Wybór kół
#4281
Posted 09 April 2011 - 20:33
Czy korzystając z kalkulatorów (np. Sapima) dajecie jeszcze swoje poprawki (jakie) na obliczone długości szprych, czy ile wyjdzie, to tak ma być ?
Zostałem wystawiony do wiatru przez dwa serwisy; dawałem piasty i obręcze - szprychy mieli zapewniać, ale okazało się, że musieliby sprowadzać 3 paczki po 100 szt. szprych nie całkiem typowych długości, więc się poddawali. Będę musiał kupić sam te szprychy i wolałbym zamówić dobre w pierwszym podejściu.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#4282
Posted 09 April 2011 - 21:16
po 100 sztuk sapima sie sprzedaje tylko w 2.0, reszta jest pakowana po 36 sztuk cieniowane bez nypli.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4283
Posted 09 April 2011 - 21:29
Nie będę krył, że koła nie szosowe, a 24".
Długości wyszły mi - przód: 241 (chyba trzeba kupić 242mm), tył 238,239mm i nie wiem czy wziąć jedną długość np. 238 czy np. 238 i 240mm.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#4284
Posted 09 April 2011 - 22:47
przy szprychach Dt trzeba uważać bo na linijce powiarowej i w realu są o prawie 1 mm krótsze niż podaje katalog.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4285
Posted 11 April 2011 - 08:03
#4286
Posted 11 April 2011 - 16:52
Czym dociągać / centrować / szprychy w starym campagnolo shamalu?
#4287
Posted 12 April 2011 - 10:37
chcę na nowy sezon poskładać lekkie kółka - okazyjnie trafiłem obręcze Mavic OR-10 i Mavic GP-4 - oba komplety na 32 szprychy.
Jakie radzilibyście piasty i szprychy żeby wszystko pasowało do siebie, oraz gdzie w Warszawie mi takie kółka dobrze zaplotą, najchętniej kupiłbym na miejscu szprychy.
Dodam że w sezonie moja waga nie przekracza 75kg.
#4288
Posted 12 April 2011 - 11:16
#4289
Posted 12 April 2011 - 11:34
#4290
Posted 12 April 2011 - 12:08
Jak dobrze kojarzę to OR-10 waży 320g, więc za mocna to ona nie będzie. Wydaje mi się, że ją to tylko na przód i to z niecieniowanymi szprychami na 3/4 krzyże, ale niech ktoś mądrzejszy się wypowie. GP4 jest mocna więc na tył i chyba można by zaryzykować Sapimy Race.
Co do piast- kwestia gustu, jak nie stara campa albo dura ace to mnie by tam pasował wizualnie Novatec 171/172 i wagowo nie najgorzej wyjdzie.
#4291
Posted 12 April 2011 - 15:06
#4293
Posted 12 April 2011 - 18:02
#4294
Posted 13 April 2011 - 18:19
Ewentualnie 2 zestawy- do katowania GP4 z novatecami a na OR-10 i jakichś starych campach na spokojnie złożyć superkultowy zestaw do wożenia się w niedzielę po mieście.
A w ogóle to ja teoretyk jestem, mam nadzieję że ktoś (SPIKE ;]) bardziej doświadczony się wypowie ;]
#4295
Posted 13 April 2011 - 21:33
#4296
Posted 13 April 2011 - 22:18
#4297
Posted 14 April 2011 - 13:09
Litości, to się jedno z drugim wyklucza... :roll:ładnie tłumią drgania, sztywności im też nie brakuje.
#4298
Posted 14 April 2011 - 17:03
Przecież taka jest główna zaleta tzw carbonu (w porównaniu z aluminium) że przy zachowaniu co najmniej dobrej sztywności o wiele lepiej tłumi drgania, prawda?
Na RS80 przesiadłem się z RS10 i odczułem różnice w obydwu aspektach -> na plus.
#4299
Posted 14 April 2011 - 19:13
#4300
Posted 14 April 2011 - 19:23
Litości, to się jedno z drugim wyklucza... :roll:ładnie tłumią drgania, sztywności im też nie brakuje.
słyszałem o czymś takim jak sztywność boczna i wertykalna?