
Wybór kół
#2501
Napisano 27 grudzień 2009 - 14:01
Mam stare koła do jazdy w zime, ale niektóre szprychy nie są w dobrym stanie, są luźne. Chciałbym dowiedzieć się, czy warto wymieniać pojedyncze szprychy? Bardzo zależy mi na wymianie jednej, bo jest wygięta i bardzo luźna, ale jak to zrobić? Najgorsze jest to, że jest ona tak jakby umiejscowiona w takim miejscu, że przechodzi pod dwoma szprychami. I wtedy kupić nowy nypel i szpryche? Jak ją dokręcić?
P S To koło przednie.
#2502
Napisano 27 grudzień 2009 - 16:26
2. Jesli nyple są zapieczone niektóre, lub szprychy kiepskie to wywal wszystko, kup nowe najtańsze nierdzewki Dt Stainless ( cen 0.90 zł/szt z nyplem ) i zapleć od nowa .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2503
Napisano 29 grudzień 2009 - 18:04
#2504
Napisano 29 grudzień 2009 - 19:41
Jak wszystkie szprychy równe ???, od strony kasety/wolnobiegu szprychy w standardowych piastach są 2 mm krótsze niż z lewej strony.
Przednie koło ma tej samej długości szprychy w piastach pod zwykłe hamulce.
Jak wymieniasz losowo szprychy w kole to wkładasz tej samej długości co były w to samo miejsce.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2505
Napisano 29 grudzień 2009 - 19:56
Dostałem koło, ale zauważyłem, że niektóre szprychy są w bardzo złym stanie. Byłem w sklepie i kupiłem 8 szprych, bo tyle nadawało się do wymiany. Wymieniłem 8 szprych, ale podczas centrowania nyple uszkadzały się - nie wiem jak określić, ale ten gwint, którym się kręci rozwalał się, albo urywał od reszty nypla. Dzięki temu miałem trochę problemów z niektórymi szprychami i musiałem je ciąć, by móc wymienić. Musiałem dokupić 4 szprychy. Ale okazało się, że dwie szprychy są za krótkie, czyli nie mogłem ich wkręcić w nypel, ale są takiej samej długości jak reszta szprych.. Jest to piasta, która nie miała szprych wychodzących od wewnątrz i zewnątrz piasty, a wszystkie wychodzą na zewnątrz, tylko, że niektóre mają takie wgłębienie w piaście. Czyli szprychy w tych wgłębieniach muszą być dłuższe od reszty szprych? Aktualnie mam 5 wolnych szprych, które miałem zamiar jutro wymienić na dłuższe.
Wiem, że możesz wyśmiać moje doświadczenie w naprawie kół, ale człowiek na błędach się uczy i dodam, że jest to moje pierwsze koło, w którym zmieniałem szprychy.
Za chwilę zrobię zdjęcie i dodam, abyś mógł zobaczyć.
http://zapodaj.net/8...55cd58.jpg.html
http://zapodaj.net/d...9a5572.jpg.html
http://zapodaj.net/9...b67cf8.jpg.html
#2506
Napisano 30 grudzień 2009 - 16:46
#2507
Napisano 30 grudzień 2009 - 16:52
#2508
Napisano 30 grudzień 2009 - 16:54
#2509
Napisano 30 grudzień 2009 - 17:19
Polużnij może wszystkie szprychy w nyplach aż do momentu aż zobaczysz poczatek ( koniec) gwintu na szprychach, potem równo wszystkie zacentruj .
Jak wymieniasz dużo szprych to w zasadzie należałoby zacentrować koło od początku, jeśli obrecz jest jeszcze prosta.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2510
Napisano 30 grudzień 2009 - 19:26
#2511
Napisano 30 grudzień 2009 - 19:54
Przód
RITCHEY AERO ROAD - ok. 440g
NOVATEC NT-A291 28H - ok. 80g
Sapim Laser - ok. 145g
Dartmoor Nyple - ok. 14g
Tył
RITCHEY AERO ROAD - ok. 440g
NOVATEC NT-F482 28h - ok. 250g
Sapim Laser - ok. 145g
Dartmoor Nyple - ok. 14g
Koła ok. 1550g za mniejwięcej tysiaka to chyba dobry inwestycja?? Takie właśnie mam zamiar składać :-P .
Hmm...prosze o wasze opinie

