
Wybór kół
#2841
Posted 12 March 2010 - 18:34
#2842
Posted 12 March 2010 - 18:48
Miałam jednak na myśli również ten drugi rodzaj hamulców - w głowie

Taki dwuznaczny żarcik

#2843
Posted 12 March 2010 - 20:32
1. Masy:
FFWD #1 (20h): 394,3g, FFWD #2 (24h): 390,8g.
HF #1 (20h): 414,9g, HF #2 (24h): 414,2g.
2. Różnice wizualne:
FFWD mają szerokość 20,8 - 21,0 mm, a HF 19,6 - 19,8 mm. Wysokość 50 mm +/- 0,1 mm.
Te obręcze mają BARDZO DUŻO materiału. Porównując do Edge ścianki pod szytką, a szczególnie pod nyplami są strasznie grube. Edge pod nyplami mają niecałe 2 mm materiału, a FFWD i HF 4 mm. Fakt, że FFWD i HF są przeznaczone do nypli klasycznych, a Edge do wewnętrznych.
Powierzchnie hamulcowe w HF są jedynie matowione. W FFWD są pokryte substancją zwiększającą tarcie klocków i trwałość obręczy.
Jakość wykonania...hmm. Porównanie do Edge nie ma sensu bo w cenie kół na obręczach Edge można mieć dwa komplety na FFWD + dwie kolejne obręcze na zapas

Nie wiem jeszcze jak wyglądają sztywnościowo. Niedługo podam nowe informacje.
Po lewej FFWD, po prawej HF:
http://picasaweb.goo...feat=directlink
http://picasaweb.goo...feat=directlink
Na górze FFWD, dół HF:
http://picasaweb.goo...feat=directlink
#2844
Gosc_xsnailx_*
Posted 12 March 2010 - 20:45

owszem zaplatane w holandii to moze sa a rodzaj naklejki maja 1
#2845
Posted 12 March 2010 - 21:06
Takich się nie centruje tylko najpierw wygina, przgina, skacze, gniecie i tam inne cuda robi.
Po rozkręceniu nypli było jeszcze ciekawiej, nie mo.zliwe żeby 3 komorowe było w takim samym stanie i dało sie odginać na równo - to koło miało ósemke dosłowną.
Koło ponaginałem aż się zrobiło prawie proste i tyle, centrowanie i to co sie dało zrobic z niego - gdzieś tam w pionie uwalone jeszce itd to w sumie jest proste.
Była to sztuka dla sztuki bo rower wiekowy był i takich obręczy już nie ma.


Tam widać cegłe serwisową dla tych co wychodzą bez płacenia :mrgreen:
A propo, dostałem Remerxy Aero, obręcze wazą 534 g , pod nyplami 3 mm materiału, ładne, mały stozek, nie są lekkie ale podobaja mi się i jak za gdzieś z pół stówy to wykonanie ładne, do tanich kółek w sam raz, mają mało naklejek c oczyni je atrakcyjne w rowerze.



Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2846
Gosc_łukasz_*
Posted 13 March 2010 - 17:45
#2847
Posted 16 March 2010 - 08:35
pytanie czy te koła opłaca się za 300zł z Alegro nr 946489047 (bike center).
http://aukcja.onet.p...został wysłany.
z tego co wyczytałem to niektórzy polecaja takie koła do codziennej jazdy (dotyczy piast i obręczy) by były niezawodne i dobre i tanie. z ta róznicą że na 32 szprychy i piasty mają być F172 i F171
Komplet kół waga zestawu 2,1kg na 36 szprychach
-OBRĘCZE: ALEX RIMS DA 22 Profesjonalna, jednokomorowa obręcz szosowa.
Wykonana z wysokiej jakości stopu aluminium 6061H.
Mocniejsze łączenie wykonane w technologii Shield.
Wskaźnik zużycia pokazujący kiedy należy wymienić obręcz.
Wysoki, sztywny i aerodynamiczny profil.
Szerokość:19,6 mm.
Wysokość: 22 mm.
Waga katalogowa: 435 gram.
-Piasty NOVATEC na łożyskach maszynowych (no name)(nie wiem jaki typ i ile łożysk)
Novatec na łożyskach maszynowych.
Piasta tył na kasetę 8/9 rzędową
Na zamykacz z logiem Novatec
SZPRYCHY:
Nierdzewne CN Spoke ( nie wiem jakie szprychy tzn długość, przekrój itp)
#2848
Posted 16 March 2010 - 08:58
Do wdania kwota ok 1 -1,5k zł.
Do konkursu stają:
shimano rs80
fulcrum 3
mavic ksyrium elite
ew easton 50/70
Zasadniczo już chyba nastawiłem się na rs80, pytanie tylko czy warto i
czy pode mną wytrzymają. Waga się waha jakoś między 100-110kg. Czy
którekolwiek wytrzymają no i jakieś ewentualne za i przeciw byłyby
miłe.
Alternatywą jest zestaw Mavic CXP33 (czy może Open Pro[cd] - też
chętnie posłucham), piasty dura-ace 7800 (a jak mi ktoś podkupi to
pewnie ultegra szara) i jakieś jeszcze nie wiem jakie szprychy. Sęk w
tym, że piasty w zasięgu mają 32h-przód i 36h -tył. Pewnie będą mega
wytrzymałe, ale pytanie czy nie za ciężkie. Na pewno całość wyjdzie
taniej niż gotowe
Uratujcie mnie proszę...
#2849
Posted 16 March 2010 - 09:25
Nie podają takze innych dokładnych danych bo po co klienta informować

