Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#1441 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 19 grudzień 2008 - 16:30

Pierwsza cecha - asymetryczna obręcz - ma na celu zmniejszenie różnicy długości (a przez to obciążeń) szprych po stronie kasety i przeciwnej, a dodatkowo w konsekwencji polepszenie sztywności bocznej koła. Efekt ten uzyskuje się przez to, że asymetria obręczy do pewnego stopnia niweluje asymetrię zaplotu, która z kolei jest konsekwencją asymetrii każdej tylnej piasty.

Jak przeczytałem co napisałem - to się zastanawiam czy cokolwiek wyjaśniłem :-D

#1442 skubi

skubi
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądKoniecpol

Napisano 19 grudzień 2008 - 16:50

TOZIK :!: :!: :!: Ty się zastanawiasz a co ja mam powiedzieć :shock: :?: z geubsza wiem że chodzi o sztywność koła a to chyba dobrze.
Jeśli chodzi o boki UB Control to wyjaśnienie tej sprawy przez MUŃKA mnie nie przekonuje, ponieważ obręcz zrobiona jest z materiału maxtal a nie z aluminium oraz na folderach przedstawiających koło nie posiada ono wspomnianego rowka na powierzchni hamowania może ktoś podrzuci inną informację :->

#1443 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 19 grudzień 2008 - 17:20

TOZIK :!: :!: :!: Ty się zastanawiasz a co ja mam powiedzieć :shock: :?: z geubsza wiem że chodzi o sztywność koła a to chyba dobrze.
Jeśli chodzi o boki UB Control to wyjaśnienie tej sprawy przez MUŃKA mnie nie przekonuje, ponieważ obręcz zrobiona jest z materiału maxtal a nie z aluminium oraz na folderach przedstawiających koło nie posiada ono wspomnianego rowka na powierzchni hamowania może ktoś podrzuci inną informację :->


A Maxtal to niby co, nowy pierwiastek jest?

Maxtal to stop aluminium opatentowany przez Mavica:

Exclusive alloy developed specifically for Mavic by Pechiney Alcan Group, for rim manufacturing and optimizing alloy characteristics vs. that specific use.


Jeśli Cię to interesuje, to tutaj masz dokładne wytłumaczenie co to jest UB Control ze strony Mavica:

The sidewalls of the rim are milled with a diamond point on a digitally controlled machine after assembly and anodization,
Higher coefficient of friction for a powerful braking
Elimination of shuddering when braking
Precision of adjustment of brake pads and trueness due to perfectly parallel braking surfaces milling



#1444 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 26 grudzień 2008 - 21:27

Witam

Potrzebuję wymienić tylne koło w moim mtb. Znalazłem na allegro takie koło
http://allegro.plite...ore_lx_tyl.html
Wydaje się dobre, jednak nie znam się na tyle i nie wiem czy warto je brać a jeżeli tak to ile jest warte. Interesuje mnie jaka jest jakość tej obręczy , szprych i czy w razie potrzeby piastę można oddać do serwisu w celu naprawy.

Pozdrawiam Hombre

#1445 rafalwspin

rafalwspin
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądUK

Napisano 26 grudzień 2008 - 22:00

A nie mógłbyś tego pytania zadać na forum mtb? Np.tu: http://www.forumrowe...85&showforum=26

#1446 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 26 grudzień 2008 - 22:22

Mógłbym, ale wielu z ma również rower mtb i czasem poruszane są tego typu sprawy.
Poza tym nikt ci nie każe odpowiadac. Jeżeli moderator jest również zdania tego samego zdania co poprzednik niech usunie mojego posta.

[ Dodano: 2008-12-26, 22:24 ]
P.S. Ciekawe jaka by była reakcja jeżeli zadałbym to samo pytanie , i dodał że jeżdżę góralem po szosie na slickach :mrgreen:

#1447 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 grudzień 2008 - 23:01

Hombre, złóż sobie fajne, nowe koło:
Piasta LX
Obręcz Alex ACE-18
Szprychy
Nyple
Szprychy i nyple takie jeśli w jednym sklepie. Jeśli nie to Mach1 za 1 zł. Nyple DT są dobre i nie warto brać tych najzwyklejszych za 0,10 zł.
Masa: ~1030g, cena: niecałe 160 zł. Sam takie mam tylko na innych szprychach i polecam.

