Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#1101 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 10 September 2008 - 21:10

Podałem taki budżet, bo w takich cenach widziałem te fulcrumy. Czyli mam rozumieć że składane koła na częściach które podałeś będą lepsze od racing 5? Więc teraz pozostaje mi składać kase i polować na jakieś okazje na allegro. BTW kiedyś widziałem piasty DA nowe komplet, które poszły chyba za niewiele ponad 200zł.

Karbon jak przeglądłem ten temat o kołach to takie wrażenie odnisłem, że chyba najlepiej spośród użytkowników tego forum znasz się na kołach, zaplataniu i sprawach z tym związanych.

#1102 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 10 September 2008 - 21:40

Czyli mam rozumieć że składane koła na częściach które podałeś będą lepsze od racing 5?

Oczy... co? Oczywiście. Nie będzie to lider masy, ale nie zajedziesz ich, będą bardzo sztywne i trwałe. Jeśli kręcą Cię ładne kolorki to trudno. Te składaki będą wyglądały klasycznie, ale każdy kto sie zna pozna, że to wysoka klasa.

Karbon jak przeglądłem ten temat o kołach to takie wrażenie odnisłem, że chyba najlepiej spośród użytkowników tego forum znasz się na kołach, zaplataniu i sprawach z tym związanych.

Dziekuję, nie wypada mi potwierdzać :P Koła to moja specjalność, lubię dobierać części i składać koła. Ale muszę przyznać, że się sam wtopiłem kiedyś z DT Revo. Malik pamięta i sie pewnie śmieje do tej pory :D Uczę się na błędach, tamtym razem swoich, bo mnie nikt nie ostrzegł oprócz Malik'a. A ja nauczony, ze w MTB te szprychy są bardzo dobre zastosowałem je w szosie...

#1103 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 10 September 2008 - 22:01

lubię dobierać części i składać koła

To może pomógł byś mi złożyć te koła? :-> oczywiście ma się rozumieć odpowiednio bym się owdzięczył. Co do wyglądu to nie zależy mi bardzo na wizualnym efekcie, dla mnie przede wszytskim koła powinny być trwałe szcególnie że drogi mamy jakie mamy.
Może się to niktórym śmieszne wydać ale na samym początku jak tylko kupiłem rower to koła szoswe wydawały mi się bardzo filigranowe i delikatne, takie które na pierwszej dziurze mogę scętrować. Teraz wiem, że na szczeście są odpornijesze :-)

#1104 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 10 September 2008 - 22:45

Oczywiście moge Ci pomóc. Dochodzi koszt przesyłki, ale i tak się opłaca to. A koła składam tak jak one na to zasługują. Mam styczność z serwisem bo ze dwa razy w tygodniu pomagam tam i właściciel nie preferuje metody pracy "jak dla siebie".
Koła od zera dla siebie składam w 4 - 5 godzin i w rezultacie nie widać po obręczy, ze sie obraca bo nie ma obsolutnie żadnego zauważalnego bicia. Już sobie wyobrażam co bym usłyszał gdybym klientowi składał koła tyle czasu.

#1105 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 10 September 2008 - 23:19

Byłbym bardzo wdzięczny. To dopiero na przyszły sezon wiec jest jeszcze troche czasu. Jakieś konkrety ustalimy bliżej wiosny a ja na razie bedę sie rozglądał za piastami i obręczmi. Dzięki za pomoc.
Małe OT co do serwisów, w Lublinie mam jeden serwis gdzie oddaje rowery, prowadzi go człowiek, który można powiedzieć zaraził mnie jazdą na szosie jak chodzilem z do niego ze swoim crossem. Jak pierwszy raz do niego przyszedłem i zobaczył rower to powiedział że musze go zostawic na 2 dni conajmiej bo jak widzi że ktoś o rower dba to lubi wszystko dokladnie zrobić, posiedzieć przy nim, idealnie wyregulować a nie byle szybciej. Od tej pory zaglądam tam czasem po prostu z Nim pogadać, poradzić się. Zostawiając rower w takim serwisie mam pewność, że rowerem dobrze się zaopiekują. Natomiast szerokim łuiem omijam "serwisy" prowadzone przy sklepach rowerowych szczególnie tych bardziej popularnych. To tyle na temat serwisów ;-)

Edit
A może by założyc temat w którym byśmy pisali o dobrych reswisach rowerowych w naszych okolicach? Mógłby być pomocny taki temat.

