Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#601 pingpongista2

pingpongista2
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądPołudnie

Napisano 09 styczeń 2008 - 14:18

witam

ma ktos jakies doswiadczenia z ta firma?? chcialbym sobie kupic jakies obrecze i zstanawiam sie nad modelem exellence badz excellight tej firmy. ktory bylby lepszy?

na stronie producenta pisza ze sa to obrecze uzywane przez zawodowcow...dlatego dziwie sie ze wczesniej nic nie lsyszalem o tej firmie:P

z gory dziekuje za wszelkie porady
pozdrawiam

strona produceta: ambrosio rims

#602 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 09 styczeń 2008 - 15:02

Karbon jeździ na Ambrosio i je chwali, poszukaj trochę po forum to znajdziesz

#603 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 09 styczeń 2008 - 15:03

Moim zdaniem to firma dość znana :-P Kilka osób na tym forum ma obręcze tej firmy, m.in. Karbon. Sam mam zamiar kupić ich obręcze (model crono f20), bo chyba nie ma nic lepszego jeśli chodzi o wytrzymałość/cena/masa.

#604 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 styczeń 2008 - 14:47

znalazłem test, których napewno zainteresuje kilka osób:)

http://fairwheelbike...?t=3314&start=0


#605 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 12 styczeń 2008 - 20:34

W at 30/40/50kph | moment of inertia in J | stiffness in N/mm: front/rear

możecie przybliżyć te dane ?

#606 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 styczeń 2008 - 20:38

to pierwsze to moc potrzebna by utrzymać koło w ruchu przy danej prędkości, czyli opór aerodynamiczny i mechaniczny koła:) to drugie to moment bezwładności podany w Joulach:)
a trzecie to sztywność czyli podana jest siła w Niutonach potrzebna do odkształcenia koła o 1mm


#607 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Napisano 12 styczeń 2008 - 20:45

Ciekawe jest to, ze w kolach shimano po zredukowaniu ilosci szprych wzrosl opor aerodynamiczny :|

#608 dawidek102

dawidek102
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • SkądChoszczno

Napisano 13 styczeń 2008 - 02:37

http://www.allegro.p...20g_od_1zl.html
sliczne koła ciekawo jaka bedzie cena

#609 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 13 styczeń 2008 - 09:47

Dlaczego akurat teraz jestem bez funduszy...! :-P

#610 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 styczeń 2008 - 10:36

ten komplet waży tyle co moje przednie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


#611 Gosc_czajam_*

Gosc_czajam_*
  • Gość

Napisano 21 styczeń 2008 - 21:22

Jakie koła do szosy sa najlepsze (tak w przedziale 600-850zł)? Mam 3 upatrzone modele Campagnolo Vento, Fulcrum Racing 7 i moze jak mi kasy starczy to Fulcrum Racing 5 Evolution. Powiedzcie co sądzicie o tych kołach bo ja czytalem o nich ze sa wpozo. Szczególnie te Fulcrum'a sa nie dozdarcia (tak czytałem ale czy to prawda?) Napiszcie swoje opinie. Które z nich kupilibyście najpierw a które odradzacie? Podajcie własne propozycje. Z góry dzięki za pomoc!!

[ Dodano: 2008-01-21, 21:37 ]
Zapomniałem dodać ze ma do nich pasować kaseta Mirage 10s (Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale tak na wszelki wypadek)

#612 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 21 styczeń 2008 - 21:43

Tak BTW to jest już temat o kołach: "Wybór kół" tam jest dużo napisane o Fulcrumach i wiele osób je chwali, także będzie to dobry wybór. A co do Campa Vento to się nie wypowiadam bo nie jestem znawcą Campy

