Wybór kół
#1421
Posted 09 December 2008 - 16:46
#1423
Posted 09 December 2008 - 22:21
#1424
Posted 09 December 2008 - 22:49
#1425
Posted 10 December 2008 - 01:16
fajny sklepik, zna ktoś obręcze FRM BOR albo Halo Mercury
To te same obrecze. Kola Halo Mercury mam juz prawie 3 lata i sa niezle. Jedynym mankamentem sa niewatpliwie piasty American Classic, ktore kiedys Halo stosowalo. Teraz juz skladaja na innych piastach (KT?). Hamowanie ok, aerodynamika ok jak na 30mm obrecz, sztywnosci tez nie brakuje, nieoczkowane. Jedna z najlepszych obreczy na rynku(niobowa - KinLin) na codzienna jazde moim zdaniem (biorac obrecze na opony :-P )
w takim razie jak wypadłby ten zestaw w porównaniu do zestawu CXP33/Dura Ace? patrząc na ceny na ebayu to te halo są między DA a ultegrą
Lzej Co prawda nie jezdzilem na CXP33 ale mam jedno kolo na CXP30, osobiscie bym bral niobowa obrecz. CXP33 nie dostaniesz wierconej z taka mala iloscia otworow jak nioby. Sa wystarczajaco mocne.
#1426 Gosc_felipe_*
Posted 11 December 2008 - 16:52
#1427 Gosc_intel action_*
Posted 11 December 2008 - 17:12
#1428
Posted 11 December 2008 - 17:40
#1431
Posted 13 December 2008 - 12:07
...a ja mam tego typu pytanie, uzywal ktos z Was Rigidy Dp18? Lub Chriny? Szukam czegos do ostrego (w okolicach 200zl za sztuke), acz ma to byc rower na trase, a nie na miasto i krawezniki. W singlu mam cxp33 i jest ok, ale rozgladam sie po prostu co jeszcze jest ciekawego... Noo i czy w ogole w naszej polszcze sa dostepne srebrne DP18 czy to juz za wiele wymagam :shock: ? Przyznam ze obreczy czarnych z srebrnym szlifem z boku mam juz troche dosc.... :-/
pozdrawiam!
#1432
Posted 13 December 2008 - 12:34
Zamierzam kupić koła do mojej szosówki i chciałbym porady co wybrać czy coś "poskładanego"
obręcz Rigida flyer piasty szhimano ultegra szprychy DT
czy może kompletne koła shimano rs-20
Mając na uwadze dwie rzeczy jakość naszych dróg oraz waga kierowcy +90 kg
Oraz pytanie powiązane czy koła na 24 otwory wytrzymają kierowcę czy może nie "bawić się" i kupić 32H
#1433 Gosc_Anonymous_*
Posted 13 December 2008 - 13:43
Musisz wziąć pod uwagę, że szprycha do koła rs-20 kosztuje 8 - 12 zł za sztukę, nyple są aluminiowe co wg mnie przy samodzielnym centrowaniu nie gwarantule ich żywotności, obręcze tego typu są praktycznie niedostępne, a jeśli są to bardzo drogie.
Oczywiście zależy to od charakterystyki jeźdźca - ja bym sobie kupił fabryczne koła bo rower traktuję rekreacynie i dla czystej przyjemności.
raczej w Twoim przypadku skłaniał bym się do składaków, a bliższą specyfikację to podpowie specjalista.
#1434
Posted 13 December 2008 - 15:23
karolcioo, źle wybrałeś. Te stare Ultegry są słabo uszczelnione. Na przód kup Novateca, tego trochę ponad 100g z cienkim korpusem, a na tył nową Ultegrę, albo chociaż 105-kę.
Obręcze Alex DA22 obie, lub DA22 na przód i DA28 na tył. Flyer jest kiepska, jak prawie wszystkie Rigidy i przesadnie ciężka.
#1436
Posted 13 December 2008 - 17:10
#1437
Posted 13 December 2008 - 18:43
No na logike tez sie w strone cxp33 sklaniam (mimo 70kg), biore pod uwage jeszcze open pro. Zaluje czasem ze juz nie ma cxp30, na poczatku roku po kraksie ja zdemontowalem, ale mimo blisko 10 lat na karku miala jedynie jakis 1mm bicia promieniowego, przy czym nigdy nie musialem jej centrowac... a zaliczala wszystko, od kostki i kraweznikow, przez lasy po inne "fajne drogi w polsce"..
pozdrawiam
#1438
Posted 17 December 2008 - 15:53
#1439
Posted 19 December 2008 - 15:28
#1440
Posted 19 December 2008 - 16:20
Witam. Chciałbym kupić koła Mavic Ksyrium SL ale w opisie jest podanych kilka symboli których znaczenia nie mogę rozszyfrować (próbowałem na google ale wynajduje wszystko ale nie to co mnie interesuje) Mianowicie chodzi mi co to znaczy że tylne koło jest asymetryczne - czy to znaczy że będę jechał pojazdem dwóśladowym? :-/ Ponadto byłbym dzwięczny gdyby ktoś objaśnił mi co to są boki UB CONTROL , że koła są cieniowane ISM ,jakie to są łożeska QRM+ czy się je reguluje,obsługuje itp. Za wszelkie rzeczowe informacje bardzo dziękuję.
Nie koło jest asymetryczne, a obręcz tylna. Chodzi mianowicie o to, że ścianki po obu stronach (lewa - prawa) nie są wzajemnym odbiciem względem osi symetrii koła. Podobny zabieg używany jest np. w Richtcheach Protocolach:
http://picture.yateg...cs_protocol.jpg
Boki UB Control to zapewne boki, które mają przy powierzchni hamowania rowek - gdy rowek znika obręcz jest do wymiany (ściera się cała powierzchnia hakowania, a rower jest zrobiony na granicznej głębokości).
http://www.mavic.com...ISM.1.3065.aspx - ISM.
QRM+ - Qualité Roulements MavicŸ Plus Sealed cartridge bearings including a specific high precision adjustment ring.
Ogólnie myślę, że o ile pierwsza cecha jest ciekawa i dodaje kołu sztywności, to druga występuje chyba we wszystkich produkowanych obręczach aluminiowych, a dwie pozostałe to z grubsza rzecz biorąc hasła marketingowe.