Wybór kół
#1101
Posted 10 September 2008 - 21:10
Karbon jak przeglądłem ten temat o kołach to takie wrażenie odnisłem, że chyba najlepiej spośród użytkowników tego forum znasz się na kołach, zaplataniu i sprawach z tym związanych.
#1102
Posted 10 September 2008 - 21:40
Oczy... co? Oczywiście. Nie będzie to lider masy, ale nie zajedziesz ich, będą bardzo sztywne i trwałe. Jeśli kręcą Cię ładne kolorki to trudno. Te składaki będą wyglądały klasycznie, ale każdy kto sie zna pozna, że to wysoka klasa.Czyli mam rozumieć że składane koła na częściach które podałeś będą lepsze od racing 5?
Dziekuję, nie wypada mi potwierdzać Koła to moja specjalność, lubię dobierać części i składać koła. Ale muszę przyznać, że się sam wtopiłem kiedyś z DT Revo. Malik pamięta i sie pewnie śmieje do tej pory Uczę się na błędach, tamtym razem swoich, bo mnie nikt nie ostrzegł oprócz Malik'a. A ja nauczony, ze w MTB te szprychy są bardzo dobre zastosowałem je w szosie...Karbon jak przeglądłem ten temat o kołach to takie wrażenie odnisłem, że chyba najlepiej spośród użytkowników tego forum znasz się na kołach, zaplataniu i sprawach z tym związanych.
#1103
Posted 10 September 2008 - 22:01
To może pomógł byś mi złożyć te koła? :-> oczywiście ma się rozumieć odpowiednio bym się owdzięczył. Co do wyglądu to nie zależy mi bardzo na wizualnym efekcie, dla mnie przede wszytskim koła powinny być trwałe szcególnie że drogi mamy jakie mamy.lubię dobierać części i składać koła
Może się to niktórym śmieszne wydać ale na samym początku jak tylko kupiłem rower to koła szoswe wydawały mi się bardzo filigranowe i delikatne, takie które na pierwszej dziurze mogę scętrować. Teraz wiem, że na szczeście są odpornijesze :-)
#1104
Posted 10 September 2008 - 22:45
Koła od zera dla siebie składam w 4 - 5 godzin i w rezultacie nie widać po obręczy, ze sie obraca bo nie ma obsolutnie żadnego zauważalnego bicia. Już sobie wyobrażam co bym usłyszał gdybym klientowi składał koła tyle czasu.
#1105
Posted 10 September 2008 - 23:19
Małe OT co do serwisów, w Lublinie mam jeden serwis gdzie oddaje rowery, prowadzi go człowiek, który można powiedzieć zaraził mnie jazdą na szosie jak chodzilem z do niego ze swoim crossem. Jak pierwszy raz do niego przyszedłem i zobaczył rower to powiedział że musze go zostawic na 2 dni conajmiej bo jak widzi że ktoś o rower dba to lubi wszystko dokladnie zrobić, posiedzieć przy nim, idealnie wyregulować a nie byle szybciej. Od tej pory zaglądam tam czasem po prostu z Nim pogadać, poradzić się. Zostawiając rower w takim serwisie mam pewność, że rowerem dobrze się zaopiekują. Natomiast szerokim łuiem omijam "serwisy" prowadzone przy sklepach rowerowych szczególnie tych bardziej popularnych. To tyle na temat serwisów ;-)
Edit
A może by założyc temat w którym byśmy pisali o dobrych reswisach rowerowych w naszych okolicach? Mógłby być pomocny taki temat.
#1106
Posted 11 September 2008 - 04:11
#1107
Posted 11 September 2008 - 07:35
Sapim race - trochę cięższe od laserów, koła z tymi szprychami są nieco sztywniejsze.
Sapim leader - na tych szprychach koła są już dostatecznie sztywne i praktycznie masz 100% pewności, że szprycha nie pęknie od przeciążeń wywołanych od samej jazdy (pomijając wjechanie w dziury itp itd).
Przy twojej masie zdecydowanie na tył niecieniowane szprychy typu sapim leader, dt champ, mach1. Na przód mogą być każde. Nyple alu.
