Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#1421 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 09 grudzień 2008 - 16:46

Nabałaganie troche http://shop.cnc-bike...1v11ohhb72va0m6 http://shop.cnc-bike...1v11ohhb72va0m6

#1422 Lubomir

Lubomir
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądWarszawa Bemowo

Napisano 09 grudzień 2008 - 22:18

fajny sklepik, zna ktoś obręcze FRM BOR albo Halo Mercury

#1423 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 09 grudzień 2008 - 22:21

Dyki ma koła Halo. To są niobowe obręcze. Jest z nich zadowolony.

#1424 Lubomir

Lubomir
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądWarszawa Bemowo

Napisano 09 grudzień 2008 - 22:49

w takim razie jak wypadłby ten zestaw w porównaniu do zestawu CXP33/Dura Ace? patrząc na ceny na ebayu to te halo są między DA a ultegrą

#1425 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 10 grudzień 2008 - 01:16

fajny sklepik, zna ktoś obręcze FRM BOR albo Halo Mercury


To te same obrecze. Kola Halo Mercury mam juz prawie 3 lata i sa niezle. Jedynym mankamentem sa niewatpliwie piasty American Classic, ktore kiedys Halo stosowalo. Teraz juz skladaja na innych piastach (KT?). Hamowanie ok, aerodynamika ok jak na 30mm obrecz, sztywnosci tez nie brakuje, nieoczkowane. Jedna z najlepszych obreczy na rynku(niobowa - KinLin) na codzienna jazde moim zdaniem (biorac obrecze na opony :-P )

w takim razie jak wypadłby ten zestaw w porównaniu do zestawu CXP33/Dura Ace? patrząc na ceny na ebayu to te halo są między DA a ultegrą


Lzej :) Co prawda nie jezdzilem na CXP33 ale mam jedno kolo na CXP30, osobiscie bym bral niobowa obrecz. CXP33 nie dostaniesz wierconej z taka mala iloscia otworow jak nioby. Sa wystarczajaco mocne.

#1426 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Napisano 11 grudzień 2008 - 16:52

Fajne koła ktoś wstawił na Allegro

http://www.allegro.p..._tune_zipp.html

#1427 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Napisano 11 grudzień 2008 - 17:12

fajne fajne tylko cena :shock:

#1428 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 grudzień 2008 - 17:40

Cena jest rozsądna i odpowiada sumie cen poszczególnych elementów.

#1429 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 11 grudzień 2008 - 18:20

A co powiecie o tych ? http://cgi.ebay.com/...2|39:1|240:1318

#1430 Lubomir

Lubomir
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądWarszawa Bemowo

Napisano 12 grudzień 2008 - 09:39

albo o tych?

#1431 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 13 grudzień 2008 - 12:07

Witam
...a ja mam tego typu pytanie, uzywal ktos z Was Rigidy Dp18? Lub Chriny? Szukam czegos do ostrego (w okolicach 200zl za sztuke), acz ma to byc rower na trase, a nie na miasto i krawezniki. W singlu mam cxp33 i jest ok, ale rozgladam sie po prostu co jeszcze jest ciekawego... Noo i czy w ogole w naszej polszcze sa dostepne srebrne DP18 czy to juz za wiele wymagam :shock: ? Przyznam ze obreczy czarnych z srebrnym szlifem z boku mam juz troche dosc.... :-/
pozdrawiam!

#1432 Zawrom

Zawrom
  • Użytkownik
  • 324 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 13 grudzień 2008 - 12:34

Witam
Zamierzam kupić koła do mojej szosówki i chciałbym porady co wybrać czy coś "poskładanego"
obręcz Rigida flyer piasty szhimano ultegra szprychy DT

czy może kompletne koła shimano rs-20

Mając na uwadze dwie rzeczy jakość naszych dróg oraz waga kierowcy +90 kg
Oraz pytanie powiązane czy koła na 24 otwory wytrzymają kierowcę czy może nie "bawić się" i kupić 32H

#1433 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 13 grudzień 2008 - 13:43

Co do fabrycznych kół z tej serii to dopiero fabryczne Ultegra są warte uwagi no ale ta cena.
Musisz wziąć pod uwagę, że szprycha do koła rs-20 kosztuje 8 - 12 zł za sztukę, nyple są aluminiowe co wg mnie przy samodzielnym centrowaniu nie gwarantule ich żywotności, obręcze tego typu są praktycznie niedostępne, a jeśli są to bardzo drogie.

