Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#1061 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 posts
  • Skądswietokrzyskie

Posted 22 August 2008 - 22:33

witam wszystkich stoje przed wyborem kolek i tak zastanawiam sie nad Campagnolo Shamal Ultra lub Fulcrum Red Metal Zero lub KSYRIUM SL ;wszystkie w jednej niemalze cenie ok 2,7 co wybrac? amoze jeszcze cos innego?

#1062 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 23 August 2008 - 08:08

mama, Ja bym brał Campagnolo lub Mavic.

#1063 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 23 August 2008 - 08:15

mama, Ja bym brał Campagnolo lub Mavic.


A czemu akurat campa albo mavic? Możesz wyjaśnic? ;-)

#1064 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 posts
  • Skądswietokrzyskie

Posted 23 August 2008 - 10:58

ja sie raczej bardziej zastanawialem pomiedzy campa a fulcrumem:)

#1065 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 23 August 2008 - 20:12

fulcrum zero red metal to przecież koła mtb, szosowe nazywają się raczej fulcrum zero red lub black+red, sam wybierałem niedawno koła i wziąłem ksyriumsl, wg mnie najładniejsze, waga wszystkich 3 typów jest podobna, campa jest chyba najlżejsza, żadne z tych kół nie kosztują 2700pln, ja za swoje mavici dałem 2250pln i dostałem gratis oponki conti gp 4000s, a kupowałem tutaj http://www.jedi-spor...-S---tubes.html

#1066 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 posts
  • Skądswietokrzyskie

Posted 23 August 2008 - 21:12

oczywiscie masz racje chodzilo mi o fulcrum zero red ...mysle tez o kolkach mtb i stad pomylka:( dzieki za namiary sklepu ja sprawdzalem w chainreactioncycles no i stad te ceny, ale kupowanie u nich to przyjemnosc:) a co mozesz powiedziec o tym sklepie? no i wreszcie ktore bys bral i dlaczego? z gory dzieki serdeczne:)

#1067 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 23 August 2008 - 22:51

zrobiłem zakupy w tym sklepie na ponad 4 kafle i wszystko było ok, wysyłka kół kosztuje u nich 100pln kurierem dpd, ja wyrałem ksyriuy sl, ze względu na wygląd i bezawaryjność

#1068 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 24 August 2008 - 08:31

Malik,

A czemu akurat campa albo mavic? Możesz wyjaśnic? ;-)


Sam kiedyś napisałeś jakie to koła campy nie są super zrobione a mavici to już tylko marka :-D

#1069 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 25 August 2008 - 16:53

Czasami wydaje mi się, że Ksyriumy SL to najlepsze koła o jakich wiadomo polskim kolarzom. Koła nie są sztywne, nie są aerodynamiczne, nie są za lekkie. W tej cenie Eastony są dobrymi kołami oraz oczywiście gotowe koła Shimano (w tej kategorii cenowej) i Fulcrumy z bardzo dobrymi piastami (o niebo lepszymi niż produkuje Mavic).

[ Dodano: 2008-08-25, 18:00 ]
Dla ciekawskich:

I agree that the 2 seconds for acceleration wasn't realistic, nor was it meant to be. It was meant to show that even under extreme race conditions, the lower weight (300 grams) of a set of Ksyrium ESs does not compensate for the poor aerodynamics when compared to a cheap set of Shimano 560 wheels.

Looking at the numbers, I would conclude that regardless of the race, the course, or the conditions, the Shimano 560 wheels will outperform the Ksyrium ES wheels by a large margin.

John Swanson


Dołączona grafika

Let's compare the Shimano 560 to the Ksyrium ES. The weight difference is ~300 grams. At 50 km/hr the difference in power is about 7 Watts. That should be about twice the difference in power at 35 km/hr - so let's say the difference between the wheels at 35 km/hr is around 3.5 Watts.

If you go for a 3 hour ride at 35 km/hr, that difference of 3.5 Watts adds up to an energy loss of 3.5 Joules/sec * 3600 sec/hr * 3 hours = 37,800 Joules. The Ksyriums will cost you an additional 38 kJ.

So how much energy does 300 grams cost you? Well, if you lift 300 grams 1 meter into the air, it costs you: E = mgh ----> E = 0.3 kg * 10 m/s^2 * 1 meter = 3 Joules.

This means that unless your 3 hour ride has 38 kJ * 1/3 meter/Joule = 12,600 meters of elevation gain, the Shimano wheels are the better choice.