#2512
Napisano 30 grudzień 2009 - 20:18
tyle to waży moje przednie koło :-P1550g
#2513
Napisano 30 grudzień 2009 - 20:22
Novatecha NT-F482 zamien lepiej na ta nieco ciezsza wersje. Na strone kasety daj lepiej Sapim Race i mosiezne nyple.
#2514
Napisano 30 grudzień 2009 - 21:21
#2515
Napisano 31 grudzień 2009 - 00:43
A co myślicie o tak poskładanych kołach?
Przód
RITCHEY AERO ROAD - ok. 440g
NOVATEC NT-A291 28H - ok. 80g
Sapim Laser - ok. 145g
Dartmoor Nyple - ok. 14g
Tył
RITCHEY AERO ROAD - ok. 440g
NOVATEC NT-F482 28h - ok. 250g
Sapim Laser - ok. 145g
Dartmoor Nyple - ok. 14g
Koła ok. 1550g za mniejwięcej tysiaka to chyba dobry inwestycja?? Takie właśnie mam zamiar składać :-P .
Hmm...prosze o wasze opinie
Waga , inwestycja dobra , a ile ważysz ??
Przód na 28 spoko, ale tył ? hm na 32 by było lepiej dać ewentualnie 2/1.8 z tyłu
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2516
Napisano 31 grudzień 2009 - 16:42
#2517
Napisano 31 grudzień 2009 - 18:37
#2518
Gosc_xsnailx_*
Napisano 01 styczeń 2010 - 17:51

moja waga to ok 81 kg
Otoż sprawy się mają tak iż do mojego scotta chcę poskladać parę kół pod szytki, miło by było aby oprócz parametrów użytkowych - waga

opcja 1.
- Piasty novateca czarne (Novatec Road Light 20h przod 24h tyl)
- nyple alu dartmoora czerwone lub inne alu czerwone jesli dartmoor kiepski / za słaby do mojej wagi
- tanie i lekkie ? carbonowe obrecze z ebaya:
http://cgi.ebay.co.u...#ht_1562wt_1075
- szprychy i tu problem bo nie wiem jakie szprychy i zaplot dobrać by wytrzymało moją masę a jednoczesnie bylo w miare lekko (cx-ray raczej odpada ze względu na cenę - licze sie z wydatkiem do 5-6 zl za szpryche) milo by bylo jak by szprychy byly czarne i cieniowane
i co do tego zestawu mam następujace wątpliwości:
1. czy mógł bym użyć piast Novatec Race Superlight przy mojej wadze? wymiana łożysk na lepsze nie stanowi problemu
2. najważniejsza wątpliwość - czy te obręcze są w ogóle cos warte czy to wyrzucanie pieniędzy ? czy sprzedający podaje prawdziwą wage - bo nie ukrywam ze ich masa jest kuszacą
opcja 2.
- piasty tokena (tk195 / tk197 bo są w miarę lekkie / tanie i dostępne w czerwonej anodzie)
- nyple alu niebieskie - jak wyżej
- obręcze Halo Mercury (ciezkie

- szprychy - sytuacja jak w opcji 1. z tym ze powinny byc biale
nie ukrywam ze w tym wypadku glownie "wybieralem oczami"
opcja 3.
jakiś klasyczny zestaw z obreczą pokroju Ambrosio Crono F20 + piasty novateca (w tym wypadku moze nawet byl bym w stanie szarpnąć się na cx-raye

jestem gotow rozwazyc inne propozycje, kola moga miec klasyczny wyglad , budzet gdzies do okolo 1200 zl ewentualnie moge dozbierac do lepszych a drozszych części
ps. mam nadzieje ze za "wybieranie oczami" mi sie nie dostanie - jesli cos wydaje sie niekonsekwetne proszę o konstruktywną krytyke

#2519
Napisano 01 styczeń 2010 - 18:45
1. Fulcrum 5
2. American Classic Sprint CR 350
3. Ritchey Aero Ocr
4. Składane koła...
Przód
RITCHEY AERO ROAD - ok. 440g
NOVATEC NT-A291 28H - ok. 80g
Sapim Laser - ok. 145g
Dartmoor Nyple - ok. 14g
Tył
RITCHEY AERO ROAD - ok. 440g
NOVATEC NT-F482 28h - ok. 250g
Sapim Laser - ok. 145g
Dartmoor Nyple - ok. 14g
Prosze o opinie :->
#2520
Napisano 01 styczeń 2010 - 19:40
Chcesz na koła przeznaczyć 1200 zł i myślisz o szprychach, które stanowią połowę tego budżetu? Za resztę nie kupisz na tyle dobrych piast i obręczy, żeby nie było szkoda szprych. Obręcze jeszcze by się znalazły, ale trzeba się znać na szytkowych obręczach z lat 80/90.
F20 i CX-Ray - za trudne do dobrego zbudowania. Co innego to F20 i szprychy 2,0 tył, 1,8 przód.
Piasty Token...

Czegoś nie rozumiem - nie zdecydowałeś się jeszcze czy chcesz koła oponowe czy szytkowe?
gazela93, wymień nyple na mosiężne w obu kołach i szprychy w tylnym, a na pewno po stronie kasety. Dopiero wtedy poproś o opinie.