Wybór kół
#741
Napisano 05 kwiecień 2008 - 20:54
Pozdro
#742
Napisano 05 kwiecień 2008 - 23:37
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-04-06, 10:21 ]
To jak pomoże ktoś z tymi szprychami?
#743
Napisano 06 kwiecień 2008 - 13:17
#744 Gosc_MusicMan_*
Napisano 08 kwiecień 2008 - 09:58
macie jakes doswiadczenia z eurus campagnolo ? mozna kupic pojedyncze szprychy i czy w sklepie dadza rade z serwisem (warszawa) ?
w sklepie http://www.bike-xtrem.com/index.php maja te kola (campa i fulcrum) za calkiem sensowna cene - macie jakies senswone doswiadczenia z tym sklepem internetowym?
dotychczas jezdze na fulcrumach racing 5 - w zasadzie nie narzekam, ale sami rozumiecie...
Przemek
#745
Napisano 08 kwiecień 2008 - 10:22
zauważyłem ostatnio, że wiele osób, którzy mają zaplot na dwa krzyże, w miejscu łączenia się dwóch szprych owija je drutem, po co owijać szprychy? pewnie chodzi o sztywność, ale może się mylę...
Po nic to robią.
#746
Napisano 08 kwiecień 2008 - 14:42
A właśnie, że po coś. Szprychy połączone na ostatnim krzyzu, nie pracują w tym miejscu, mają zablokowaną możliwość przemieszczania się względem siebie co daje teoretycznie sztywniejsze koła.Po nic to robią.
#747
Napisano 15 kwiecień 2008 - 08:11
z problemem borykam sie juz jakis czas.Mianowicie przerzutka tylna przy wejsciu na najwieksze zebatki 23,25 na kasecie ociera wozkiem o szprychy.Na 23 sa to delikatne pykniecia natomiast na 25 to tragedia.W zasadzie staram sie ich nie wrzucac no ale nieraz trzeba... kolo prawidlowo siedzi w widelcu,przerzutka tez jest naregulowana.Juz nie mam pomyslow co zrobic
natomiast drugi problem dotyczy kola przedniego WH-R500.Ma okolo 11tys przebiegu.Czasami przy mocniejszej jezdzie albo zjezdzie z gory wydaje takie dzwieki z piasty jakby mialo cos strzelic sa to takie glosne uderzenia.Kolo kreci sie poprawnie bylo rozbierane smarowane jakis czas temu i nic nie stwierdzono
#748
Napisano 15 kwiecień 2008 - 08:14
#749
Napisano 15 kwiecień 2008 - 08:35
#750
Napisano 15 kwiecień 2008 - 20:14
Ile razy mam pisać?!
NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO W SŁOWNIKU JÊZYKA POLSKIEGO JAK "TYLNIA"!!!!
Jeśli już to TYLNA albo TYLNE, ale nie &^$#^&^ TYYYYYLNIAAAAA!!!!!!!!!!
I NIE PRZEŻUTKA, A PRZERZUTKA!!
Co WY w tych szkołach robicie?!!?!? :evil:
GRRRRRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrr...
Prostując hak w taki sposób jaki przedstawił kr1zje możesz sobie tylko skaszanic precyzję działania PRZERZUTKI. Odginając hak w przeciwną stronę utworzy się luz pomiędzy hakiem, a ramą. Najlepiej jest wykręcić hak, wsadzić go w imadło i delikatnie naprostować uderzając np młotkiem lub chwytając hak kluczem francukism.
#752
Napisano 15 kwiecień 2008 - 21:22
#753
Napisano 15 kwiecień 2008 - 21:27
NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO W SŁOWNIKU JÊZYKA POLSKIEGO JAK "tylna"!!!!
Jeśli już to TYLNA albo TYLNE, ale nie &^$#^&^ TYYYYYLNIAAAAA!!!!!!!!!!
I NIE PRZEŻUTKA, A PRZERZUTKA!!
Co WY w tych szkołach robicie?!!?!? :evil:
Kolega chyba troche przerważliwiony.... student polonista? czy moze juz magister? :mrgreen:
Mi też łoił wózek o szprychy, ale naprostowałem go ręką i jeździłem kupe czasu póki nie urwałem tej przerzutki razem z hakiem
#754 Gosc_Anonymous_*
Napisano 15 kwiecień 2008 - 21:31
Pozdrawiam
#755
Napisano 15 kwiecień 2008 - 21:44
Nic mnie nie wkurza jak ta zafajdana tylnia :evil:
BTW.
W większości przypadków przerzutki urywają się właśnie przez skrzywione haki. Najcześciej bywa tak, że klientowi obali się rower na glebę, ten w ogóle nie sprawdzi czy rower jest cały, wsiada na rower, wrzuca na największą zębatkę i mamy kolejną przerzuteczkę do wymiany.
#756
Napisano 15 kwiecień 2008 - 22:00
Z kolejnością prawdopodobieństwa:
1. Krzywy hak - wymienić, jak wymienny, naprostować jeżeli zintegrowany. Płaszczyzna haka powinna byc _idealnie_ prostopadła do osi piasty.
tip: gwint osi piast shimano i gwint haka przerzutki to M10x1, więc wystarczy wkręcic oś tylnej piasty do haka i odpowiednio naprostowac
2. Przerzutka ma luzy - luzy na przerzutce mają tendencję do skręcania jej tak, iż wózek 'nachyla' się ku szprychom. Luzy sprawdzamy ciągnąc delikatnie za końcówkę wózka.
3. Krzywa przerzutka - do wymiany
Koło:
Sprawdz, czy magnes licznika nie uderza o sensor - najprawdopodobniej dzieje się to kiedy jedziesz szarpiąc rower na lewo i prawo tudzież kiedy skręcasz przy dużej prędkości. Prawda?
Sensor i magnes centymetr-dwa w górę.
#757
Napisano 15 kwiecień 2008 - 22:30
Przednie kolo w kwesti magnesu jest w porzadku,jak zaczyna mi strzelac to ma wrazenie ze zaraz sie rozpadnie cale taki huk po czym ustaje
#758
Napisano 16 kwiecień 2008 - 08:16
do mojej ramy nowy hak kosztuje 50pln, co uważam za rozbój w biały dzień, tyle kasy za kawałek alu? :-?
#759
Napisano 18 kwiecień 2008 - 06:55
pozdrawiam
#760
Napisano 18 kwiecień 2008 - 07:04
Teoretycznie dokładamy z prawej strony jedną podkładkę, a z lewej odejmujemy i oprócz tego ewentualnie będzie trzeba przeciągnąć koła na centrownicy w prawo.