Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#1461 cyryl3000

cyryl3000
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • SkądZłotów

Napisano 04 styczeń 2009 - 16:11

Potrzebuję informacji jakich podzespołów użyć (szprychy obręcz i piasta) aby złożyć bardzo mocne koło, na gościa nawet 100 kilogramowego. Proszę o jakieś ekonomiczne rozwiązanie.

#1462 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 styczeń 2009 - 16:51

Chodzi o przednie czy tylne koło? W jakiej cenie?
Przód: piasta Novatec MTB z grubym korpusem, obręcz Alexrims DA22 wystarczy, szprychy Sapim Race 1,8mm DT Competition 1,8mm + mosiężne nyple Sapim Polyax.
Tył: Piasta Shimano 105/Ultegra/DA, obręcz Alexrims DA28/Mavic CXP33, szprychy Sapim Race 1,8mm/DT Competition 1,8mm + mosiężne nyple Sapim Polyax.
Przód można pleść na 2 krzyże, a tył na 3 krzyże.

#1463 cyryl3000

cyryl3000
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • SkądZłotów

Napisano 04 styczeń 2009 - 19:32

a czy koła "trekingowe" nadadza się do roweru przełajowego?

#1464 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 styczeń 2009 - 19:50

Można, Obręcz jest taka sama, byle tylko nie za szeroka.

#1465 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 04 styczeń 2009 - 22:47

tylko szerokość piasty troszkę inna będzie... koła trekkingowe mają górski standard 120/135 mm a rozstaw w szosie to 100/130 mm lub 126 w starszych ramach, całe koła się nie nadadzą, większość obręczy - tak

#1466 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 styczeń 2009 - 00:08

Jakie 120 mm? Piasty przednie to zawsze 100 mm. Tył istotnie to 135 mm w MTB/crossie/treckingu.

#1467 thunderpants

thunderpants
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 styczeń 2009 - 21:33

Witam.
Szukam kolek za ok 400-500zl, ktorym nie straszne beda moje 90-95kg. Jestem weekendowym :mrgreen: cyklista, a kola musza dzielnie znosic torowiska, dziury, wyrwy, kratery, leje po bombach, itp :) Fajnie by bylo jakby byly na maszynowkach, bo jakos nie lubie dlubac sie przy rowerze, zagladac do piast, czyscic, smarowac. Obecnie uzywane rigidy flyer (naprawde pancerne) na piastach miche zasluguja juz na emeryture (oczywiscie piast nigdy nie serwisowalem, a obrecze ;) mialy dar do wjezdzania w niemal kazda wyrwe w jezdni).

Karbon, novatecha polecasz generalnie tylko na przod, a na tyl juz nie, tylko sh 105/ultegra. na tyle gorzej sie sprawdza od kulek shimano? (wybaczcie, juz nie mam sily odszukac czemu novatech na tyl jest be ;) )

Przekopujac sie przez ten watek, rozumiem ze wszelkie gotowe kola na 20-24 szprychy moge sobie spokojnie odpuscic. Najlepszym wyjsciem byloby zlozenie czegos na 32 szprych na 2x lub 3x.
Na pdst tego co pisaliscie wczesniej, przy moich parametrach warto zainteresowac sie tymi kolami, jesli znow sie pojawi aukcja, mam racje? :)
http://www.allegro.p...piasty_105.html
Bardzo prosze o wszelkie rady i sugestie :)

#1468 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 styczeń 2009 - 21:58

thunderpants, tylne Novatec'i sa bardzo fajne, ale nie jest najwyższych lotów aluminium i przy dużych obciążeniach mogą się pojawiać luzy na łożach łożysk. Gdyby było to alu 7075 T6 to inna sprawa, ale jest to 6061 T6, czyli nieco słabsze.
Z zadbanymi łożyskami kulkowymi na konusach nie ma żadnych problemów - oczywiście z łożyskami dobrej klasy, z dobrymi kulkami i precyzyjnie wykonanymi bieżniami i konusami.
Maszynowe w piastach klasy DT są kompletnie bezobsługowe, ale to nie ten przedział cenowy.

#1469 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 styczeń 2009 - 15:45

"January 2009
This notice is addressed to users of R-SYS front wheels.

Annecy, January 5th 2009.



As part of its ongoing commitment to customer safety and satisfaction, Mavic has announced a voluntary recall of its R-SYS front wheels as a precautionary safety measure.

Mavic has identified that the carbon tubular spokes of the R-SYS front wheel may break during use in certain circumstances and causing the rider to lose control and possibly fall, potentially sustaining injury.

All models of Mavic R-SYS front wheels are concerned (R-SYS, R-SYS test, R-SYS Premium), whether purchased separately or as part of a bicycle. The wheels must no longer be used.