#1106 wili666

wili666
  • Użytkownik
  • 96 posts
  • SkądWłocławek

Posted 11 September 2008 - 04:11

Mam prosbe raz jeszcze o szprychy, przegladam posty wstecz ale przepraszam juz sie pogubilem:/ Mam 2 obrecze mavic open pro, tyl piaste dura-ace, przod ciagle szukam i tylko szprychy i nyple.Waze 83 kg.Kupuje na terenie U.K. Budzet nieograniczony ale bez przesady.Bede bardzo wdzieczny za pomoc. P.S. Inspiruje sie tymi postami ale chce miec pewnosc i dobre kola:)

#1107 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 11 September 2008 - 07:35

Sapim laser - lekkie, koła na nich złożone niestety nie grzeszą sztywnością. Koła nadające się głównie do jazdy po górach gdzie raczej super sztywność nie ma zbyt wielkiego znaczenia.
Sapim race - trochę cięższe od laserów, koła z tymi szprychami są nieco sztywniejsze.
Sapim leader - na tych szprychach koła są już dostatecznie sztywne i praktycznie masz 100% pewności, że szprycha nie pęknie od przeciążeń wywołanych od samej jazdy (pomijając wjechanie w dziury itp itd).

Przy twojej masie zdecydowanie na tył niecieniowane szprychy typu sapim leader, dt champ, mach1. Na przód mogą być każde. Nyple alu.

#1108 Gosc_oscar_*

Gosc_oscar_*
  • Gość

Posted 11 September 2008 - 09:56

witam wszystkich
tak troche z innej beczki - czy warto kupic Fulcrumy Racing 1 z przebiegiem 2500 za 1500zl? kumpel bedzie wymienial na cosmiki zastanawiam sie, czy je od niego wziac...
dzieki za odpowiedz
pozdrawiam

#1109 wili666

wili666
  • Użytkownik
  • 96 posts
  • SkądWłocławek

Posted 11 September 2008 - 11:57

Dziekuje bardzo Malik.Zaczynam polowanie na szprychy.

#1110 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Posted 11 September 2008 - 12:02

Pamiętacie może moją historię z pękniętą szprychą.. skończyło się na poskładaniu nowego koła i zrobiłem coś takiego:

obręcz - DT SWISS R1.1: 426g
piasta - NOVATEC: 290g
szprychy - ACI ALPINA 2,0-1,7-2,0 290mm/292mm: 191g
nyple - DARTMOOR alu: 10g
opaska - MICHELIN green high pressure: 15g
razem: 932g

Koszt to ok 360zł.

Jak do tej pory zrobiłem na nim prawie 1000km w tym prawie 500km na dwóch bardzo ciężkich (jak chodzi o jakość nawierzchni) maratonach - Klasyk Kłodzki i Iława.
Kółeczko sprawuje się bez zarzutu mimo iż.. sam je składałem nie mając prawie żadnego doświadczenia. Składałem też gdzieś tyle godzin co Karbon ale na pewno nie wyszło mi to tak idealnie ;-) ale najgorzej też nie jest. Popełniłem dwa błędy:
- poskąpiłem na dobry klucz do nypli - 2 nyple mam lekko objechane - musze kupić tego Park Toola co poleca Karbon
- zapomnialem o asymetrii tylnego koła - zakładałem że jeśli tylko wycentruję bocznie to obręcz znajdzie się we właściwym położeniu. Po pierwszej przymiarce okazało się, że koło z oponą nawet nie wchodzi w widełki - obręcz była za bardzo odsunięta "od" kasety.
Poprawiłem ale.. do ideału brakuje jeszcze jakieś 3mm - koło spokojnie wchodzi w widełki i nie ma najmniejszych problemów z ustawiniem tylnego hamulca ale idealnie w osi roweru to ono nie jest.

