
Wybór kół
#1881
Posted 29 May 2009 - 20:40
#1882
Gosc_Anonymous_*
Posted 29 May 2009 - 20:50
#1883
Posted 29 May 2009 - 20:57
Kupiłem komplet takich obręczy 2 X FIR ST401 TUBULAR 700c V SECTION RIM 28H SILVER , jest to obręcz alu o wysokości 40mm.Na aukcji jest opis że ta obręcz waży 754g !? czy to możliwe ?
O widze, ze kupies te od Parkera :-) Bardzo mozliwe.. oni na aukcjach zwykle podaja dokladne wagi. Tyle samo wazyla identyczna obrecz Ambrosio.
#1884
Posted 30 May 2009 - 07:26
kormoran Może i masz rację ale łożyska kosztują kilka do kilkadziesiąt złotych jak się zajadą to mogę je wybić i nabić nowe czego w piaście z kulkami nie zrobisz bo zużywa się bieżnia i kulki (kulki da się wymienić).
#1885
Gosc_Anonymous_*
Posted 30 May 2009 - 09:52
Dla mnie trochę ściema z tymi tanimi piastami na maszynach - jak fabrycznie montują jakieś szajs łożyska i zaraz muszę kupować nowe - jest to wygodne bo łatwo się wymienia itd. Jak widać w tym kierunku kulki są bezkonkurencyjne i tańsze.
#1886
Posted 30 May 2009 - 10:26
Prześledziłem cały wątek jako że buduje koła do mojej szosy. Zależy mi na zestawie wytrzymałym i łatwym w serwisie - dostępność części. Ważę 65kg, robię 5k km rocznie. Jeżdze przez cały rok, ale jako że mieszkam w Dublinie to nie ma tu ostrych zim (choć w tym roku mieliśmy tydzień sniegu) za to często pada więc jest błotny syf na drodze. No i też jest sporo dziur i krawężników.
Wybrałem Mavic CPX 33 + szprychy DT Swiss Competition 2.0 1.8. Piasta przód Shimano Ultegra 6600 http://www.chainreac...x?ModelID=13651, tył Shimano Dura Ace 7900 http://www.chainreac...?ModelID=28442.
Wybrałem te szprychy bo sapimów nigdzie nie mogę znaleść w UK.
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy macie jakieś inne propozycje w tym zakresie cenowym?
2. W opisie Mavic CPX 33 rekomendują nyple 14mm a w kąplecie z competition są nyple 12mm - czy ktoś ma koła na CPX 33 z nyplami 12mm albo może ktoś wie jaki jest powód tej rekomendacji?
3. Tył chcę zapleść x3 po stronie kasety i x2 po przeciwnej. Kalkulator dtswiss podał mi 285 mm po lewej i 291 mm po prawej stronie - czy to poprawne dane?
4. Jak pleść przód x1, x2 a może słoneczko - jaka powinna być długość szprych przy wybranym zaplocie?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Bartek
#1887
Posted 30 May 2009 - 11:02
www.dotbike.com
www.jejamescycles.co.uk
1. jak widac te piasty Ci juz poszly z CRC

2. http://www.lickbike....images/2108.gif
3. zalezy na jakich nyplach liczyles i na ilu szprychach ;-)
#1888
Posted 30 May 2009 - 11:03
oczywiście kupiłem za krótkie szprychy. na szczęście sprzedający wymienił mi je na odpowiednie. ale mam nauczkę, żeby już nie korzystać z kalkulatora.
co do zaplotu to się nie wypowiadam. każdy niech plecie jak chce :-P
#1889
Posted 30 May 2009 - 15:41
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1890
Posted 31 May 2009 - 19:48
#1891
Posted 31 May 2009 - 22:18
#1892
Posted 01 June 2009 - 05:51
#1893
Posted 01 June 2009 - 09:23
#1894
Posted 01 June 2009 - 17:31
No to chyba zaplotę na 20 i 24 DT Championach albo Zinkach ;-) Zbyt dużej różnicy między cieniowaniem 2/1.8/2 a szprychą 2mm na całej długości jeśli chodzi o aerodynamikę :-)ale te 22mm nie beda dostatecznie sztywne przy 70kg. Jakbys wazyl ~50kg to mozna sie bawic ;-)
#1895
Posted 01 June 2009 - 17:55
#1896
Posted 01 June 2009 - 19:44
No to chyba zaplotę na 20 i 24 DT Championach albo Zinkach ;-) Zbyt dużej różnicy między cieniowaniem 2/1.8/2 a szprychą 2mm na całej długości jeśli chodzi o aerodynamikę :-)ale te 22mm nie beda dostatecznie sztywne przy 70kg. Jakbys wazyl ~50kg to mozna sie bawic ;-)
2/1.8 ładniej sie naciąga, jest bardziej sprężysta, jakby tu rzec, lepsza.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1897
Posted 01 June 2009 - 21:06
Chciałem prosić doświadczonych uzytkowników o rade dotyczącą wyboru kół (jak w tytule do 1000 PLN). Na szosie jeżdże od tego sezonu, kupiłem używanego treka 1500 na fulcrumach R7. Ostatnio miałem upadek po tym jak łańcuch strzelił mi jak depnąłem na pedała pod góre. Koło sie scentrowało(dałem do centrowania ale jednak delikatnie jeszcze bije). Bede powolimuślał nad nowymi kółkami. I tu pytanie co wybrać?? Nie muszą być superlekkie, nie jestem gramofobem;) mają być wytrzymałe i sztywne zeby na naszych dziórawych drogach dały rade.
Myślałem nad
http://allegro.pl/it...mano_wys_0.html
Może jakieś Mavic'a albo Fulcrumy R5??
Jeden warunek, muszą być czarne:)
Z góry dziekuje za pomoc.
#1898
Gosc_Anonymous_*
Posted 02 June 2009 - 15:36
#1899
Posted 02 June 2009 - 19:36
kormoran, DA 28 ma ERD 585 mm.
#1900
Gosc_Anonymous_*
Posted 02 June 2009 - 20:00