10 k km wsadził Neutrony do śmietnika. Szprychy z tyłu zaczęły lecieć jedna po drugiej.

Emeryt z talentem. Jak ktoś wali po dziurach, lata po szynach w mieście to się nie dziwie, że wsadził te koła po marnych 10tyś do kibla. Od normalnej jazdy nawet w warunkach wyścigowych te koła nie padają sobie od tak.

Z kół Campy moje zaufanie wzbudzają tylko Eurusy. Gdyby tył był zapleciony symetrycznie, al nie G3, a najlepiej 2:1 (system opatentowany przez Campę) to koła by były świetne do codziennych treningów i w przełaj.

Koleś ma stare eurusy, które zaplot, szprychy i piasty mają identyczne jak neutrony, różnica jest tylko w obręczach. Przejechał na nich coś ok 35 tyś km. Koła nie były ani razu centrowane.
Drugi koleś (były zawodnik) na neutronach ma przejechane podobnie jak ten pierwszy czyli ok 30-35 tyś, zero problemów, nigdy nie były centrowane.
Znam jeszcze jednego gościa z okolic, który ma neutrony, ale nie znam ich przebiegu. Wiem tylko tyle, że ma te koła jakieś 4-5 sezonów, a koleś pociska różnego rodzaju wyścigi, kryteria itd. (też były zawodnik).

#2010 gres

gres
  • Użytkownik
  • 641 posts
  • Skądkraków

Posted 14 August 2009 - 09:29

ta dyskusja pozostanie nierozstrzygnięta :P

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#2011 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 14 August 2009 - 10:52

No ba. Nie ma takiej możliwości. Zresztą ta dyskusja została po raz kolejny wznowiona. Za jakiś czas ucichnie na parę tygodni może miesięcy ;-)

#2012 Barol

Barol
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • SkądBochnia/Małopolska

Posted 14 August 2009 - 11:37

Witam!
Ciesze się że o neutronach tutaj dużo, bo właściwie zdecydowałem sie na ich zakup, jednoczesnie opowiadając się po stronie kółek firmowych.
Kwestia jeszcze do rozstzrygnięcia czy warto zainwestować w neutrony ultra?.Czy 80 g mniej i ładnie wyglądające karbonowe piasty sa warte dopłaty 130 euro?, a eksploatacja czasami będzie zachaczać o wymagające nawierzchnie?
Dzięki z góry za opinie.POzdrawiam

#2013 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 posts
  • Skądswietokrzyskie

Posted 14 August 2009 - 12:01

spór z pewnością rozstrzygnęłyby niezależne testy, ale któż testuje składaki;)
można więc tylko mówić o odczuciach itp. ale jedno wydaje się pewne jak masz kupić mafika złóż w tej cenie kółka :) ...może poza cosmicami
http://www.rouesarti...le-4934445.html
http://www.rouesarti...e-15441821.html
http://www.whitemoun.../WhyCustom.html

#2014 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 posts
  • Skądzupelnie blisko

Posted 14 August 2009 - 12:33

Kola Campagnolo sa nie do zajechania! Od grubo ponad roku uzywam Shamal Ultra i jestem zachwycony. Tocza sie idealnie pomimo tego iz zaliczylem cala mase dziur.

#2015 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 14 August 2009 - 12:39

Kola Campagnolo sa nie do zajechania!


Uogolnienia sa bardzo krzywdzace. Np, ja mam Khamsiny, tez campa. Centrowalem juz - 2 razy tyl, raz przod (zrobilem jakies 1800 km). W miedzyczasie nie zaliczylem jakis wielkich dziur, na ktorych by mnie wbilo, badz wybilo z siodelka. Ot, zwykle, polskie drogi o zroznicowanym nasyceniu asfaltem. Jedyne, co jeszcze jest ok w tych kolach to piasty.

Waga - 76kg. Nie sadze, abym byl tez katerem, ktory ma w nogach 460 wat.

#2016 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 posts
  • Skądzupelnie blisko

Posted 14 August 2009 - 12:56

Zle sie wyrazilem! Przez grubo ponad rok nie udalo mi sie uszkodzic moich kol :-)

#2017 gres

gres
  • Użytkownik
  • 641 posts
  • Skądkraków

Posted 14 August 2009 - 13:49

spór z pewnością rozstrzygnęłyby niezależne testy, ale któż testuje składaki;)
można więc tylko mówić o odczuciach itp. ale jedno wydaje się pewne jak masz kupić mafika złóż w tej cenie kółka :) ...może poza cosmicami
http://www.rouesarti...le-4934445.html
http://www.rouesarti...e-15441821.html
http://www.whitemoun.../WhyCustom.html


sztywność im większa wartość tym lepiej tak ?

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#2018 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 14 August 2009 - 17:19

Może ekspertem od kół to nie jestem, ale powiedzcie mi czym się będą różnic fabryczne kółka Eastona (hand build) od kół złożonych w tej samej cenie? Wydaje mi się, że dysponując narzędziem do mierzenia naciągu szprych (nazwa mi w tej chwili wylaciała z głowy) i doświadczeniem można bez problemu zbudować równie dobre, wytrzymałe i ładne koła.

#2019 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 posts
  • SkądMALM�

Posted 14 August 2009 - 17:54

No tak.. Ale jesli W TEJ SAMEJ cenie , to po co budowac ??? A gdzie gwarancja ???

#2020 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 14 August 2009 - 18:28

thorian, Tensjometr albo tensiometr :?: