Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#4281 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 09 April 2011 - 20:33

Pytanie do składających koła:

Czy korzystając z kalkulatorów (np. Sapima) dajecie jeszcze swoje poprawki (jakie) na obliczone długości szprych, czy ile wyjdzie, to tak ma być ?

Zostałem wystawiony do wiatru przez dwa serwisy; dawałem piasty i obręcze - szprychy mieli zapewniać, ale okazało się, że musieliby sprowadzać 3 paczki po 100 szt. szprych nie całkiem typowych długości, więc się poddawali. Będę musiał kupić sam te szprychy i wolałbym zamówić dobre w pierwszym podejściu.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#4282 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 09 April 2011 - 21:16

czasem niestety trzeba zrobić poprawki wszystko zalezy od dokładności pomiarów , choć ile bym nie mierzył to i tak musze zrobić próbny zaplot.

po 100 sztuk sapima sie sprzedaje tylko w 2.0, reszta jest pakowana po 36 sztuk cieniowane bez nypli.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4283 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 09 April 2011 - 21:29

Właśnie chodzi mi o zwykłe LEADER lub jakieś inne parówy 2mm nierdzewki.

Nie będę krył, że koła nie szosowe, a 24".

Długości wyszły mi - przód: 241 (chyba trzeba kupić 242mm), tył 238,239mm i nie wiem czy wziąć jedną długość np. 238 czy np. 238 i 240mm.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#4284 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 09 April 2011 - 22:47

jak weżmiesz za długie to klapa, jak o 1-2 mm za krótkie to ratujesz sie nyplami 14 lub nawet 16 mm jeśli to koła dla dziecka czy lekkiego rowerzysty.

przy szprychach Dt trzeba uważać bo na linijce powiarowej i w realu są o prawie 1 mm krótsze niż podaje katalog.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4285 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 posts
  • SkądKraków

Posted 11 April 2011 - 08:03

Nikt nie potrafił mi pomóc, odnośnie wcześniejszego zapytania tak więc teraz proszę tylko o charakterystykę lub jakąś opinię kół EQUINOX BALLANCE RT050 ;-)

#4286 kams

kams
  • Użytkownik
  • 39 posts
  • SkądWarszawa

Posted 11 April 2011 - 16:52

Szukałem ale nie znalazłem ,
Czym dociągać / centrować / szprychy w starym campagnolo shamalu?

#4287 Lubomir

Lubomir
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądWarszawa Bemowo

Posted 12 April 2011 - 10:37

witam
chcę na nowy sezon poskładać lekkie kółka - okazyjnie trafiłem obręcze Mavic OR-10 i Mavic GP-4 - oba komplety na 32 szprychy.
Jakie radzilibyście piasty i szprychy żeby wszystko pasowało do siebie, oraz gdzie w Warszawie mi takie kółka dobrze zaplotą, najchętniej kupiłbym na miejscu szprychy.

Dodam że w sezonie moja waga nie przekracza 75kg.

#4288 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 posts
  • SkądWarszawa

Posted 12 April 2011 - 11:16

ul. Gibalskiego na Woli u P.Romana Skuczyńskiego, zawieź mu obręcze a resztę zostaw majstrowi

#4289 Lubomir

Lubomir
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądWarszawa Bemowo

Posted 12 April 2011 - 11:34

znam ten serwis i pewnie im zlecę zaplot, natomiast pozostaje jeszcze kwestia wyboru gratów

#4290 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 posts
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Posted 12 April 2011 - 12:08

Do takich fajnych obręczy to stara campa albo coś w tym stylu ;] Ale znaleźć ładne stare piasty na 32h to problem jest. Sam szukam czegoś do swojego Mavica Paris-Roubaix SSC.
Jak dobrze kojarzę to OR-10 waży 320g, więc za mocna to ona nie będzie. Wydaje mi się, że ją to tylko na przód i to z niecieniowanymi szprychami na 3/4 krzyże, ale niech ktoś mądrzejszy się wypowie. GP4 jest mocna więc na tył i chyba można by zaryzykować Sapimy Race.

Co do piast- kwestia gustu, jak nie stara campa albo dura ace to mnie by tam pasował wizualnie Novatec 171/172 i wagowo nie najgorzej wyjdzie.

#4291 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 posts
  • SkądWarszawa

Posted 12 April 2011 - 15:06

u P Romana są i stare graty ale ich cena jest czasem większa niż nowych, On dobrze Ci doradzi więc za bardzo nie ma co myśleć

#4292 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 12 April 2011 - 16:34

Wspomniane piasty napewno się sprawdzą, możesz zrobić tak jak kolega wspomniał GP4 tył OR-10 przód, aczkolwiek na tyle także bym dał niecieniowane szprychy. Koła wyjdą i tak w miarę lekkie, zysk 30-40gr chyba nie ma tutaj sensu.


#4293 Lubomir

Lubomir
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądWarszawa Bemowo

Posted 12 April 2011 - 18:02

dzięki. raczej nie będę mieszał kompletów, tym bardziej że OR10 są złote a GP4 czarne - różnica między jedną obręczą a drugą 65g

#4294 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 posts
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Posted 13 April 2011 - 18:19

No to masz wybór- lżejsze obręcze na cięższych szprychach czy odwrotnie?

Ewentualnie 2 zestawy- do katowania GP4 z novatecami a na OR-10 i jakichś starych campach na spokojnie złożyć superkultowy zestaw do wożenia się w niedzielę po mieście.

A w ogóle to ja teoretyk jestem, mam nadzieję że ktoś (SPIKE ;]) bardziej doświadczony się wypowie ;]

#4295 M³ody

M³ody
  • Użytkownik
  • 67 posts
  • SkądSkarżysko

Posted 13 April 2011 - 21:33

Miał ktoś styczność z kółkami shimano WH RS80 C24 CL - ultegra carbon ? Jak ze sztywnością i z trwałością tych kół ?

#4296 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 13 April 2011 - 22:18

Z kołami RS80 mam styczność już 8 tyśkm, zero problemów, ładnie tłumią drgania, sztywności im też nie brakuje.

#4297 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,389 posts
  • SkądRumia

Posted 14 April 2011 - 13:09

ładnie tłumią drgania, sztywności im też nie brakuje.

Litości, to się jedno z drugim wyklucza... :roll:

#4298 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 14 April 2011 - 17:03

Nie ma litości, brnę dalej:
Przecież taka jest główna zaleta tzw carbonu (w porównaniu z aluminium) że przy zachowaniu co najmniej dobrej sztywności o wiele lepiej tłumi drgania, prawda?
Na RS80 przesiadłem się z RS10 i odczułem różnice w obydwu aspektach -> na plus.

#4299 rzeznik14

rzeznik14
  • Użytkownik
  • 80 posts
  • Skądpolska

Posted 14 April 2011 - 19:13

przepraszam za maly offtop , ale pilnie poszukuje nr tel do pana,ktory jakis czas temu wystawial na allegro kolka miche supertype wraz z rama,cena cos kolo 5300zl.bede bardzo wdzieczny za pw,pozdrawiam

#4300 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 posts
  • Skąd3city

Posted 14 April 2011 - 19:23

ładnie tłumią drgania, sztywności im też nie brakuje.

Litości, to się jedno z drugim wyklucza... :roll:


słyszałem o czymś takim jak sztywność boczna i wertykalna?