Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#1961 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 lipiec 2009 - 20:07

Można było wziasć Selecta obrecz tylko zalezy który profil masz,i byłoby taniej.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1962 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądOkolice Opola

Napisano 09 lipiec 2009 - 14:53

Mam już odpowiednią kwotę i mogę kupić koła, znalazłem kilka ciekawych kół, a dwa modele szczególnie przykuły moją uwagę:
http://rad-speyer.eu...ay-Shimano.html bardzo lekkie koło, waga porównywalna z Mavic Ksyrium SL i kołami z shimanowskiej grupy Dura-Ace pod oponke http://shimano-polsk...SL.-type-.html. Piasty to bliźniacze modele tych piast Novateca http://www.allegro.p..._x_maszyna.html i http://www.allegro.p...uper_lekka.html Szprychy aero Sapima, model CX-Ray. Obręcz o masie niespełna 400g i wysokości 22mm.
I drugie koła http://salonrowerowy...duct/show/id/97 Obręcz 30mm, po 24 szprychy CX-Ray w każdym kole. Piasty z karbonowym korpusem i obręcze o masie ok. 500g każda.
Co według was będzie lepsze, w chwili obecnej bardziej jestem przekonany do Velteca z powodu ceny (nieco ponad 1000zł) masa (na jakieś niemieckiej stronie znalazłem info że te koła ważą 1502g, a Gipiemmy 1615g) no i zwątpiłem po wypowiedziach typu że koła te są odpadami fabrycznymi (jak jest naprawdę nikt nie wie) Co będzie lepszym wyborem Veltec czy Gipiemme :?: :?:

#1963 rafalwspin

rafalwspin
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądUK

Napisano 30 lipiec 2009 - 11:02

Mam pytanie do Karbona. Mam koła na obręczach Mach1 Project 28 otworów, przód i tył wygląda jak to Ambrosio tył http://www.ambrosios...F28COMP_big.jpg (szprychy są zbierane po dwie). ERD tej obręczy to 601,75mmm. Przód i tył pleciony jest na 3 krzyże. Chciałbym założyć obręcz Ambrosio F20 i z szybkich obliczeń wyszło mi, że jeżeli zmienię na 2 krzyże i Ambrosio ma ERD 618 to szprychy powinny być ok.
1. Jakie jest ERD nowych F20, bo na internecie jest kilka wartości (610, 615, 618)?
2. Czy różnica w długości szprych 1mm to dużo, czy bez znaczenia?
3. Czy zaplot z tyłu DS i NDS na 2 krzyże jest wystarczający?
Ważę całe 65kg, a drogi w UK to może nie jest szczyt gładkości, ale dziur praktycznie się nie spotyka. Dzięki

#1964 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 30 lipiec 2009 - 11:09

2. Czy różnica w długości szprych 1mm to dużo, czy bez znaczenia?


To zależy czy ten 1mm jest na +/- od idealnej długości czy też od za krótkich bądź za długich ;-)

#1965 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 30 lipiec 2009 - 13:52

Mam na piasty około 500 zł.. Campagnolo.
Koła do treningówki, więc ma to być solidna konstrukcja, waga w tym przypadku nie jest priorytetem.

Novatec? ;-)

#1966 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 30 lipiec 2009 - 19:30

rafalwspin, realny wymiar F20 to 615 mm. Gdy wyliczysz długość szprych w kalkulatorze DT to idealnymi są szprychy minimalnie krótsze od zaokrąglonego wyniku.
Różnica 1 mm nic nie znaczy. Szprycha z główki nypla może wystawać 3 mm i jeszcze jest trochę gwintu aby potem można skorygować ewentualne rozciągnięcie się szprychy oraz może nie wejść do nypla na około 1 mm.
2/2X jest OK na tych obręczach i przy Twojej masie pod warunkiem, że masz szprychy 1,8 mm lub grudsze.