Oczywiście zależy to od charakterystyki jeźdźca - ja bym sobie kupił fabryczne koła bo rower traktuję rekreacynie i dla czystej przyjemności.

raczej w Twoim przypadku skłaniał bym się do składaków, a bliższą specyfikację to podpowie specjalista.

#1434 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 13 grudzień 2008 - 15:23

AmAdeuz, DP18 to pancerna obręcz. Kiedyś taką miałem i ważyła ~580g! Lepiej zakupić CXP33 bo jest równie mocna i znacznie lżejsza.

karolcioo, źle wybrałeś. Te stare Ultegry są słabo uszczelnione. Na przód kup Novateca, tego trochę ponad 100g z cienkim korpusem, a na tył nową Ultegrę, albo chociaż 105-kę.
Obręcze Alex DA22 obie, lub DA22 na przód i DA28 na tył. Flyer jest kiepska, jak prawie wszystkie Rigidy i przesadnie ciężka.

#1435 Zawrom

Zawrom
  • Użytkownik
  • 324 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 13 grudzień 2008 - 16:01

Karbon Czy to chodzi o tę piastę Novetec ?

#1436 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 13 grudzień 2008 - 17:10

Nie, taka: http://www.centrumro...d=1&skid=1&l=pl Na 90 kg jest wystarczająco mocna.

#1437 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 13 grudzień 2008 - 18:43

Karbon>

No na logike tez sie w strone cxp33 sklaniam (mimo 70kg), biore pod uwage jeszcze open pro. Zaluje czasem ze juz nie ma cxp30, na poczatku roku po kraksie ja zdemontowalem, ale mimo blisko 10 lat na karku miala jedynie jakis 1mm bicia promieniowego, przy czym nigdy nie musialem jej centrowac... a zaliczala wszystko, od kostki i kraweznikow, przez lasy po inne "fajne drogi w polsce"..
pozdrawiam

#1438 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 17 grudzień 2008 - 15:53

proszę o opinie i wycenę koła na piaście Dura-Ace (7sp.) i obręczy Mavic Open 4 CD z kaseta Dura Ace, czy warto i za ile warto?

#1439 skubi

skubi
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądKoniecpol

Napisano 19 grudzień 2008 - 15:28

Witam. Chciałbym kupić koła Mavic Ksyrium SL ale w opisie jest podanych kilka symboli których znaczenia nie mogę rozszyfrować (próbowałem na google ale wynajduje wszystko ale nie to co mnie interesuje) Mianowicie chodzi mi co to znaczy że tylne koło jest asymetryczne - czy to znaczy że będę jechał pojazdem dwóśladowym? :-/ Ponadto byłbym dzwięczny gdyby ktoś objaśnił mi co to są boki UB CONTROL , że koła są cieniowane ISM ,jakie to są łożeska QRM+ czy się je reguluje,obsługuje itp. Za wszelkie rzeczowe informacje bardzo dziękuję.

#1440 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 19 grudzień 2008 - 16:20

Witam. Chciałbym kupić koła Mavic Ksyrium SL ale w opisie jest podanych kilka symboli których znaczenia nie mogę rozszyfrować (próbowałem na google ale wynajduje wszystko ale nie to co mnie interesuje) Mianowicie chodzi mi co to znaczy że tylne koło jest asymetryczne - czy to znaczy że będę jechał pojazdem dwóśladowym? :-/ Ponadto byłbym dzwięczny gdyby ktoś objaśnił mi co to są boki UB CONTROL , że koła są cieniowane ISM ,jakie to są łożeska QRM+ czy się je reguluje,obsługuje itp. Za wszelkie rzeczowe informacje bardzo dziękuję.


Nie koło jest asymetryczne, a obręcz tylna. Chodzi mianowicie o to, że ścianki po obu stronach (lewa - prawa) nie są wzajemnym odbiciem względem osi symetrii koła. Podobny zabieg używany jest np. w Richtcheach Protocolach:
http://picture.yateg...cs_protocol.jpg

Boki UB Control to zapewne boki, które mają przy powierzchni hamowania rowek - gdy rowek znika obręcz jest do wymiany (ściera się cała powierzchnia hakowania, a rower jest zrobiony na granicznej głębokości).

http://www.mavic.com...ISM.1.3065.aspx - ISM.

QRM+ - Qualité Roulements MavicŸ Plus Sealed cartridge bearings including a specific high precision adjustment ring.


Ogólnie myślę, że o ile pierwsza cecha jest ciekawa i dodaje kołu sztywności, to druga występuje chyba we wszystkich produkowanych obręczach aluminiowych, a dwie pozostałe to z grubsza rzecz biorąc hasła marketingowe.