Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#781 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 20 kwiecień 2008 - 16:28

Dostałbyś z 10 kompletów tych szajsowatych kół do centrowania to przy 2 komplecie miałbyś dość.

#782 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Napisano 20 kwiecień 2008 - 16:36

Raz oddawalem swoje przednie, wrocilo do mnie elegancko proste, ale czy ktos nad nim wyzywal to nie wiem

#783 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 20 kwiecień 2008 - 21:04

ehhh , kupilem treningowki m aksium . z tego co widze to chyba strzelilem buraka :-x poprosze o opinie tych kolek . a tak nawiasem jestem tu nowy , pozdrawiam maniakow rowerowych , 5na

#784 mariusz19

mariusz19
  • Użytkownik
  • 44 postów
  • SkądRadzyń Podlaski

Napisano 21 kwiecień 2008 - 14:06

Moja opinia o kolach Mavic Aksium : moje pierwsze kola , duza sztywnosc nie rozcentrowuja sie tak szybko jak shimano i tyle zalet teraz minusy : ciezkie trudno je rozpedzic oraz najwiekszy minus chyba we wszystkich kolach mavic bebenek jest umiejscowiony na lozysku slizgowym i po pewnym czasie sie poprostu wyciera i bebenek zaczyna latac gora dol niektorzy to zalewaja olejem zeby zmniejszyc tarcie . Jak by zamiast lozyska slizgowego bylo tam maszynowe raczej nie do zdarcia a tak raczej jak wytarty to kibel

#785 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 21 kwiecień 2008 - 20:01

dzieki MARIUSZ , ha moze zmiana piasty ??? moze ktos podpowie ? wkurza mnie to tykanieeeeeeeee jak w oldach . jaka wiec jest rada ??? jesus tyle pytan . nevermind .piwko. wszystkim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#786 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 21 kwiecień 2008 - 23:50

Jeśli denerwuje Cię głośne cykanie to nasmaruj bębenek jakimś gęstszym olejem. Gęsty olej - ciche cykanie, rzadki olej - głośne cykanie :-P

#787 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Napisano 22 kwiecień 2008 - 07:54

a ja właśnie chciałbym żeby mój bębenek w shimano (whr 560) głośno cykał!!! czyli mam go przeczyścić i przesmarować rzdkim olejem??? (jaki np??) z góry dziekuje:D

#788 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 22 kwiecień 2008 - 11:09

witam
czy warto takie kola?http://allegro.pl/item346453047_kola_mavic_cpx_22_shimano_tiagra_.html
jak cos do jakiej kwoty licytowac;)zamienil bym moje whr-500 bo juz ledwie zipia

#789 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 kwiecień 2008 - 18:16

mam takie koła z tym że ja mam szprychy cnspokes srebrne, tutaj po zdjęciach nie potrafię określić szprych, jedynie że są czarne :lol: ważę 70kg i te obręcze i piasty dają radę, jeżeli nie przejmujesz się wagą to możesz brać, te koła ważą pewnie mniej więcej 2215g, komplet obręczy kosztuje 210pln + piasty i szprychy, jeśli te koła faktycznie mają 100km, to spokojnie można dać 250pln

#790 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 22 kwiecień 2008 - 19:46

hehe he , lepiej (PRAWIE) jak w domu . w koncu mnie ktos rozumie . dzieki za pomoc . karbon a jaki ollej proponujesz ? wiem wiem kola sa cienkie jak polsilwer ALE ....

#791 roni

roni
  • Użytkownik
  • 112 postów
  • SkądGostyń

Napisano 22 kwiecień 2008 - 20:38

Witam serdecznie i prosze o pomoc.

Na poczatek ważna informacja, ważę 100 kg.
W tym sezonie wyjatkowo często pekaja mi szprychy na tylnym kole
mam obręcz Mavic CXP 23 (chyba nie pomyliłem :0) na 32 szprychy, piaste Ultegre, nie wiem jak nazywaja sie szprychy, pewnie zwykłe jakieś badziewne.