W związku z tym pytanie do wyjdaczy - czy taka minimalna "nie-osiowość" tylnego koła może powodować jakieś skutki uboczne w postaci szybszego zużycia czy coś w tym stylu?
Na zdrowy rozum - większe odsunięcie od kasety powinno wyjść szprychom na zdrowie bo jest nieco mniejsza asymetria w naciągu - zgadza się?

#1111 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 11 September 2008 - 14:12

Niewielka asymetria - 3 mm :D Rower się może prowadzić gorzej, ale opony szybciej nie zużyjesz.
3 mm to po jednym obrocie nyplami - dokręcić DS i odkręcić NDS.

Wili666 jeśli budżet nie ograniczony to kup Sapim CX-Ray. Masa Laserów, a sztywność i wytrzymałość pełnowymiarowych szprych. Jeśli kupujesz w GB to tylko sie cieszyć. Tam są te szprychy po ~2,5 funta/sztuka. Dostaniesz w komplecie nyple aluminiowe.
Ja preferuję nyple DT Pro Lock - mają klej na gwintach, ale Sapima tez są niezłe. Jak się uprzesz to kup środek zapobiegający się luzowaniu i zapiekaniu gwintów Sapim'a w buteleczce i smaruj gwinty szprych przed nakręcaniem nypla.

#1112 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 11 September 2008 - 18:02

tozik, Jak się ma lekkie bicie to czuć przy większych prędkościach że rower trochę znosi.

#1113 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Posted 11 September 2008 - 21:06

Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy Kubano, koło jest dość dobrze wycentrowane i prawie nie ma bicia - tylko obręcz jest w złej odległości od kasety - nie w osi roweru.

#1114 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 11 September 2008 - 21:48

tozik, A no właśnie teraz się skapłem ale wtopa :oops: :!: :lol:

#1115 wili666

wili666
  • Użytkownik
  • 96 posts
  • SkądWłocławek

Posted 12 September 2008 - 01:48

Dzieki Karbon, a przy wadze 83kg na przod piaste Novateca moge zalozyc? i sapimy lasery?Czy np. piaste ultegry, cos bardziej pancernego?Wlasnie jaka najlepsza kombinacja przy wiekszej wadze na przod?

[ Dodano: 2008-09-12, 02:54 ]
Aha i czy to jest ten model tych piast Novatec o ktorych zwyklo sie tu pisac?

http://cgi.ebay.co.u...1742.m153.l1262

#1116 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 12 September 2008 - 06:37

Spokojnie możesz zakładać tą kredkę. Moje 78-82 kg wytrzymała więc te 83kg również wytrzyma ;-)


Aha i czy to jest ten model tych piast Novatec o ktorych zwyklo sie tu pisac?

Dokładnie.

#1117 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 12 September 2008 - 12:33

wili666, Choć by tu masz taniej i w polsce
http://allegro.pl/it..._maszynach.html

#1118 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 12 September 2008 - 13:08

W całej Polsce nie ma piast Dura Ace. Są tylko przednie na 32 otwory, a tylnych ani sztuki. No co za kraj. Może będą pod koniec września...może.

#1119 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 12 September 2008 - 14:45

u Rybczyńskiego sprawdzałeś?

#1120 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 12 September 2008 - 14:54

Wszędzie sprawdzałem. Ale kupiłem je w UK i to taniej niż w Polsce. Przednia 7800 za 60 funtów, tylna 7850 za 90 funtów i obie na 28 otworów.
Jeden z naszych kolegów z forum niedługo będzie miał nowe kółka :D