
Wybór kół
#2521
Posted 01 January 2010 - 19:52
1. Dolicz do kalkulacji ceny obreczy ew. cla etc. Ze zdjec nie widac czy sa wiercone na wewnetrzne nyple, a to jest bardzo prawdopodobne.
2.Halo mercury dostaniesz w bialym, a beda jeszcze ciezsze. Przy 81kg nawet bym sie pokusil o 28H na tylne kolo. Mialem wlasnie te Halo 16/24 i powiem, ze przy moich 58kg tylne kolo mogloby byc troche sztywniejsze. Mialem wtedy zaplecione na Sapimach Race. Voltec, Halo i FRM to ta sama obrecz. Te obrecze nie sa ciezkie. Aluminium 30mm i 450g to ciezko? :-/
#2522
Gosc_xsnailx_*
Posted 01 January 2010 - 20:12

piasty tokena to rozumiem usmiech - w ich wypadku gore wziely oczy, nie upieram sie przynich - pytanie tylko ktorego novateca przy mojej wadze bys mi polecil?
co do nypli i szprych - ok, zbrobie jak piszesz
@Dyki czyli halo 28h na ty by wytrzymalo moja mase ? ile w takim wypadku na przod ? 24h
Czyli zestaw np Novatec + Halo by dal rade? jesli tak to jakie szprychy proponujecie do takiego zestawu?
#2523
Posted 01 January 2010 - 20:18
#2524
Gosc_xsnailx_*
Posted 01 January 2010 - 20:26
Karbon, poniewaz na ofercie producentow szprych znam sie srednio czy do tych kol dalo by sie dobrac szprychy tak by byly czarne i w miare lekkie - w zgodzie z zaleceniami co wyzej napisales?
w sumie to dylemat glownie mam co do obreczy halo (i jej klony) czy f20, nie wiem tez czy halo / klony biale na wiecej niz 24h jest gdzies do dostania bo na cnc-bikes nie ma
#2525
Gosc_kobrys_*
Posted 01 January 2010 - 21:01
zastanawiam się tylko jak trwałe by było takie koło przy moich 90kg?
#2526
Posted 01 January 2010 - 21:52
Do F20 daj szprychy 2,0 na tył i 1,8 na przód, wszystko plecione na 3 krzyże i mosiężne nyple. Nawet gdybyś kupił droższe Nemesisy (sztywniejsze i cięższe) to i tak musiał byś dać do nich tak samo mocne szprychy.
Najlepsze z Novateców to A171 przód i A172 tył.
#2527
Posted 01 January 2010 - 22:11
Gdzieś na przełomie luty/marzec powinien być kolejny group buy. Cena ok 30$ za sztukę.
#2528
Posted 01 January 2010 - 22:26
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne

#2529
Gosc_xsnailx_*
Posted 01 January 2010 - 22:55
Piasty Novatec tak jak proponujez Karbon
Dobrze rozumiem ze o cieniowanych szprychach z moja masa mam zapomniec

#2530
Gosc_roswell_*
Posted 01 January 2010 - 23:36
Jakie założyłbyś szprychy i nyple do obręczy F20 i piast Novatec?
Waga zawodnika 63-69kg, zależnie od okresu w sezonie.
Chciałbym, aby masa kół była jak najniższa, z drugiej strony nie ona jest priorytetem, chciałbym aby koła były bezobsługowe, a użytkowane będą na nie zawsze dobrych asfaltach... wiadomo Bieszczady.
Myślałem o takim secie:
Ambrosio F20 (367g x2)
Novatec A291 (82g)
Novatec F172 (288g)
Szprychy Sapim Laser przód (173g)
Sapim Race tył (199g)
mosiężne nyple (64g)
Razem: 1540g
Czy wagi które przyjąłem są realne?
Co myślisz na temat Sapim Laser z tyłu (non-drive only)
Co z alu nyplami, można je gdzieś zastosować?
Części i wagi brałem z Twojej strony: http://karbonkrieg.com/ , która jest prawdziwą kopalnią wiedzy, polecam tam zajrzeć forumowiczom :-P
Aha, może by zmniejszyć liczbę szprych - np. 28 z przodu?
#2531
Posted 01 January 2010 - 23:39
#2532
Posted 02 January 2010 - 00:22
A te obręcze Halo Mercury to nie czasem to samo co KinLin XR-300?
Zgadza sie w 100%

xsnailx, halopodobna(kinlin) na 28h z tylu bedzie wsam raz. Co do szprych kierowalbym sie w kierunku Sapim Race. Jako, ze ta obrecz ma 30mm i ma 28h to sklanialbym sie co do zaplotu 2X/2X na tyle. Geometrycznie 2X w tym przypadku przyniesie mocniejsze kolo niz 3x/3x.
#2533
Posted 02 January 2010 - 00:32
xsnailx, do F20 szprychy 1,8 mm, a na stronę kasety 2,0 mm. Różnica w masie niewielka, a koło znacznie sztywniejsze. Możesz też dać takie szprychy jak DT Aerospeed. Zyskujesz trochę lepszą aerodynamikę i wygląd, ale nie polecam inwestować w te ciężkie szprychy.
roswell, sam nie wiem co Ci napisać o Laserach

Gdybyś chciał Lasery na przód to byś musiał dać koniecznie 32 szprychy. 28 w wersji na szprychach 1,8. Na tył możesz dać śmiało 1,8. 2,0 na DS to już przesada jak na Twoją masę. Jeśli koniecznie 28h to na tył dostaniesz Novateca, ale na przód pozostaje Kozak Edge, albo Mack.
Masy części wpisałeś dobre.
#2535
Posted 02 January 2010 - 01:02
#2536
Posted 02 January 2010 - 09:29
A jak jakość tej tylnej ?
Ta A291 jest jak taki paluszek ... nie znam się jak TY, ale jeżdżę na niej (tzn na 2/3 maratonach w tamtych roku) i na razie nie zauważyłem nic złego ...
#2537
Posted 02 January 2010 - 12:42
Oczywiscie to wszystko tyczy się Ambrosio, przy KinLinach na pewno inaczej bym podszedł do sprawy, bo obręcz sporo sztywniejsza.
#2538
Posted 02 January 2010 - 13:18
W CR za 59zł, więc o około 20 orzełków taniej ;-)Polecam A171. U Niemców jest za 19€. Trochę dużo biorąc pod uwagę drogą przesyłkę.
http://www.centrumro...wa/Produkt.aspx
#2539
Posted 02 January 2010 - 14:25
Zależy mi żeby nie było drogie, waga też nie jest ważna. Jak się da to max 400zł.
pozdrawiam
#2540
Gosc_xsnailx_*
Posted 02 January 2010 - 15:31

Ile kosztuje piasta edge kozaka u nas w polsce? bo na jego stronie nie znalazlem ceny, a tutaj: http://fairwheelbike...24h-p-1642.html wychodzi $81
co chce do tylnego kola mam juz ustalone, kombinuje nad przednim (obrecz f20)
czy robic je na novatecu + sapim race ?
czy tez szarpnac sie na piaste kozaka i np cx-raye, chyba ze do tej piasty tez nie ma sensu ich dawac bo nie ta klasa?