#1448 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 26 grudzień 2008 - 23:35

Chciałem złożyc nowe koło , na pieście takiej jak podałeś tylko obręcz zamiast alexrimsa chciałem wziąc rodi airline 3 , mam aktualnie takie i są naprawdę mocne.
Jedyny problem to kasa ,a to koło jeżeli już, mam zamiar kupi okazyjnie. Poprostu wygląda mi na dobre koło ,a choc teoretycznie mogę poczekac, to chce mi się odnowic rower :-P

Co do opcji nowego koła mam do Ciebie dwa pytania
Czy takie koło jest wystarczająco mocne , na hopki i szybkie zjazdy ?
No i czy w centrum rowerowym zaplatają koła , a jeżeli tak to czy warto u nich to zrobic?

Pozdrawiam

#1449 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 27 grudzień 2008 - 00:22

Obręcz jest oczkowana, ale nie wiem co rozumiesz pod pojęciem chopki. Do XC się nadaje, ale nie do jakiegoś ekstremalnego podchodzącego pod FR. Z tej samej listwy robią obręcze treckingowe/crossowe, też pod nazwą ACE-18.
Obręcz to odpowiednik Mavic'a XM317. Ja na tych obręczach jeździłem na stromych zjazdach po sporych kamieniach i kola się nie krzywiły. Dobrze hamują i po 1500 km (+ piach i woda) nie noszą zauważalnych śladów zużycia (klocki Rim Wrangler 2 Avid'a).
W CR centrują koła za 25 zł/koło - usługa do kupienia: http://www.centrumro...d=1&skid=1&l=pl
Nie wiem jakiego mają tam mechanika i co potrafi, ale usługa tania i miałbyś wszystko z jednego sklepu.

#1450 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 27 grudzień 2008 - 11:35

Pod pojęciem hopki rozumiem , nie dużą hopę , z której można się wybic i kawałek poleciec:D Skoro mówisz ,że wytrzymywały takie zjazdy to będą odpowiednie.
Poczekam do końca aukcji , jeżeli cena utrzyma się na niskim poziomie , może je kupie. Inaczej odczekam jakiś czas i zamówie takie koło o jakim napisałeś w centrum rowerowym .
Dzięki za pomoc ;-)

#1451 emixnt

emixnt
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 27 grudzień 2008 - 18:31

Karbon mechanik w CR jest dość średni, kolega miał nieprzyjemności po zamontowaniu amortyzatora (dual) rura krzywo ucięta, piasta zablokowana na amen i coś tam jeszcze, o co bym musiał go spytać, ale nie polecam!

#1452 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 27 grudzień 2008 - 22:35

Ja zaryzykuję , zobaczymy 8-)

#1453 emixnt

emixnt
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 28 grudzień 2008 - 00:53

:) to zdaj relacje potem, mam nadzieje że wszystko bedzie w porzadku :)

#1454 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 28 grudzień 2008 - 12:17

To może minąc trochę czasu , aż będę miał kase na zbyciu. :-P

#1455 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1552 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 29 grudzień 2008 - 14:42

panowie..
bo ost. w temacie jakimś na forum czytałem pytanie: "czy te koła bedą tyrkotać" .. wiem o co chodzi itd.. mam nadzieje ze wy tez..

i teraz moje pytanie..
od czego zalezy to tyrkotanie charakterystyczne ? można to sobie jakos samemu poprawic zeby tak tyrkotalo ?

#1456 Fifi

Fifi
  • Użytkownik
  • 174 postów
  • Skądtj�na pengar

Napisano 29 grudzień 2008 - 14:54

Zapadki się zazębiają i dlatego taki dźwięk. Popróbuj z ilością smaru w piaście, zobaczysz. Jak chcesz by "tyrkotało" bardzo mocno to kup piastę Hope'a, CK, DT.

#1457 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1552 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 29 grudzień 2008 - 15:49

a czy ta tiagra albo ta novateca będzie terkotać ? :-P
ot tak dla szpanu ;-) i najwazniejsze czy będą pasować do mojej 8-rzędowej kasety sory.. :-)

#1458 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 29 grudzień 2008 - 16:04

Przy tiagrze jest przecież napisane, że jest na 8 i 9...

#1459 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 29 grudzień 2008 - 16:08

Ten Novatec i Tiagra raczej też - to ciche piasty.

#1460 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 30 grudzień 2008 - 00:15

Popróbuj z ilością smaru w piaście, zobaczysz.


W bębenku a nie w piaście.
Im więcej smaru tym będzie ciszej.
Pozdro!