
Wybór kół
#1901
Napisano 03 czerwiec 2009 - 19:39
Od pewnego czasu noszę się z zamiarem kupna nowego kompletu kół szosowych.
Mam kilka pytań na które odpowiedz rozwieje moje wątpliwości.
Z wielu modeli które są obecnie na rynku biorąc pod uwagę gust i zasobność portfela wybrałem dwa modele:
Mavic Ksyrium Elite mod.2009 i Mavic Ksyrium SL.
Mam kilka pytań co do tych modeli:
Czy ktoś zna prawdziwą wagę tych kół bo w internecie można spotkać różne dane.
Czy jest duża różnica jeśli chodzi o jazdę miedzy tymi modelami.
Na moje oko to różnica jest tylko w jakości zastosowanych szprych i wyglądzie piast ale może jest jeszcze coś co umknęło mojej uwadze.
Będę wdzięczny za wszelkie cenne opinie i spostrzeżenia dotyczące tych kół.
Dziękuję i pozdrawiam
#1902
Napisano 04 czerwiec 2009 - 15:17
Kupować, bo nigdzie w Polsce aktualnie nie znajdziecie - dobre obręcze, CNC, dobra waga , bardzo dobra cena ... ;-) DA22 czarna 32otw
#1903
Gosc_Dawidziu_*
Napisano 05 czerwiec 2009 - 22:53
#1904
Napisano 09 czerwiec 2009 - 18:40
proszę pomóżcie dobrać długość szprych. Znajomy mechanik policzył mi długości i wyszły mu średnio 3mm dłuższe niż mi, przy pomocy kalkulatora Sapima.
Po kolei
przednia piasta Novatec A171
tylna piasta Novatec F172SB, obie na 32 szprychy.
obręcze Mavic Open Pro.
Zaplot tył 2 krzyże
Tył od napędu 3, od lewej 2 krzyże.
Długości, które otrzymałem to
przód 285 mm
tył GS 289
NGS 282
czy możecie mnie sprawdzić ???
pozdr
zbyszek
#1905
Napisano 09 czerwiec 2009 - 19:12
mój ostateczny wynik z Sapima to:
przód 288 z obu stron
tył
GS 291
NGS 285
pozdr
zbyszek
#1906
Napisano 09 czerwiec 2009 - 21:18
#1907
Napisano 09 czerwiec 2009 - 21:52
Koło przód (2x): 290 mm.
Koło tył (DS: 3x / NDS: 2x): DS: 293 mm (zaokrąglij w dół do 292 mm) / NDS: 287 mm (zaokrąglij w dół do 286 mm).
#1908
Napisano 09 czerwiec 2009 - 22:28
Na takim Mavicu zrobiłem koło, na piaście Ultegra i 32 szprychach 294 mm 2/1.6, nyple 14 mm , bez szpilki wyszło coś 754g
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1909
Napisano 10 czerwiec 2009 - 07:37
Ciekaw jestem ZBYSZEK jaka waga przedniego koła Ci wyjdzie
Jak będzie gotowe, pochwalę się i wagą i wrażeniami ;-)
Karbon, dzięki za pomiary, to co napisałeś jest zgodne z pomiarami znajomego, o których pisałem. Ale gdzie się pomyliłem w kalkulatorze Sapima nie mam pojęcia. Wszystko mierzone z suwmiarką i sprawdzone dwa razy...
pozdr
zbyszek
#1910
Napisano 10 czerwiec 2009 - 08:09
wchodzę na e-rower.pl i widzę, że długości szprych Sapim Laser są nieparzyste
http://e-rower.pl/sz...aser-p-998.html
Chyba więc na przód 289 mm ???
pozdr
#1911
Gosc_tozik_*
Napisano 10 czerwiec 2009 - 08:50
a nie możesz zanieść całości do serwisu gdzie ci złożą te kółka? Sami Ci policzą- kupisz odpowiednie i po sprawie.
Ale to nie na tym polega zabawa :mrgreen: Cała zabawa jest w tym, żeby zrobić to samemu.
A co do długości - jak nieparzyste to bierz te o 1mm krótsze - będzie spoko.
Ja też dawałem 289mm do 2x przy tej samej pieście i przy obręczy DT R1.1 - ERD ma prawie identyczny jak OPEN PRO więc powinno być gites.
Moje kółko przednie bez taśmy i zamykacza wyszło 703g.
#1912
Napisano 11 czerwiec 2009 - 11:26
#1913
Napisano 12 czerwiec 2009 - 07:33
Największą różnicę poczujesz, ale bardziej usłyszysz zakładając płaskie szprychy - jeśli koła są drogie i wysokiej klasy to możesz się szarpnąć na płaskie szprychy.
