Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#2521 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 01 styczeń 2010 - 19:52

xsnailx
1. Dolicz do kalkulacji ceny obreczy ew. cla etc. Ze zdjec nie widac czy sa wiercone na wewnetrzne nyple, a to jest bardzo prawdopodobne.

2.Halo mercury dostaniesz w bialym, a beda jeszcze ciezsze. Przy 81kg nawet bym sie pokusil o 28H na tylne kolo. Mialem wlasnie te Halo 16/24 i powiem, ze przy moich 58kg tylne kolo mogloby byc troche sztywniejsze. Mialem wtedy zaplecione na Sapimach Race. Voltec, Halo i FRM to ta sama obrecz. Te obrecze nie sa ciezkie. Aluminium 30mm i 450g to ciezko? :-/

#2522 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 01 styczeń 2010 - 20:12

@Karbon, zaczne od konca - zdecydowalem sie na szytki, mam juz 1 komplet oponowych i on u mnie zostanie ;) najwyrazniej wyrazilem sie nieprecyzyjnie za co przepraszam

piasty tokena to rozumiem usmiech - w ich wypadku gore wziely oczy, nie upieram sie przynich - pytanie tylko ktorego novateca przy mojej wadze bys mi polecil?

co do nypli i szprych - ok, zbrobie jak piszesz

@Dyki czyli halo 28h na ty by wytrzymalo moja mase ? ile w takim wypadku na przod ? 24h

Czyli zestaw np Novatec + Halo by dal rade? jesli tak to jakie szprychy proponujecie do takiego zestawu?

#2523 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 01 styczeń 2010 - 20:18

Karbon najwyrażniej unika oceniania tych chińskich carbonów - więc z góry ich nie skresla . te obręcze zresztą pojawiły sie juz na Allegro- raczej bez cła opłaconego.

#2524 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 01 styczeń 2010 - 20:26

no i jeszcze 2 pytania czy wogole myslec Novatec Race Superlight czy wzi±æ ta ciezsza wersje? a moze przod tylko z ciezszej?

Karbon, poniewaz na ofercie producentow szprych znam sie srednio czy do tych kol dalo by sie dobrac szprychy tak by byly czarne i w miare lekkie - w zgodzie z zaleceniami co wyzej napisales?

w sumie to dylemat glownie mam co do obreczy halo (i jej klony) czy f20, nie wiem tez czy halo / klony biale na wiecej niz 24h jest gdzies do dostania bo na cnc-bikes nie ma

#2525 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 01 styczeń 2010 - 21:01

Ja bym chętnie zasięgnął opini na temat tych obręczy... że tak powiem 600zł za carbonowe obręcze które mają 50mm to dla mnie gratka...

zastanawiam się tylko jak trwałe by było takie koło przy moich 90kg?

#2526 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 01 styczeń 2010 - 21:52

Obręcze z tanich włókien ważące 325g, profil 38mm - typowe Gigantex lub im podobne. Na 80 kg bym ich nie polecał. Popękane obręcze pod nyplami nie są wcale mało prawdopodobne.
Do F20 daj szprychy 2,0 na tył i 1,8 na przód, wszystko plecione na 3 krzyże i mosiężne nyple. Nawet gdybyś kupił droższe Nemesisy (sztywniejsze i cięższe) to i tak musiał byś dać do nich tak samo mocne szprychy.

Najlepsze z Novateców to A171 przód i A172 tył.

#2527 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 01 styczeń 2010 - 22:11

A te obręcze Halo Mercury to nie czasem to samo co KinLin XR-300?
Gdzieś na przełomie luty/marzec powinien być kolejny group buy. Cena ok 30$ za sztukę.

#2528 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 styczeń 2010 - 22:26

Co myślicie o takich obręczach:
http://www.allegro.p...super_waga.html ?
Ważę 65 kilogramów.

pzdr

#2529 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 01 styczeń 2010 - 22:55

A wiec obrecze wezme Ambrosio F20
Piasty Novatec tak jak proponujez Karbon
Dobrze rozumiem ze o cieniowanych szprychach z moja masa mam zapomniec :) ?