#1967 750519

750519
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądKraśnik

Napisano 30 lipiec 2009 - 22:10

Hejka
Dzisiaj wypróbowałem nowe koła. Składane oczywiście przez naszego speca Karbona . Specyfikacja kół: Ambrosio F20, Sapim, Mack, Tufo s33 pro. Waga przedniego koła z szytką: 780g, tył 925g.
A teraz wrażenie z jazdy: ludzie szytki to bomba. Koła są lekie,szybkie, sztywne, no czuć to przyśpieszenie. Niosą fantasatycznie. Poza tym dźwięk szytki jest taki specyficzny, no po prostu dla mnie extra. Dodam, że nabiłem szytkę do 10 barów. W porównaniu z kołami na oponę, które posiadam i oponę nabijam także do 10 barów to szytka bije ją na głowę. Co prawda jest to opona Schwalbe Ultremo R, i nie mam porównania z innymi, ale szytka to jest coś. Zostałem fanem szytek.
Pozdrawiam Brać Szosową.

#1968 Fifi

Fifi
  • Użytkownik
  • 174 postów
  • Skądtj�na pengar

Napisano 30 lipiec 2009 - 23:26

no czuć to przyśpieszenie.

Mógłbyś napisać czy wzrosła Ci dzięki szytkom prędkość?

#1969 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 30 lipiec 2009 - 23:27

Ile cię wyniosły te koła razem z szytkami?
Jak się mają takie koła , do kół pokroju ksyrium sl ? Czy ksyrium elite i sl różnią się czymś poza wagą , jest to tylko ok 50 gram a 1000 zł różnicy. I jeszcze jedno pytanie co sądzicie o tych kołach w miarę tanie jak na taką firmę i wagę.
http://allegro.pl/it...90_sl_nowe.html

#1970 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Napisano 31 lipiec 2009 - 18:01

750519, jakie masz szprych w tych kolach??? ;-)

#1971 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 31 lipiec 2009 - 18:19

750519, jakie masz szprych w tych kolach??? ;-)

Sapim CX-Ray z nyplami mosiężnymi Sapim Polyax. Zaplot na 3 krzyże.

#1972 Gosc_kontooo_*

Gosc_kontooo_*
  • Gość

Napisano 06 sierpień 2009 - 21:07

A jakie kola do przełaju ? Coś około 300 zl . Co sadzicie o tych http://allegro.pl/it...105_hb5501.html

#1973 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 sierpień 2009 - 21:51

Nie jest tak do końca z wagą kól jak szalejecie , że myslicie że niby lżejsze koła Wam pomogą, ważny jest moment obrotowy jakie potrafią wykonać, waga owszem ma zanczenie , ale rotacyjna, łatwiej je rozpędzić i zatrzymać, srodek rotacji - piasta , jego waga ma mniejsze znaczenie jako waga całości systemu, czyli roweru.

Warto pojeżdzić na różnych kołach , nawet na róznych rowerach aby się przekonać

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1974 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 sierpień 2009 - 00:28

Napisałem artykuł na temat wyboru kół - fabryczne vs budowane na zamówienie: http://karbonkrieg.o..._vs_custom.html
Jeśli jest tam jakiś błąd lub nieścisłość to proszę o info. Dawno nie nastukałem takiej ilości literek i czułem sie lekko zagubiony redagując ten artykuł.

#1975 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 12 sierpień 2009 - 06:50

Pisząc o tych budowanych kołach mogłeś też wspomnieć o oporach aerodynamicznych, których pomijać się nie powinno.

Koła do 2000zł, Twoja propozycja to:

Ja proponuję taki zestaw z obręczami Mavic Open Pro/DT RR 1.1., piastami Shimano Dura Ace, szprychami Sapim Race/DT Competition lub na przednie koło Sapim Laser (dla użytkowników o masie około 70 kg)

.
Uważasz ten zestaw za "sztywny i trwały"?
Ja bym się nawet nie odważył tych kół porównywać z neutronami czy też ksyriumami elite 09.

