Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#1241 bykar

bykar
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 06 październik 2008 - 16:29

Witam. Krótkie pytanie: które koła lżejsze, sztywniejsze i silniejsze:

Campagnolo Vento G3: link

Mavic Aksium 2008: link

Proszę o pomoc ponieważ muszę się zdecydować w tym tygodniu, a mam dylemat
W Aksium nie podoba mi się to, że mają w obydwóch kółkach po 20 szprych, a w vento nie podoba mi się zaplot szprych (sprawiają wrażenie niewytrzymałych w miejscach gdzie ich nie ma)
i które oczywiście lepiej serwisować

[ Dodano: 2008-10-06, 17:35 ]
PS: ważę 59 kg

#1242 Von Munchhausen

Von Munchhausen
  • Użytkownik
  • 273 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 październik 2008 - 14:23

Momencik, a czy te koła Vento nie są czasem pod bębenek Campagnolo, a Mavic pod bęben Shimano? Żeby po aukcji nie okazało się, że jako to mawiają 'Houston mamy problem'.
Jakiej kasety używasz/zamierzasz używać?

#1243 bykar

bykar
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 07 październik 2008 - 17:38

campa vento wiadomo że mają bębenek campy a w aksiumach jest to do wyboru. Oczywiście jeżeli się zastanawiam nad vento to składam nową szose na campie ;-) ale nie o to chodzi... tylko co mocniejsze i ogólnie lepsze..? bo cenowo mnie wyjdzie to samo

#1244 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 07 październik 2008 - 19:04

Mavici sa toporniejsze i wydaja mi sie, że mocniejsze, ale mają gorsze piasty, szczególnie tylną.

[ Dodano: 2008-10-07, 23:29 ]
Genialne :D http://cgi.ebay.co.u...id=p3911.c0.m14

#1245 750519

750519
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądKraśnik

Napisano 08 październik 2008 - 11:32

Witam
Kolego bykar, mój znajomy jeżdzi na Vento już kilka sezonów i są to koła nie do zdarcia, mocne, sztywne. Nie należą do lekkich ale dla amatora jako koła treningowe są moim zdaniem ok. Sam używam też Mavic Aksium. Koła są mocne, miałem jedynie kłopot z tylną pistą, poszła do przesmarowania.
Gdybym miał polecać to bierz Vento.
Pozdrawiam Brać Szosową.

#1246 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 08 październik 2008 - 23:54

Fajne obręcze na 28h - jakby ktos chciał http://aukcja.onet.p...?item=449990793 A ja kupiłem te obręcze - dobrze zrobiłem? http://cgi.ebay.com/...:EOIBSA:US:1123

#1247 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 09 październik 2008 - 07:54

Fajne obręcze na 28h - jakby ktos chciał http://aukcja.onet.p...?item=449990793


Tyle że na 26' 8-)

#1248 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 09 październik 2008 - 10:22

Piszą że na 26'' - ale nie należy wierzyc we wszystko co piszą...

#1249 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 09 październik 2008 - 19:51

Piszą że na 26'' - ale nie należy wierzyc we wszystko co piszą...


Oczywiście w to że jest pod tarcze również nie należy wierzyć, bo po co...
Proponuję żebyś je sobie kupił - mimo tego że na obręczy jak byk pisze 650 mm co oznacza standard triathlonowy, do którego trzeba mieć inny widelec i ramę, bo w tych przystosowanych do kół 28' nie sięgną hamulce.

#1250 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 09 październik 2008 - 22:48

Kupowac ich nie mam zamiaru . Co do tych 650mm - nie przekonałes mnie - ja tam widze 650w... A z drugiej strony - triathlon i hamulce tarczowe ? Jeszcze jedno - tych obręczy Nisi jednak nie kupiłem - sprzedawca niechętnie wysyła poza USA. Potrzebuje komplet obręczy na 28 i 32h - jestem skazany na Ambrosio F20? Są może jeszcze jakieś w przyzwoitej cenie - ale lżejsze ?

