
Wybór kół
#2021
Napisano 14 sierpień 2009 - 18:29
Gwarancja przecież jest na poszczególne elementy...
#2022
Napisano 14 sierpień 2009 - 18:39
Przy składanych (ale nie jakichś "wydumanych"), z 28 lub 32o - pełen luz. Idziesz do pierwszego lepszego "zaprzyjaźnionego" sklepu, centrowanie trwa 15 minut, jak trzeba wymienić obręcz - mają na miejscu. Nawet zaplecenie koła na nowo nie trwa dłużej niż dwa dni (ze sprowadzeniem szprych - jeśli akurat nie mają odpowiednich).
Takie to są proste? wybory.
#2023
Napisano 14 sierpień 2009 - 18:54
PRIMO : Musza mi sie podobac ( i pasowac do koncepcjo mojego roweru )
SECUNDO : TYLKO uznana marka
#2024
Napisano 14 sierpień 2009 - 19:04
Nie, bo Malik ma inną koncepcję kół niż ja. Dla niego herezję jest moja niechęć do kół Campy, a dla mnie ich zachwalanie.ta dyskusja pozostanie nierozstrzygnięta
Wiesz co możesz sobie zrobić z gwarancją na koła fabryczne? Gwarancja na koła w jakiej cenie Cię interesuje? 3-4k zł? Pęka Ci szprycha - wina klienta. Mavic CCU, LW - możliwość wykupienia ubezpieczenia na nie/wymiana po uszkodzeniu, naprawa drobnych uszkodzeń.No tak.. Ale jesli W TEJ SAMEJ cenie , to po co budowac ??? A gdzie gwarancja ???
Składasz koła na obręczach Edge - jeśli uda Ci się je połamać wysyłasz do producenta, oni Ci przeplatają koła na nowych obręczach.
Na piasty masz gwarancję producenta, zamawiasz customowe - masz gwarancję producenta, a małe manufaktury mają najlepsze gwarancje. Coś się dzieje ze składanymi kołami - wheel builder, który składał koła daje Ci "gwarancję", na pewno nie odmówi bezpłatnej naprawy chyba, że koła zostały uszkodzone w wypadku.
#2025
Napisano 14 sierpień 2009 - 19:36
Koła cieszące oko - fajna rzecz, ale na wyglądzie się nie jeździ. Na gwarancji zresztą też.Musza mi sie podobac ( i pasowac do koncepcjo mojego roweru )
Np. my tu mamy jednego JEDYNEGO przedstawiciela takiej firmy MAVIC - we Wrocławiu i wszystkie szpargały do tych kół, i serwis tylko u niego (a może coś się zmieniło - może ktoś ma nowsze informacje ?). Pomarańczowy samochód też za mną na treningach nie jeździ.
Ja tam wolę kółka może mniej okazałe, ale bezproblemowe w obsłudze. Takie co mi na trasie np. w Opocznie lub w Przysusze byle mechanik naprawi. Części mogą być uznanych marek.
Taką mam koncepcję mojego roweru.
#2027
Napisano 16 sierpień 2009 - 15:16
Montażysta moze udzielić jej w zasadzie na poprawne zaplecenie i wycentrowanie koła.
Co z kołem pózniej się dzieje jest róznie, jeden używa i nic, a drugi potrafi masakrować .
Nie można wymagać aby taka " gwarancja " trwała nie wiadomo ile, koło można uszkodzić nawet za zakrętem. Prawidłowo zmontowane koła bedą cieszyły uzytkowników , ale zawsze będą potrzebne minimalne poprawki-korekcje centrowania, albo z czasem i naciagu.
W sumie najtrudniej robi się koła szosowe, wymagają większej uwagi niż do MTB, choć jeśli robimy je na wylajtowanych obręczach poniżej 400 g to zaczynają się schody, np w obreczach SunRingle Eq 21 widać i czuć jak boczna ścianka obreczy jest wyciągana przez szprychy, obręcze te są pod tarcze i producent kosztem wagi wylajtował boki obreczy na maxa.
Robo, a kto Ci sprowadzi w dwa dni np 32 szprychy z hurtowni jeśli trzeba wziąść towar na okresloną minimalną kwotę, no chyba że poniesiesz koszty przesyłki.
Szprychy są paczkowane po 50, 100, lub 144 sztuki, jesli jest jakaś nietypowa długość to nie licz na szybka przesyłke i niską cene. wszystko jest fajnie w srodku sezony jak jest tzw obrót i na bieżąco jest towar, wakacje i po wakacjach to już po sezonie i na zamawiany towar czeka się czasem do 2 tygodni i nie potrzeba do tego zaprzyjaznionego sklepu, czasem w hurtowni nie ma jakiejś długości i też się czeka na oclenie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2028
Napisano 16 sierpień 2009 - 16:55
A jeśli już składamy koła, to można np. kupić po dwie szprychy z 3-ch długości potrzebnych do złożenia kompletu na zapas. Jak nie będą mieli w serwisie, to będą czekały na taką ewentualność.
Chodziło mi o to, że to i tak krócej niż wysłanie firmowego koła do przedstawiciela.
Może tak być, że będę musiał sprawdzić w praktyce to o czym piszę. Podczas dzisiejszego treningu WYBUCHŁA mi dętka w przednim kole. Prędkość ok 30km/h , hamowałem na obręczy, ale się nie przewróciłem. Nie wiem jakie są straty (dętka - na pewno, opona?, obręcz?), na razie jestem w szoku. Może jutro zrobię zdjęcia tego koła.