#2530 Gosc_roswell_*

Gosc_roswell_*
  • Gość

Napisano 01 styczeń 2010 - 23:36

Pytanie do Karbona:
Jakie założyłbyś szprychy i nyple do obręczy F20 i piast Novatec?
Waga zawodnika 63-69kg, zależnie od okresu w sezonie.
Chciałbym, aby masa kół była jak najniższa, z drugiej strony nie ona jest priorytetem, chciałbym aby koła były bezobsługowe, a użytkowane będą na nie zawsze dobrych asfaltach... wiadomo Bieszczady.

Myślałem o takim secie:
Ambrosio F20 (367g x2)
Novatec A291 (82g)
Novatec F172 (288g)
Szprychy Sapim Laser przód (173g)
Sapim Race tył (199g)
mosiężne nyple (64g)
Razem: 1540g

Czy wagi które przyjąłem są realne?
Co myślisz na temat Sapim Laser z tyłu (non-drive only)
Co z alu nyplami, można je gdzieś zastosować?

Części i wagi brałem z Twojej strony: http://karbonkrieg.com/ , która jest prawdziwą kopalnią wiedzy, polecam tam zajrzeć forumowiczom :-P


Aha, może by zmniejszyć liczbę szprych - np. 28 z przodu?

#2531 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 01 styczeń 2010 - 23:39

xsnailx, przy twojej wadze, 32 lub 28 szprychy 2,0-1,8-2,0 zaplecione na 3 krzyże będą OK, ale ile zarobisz na wadze kół w porównaniu do parówek (2mm), a cena 3x większa (około).

#2532 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 02 styczeń 2010 - 00:22

A te obręcze Halo Mercury to nie czasem to samo co KinLin XR-300?


Zgadza sie w 100% :)

xsnailx, halopodobna(kinlin) na 28h z tylu bedzie wsam raz. Co do szprych kierowalbym sie w kierunku Sapim Race. Jako, ze ta obrecz ma 30mm i ma 28h to sklanialbym sie co do zaplotu 2X/2X na tyle. Geometrycznie 2X w tym przypadku przyniesie mocniejsze kolo niz 3x/3x.

#2533 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 02 styczeń 2010 - 00:32

Virenque, na eBayu taniej masz komplet identycznych obręczy. Wybrał bym wersję szytkową, ponieważ obręcze są mocniejsze. Opony działają destrukcyjnie na obręcz, a są to obręcze z niskiej jakości materiału. Daje się do nich zwykłe nyple, ale odwrotnie. Działają na obręcze większą powierzchnią. Odpowiednią wytrzymałość uzyskuje się poprzez dużą ilość materiału. Gdybyście porównali grubość krawędzi pod nyplami w tych Gigantexach, a w Edge to byście powiedzieli, że na Edge nie da się zbudować koła bo jest tak nie więcej niż 2 mm materiału. Tymczasem Edge daje możliwość naciągu szprych z siłą większą niż szprychy dadzą radę wytrzymać, więcej niż jest potrzebne, a nawet rozsądek podpowiada.

xsnailx, do F20 szprychy 1,8 mm, a na stronę kasety 2,0 mm. Różnica w masie niewielka, a koło znacznie sztywniejsze. Możesz też dać takie szprychy jak DT Aerospeed. Zyskujesz trochę lepszą aerodynamikę i wygląd, ale nie polecam inwestować w te ciężkie szprychy.
roswell, sam nie wiem co Ci napisać o Laserach :D Dla niektórych są to kiepskie szprychy, ale ja mam w swoich treningowych kołach znacznie słabsze, przepracowane DT Revolution, naciągnięte na 70 kgf i koło jest świetne. W dodatku tylne jest na DT Comp DS i Revo NDS i też jest super, ale mam obręcze Matrix sztywniejsze od F20.
Gdybyś chciał Lasery na przód to byś musiał dać koniecznie 32 szprychy. 28 w wersji na szprychach 1,8. Na tył możesz dać śmiało 1,8. 2,0 na DS to już przesada jak na Twoją masę. Jeśli koniecznie 28h to na tył dostaniesz Novateca, ale na przód pozostaje Kozak Edge, albo Mack.
Masy części wpisałeś dobre.