#1976 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 12 sierpień 2009 - 07:55

Karbon, po przeczytaniu Twojego artykulu nasuwa mi sie mala refleksja.... Dlaczego jednak ( no moze poza Paris - Roubaix , na ktory faktycznie od zawsze "plecie " sie kola ) prawie od zawsze wyczynowcy jezdzili na kolach fabrycznych ? ( no chyba , ze one tylko wygladaja na fabryczne) . A przeciez ich przyspieszen , hamowan ,wspinaczek i zjazdow nie da sie porownac z naszymi. Czyli kola sa jakby TESTOWANE w najciezszych mozliwych i PRAWDZIWYCH warunkach. Ja od zawsze jezdze na fabrycznych ,wage mialem rozna ,drogi rozne i musze Ci napisac , ze z kolami to mialem problemy TYLKO wtedy gdy byly to moje PIERWSZE skladane ( dotychczas jedyne ). Mialem pozniej jakies tam jakies tam fabryczne ( zero problemow) , Ritchey WCS ( zero problemow ) no a teraz mam Easton EC 90 SLX i zero problemow.... Koledzy ( z klubu ) jezdza na fabrycznych i chyba NIGDY na treningu nie slyszalem narzekan na kola. Osobiscie uwazam , ze kola budowane NIE SA LADNE ( to znow MOJA opinia , bo zaraz sie rzuca....) bo widac w nich lekki galimatias . Co innego ostre kolo i inne historie. Tam mozna "tuningowc" sprzecicho na MAXA i to moze TYLKO poprawic wyglad. NAtomiast ( WG MNIE !!!) w szosie moze tylko zepsuc.... Nadaje im staroswiecki wyglad ( nie oszukujmy sie Mavic Open Pro nie maja wygladu z XXI wieku ,pomimo , ze moze sa swietnymi felgami ) . Tyle moich przemyslen.

Pozdrawiam serdecznie ...

#1977 Gosc_MusicMan_*

Gosc_MusicMan_*
  • Gość

Napisano 12 sierpień 2009 - 10:35

Karbon, po przeczytaniu Twojego artykulu nasuwa mi sie mala refleksja.... Dlaczego jednak ( no moze poza Paris - Roubaix , na ktory faktycznie od zawsze "plecie " sie kola ) prawie od zawsze wyczynowcy jezdzili na kolach fabrycznych ?

Pozdrawiam serdecznie ...


Chciałem zadać to samo pytanie po przeczytaniu... zupełnie nie rozumiem "fenomenu" składanych kół. Poczynając od wyglądu, ale to kwestia gustu...

#1978 Bizon77

Bizon77
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądŻory

Napisano 12 sierpień 2009 - 11:07

W niedziele miałem okazje wypróbować nowe koła ,z części które doradził mi Karbon.
Koło przód
Piasta novatec A171 -114 gr
Szprychy -32 sapim race black + nyple=229 gr
Obręcz-alexrims Da22-448 gr
Koło tył
Piasta novatec A172-288gr
Szprychy -32 sapim race black + nyple=234gr
Obręcz-alexrims Da22-449 gr
Koło przód-791 gr
Koło tył-971 gr
Łączna waga to -1762 gr.Waga bez zacisków.Dzięki temu rower schudł o 520 gr.Wcześniejsze koła Rodi stylus fabryczne poza makabryczną masą nie narzekałem nie nie.Wszystkie części wyniosły mnie 576 zł + cena za zaplecenie.Koła toczą się lekko ,sztywność bardzo dobra.Z czasem zobaczymy jak będzie z wytrzymałością.Nie ukrywam ,że miałem kupować fabryczne koła,zdecydowanie ładniej wyglądają.Ale po przeczytaniu tego wątku zdecydowałem się jednak składać.Póki co nie żałuje ,oby jeszcze wytrzymały swoje.

#1979 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 12 sierpień 2009 - 11:21

Ilosc szprych. Wazysz 100 kg ?

#1980 Bizon77

Bizon77
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądŻory

Napisano 12 sierpień 2009 - 11:24

32 szprychy moja waga 74 kg