Summary: Even on the worst day in the Tour, you'd be better off using low end Shimano wheels than a set of Ksyrium ES.



#1070 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 posts
  • SkądKOLBERG

Posted 25 August 2008 - 19:54

O TEN TEST CAŁY CZAS MI CHODZIŁO!!!!!!!
Zobaczcie gdzie znajdują się R-SYS'Y---w symulacjach AERO !!!!natomiast o nich panuje niezmienna opinia ,że są bardzo komfortowe --dobrze tłumią nierówności !!!
Strasznie wielki + z bardzo dużym minusem///to się nazywa kompromis -JAREK.. :lol:

#1071 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 posts
  • Skądswietokrzyskie

Posted 25 August 2008 - 20:32

kosmos WH-R550 za 300 zl w srodku stawki!!!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: 2008-08-25, 21:57 ]
ale czy rzeczywiscie jest tak niewielka roznica pomiedzy sasiednimi Citecami 3000 S Aero ?oczywiscie poza roznica w cenie;)

[ Dodano: 2008-08-25, 22:31 ]
w tescie RoadBike z 5 2008 R-SYS otrzymal....„überragend“ „Testsieger“ a w Tour 6/2008 jest na 7 miejscu a na pierwszym.... Citec 3000S aero !!!!!!!!!!!!

http://weightweenies...pic.php?t=44304

In the conclusion it reads "2008 model with new, lighter rim"

TOUR midrange wheeltest June 2008:
Citec 3000 S Aero, DT Mon Chasseral, Shimano CL24, Easton EA90 SLX, Fulcrum Racng Zero, R-Sys, FRM FL-R Aerolite, Shamal Ultra and more.

The Citec is the 14/16 spoke version and weighs in at 691g+913g. Of all wheels tested it has the best windtunnel performance (25% of final score). Weight is it's least impressive feature (20%), but stifness (especially rear) is very good(20%). So are wheel tolerances, meaning trueness, roundness, measured after applying high loads(10%).

Conclusion:
"Best Compromise in the testfield, when weight is not the first priority: Very stiff, great workmanship, good aerodynamics."

[ Dodano: 2008-08-25, 22:35 ]
a wszystkie testy Citeca i innych kolek zrodlo do zrodel:): http://www.testberic...ero_p57034.html

#1072 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 25 August 2008 - 22:38

Ja się wbijam w zimę w Corimy Aero. Dobre, przepiękne koła w bardzo atrakcyjnej cenie. Powyżej nich widzę tylko Lightweighty.

BTW, zanim coś kupicie, otwórzcie oczy na to, co piszą ludzie bardziej doświadczeni od Was na zachodnich forach (weightweenies) lub w zachodniej prasie/portalach :->

#1073 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 25 August 2008 - 22:58

gdyby corimy tak dobrze hamowały jak wyglądają to było by dobrze :lol:

#1074 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 posts
  • Skądswietokrzyskie

Posted 25 August 2008 - 23:06

ale chyba nie u Poreby;) a co do drugiej czesci pelna zgoda ale pytac zawsze i wszedzie trzeba ...a wnioski samemu wyciagac:)

#1075 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 25 August 2008 - 23:07

Krejzol, Twoje Ksyriumy SL hamują za to rower dosłownie - tabelka powyżej ;-)

#1076 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 25 August 2008 - 23:30

Felipe, nie bądź taki zaślepiony tymi Corimami. Kumpel jeździ na nich z hamulcami SRAM Force i boi się wjechać do miasta. Obręcze fatalnie hamują i to jest ich ogromna wada, jak dla mnie dyskwalifikacja.

#1077 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 posts
  • Skądswietokrzyskie

Posted 26 August 2008 - 00:06

dane z tour 2005 zrodlo ww:
Perhaps already the main numbers for those who aren't able to access the article:
Numbers in the following specific order: Brand, model name; Price in €; number of spokes front/rear; Watt at 30/40/50km/h; moment of inertia; stiffness front/rear in N/mm; rim (width x height); weight /weightlimit; braking (max. 5pts)