#1251 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 10 październik 2008 - 07:13

GrzegorzP, Są na tej stronie

"Obręcz Mavic REFLEX na szytkę" http://arnik.com.pl/



#1252 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 10 październik 2008 - 09:26

Reflex'y sa cięższe dość znacznie od F20.
Na angielskim eBay jets całe stado obręczy za kilka funtów. Kolega niedawno kupił komplet złotych Mavic'ów za 10 funtów - przednia...234g!, rekordzista prędkości w jeździe godzinnej i tylna ponad 300g. Obawiam się, ze przednia to obręcz torowa źle znosząca działanie klocków, ale przecież stare Mavic’i znacznie <300g były szosowe i hamowały dobrze.
Złożę koledze koła ~1150g, piękne na klasycznych obręczach.
P.S. Nie pytajcie czy koła są na sprzedaż bo nie są i nie będą :D

#1253 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 10 październik 2008 - 12:10

Ale chyba mógłbys podac z jakich części będą te koła , i jaki koszt ?

#1254 Adams_10

Adams_10
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Skądz netu

Napisano 10 październik 2008 - 12:42

pytanie poczatkujacego:)
co oznacza wymiar 622x13 kola (z naklejki na obreczy)
jakie do tego podchodza opony, czy to "standard" szosowy?

#1255 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 10 październik 2008 - 14:31

622 to średnica koła a 13 to szerokość wewnętrzna obręczy, standard szosowy na koła 20-ok. 38 mm

#1256 Lubomir

Lubomir
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądWarszawa Bemowo

Napisano 10 październik 2008 - 14:31

przerabiam właśnie swoją szosę na rower do jazdy na czas (pod kątem triathlonu) i rozważam wybór kół aero - niestety budżetowych (paskudne słowo). Kół używanych karbonowych trochę się boję, natomiast na ebayu trafiają się zarówno kompletne aluminiowe mavic cosmic jak i obręcze CXP33, CXP30, używane. co byłoby lepszym wyborem, polować na cosmici czy kupić któreś z tych obręczy i poskładać kółka?

ps. oczywiście myślę o kołach 700, stary triathlonowy standard 650 mi nie pasuje

#1257 Artuus

Artuus
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądTarnów

Napisano 10 październik 2008 - 15:10

622 to średnica koła a 13 to szerokość wewnętrzna obręczy, standard szosowy na koła 20-ok. 38 mm


czyli standard szosowy jakie bedzie mial oznaczenie ?

#1258 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 10 październik 2008 - 15:48

no to jest właśnie standard szosowy ...
kurde, znów nieściśle napisałem, chodzi o koła 28 cali a opony o szerokości od 20 do ok 38 mm, obręcze o których mówisz są typowo szosowe

#1259 Cineeek

Cineeek
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądOstrołęka

Napisano 12 październik 2008 - 14:47

Witam ponownie ;]. Chciałbym zasięgnąć porady innych, lepiej znających się ode mnie na tym. Otóż w niedługiej przyszłości zamierzam wymienić większość części z mojego obecnego bike'a , z tym wiąże się też przede wszystkim wymiana kół (najpierw koła -> kaseta -> klamkomanetki -> przerzutka tył -> łańcuch i układ hamulcowy, może korba ). Problem tkwi w starszej ramie i w mniejszym ( chyba ) rozstawie na tylne koło. Z tyłu na całe koło mam około 14 cm, czyli chyba mniej niż w ramach nowszych, z przodu 10 cm, a więc tu chyba w normie. W tej chwili mam kasetę 7-rzędową, chcę zmienić na kasetę z większą ilością przełożeń. A może się mylę z tymi wymiarami ? Czy koła na 8,9 kasetę wejdą ? Może jakieś polecicie ? Mam do rozdysponowania około 700 zł ... troszkę mało jak na tyle części, ewentualnie mogę zrezygnować na razie z układu hamulcowego i korby ...

Liczę na wasze bezcenne rady . . . ;] ;] ;]
Pozdrawiam

#1260 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 październik 2008 - 14:58

Źle zmierzyłeś. Piasty szosowe maja szerokość 130mm, a MTB 135 mm.
Bębny na 7 maja swój wymiar, a na 8/9/10 są szersze. Na 8/9/10 mają tą samą szerokość. Szerokość piasty nie zależy od rodzaju bębna.