#1914
Napisano 12 czerwiec 2009 - 13:09

#1915
Napisano 12 czerwiec 2009 - 16:14
#1916
Gosc_Anonymous_*
Napisano 13 czerwiec 2009 - 18:16
Przedwczoraj przejechałem dosyć ostro dystans 70 km na whr-500 w tym jakiś kilometr po bruku.
Na drugi dzień tą samą trasę na pancer zestawie DA28, mach1 i novatec - obydwa koła zaplecione na 3x w jedno popłudnie.
Na samodzielnie złożonym zestawie jeździ się o niebo lepiej. Koła są dociskane do asfaltu, lepiej wchodzi się w zakręty, bardziej odczuwalne tłumienie wibracji na torach i kostce, większa sztywność - mogę mnożyć pochwały, ale się powstrzymam.
Dzisiaj porządnie wycentrowałe te whr-500 i założę na początku następnego sezonu, jak na takie małoszprychowe koła i przebig 12 tys. km - są niezłe i mnie nie zawiodły - jednak pancer zestawik jest jak czołg - nic im się nie oprze.
Wniosek - już nie kupię seryjnych kół.
#1917
Napisano 13 czerwiec 2009 - 18:53
Chce złożyć bardzo lekkie koła szosowe na szytki, (obręcz ambrosio crono, szprychy Sapim Laser), zastanawiam się nad piastami. Co sądzicie o piastach i marce Soul Kozak?!! Komponenty są bardzo lekkie, nie wiem jak z trwałością?!Będę wdzięczny za jakąś rzeczową podpowiedź. Pozdrawiam
#1918
Napisano 13 czerwiec 2009 - 20:31
Karbon, a co sądzisz o takich szprychach http://shop.cnc-bike...as73tigmqd37:?: Na ilu musiał bym złożyć koło przy użyciu tych szprych i tych obręczach http://shop.cnc-bike...jvr9j4frt049jj4 żeby złożyć odpowiednio sztywne koło po bikera ważącego 65-69kg czy 24 z przodu i 28 z tyłu wystarczą, a może więcej:?: I jeszcze jedno, czy różnica między Sapim Laser 2.0/1.5/2.0 a szprychami płaskimi takimi jak CX-Ray jest bardzo odczuwalna:?: W końcu to tylko 0.6mm więcej w środkowej części szprychy ;-)
Nie wiem co za szprychy pokazałeś w linku - nie działa.
CX-Ray sztywnosciowo są między Laserami a Race. Są sprężyste, ale nie można ich naciągać tak mocno jak Race. Z Laserami się nie baw nie majac doświadczenia. W serwisach asekuracyjnie ponaciągają je też słabo, a to nie o to przecież chodzi .
Obręcze niobowe Kin Lin 30 mm sa sztywne i 24 przód i 28 tył sprawią się świetnie. Nie baw się w 20 przód i 24 tył. Dały by radę, ale z 4 szprychami więcej posłużą bezproblemowo.
Najważniejsza informacja dla mnie - ile wazysz i ile chcesz wydać?Pytanie do Karbona i nie tylko...
Chce złożyć bardzo lekkie koła szosowe na szytki, (obręcz ambrosio crono, szprychy Sapim Laser), zastanawiam się nad piastami. Co sądzicie o piastach i marce Soul Kozak?!! Komponenty są bardzo lekkie, nie wiem jak z trwałością?!Będę wdzięczny za jakąś rzeczową podpowiedź. Pozdrawiam
Jeśli więcej niż 65 kg to nie myśl o Laser'ach do Crono F20. Przód na siłę by uszedł jeszcze, ale cały tył koniecznie na Race.
Jeśli chcesz lekko to CX-Ray. Jeśli szkoda Ci pieniędzy to Race i pleć je na 3x wszędzie.
Z piast Kozaka ciekawa jest TYLKO PRZEDNIA Kozak EDGE. Tylne piasty i cała seria Soul o kant d*** można potłuc. Fatalne oasadzenie łożysk, fatalna trwałość sprzęgła. Wszystkie problemy mają źródło w kiepskich materiałach - korpus tylko z aluminium 6061 T6 i miękka stal na sprzęgło (podobne do tych z DT, ale trwałość to żenada).
#1919
Napisano 14 czerwiec 2009 - 09:28
Moja waga 70kg cena na jaką mogę sobie pozwolić 1500zł. Interesują mnie lekkie i sztywne koła!!! Na pewno chce składać na Crono F20, przód 28 szprych tył 32-chyba wystarczy?! Z laserami trochę mnie zbiłeś z pantałyku!!!Miałem nadzieje, że będą oki do mojej wagi!? Najgorsze z piastami,(najgorzej tył!!!) doradź coś proszę dobre,trwałe, lekkie i w miarę rozsądnej cenie. Będę wdzięczny.