Trzeba właśnie dokładnie czytać opisy, bo niektórzy nie piszą o szprychcach a dają ocynki najtańsze co pękają po chwili, albo nyple ocynki, itd.
Ja sprzedawałem na obręczach AT 450 ( oczkowane ) , nyple Sapim 2.0 , piasty Tiagra po 260 zł komplet, a na piasatch 2200 po 209 zł to masz porównanie ewentualne.
Piasty tył 172 mają bebenek alu i kaset musi byc na pająku alu, typu 105 np.
192 jest na bebenku stalowym i maszynach.
Hwarang, rozważ montaż z części - w razie uszkodzenia masz mozliwosc szybkiej naprawy na standardowych komponentach - najczęściej obrecz leci.
Koła gotowe owszem ale do pierwszej wymiany szprychy-nypla.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2850
Gosc_kobrys_*
Posted 16 March 2010 - 09:30
I ty i ta dysponujemy słusznymi wagami - śmigam na customowych kołach i nie zamieniłbym ich na żadne inne. A, że w naszym wypadku wiele nawet łagodniejszych wyczynów na szosie może uszkodzić koło.
#2851
Posted 17 March 2010 - 10:47
#2852
Posted 17 March 2010 - 13:29
Z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
Sylwek
#2853
Posted 17 March 2010 - 15:38
#2854
Posted 17 March 2010 - 19:13
Mógłbyś się pokusić o 28h, ale gdzie dostaniesz takie piasty? Komplet Novateców A171/F172 z Niemiec w wersji na mniej niż 32h kosztuje 330 zł, więc jaki sens?
Jeśli ważysz nie więcej niż 80-85kg to wybieraj między OpenPro, a CXP33, a jeśli więcej to sprawa jest jasna - CXP33.
#2855
Posted 17 March 2010 - 20:53
Quote
Są w opisach i rysunkach na stronie Shimano chocby nawet.Spike mam pytanie. Jaką 9 rzędową kasetę można zamontować do Novateca 172? Pisałeś, że musi być na aluminiowym pająku tylko w opisach kaset zazwyczaj nie ma napisane czy jest alu czy nie.
Z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
Sylwek
W zasadzie od 105 w góre maja alu pająk na największych zebatkach.
Piasty te mają także ograniczenie wagowe o czym sie nie mówi tak do ok 80 kg, no może też zalezy od stylu jazdy, szarpania napędem itd.
Bebenek alu łatwo jest zaciągnać - po zdjeciu kasety widać zaciagnięcia od kasety - blacików stalowych.
Najbardziej optymalna byłaby cała kaseta na pająku - chyba Sram coś takiego prawie robi.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2856
Posted 17 March 2010 - 21:23

Z tą kasetą to trochę się zdołowałem. Czy taka jak w linku będzie ok?
http://www.allegro.p..._dh_okazja.html
#2857
Posted 17 March 2010 - 21:40
Ale są piasty Novateca z bębenkiem stalowym takze nie ma obaw, tyle ze ich waga jest większa, ale to tylko waga koła będzie większa, bo rotacyjna taka sama.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2858
Gosc_xsnailx_*
Posted 17 March 2010 - 21:45
tutaj link do pliku z rysunkiem jak to powinno wygladac
http://techdocs.shim...69830610234.pdf
najlepiej kup kasete cs-6500 z grupy ultegra
#2859
Posted 17 March 2010 - 22:05
Pozdrawiam
Sylwek
#2860
Posted 04 April 2010 - 21:38
A co sądzicie o tych kołach? Ważę 60kg, na szosie tylko trenuję... Dadzą radę ?