Ambrosio X-Carbo 1399; 28/28; 6.8/16.1/31.5; 114Joule; 65.2/39.7; 20x46mm; 1655g/90kg; 1/5
Bontrager Race X-Lite Aero 1400; 16/16; 5.1/12/23.4; 105Joule; 67.41/43.8; 20x43mm; 1420g/no limit; 1/5
Campagnolo Bora G3 2300; 18/21; 5/11.8/23; 103Joule; 52.5/44.1; 20x50mm; 1400g/82kg; 3/5
Citec 3000s aero 699; 12/16; 5.5/13.1/25.5; 129Joule; 55.3/55.9; 18x30mm; 1695g/89kg; 5/5
CKT Splendor 1089; 16/24; 4.7/11.1/21.7; 115Joule; 64.0/54.0; 20x45mm; 1565g/110kg; 1/5
Corima Aero 808; 18/24; 5.3/12.6/24.7; 106Joule; 65.2/37.7; 20x46mm; 1455g/no limit; 1/5
Easton Tempest II Carbon 1700; 18/20; 4.7/11.1/21.6; 101Joule; 60.9/46.1; 20x58mm; 1380g/no limit; 2/5
Gipiemme Carbon 5.5 1199; 20/20; 5.2/12.3/24.1; 148Joule; 68.3/40.2; 20x55mm; 2040g/120kg; 3/5
Lightweight Obermayer 3690; 20/20; 5.4/12.7/24.8; 84Joule; 78.3/37.1; 20x53mm; 1065g/80kg; 3/5
Mavic Cosmic Carbone SL 1250; 16/20; 4.7/11.2/21.9; 143Joule; 58.7/52.8; 19x52mm; 1985g/100kg; 5/5
Ritchey WCS Carbon 1868; 16/24; 4.2/9.9/19.3; 97Joule; 37.4/31.9; 22x58mm; 1295g/no limit; 2/5
Tune Olympic Gold 1583; 16/20; 5.2/12.3/24.1; 88Joule; 37.0/32.6; 20x46mm; 1075g/90kg; 1/5
Xentis Mark 1 1718; 4/4; 5.4/12.8/25; 103Joule; 39.8/37; 20x42mm; 1455g/no limit; 3/5
Zipp 808 1960; 18/24; 3.9/9.3/18.1; 107Joule; 52.9/40.7; 26x82mm; 1450g/no limit; 2/5

i dalej:
The fastest wheel in the test was only 0.8km/h faster than the "worst" in this test - they all are aero-wheels.
There is a comparison chart in the article that states the gained time over Ksyrium SLs for a 40km TT, 300Watt rider output with moderately aerodynamic position.

The gained times are:
Mavic Comete -72
Zipp 808 -68
Ritchey WCS Carbon -62
Easton Tempest II Carbon -50
CKT Splendor -50
Mavic Cosmic Carbone SL -49
Campagnolo Bora G3 -44
Bontrager Race X-Lite Aero -42
Tune Olympic Gold -38
Gipiemme Carbon 5.5 -38
Corima Aero -35
Lightweight Obermayer -35
Xentis Mark 1 -33
Citec 3000s aero -31
Ambrosio X-Carbo -1
Mavic Ksyrium SL 0

#1078 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 26 August 2008 - 08:07

Felipe, nie bądź taki zaślepiony tymi Corimami. Kumpel jeździ na nich z hamulcami SRAM Force i boi się wjechać do miasta. Obręcze fatalnie hamują i to jest ich ogromna wada, jak dla mnie dyskwalifikacja.


Nie jestem zaślepiony. Uważam jedynie, że są to (kolejny raz powtórzę) śliczne, aerodynamiczne, tanie i wytrzymałe koła. Jeżeli ktoś pcha się na karbonowych kołach na miasto, to jest z nim coś nie tak. Takie koła służyć mają na wyścigach, a nie do szpanu na mieście.

#1079 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 26 August 2008 - 08:23

a na wyścigach to się nie hamuje? zwłaszcza na zjazdach? :mrgreen: każde koła mają swoje plusy i minusy, kupując koła nie kierowałem się ich aerodynamiką, a sztywnością, bezawaryjnością i wyglądem, nie śmigam na rowerze na czas, nie liczy się dla mnie każda sekunda, stwierdzenie że ksyriumsl mają takie opory powietrza, że hamują rower jest śmieszne, w taki razie mogę zdemontować hamulce i będę jakieś 350g do przodu :lol:

#1080 Gosc_Arek_*

Gosc_Arek_*
  • Gość

Posted 26 August 2008 - 08:40

Ciekawe co byś Karbon powiedział zawodowcom, gdzie swego czasu duża częśc peletonu jeździła na ksyriumach. Że trzymają ich pod górę?? Ciekawe ktory amator na zippach czy czymkolwiek innym dalby im rade. W amatorskim kolarstwie porownywanie ktore kolo da Ci te pare mniej czy wiecej watow jest moim zdaniem bezsensowne