
Wybór kół
#2001
Posted 13 August 2009 - 06:51
#2002
Posted 13 August 2009 - 07:30
Karbon, po przeczytaniu Twojego artykulu nasuwa mi sie mala refleksja.... Dlaczego jednak ( no moze poza Paris - Roubaix , na ktory faktycznie od zawsze "plecie " sie kola ) prawie od zawsze wyczynowcy jezdzili na kolach fabrycznych ? ( no chyba , ze one tylko wygladaja na fabryczne) . A przeciez ich przyspieszen , hamowan ,wspinaczek i zjazdow nie da sie porownac z naszymi. Czyli kola sa jakby TESTOWANE w najciezszych mozliwych i PRAWDZIWYCH warunkach. Ja od zawsze jezdze na fabrycznych ,wage mialem rozna ,drogi rozne i musze Ci napisac , ze z kolami to mialem problemy TYLKO wtedy gdy byly to moje PIERWSZE skladane ( dotychczas jedyne ). Mialem pozniej jakies tam jakies tam fabryczne ( zero problemow) , Ritchey WCS ( zero problemow ) no a teraz mam Easton EC 90 SLX i zero problemow.... Koledzy ( z klubu ) jezdza na fabrycznych i chyba NIGDY na treningu nie slyszalem narzekan na kola. Osobiscie uwazam , ze kola budowane NIE SA LADNE ( to znow MOJA opinia , bo zaraz sie rzuca....) bo widac w nich lekki galimatias . Co innego ostre kolo i inne historie. Tam mozna "tuningowc" sprzecicho na MAXA i to moze TYLKO poprawic wyglad. NAtomiast ( WG MNIE !!!) w szosie moze tylko zepsuc.... Nadaje im staroswiecki wyglad ( nie oszukujmy sie Mavic Open Pro nie maja wygladu z XXI wieku ,pomimo , ze moze sa swietnymi felgami ) . Tyle moich przemyslen.
Pozdrawiam serdecznie ...
to mnie się też nasunęła pewna myśl.
Podajesz przykład zawodowców jeżdzących na gotowych firmowych kołach, jako dowód że takie koła są lepsze od składanych. Zwróć uwagę że oni jeżdzą na kołach z najwyższej półki, a takim kołom karbon zarzuca jedynie to iż są drogie. Jak nie trudno się domyślić dla zawodowców kwestia ceny nei ma znaczenia, wręcz taniej im dostać gotowe koło od sponsorów niż składać samodzielnie. Karbon w swoim artykule nie pisze że potrafi złożyć lepsze koła od np:campy bora , czy DA, pisze jedynie że potrafi złożyć równie dobre lecz znacznie tańsze.
Z tym równie dobre byłbym ostrożny

Co do kół z niższych półek, to chyba jednak skłaniałbym się ku składakom. Wg. mnie obręcze open pro zaplecione na szprychach pokroju sapim race z rozsądną piastą nie będą ani wagowo ani "sztywnościowo" ustępować gotowym zestawowom w podobnej cenie.
Chociaż z drugiej strony aerodynamika może stanąć po stronie gotowych....
Kwestia wyglądu to już wyłącznie rzecz gustu...ja np . nigdy nie powiedziałbym że obręcze ambrosio są brzydsze od np. obręczy z ksyriumów sl


Oczywiście za składaniem przemawia kwestia późniejszego serwisowania...
Plusem może tez okazać się możliwość późniejszego TUNINGU koła. Nie mając na początek wymaganej gotówki możemy przyoszczędzić na którejś z części a po jakimś czasie zamienić na wypasik. Oczywiście podnosi to koszty

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#2003
Posted 13 August 2009 - 07:40
Wlasnie ! Ja znam takie powiedzenie : biednego nie stac na tanie rzeczy. I jest to swieta prawda. Jak czytam tutaj mase postow typu : kupie teraz na Sorze , a za pol roku jak uzbieram zamienie na Ultegre. Dla mnie to BEZ SENSU !!! Bo ile dostaniesz za uzywana Sore ??? A Ultegre musisz nowa kupic... Dziwne strategie.I pisza to najczesciej mlodzi adepci kolarstwa , ktorzy kasa nie smierdza.... A z kolami masz troche racji. Fakt : oni jezdza na NAJWYZSZYCH modelach. Ale podtrzymuje , ze skladaki piekne nie sa ( oczywiscie z malymi wyjatkami ;-) )Nie mając na początek wymaganej gotówki możemy przyoszczędzić na którejś z części a po jakimś czasie zamienić na wypasik. Oczywiście podnosi to koszty
#2004
Posted 13 August 2009 - 07:48
A co do czasowych to planetx 101 mm


geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#2005
Posted 13 August 2009 - 22:52
Pozdrawiam.
#2006
Posted 14 August 2009 - 05:41
Nie, nie, nie, nie, nie i po raz milionowy NIE!!...Co do kół z niższych półek, to chyba jednak skłaniałbym się ku składakom. Wg. mnie obręcze open pro zaplecione na szprychach pokroju sapim race z rozsądną piastą nie będą ani wagowo ani "sztywnościowo" ustępować gotowym zestawowom w podobnej cenie.
Miałem podobny zestaw na open pro + lasery (później race'y) + record i nie miało to nic wspólnego ze sztywnością.
Jedyne koło do tej pory ze składaków jakie choć trochę było zbliżone sztywnością do neutronów to koło złożone na rigidzie dp18, piaście campy athena oraz szprychach leader 18/8.
Od zawsze byłem fanem składania kółek, ale śmieszą mnie te bzdety typu "sztywne koła na race'ach, laserach"... i jeszcze na dodatek pancerce albo "wytrzymałe". Chyba dla 40 kg dzieciaka ledwo kręcącego witkami.
#2007
Posted 14 August 2009 - 06:36
#2008
Posted 14 August 2009 - 07:58
Malik, Race to bardzo dobre szprychy, które spokojnie można naciągnąć na 115 kgf. Może miałeś po prostu nieumiejętnie złożone koła ze szprychami ponaciąganymi z różnymi siłami. Mnie różnica naciągu wychodzi nie większa niż 4%.
Kumpel emeryt, ważący 86 kg po 10 k km wsadził Neutrony do śmietnika. Szprychy z tyłu zaczęły lecieć jedna po drugiej.
Z kół Campy moje zaufanie wzbudzają tylko Eurusy. Gdyby tył był zapleciony symetrycznie, al nie G3, a najlepiej 2:1 (system opatentowany przez Campę) to koła by były świetne do codziennych treningów i w przełaj.
#2009
Posted 14 August 2009 - 08:39
Tak jestem lamerem, który kompletnie nie ma pojęcia o składaniu kół.W Polsce też są FFWD w dobrych cenach. Tak naprawdę to produkty Gigantex, więc bardzo przyzwoite.
Malik, Race to bardzo dobre szprychy, które spokojnie można naciągnąć na 115 kgf. Może miałeś po prostu nieumiejętnie złożone koła ze szprychami ponaciąganymi z różnymi siłami. Mnie różnica naciągu wychodzi nie większa niż 4%.
Emeryt z talentem. Jak ktoś wali po dziurach, lata po szynach w mieście to się nie dziwie, że wsadził te koła po marnych 10tyś do kibla. Od normalnej jazdy nawet w warunkach wyścigowych te koła nie padają sobie od tak.Kumpel emeryt, ważący 86 kg po 10 k km wsadził Neutrony do śmietnika. Szprychy z tyłu zaczęły lecieć jedna po drugiej.
Koleś ma stare eurusy, które zaplot, szprychy i piasty mają identyczne jak neutrony, różnica jest tylko w obręczach. Przejechał na nich coś ok 35 tyś km. Koła nie były ani razu centrowane.Z kół Campy moje zaufanie wzbudzają tylko Eurusy. Gdyby tył był zapleciony symetrycznie, al nie G3, a najlepiej 2:1 (system opatentowany przez Campę) to koła by były świetne do codziennych treningów i w przełaj.
Drugi koleś (były zawodnik) na neutronach ma przejechane podobnie jak ten pierwszy czyli ok 30-35 tyś, zero problemów, nigdy nie były centrowane.
Znam jeszcze jednego gościa z okolic, który ma neutrony, ale nie znam ich przebiegu. Wiem tylko tyle, że ma te koła jakieś 4-5 sezonów, a koleś pociska różnego rodzaju wyścigi, kryteria itd. (też były zawodnik).
#2010
Posted 14 August 2009 - 09:29

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#2011
Posted 14 August 2009 - 10:52
#2012
Posted 14 August 2009 - 11:37
Ciesze się że o neutronach tutaj dużo, bo właściwie zdecydowałem sie na ich zakup, jednoczesnie opowiadając się po stronie kółek firmowych.
Kwestia jeszcze do rozstzrygnięcia czy warto zainwestować w neutrony ultra?.Czy 80 g mniej i ładnie wyglądające karbonowe piasty sa warte dopłaty 130 euro?, a eksploatacja czasami będzie zachaczać o wymagające nawierzchnie?
Dzięki z góry za opinie.POzdrawiam
#2013
Posted 14 August 2009 - 12:01
można więc tylko mówić o odczuciach itp. ale jedno wydaje się pewne jak masz kupić mafika złóż w tej cenie kółka

http://www.rouesarti...le-4934445.html
http://www.rouesarti...e-15441821.html
http://www.whitemoun.../WhyCustom.html
#2014
Posted 14 August 2009 - 12:33
#2015
Posted 14 August 2009 - 12:39
Kola Campagnolo sa nie do zajechania!
Uogolnienia sa bardzo krzywdzace. Np, ja mam Khamsiny, tez campa. Centrowalem juz - 2 razy tyl, raz przod (zrobilem jakies 1800 km). W miedzyczasie nie zaliczylem jakis wielkich dziur, na ktorych by mnie wbilo, badz wybilo z siodelka. Ot, zwykle, polskie drogi o zroznicowanym nasyceniu asfaltem. Jedyne, co jeszcze jest ok w tych kolach to piasty.
Waga - 76kg. Nie sadze, abym byl tez katerem, ktory ma w nogach 460 wat.
#2016
Posted 14 August 2009 - 12:56
#2017
Posted 14 August 2009 - 13:49
spór z pewnością rozstrzygnęłyby niezależne testy, ale któż testuje składaki;)
można więc tylko mówić o odczuciach itp. ale jedno wydaje się pewne jak masz kupić mafika złóż w tej cenie kółka...może poza cosmicami
http://www.rouesarti...le-4934445.html
http://www.rouesarti...e-15441821.html
http://www.whitemoun.../WhyCustom.html
sztywność im większa wartość tym lepiej tak ?
geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#2018
Posted 14 August 2009 - 17:19
#2019
Posted 14 August 2009 - 17:54
#2020
Posted 14 August 2009 - 18:28