
Wybór kół
#1961
Posted 07 July 2009 - 20:07
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1962
Posted 09 July 2009 - 14:53
http://rad-speyer.eu...ay-Shimano.html bardzo lekkie koło, waga porównywalna z Mavic Ksyrium SL i kołami z shimanowskiej grupy Dura-Ace pod oponke http://shimano-polsk...SL.-type-.html. Piasty to bliźniacze modele tych piast Novateca http://www.allegro.p..._x_maszyna.html i http://www.allegro.p...uper_lekka.html Szprychy aero Sapima, model CX-Ray. Obręcz o masie niespełna 400g i wysokości 22mm.
I drugie koła http://salonrowerowy...duct/show/id/97 Obręcz 30mm, po 24 szprychy CX-Ray w każdym kole. Piasty z karbonowym korpusem i obręcze o masie ok. 500g każda.
Co według was będzie lepsze, w chwili obecnej bardziej jestem przekonany do Velteca z powodu ceny (nieco ponad 1000zł) masa (na jakieś niemieckiej stronie znalazłem info że te koła ważą 1502g, a Gipiemmy 1615g) no i zwątpiłem po wypowiedziach typu że koła te są odpadami fabrycznymi (jak jest naprawdę nikt nie wie) Co będzie lepszym wyborem Veltec czy Gipiemme :?: :?:
#1963
Posted 30 July 2009 - 11:02
1. Jakie jest ERD nowych F20, bo na internecie jest kilka wartości (610, 615, 618)?
2. Czy różnica w długości szprych 1mm to dużo, czy bez znaczenia?
3. Czy zaplot z tyłu DS i NDS na 2 krzyże jest wystarczający?
Ważę całe 65kg, a drogi w UK to może nie jest szczyt gładkości, ale dziur praktycznie się nie spotyka. Dzięki
#1964
Posted 30 July 2009 - 11:09
2. Czy różnica w długości szprych 1mm to dużo, czy bez znaczenia?
To zależy czy ten 1mm jest na +/- od idealnej długości czy też od za krótkich bądź za długich ;-)
#1965
Posted 30 July 2009 - 13:52
Koła do treningówki, więc ma to być solidna konstrukcja, waga w tym przypadku nie jest priorytetem.
Novatec? ;-)
#1966
Posted 30 July 2009 - 19:30
Różnica 1 mm nic nie znaczy. Szprycha z główki nypla może wystawać 3 mm i jeszcze jest trochę gwintu aby potem można skorygować ewentualne rozciągnięcie się szprychy oraz może nie wejść do nypla na około 1 mm.
2/2X jest OK na tych obręczach i przy Twojej masie pod warunkiem, że masz szprychy 1,8 mm lub grudsze.
#1967
Posted 30 July 2009 - 22:10
Dzisiaj wypróbowałem nowe koła. Składane oczywiście przez naszego speca Karbona . Specyfikacja kół: Ambrosio F20, Sapim, Mack, Tufo s33 pro. Waga przedniego koła z szytką: 780g, tył 925g.
A teraz wrażenie z jazdy: ludzie szytki to bomba. Koła są lekie,szybkie, sztywne, no czuć to przyśpieszenie. Niosą fantasatycznie. Poza tym dźwięk szytki jest taki specyficzny, no po prostu dla mnie extra. Dodam, że nabiłem szytkę do 10 barów. W porównaniu z kołami na oponę, które posiadam i oponę nabijam także do 10 barów to szytka bije ją na głowę. Co prawda jest to opona Schwalbe Ultremo R, i nie mam porównania z innymi, ale szytka to jest coś. Zostałem fanem szytek.
Pozdrawiam Brać Szosową.
#1968
Posted 30 July 2009 - 23:26
Mógłbyś napisać czy wzrosła Ci dzięki szytkom prędkość?no czuć to przyśpieszenie.
#1969
Posted 30 July 2009 - 23:27
Jak się mają takie koła , do kół pokroju ksyrium sl ? Czy ksyrium elite i sl różnią się czymś poza wagą , jest to tylko ok 50 gram a 1000 zł różnicy. I jeszcze jedno pytanie co sądzicie o tych kołach w miarę tanie jak na taką firmę i wagę.
http://allegro.pl/it...90_sl_nowe.html
#1970
Gosc_zawodowiec_;)_*
Posted 31 July 2009 - 18:01
#1971
Posted 31 July 2009 - 18:19
Sapim CX-Ray z nyplami mosiężnymi Sapim Polyax. Zaplot na 3 krzyże.750519, jakie masz szprych w tych kolach??? ;-)
#1972
Gosc_kontooo_*
Posted 06 August 2009 - 21:07
#1973
Posted 06 August 2009 - 21:51
Warto pojeżdzić na różnych kołach , nawet na róznych rowerach aby się przekonać
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1974
Posted 12 August 2009 - 00:28
Jeśli jest tam jakiś błąd lub nieścisłość to proszę o info. Dawno nie nastukałem takiej ilości literek i czułem sie lekko zagubiony redagując ten artykuł.
#1975
Posted 12 August 2009 - 06:50
Koła do 2000zł, Twoja propozycja to:
.Ja proponuję taki zestaw z obręczami Mavic Open Pro/DT RR 1.1., piastami Shimano Dura Ace, szprychami Sapim Race/DT Competition lub na przednie koło Sapim Laser (dla użytkowników o masie około 70 kg)
Uważasz ten zestaw za "sztywny i trwały"?
Ja bym się nawet nie odważył tych kół porównywać z neutronami czy też ksyriumami elite 09.
#1976
Posted 12 August 2009 - 07:55
Pozdrawiam serdecznie ...
#1977
Gosc_MusicMan_*
Posted 12 August 2009 - 10:35
Karbon, po przeczytaniu Twojego artykulu nasuwa mi sie mala refleksja.... Dlaczego jednak ( no moze poza Paris - Roubaix , na ktory faktycznie od zawsze "plecie " sie kola ) prawie od zawsze wyczynowcy jezdzili na kolach fabrycznych ?
Pozdrawiam serdecznie ...
Chciałem zadać to samo pytanie po przeczytaniu... zupełnie nie rozumiem "fenomenu" składanych kół. Poczynając od wyglądu, ale to kwestia gustu...
#1978
Posted 12 August 2009 - 11:07
Koło przód
Piasta novatec A171 -114 gr
Szprychy -32 sapim race black + nyple=229 gr
Obręcz-alexrims Da22-448 gr
Koło tył
Piasta novatec A172-288gr
Szprychy -32 sapim race black + nyple=234gr
Obręcz-alexrims Da22-449 gr
Koło przód-791 gr
Koło tył-971 gr
Łączna waga to -1762 gr.Waga bez zacisków.Dzięki temu rower schudł o 520 gr.Wcześniejsze koła Rodi stylus fabryczne poza makabryczną masą nie narzekałem nie nie.Wszystkie części wyniosły mnie 576 zł + cena za zaplecenie.Koła toczą się lekko ,sztywność bardzo dobra.Z czasem zobaczymy jak będzie z wytrzymałością.Nie ukrywam ,że miałem kupować fabryczne koła,zdecydowanie ładniej wyglądają.Ale po przeczytaniu tego wątku zdecydowałem się jednak składać.Póki co nie żałuje ,oby jeszcze wytrzymały swoje.
#1979
Posted 12 August 2009 - 11:21
#1980
Posted 12 August 2009 - 11:24