#1108 Gosc_oscar_*
Posted 11 September 2008 - 09:56
tak troche z innej beczki - czy warto kupic Fulcrumy Racing 1 z przebiegiem 2500 za 1500zl? kumpel bedzie wymienial na cosmiki zastanawiam sie, czy je od niego wziac...
dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
#1109
Posted 11 September 2008 - 11:57
#1110 Gosc_tozik_*
Posted 11 September 2008 - 12:02
obręcz - DT SWISS R1.1: 426g
piasta - NOVATEC: 290g
szprychy - ACI ALPINA 2,0-1,7-2,0 290mm/292mm: 191g
nyple - DARTMOOR alu: 10g
opaska - MICHELIN green high pressure: 15g
razem: 932g
Koszt to ok 360zł.
Jak do tej pory zrobiłem na nim prawie 1000km w tym prawie 500km na dwóch bardzo ciężkich (jak chodzi o jakość nawierzchni) maratonach - Klasyk Kłodzki i Iława.
Kółeczko sprawuje się bez zarzutu mimo iż.. sam je składałem nie mając prawie żadnego doświadczenia. Składałem też gdzieś tyle godzin co Karbon ale na pewno nie wyszło mi to tak idealnie ;-) ale najgorzej też nie jest. Popełniłem dwa błędy:
- poskąpiłem na dobry klucz do nypli - 2 nyple mam lekko objechane - musze kupić tego Park Toola co poleca Karbon
- zapomnialem o asymetrii tylnego koła - zakładałem że jeśli tylko wycentruję bocznie to obręcz znajdzie się we właściwym położeniu. Po pierwszej przymiarce okazało się, że koło z oponą nawet nie wchodzi w widełki - obręcz była za bardzo odsunięta "od" kasety.
Poprawiłem ale.. do ideału brakuje jeszcze jakieś 3mm - koło spokojnie wchodzi w widełki i nie ma najmniejszych problemów z ustawiniem tylnego hamulca ale idealnie w osi roweru to ono nie jest.
W związku z tym pytanie do wyjdaczy - czy taka minimalna "nie-osiowość" tylnego koła może powodować jakieś skutki uboczne w postaci szybszego zużycia czy coś w tym stylu?
Na zdrowy rozum - większe odsunięcie od kasety powinno wyjść szprychom na zdrowie bo jest nieco mniejsza asymetria w naciągu - zgadza się?
#1111
Posted 11 September 2008 - 14:12
3 mm to po jednym obrocie nyplami - dokręcić DS i odkręcić NDS.
Wili666 jeśli budżet nie ograniczony to kup Sapim CX-Ray. Masa Laserów, a sztywność i wytrzymałość pełnowymiarowych szprych. Jeśli kupujesz w GB to tylko sie cieszyć. Tam są te szprychy po ~2,5 funta/sztuka. Dostaniesz w komplecie nyple aluminiowe.
Ja preferuję nyple DT Pro Lock - mają klej na gwintach, ale Sapima tez są niezłe. Jak się uprzesz to kup środek zapobiegający się luzowaniu i zapiekaniu gwintów Sapim'a w buteleczce i smaruj gwinty szprych przed nakręcaniem nypla.
#1112
Posted 11 September 2008 - 18:02
#1113 Gosc_tozik_*
Posted 11 September 2008 - 21:06
#1114
Posted 11 September 2008 - 21:48
#1115
Posted 12 September 2008 - 01:48
[ Dodano: 2008-09-12, 02:54 ]
Aha i czy to jest ten model tych piast Novatec o ktorych zwyklo sie tu pisac?
http://cgi.ebay.co.u...1742.m153.l1262
#1116
Posted 12 September 2008 - 06:37
Dokładnie.Aha i czy to jest ten model tych piast Novatec o ktorych zwyklo sie tu pisac?
#1117
Posted 12 September 2008 - 12:33
#1118
Posted 12 September 2008 - 13:08
#1119
Posted 12 September 2008 - 14:45
#1120
Posted 12 September 2008 - 14:54
Jeden z naszych kolegów z forum niedługo będzie miał nowe kółka