#2534 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 02 styczeń 2010 - 00:41

Novateki http://shop.cnc-bike...1v11ohhb72va0m6

#2535 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 02 styczeń 2010 - 01:02

Zapomniałem dodać żebyście unikali przedniej A291. Często ma nawet fabryczne luzy na łożyskach oraz niecentrycznie wykonane łoża łożysk. Polecam A171. U Niemców jest za 19€. Trochę dużo biorąc pod uwagę drogą przesyłkę. Już lepiej dać Kozaka Edge. Na tył pozostaje Novatec F582, ale ja nic o nim nie wiem. Mogę tylko porównywać wizualnie do A172 i wcale nie podoba się mi mniejsze lewe łożysko korpusu.

#2536 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 02 styczeń 2010 - 09:29

Karbon, to znaczy że te które ja kupiłem w tamtym roku za w sumie 290zł z przesyłką (na bebenek campy czyli cos 50zł więcej) Novatec przód A291, tył NT-F172 - to był zły wybór? Juz nie pamietam dokładnie, ale cenowo\waga wychodziło to świetnie w Novatecu ...
A jak jakość tej tylnej ?
Ta A291 jest jak taki paluszek ... nie znam się jak TY, ale jeżdżę na niej (tzn na 2/3 maratonach w tamtych roku) i na razie nie zauważyłem nic złego ...

#2537 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 02 styczeń 2010 - 12:42

xsnailx składam zestawna F20 i ważę tyle samo. Lubię poruszać się pod drogach o raczej kiepskiej jakości, dlatego zależy mi na wytrzymałości i sztywności, na przód daję Sapim Race, a na tył na całe kolo 2mm. Oczywiście wszystko na nyplach mosiężnych. Obręcze są na 32 otwory. Krzyży daję 3 w każdym kole. Rożnica w masie tylnego kola niewielka, a cenowo jak i wytrzymałościowo jak najbardziej na plus. Po prostu F20 jest dość lekka i lepiej ją wzmocnić mocnymi szprychami na zapas, jeśli chce się mieć w miarę pancerny zestaw dla danej wagi kolarza.

Oczywiscie to wszystko tyczy się Ambrosio, przy KinLinach na pewno inaczej bym podszedł do sprawy, bo obręcz sporo sztywniejsza.

#2538 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 02 styczeń 2010 - 13:18

Polecam A171. U Niemców jest za 19€. Trochę dużo biorąc pod uwagę drogą przesyłkę.

W CR za 59zł, więc o około 20 orzełków taniej ;-)
http://www.centrumro...wa/Produkt.aspx

#2539 SZERSZEN2

SZERSZEN2
  • Użytkownik
  • 65 postów
  • SkądJanów Lubelski

Napisano 02 styczeń 2010 - 14:25

Ja jako, że się nie znam prosił bym o pomoc w wyborze tylniego koła szosowego.
Zależy mi żeby nie było drogie, waga też nie jest ważna. Jak się da to max 400zł.
pozdrawiam

#2540 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 02 styczeń 2010 - 15:31

2 sprawy jescze ;)

Ile kosztuje piasta edge kozaka u nas w polsce? bo na jego stronie nie znalazlem ceny, a tutaj: http://fairwheelbike...24h-p-1642.html wychodzi $81

co chce do tylnego kola mam juz ustalone, kombinuje nad przednim (obrecz f20)

czy robic je na novatecu + sapim race ?
czy tez szarpnac sie na piaste kozaka i np cx-raye, chyba ze do tej piasty tez nie ma sensu ich dawac bo nie ta klasa?