#2029
Napisano 16 sierpień 2009 - 18:23
Może tak być, że będę musiał sprawdzić w praktyce to o czym piszę. Podczas dzisiejszego treningu WYBUCHŁA mi dętka w przednim kole.
Mi wybuchla przedwczoraj okolo 5 minut po nabiciu do 120psi. Oczywiscie nie sama z siebie, po ogledzinach sie okazalo, ze ja przyszczypnalem przy zakladaniu. Nasptepne kola skladam na szytkach. Gdyby to trzaslo podczas zjazdu.
#2030
Napisano 16 sierpień 2009 - 19:34
Mi wybuchla przedwczoraj okolo 5 minut po nabiciu do 120psi. Oczywiscie nie sama z siebie, po ogledzinach sie okazalo, ze ja przyszczypnalem przy zakladaniu. Nasptepne kola skladam na szytkach. Gdyby to trzaslo podczas zjazdu.
Była by tylko twoja wina :!:
#2031
Napisano 17 sierpień 2009 - 05:41
Była by tylko twoja wina :!:
Brawo geniuszu. Dzieki tobie na to wpadlem 8-)
Rozwaz jeszcze, ze siniaki i obdarcia tez bylyby moje. Po ostatnim wypadku rowerowym i 5 dniach na chirurgii szczekowej nie lubie sie potrzaskac.
#2032
Napisano 17 sierpień 2009 - 08:02
Nasptepne kola skladam na szytkach. Gdyby to trzaslo podczas zjazdu.
Szytka się nie zsunie z obręczy - to duży plus.
Ale i tak nie chciałbym stracić nagle całego powietrza przy dużej szybkości - jedzie się strasznie dziko i właściwie podczas szybkiego zjazdu można też zęby zbierać z drogi.
#2033
Napisano 17 sierpień 2009 - 09:58

#2034
Napisano 17 sierpień 2009 - 10:22
jak w zeszlym roku chcialem kupic nowa szosowke najwiekszy problem tkwil w kolach
mialem duza wage bo +110 kg i nawet sprzedawcy ktorzy "bardzo" chcieli mi sprzedac rower zaznaczali ze moge miec w nim problem (z kolami) jak nie od razu to napewno po jakims czasie
oczywiscie budzet mialem jaki mialem
zdecydowalem sie na zbudowanie zarowno kol jak i calego roweru
szczescie chcialo ze trafilem na Karbona ktory nie tylko pomogl mi wszystko dobrac ale przede wszystkim zlozyc do kupy
efekt jest taki ze po 1000 km rower jest dalej w 1 kupie :-P malo tego wszystko jest "proste" i ladnie pracuje
po sezonie z ciekawosci poprosze by Karbon dokladnie obejrzal moj rower (szczegolnie kola) wtedy jeszcze dokladniej bedzie mozna powiedziec jak to wszystko po sezonie pod grubasem :mrgreen: wyglada
przy okazji waga ostro zleciala w dol odkad zakochalem sie w szosie :->
specyfikacje kol i roweru podawalem tutaj http://forumszosowe....=asc&start=1230 jak by ktos chcial zobaczyc a z tego co czytam to pare postow od "wielkich wagą" sie pojawilo
#2035
Napisano 17 sierpień 2009 - 10:51
#2036
Napisano 17 sierpień 2009 - 10:53
nie wiem co sie porobilo :-(
jeszcze raz link http://forumszosowe....=asc&start=1230
w wersji literowej:
Forum szosowe Strona Główna » Forum dla szosowców » Sprzęt, odzież i akcesoria. » nasze rowerki str 83 :-P
#2037
Napisano 17 sierpień 2009 - 11:13
Jedno pytanie do Atruusa, i do Karbona - Czemu tylna piasta to Sh 105 ? Dlaczego nie Novatec do kompletu, nie byłby dobry ?
Pytam, bo jak składałem swoje koła to zastanawiałem się nad piastami Novateca. To jedne z niewielu piast dostępnych w wersji z bębenkiem pod Campagnolo.
#2038
Napisano 17 sierpień 2009 - 15:42
Łożyska skośne w Shimano są pewniejsze, chociaż wymagają więcej uwagi, czyszczenia i regulacji no i ważą sporo więcej.
#2039
Napisano 17 sierpień 2009 - 19:34
Mozna pokusić się zmienić łożyska od razu na lepszej jakości.
P.S.
Jeśli sie zrobi luz w korpusie, a nie na osi to ostatnio wyczytałem o klejach wypełniaczach szczelin do zastosowań w przypadku łożysk, nie ma problemu póżniej z demontażem, ale nie sprawdzałem tego.
Mozna by takze połozyć cienką warstwe lakieru, jesli łożysko za lekko wchodzi, no zawsze to jakis sposób .
Kiedyś to był spoób na za lużne stery, lub sztyce.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2040
Napisano 17 sierpień 2009 - 19:50
Novatec używa aluminium 6061 ponieważ daje się ładnie anodować w przeciwieństwie do 7075, na którym wychodzi przecierka. Cenę pomijam bo jest to kilkadziesiąt groszy na kilogramie. Ale nie o tym chciałem - 6061 ma znacznie mniejszą wytrzymałość i dlatego punkty osadzenia łożysk mogą się deformować.