Szprycha peka zawsze na gwincie wewnatrz nypla, co ciekawe, zawsze podczas jazdy po gładkiej szosie.

Co zrobic aby rozwiązać problem ?

- kupic nowe szprychy, jeski tak to jakie ?
- kupic obręcz na 36 otworów, może będzie mocniejsza ?
- kupić nowe tylne koło ?

prosze o pomoc, pozdrawiam

#792 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 kwiecień 2008 - 20:53

obręcz mavic cxp 23 jest raczej wytrzymała, piasty ultegry także, może problem leży w kiepskich szprychach lub nyplach, jesli chcesz mieć niezniszczalne koła to na szprychach sapim cx-ray, do tego nyple sapima lub dt alu pro lock :mrgreen:

#793 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 22 kwiecień 2008 - 20:54

Jeżeli do tej pory nie pękały, to prawdopodobnie swoje już przejechały i trzeba wszystkie wymienić. Reszta elementów koła wydaje się wystarczająco wytrzymała. Jakie najlepiej zamontować szprychy? Na ten temat było już sporo mówione i zdania są trochę podzielone. Poczytaj, a na pewno dowiesz się jakich szprych nie montować ;-)

pozdro horny

#794 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 kwiecień 2008 - 20:58

na pewno nie dt revolution :lol:

#795 roni

roni
  • Użytkownik
  • 112 postów
  • SkądGostyń

Napisano 22 kwiecień 2008 - 21:15

dzięki za info,
gdzie moge kupic lepsze szprychy ?

#796 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 kwiecień 2008 - 21:52

http://www.velo.com....rodukt.php?m=14

#797 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 22 kwiecień 2008 - 21:56

Sapim leader i do tego zwykłe stalowe nyple. Ewentualnie szprychy Mach 1.
Długość szprych przy tej obręczy oraz piaście to ok 290mm.

http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=14

Tutaj to raczej nie da się kupić.
I w ogóle to po co te cxraye? :-/
Wystarczą "zwykłe" leadery.
Zejdźmy na ziemię..

#798 mpiwko

mpiwko
  • Użytkownik
  • 95 postów
  • Skądszn

Napisano 22 kwiecień 2008 - 22:00

http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=14

czy 9,50zl za szpryche z nyplem to moim zdaniem lekkie nieporozumienie :-?

#799 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 22 kwiecień 2008 - 22:52

Witam serdecznie i prosze o pomoc.

Na poczatek ważna informacja, ważę 100 kg.
W tym sezonie wyjatkowo często pekaja mi szprychy na tylnym kole
mam obręcz Mavic CXP 23 (chyba nie pomyliłem :0) na 32 szprychy, piaste Ultegre, nie wiem jak nazywaja sie szprychy, pewnie zwykłe jakieś badziewne.

Szprycha peka zawsze na gwincie wewnatrz nypla, co ciekawe, zawsze podczas jazdy po gładkiej szosie.

Co zrobic aby rozwiązać problem ?

- kupic nowe szprychy, jeski tak to jakie ?
- kupic obręcz na 36 otworów, może będzie mocniejsza ?
- kupić nowe tylne koło ?

prosze o pomoc, pozdrawiam


Jak się to koło zachowuje? Czy np jest bezszelestne i tak od siebie pękają szprychy? Czy np koło od czasu do czasu "śpiewa"? Ile to koło przejechało? Urwanie szprychy koło gwintu to nie jest normalne, btw.

W każdym razie, szprychy lubią sypać sie lawinowo, urwanie jednej zwykle oznacza, że wymienić trzeba już zwykle wszystkie.

Koszt przyzwoitej szprychy to ~1 zet, jakość zaplotu zwykle decyduje, czy koło się utrzyma, czy nie, niestety większość "budowniczych" kół z którymi się spotykałem kół ani nie dociągała, ani nie rozprężała po budowie :/

#800 Skeeball

Skeeball
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 kwiecień 2008 - 23:26

Ważę 120 i w tylnym kole mam piastę Sachs 7000, obręcz Rigida DP18 na 36 szprych, szprychy MACH1. Nic nie pęka.