#613 Gosc_bula_*

Gosc_bula_*
  • Gość

Napisano 21 styczeń 2008 - 22:03

coła campa vento i fulcrum 7 to to samo! tylko ukłąd szprych jest inny

#614 Gosc_czajam_*

Gosc_czajam_*
  • Gość

Napisano 22 styczeń 2008 - 01:36

wiec dlaczego cena campy jest duzo wyzsza od fulcrum 7? w campie jest zaplot "G3" i podobno jest mocniejszy od zaplotu "2 to 1" stosowanego w fulcrum'ie. Martwi mnie jedynie to ze w campie zaplot G3 stosowany jest tez na przednie koło (no bo po co?)
Jelitek przejrzalem ten temat o kołach. Całe 30 stron i nieznalazłem nic o vento. Kilku kolesi zadalo pytania dotyczace tych kół ale nie otrzymali odpowiedzi wiec postanowiłem załozyc ten temat w nadziei ze ktos mi pomoze. Tam tez czytałem o fulcrum'ach. Koles sie wypowiada na temat racing 7. Chwali je, ale nie moge sie opierac na opinii jednego urzytkownika.
Jesli bylibyście na moim miejscu to jakie koła byscie kupili? Przy wyborze kol nie zwracam wiekszej uwagi na ich wage. 100g w to czy w tamto to dla mnie zadna roznica.

#615 Gosc_Karaszon15_*

Gosc_Karaszon15_*
  • Gość

Napisano 22 styczeń 2008 - 02:12

Jeżdziłem na Vento znajomego...kołeczka elegancko chodzą.. ale o skradaniu nie ma mowy :D jesli popusci sie na luz słychac z bebenka na kasete strasznie glosne "cykanie" :D
Niczym w oldschoolowych kolarkach :D Niektorym sie to podoba niektorym przeszkadza..Ja osobiście lubie , ale w Vento jest to stanowczo za glosne.
Chyba ze trafilem taki egzeplaz ?

#616 750519

750519
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądKraśnik

Napisano 22 styczeń 2008 - 08:35

Witam
Mój kolega jeździ na kołach Campa Vento. W sezonie robi ok 4-5 kkm. Kół uzywa już 3 sezon i nic się z nimi nie dzieje. Mówi, że są to mocne koła, idealne do jazdy trningowej.
Natomiast cykanie jest rzeczywiście denerwujące ( dla mnie ). Już kiedyś zakładałem post pt: Denerwujące cykanie. Uzyskałem odpowiedzi: Campa tak ma. Albo ktoś polubi albo nie. Dla mnie to kwestia gustu.
A jesli chodzi o koła to może jakieś Mavicki?
Pozdrawiam Brać Szosową.

#617 Gosc_Karaszon15_*

Gosc_Karaszon15_*
  • Gość

Napisano 22 styczeń 2008 - 09:24

W tym przedziale cenowym można dostać Mavic Aksium...waga może nie piórkowa ale napewno bedą sztywne i wytrzymałe...a do tego wygląd :D

#618 Gosc_czajam_*

Gosc_czajam_*
  • Gość

Napisano 22 styczeń 2008 - 12:03

troche poczytałem o Aksium'ach. Koła wpozo. Producenci oraz uzytkownicy je chwalą, ale zaden nie wspomina o ich centrowaniu (moze dlatego ze sa takie dobre i nie trzeba ich centrowac? :mrgreen:) Jak z ich naprawa i dostepem do czesci? Vento sa proste w budowie tzn zwykłe stalowe szprychy i zwylke nyple a w aksiumach szprychy stalowe, spłaszczane, nyple mosiężne. Czy nie bedzie problemu z nimi podczas jakich kolwiek napraw.
Co to znaczy ze szprychy sa splaszczane?
PS bardziej podobaja mi sie vento :-D

#619 mariusz19

mariusz19
  • Użytkownik
  • 44 postów
  • SkądRadzyń Podlaski

Napisano 22 styczeń 2008 - 16:15

tak sie sklada ze mialem kola mavic aksium i nie mam o nich dobrego zdania . Chodzi mi o to na czym obraca sie bebenek tylnego kola ... na lozysku slizgowym i lozysku maszynowym . Niestety lozysko slizgowe sie wytarlo i jest teraz luz ale gdyby zamiast slizgowego bylo maszynowe kola nie do zdarcia a tak mysle ze to wielka lipa

#620 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 22 styczeń 2008 - 16:28

czajam, napisałem tak bo widziałem w tym temacie rozmowę o tych kołach więc sorki że Cię odesłałem tutaj a nie znalazłeś tego co potrzebowałeś.
Co do kół to spłaszczane szprychu nie są na przekroju okrągłe tylko płaskie. Podobno takie szprychy stawiają mniej oporów.