Consumers should immediately return their front wheel to a Mavic dealer; and a new upgraded R-SYS front wheel will be delivered free of charge. This exchange will start from 31st of March 2009. Until this date, and to facilitate the continued use of your bicycle, Mavic will offer a set of Aksium wheel that customers will keep after they have received the replacement R-SYS front wheel.

For any further question, please ask your Mavic Dealer,
or call the following number: 00 800 234 788 75
for USA and Canada: 1-800-664-9228
for Austria: 01 54663 5521

Mavic regrets any inconvenience We appreciate your understanding and, we look forward to providing you a superior upgrade to the one of the finest wheels on the market."

Ciekawe czy ktoś sobie zrobił krzywdę używając tych kół...

#1470 karol

karol
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądJawor

Napisano 08 styczeń 2009 - 18:40

http://portal.bikefo.../niezalogowany/

lub


http://katyusha-velo...ery/800_359.JPG

#1471 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 08 styczeń 2009 - 19:06

Łoł, mocna rzecz... może to przekona ostatnich niedowiarków, że dobrze poskładane konwencjonalne kółeczka to jest to! :mrgreen:

#1472 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 08 styczeń 2009 - 21:11

Koła na karbonowych słomkach - tego jeszcze nie było...i niedługo nie będzie, i całe szczęście.

#1473 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 12 styczeń 2009 - 15:50

Może pytanie, które zadam nie odnosi się do całych kół, ale poniekąd do nich nawiązuje. Chciałbym się dowiedzieć dokładnie, jaka jest różnica pomiędzy nyplami DT ALU, a DT ALU pro lock? Narazie doszedłem do tego, że pro lock są tylko czarne, a ja potrzebuję złote, ale jeśli dużo pozytywniej wpływają na budowę koła, to jestem skłonny zrezygnować z koloru na rzecz funkcjonalności. :-) Drugą sprawą są szprychy, a mianowicie wytrzymałość Sapim'ów Laser. Nie stać mnie na CX-Ray, a tańsze Laser są w podobnej wadze. Czy przy mimo niskiej wadze użytkownika (koło 50 kg), koła mogą stracić na sztywności?
Zestaw wyjdzie lekki, może poniżej 1300 gram. :-)

#1474 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 styczeń 2009 - 17:03

Przy twojej wadze powinno być ok, przód na 2 krzyże, tył na 3 krzyże od kasety i 2 krzyże pod drugiej stronie.

#1475 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 12 styczeń 2009 - 18:36

Cytat

Przy twojej wadze powinno być ok, przód na 2 krzyże, tył na 3 krzyże od kasety i 2 krzyże pod drugiej stronie.


Ok, a co z tymi nyplami?

#1476 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 styczeń 2009 - 19:29

Pro lock są chyba z klejem, który dodatkowo ma zapobiegać luzowaniu się nypli, o ile mnie pamięć nie myli.

#1477 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 styczeń 2009 - 20:18

Pro Locki mają pastę zapobiegającą luzowaniu się nypli oraz zapiekaniu ich na szprychach.
Lasery na Twoją masę Miquel się nadadzą do przedniego koła. Tylne zapleć na Race. Ewentualnie na NDS możesz dać Laser'y, ale na stronę kasety tylko Race.

#1478 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 12 styczeń 2009 - 20:46

Race są trwalsze? Na velo.pl pisze, że mają mniejszą wytrzymałość od Laser. :-P

#1479 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 styczeń 2009 - 21:11

Cytat

Race są trwalsze? Na velo.pl pisze, że mają mniejszą wytrzymałość od Laser. :-P

Jeśli tak to sami nie wiedzą co sprzedają, ale jakoś mnie to nie dziwi.
Laser 1,5 mm zaczynają się rozciągać po przekroczeniu naciągu 90 kg. Wtedy koło staje się nieprzewidywalne i należy poluzować szprychy. Nie można przekraczać granicy 90 kg na tych szprychach bo się im szkodzi.
Szprychy Race można śmiało naciągać bardzo mocno i się nie rozciągają. Race są bardzo bezpieczne, a plotąc koła na Laserach trzeba trochę umieć :D 90 kg to bardzo silny naciąg i przez przypadek się nie da osiągnąć tej siły, ale Laser'y się skręcają dość znacznie i trzeba odrobinę cofać nyple, aby szprychy "wyprostować".

#1480 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 12 styczeń 2009 - 23:19

Cytat

Race są trwalsze? Na velo.pl pisze, że mają mniejszą wytrzymałość od Laser. :-P

Te dane, ktore podaje sapim, to minimalna liczba obrotow kola, po ktorej szprycha peka. Te dane raczej nie wskazuja na "moc" szprychy tylko na wytrzymalosc(defekt). Szprycha bardziej wycieniowana bedzie lepiej tlumic drgania, z tego powodu maleje ryzyko pekniecia. Race zbuduje mocniejsze kola, analizujac z danych, powinna szybciej szprycha peknac.