
Wybór kół
#3601
Napisano 22 wrzesień 2010 - 20:41
michalkalka, sprawdź czy wszystkie szprychy są równo napięte. Skoro koło po 500 km to pewnie jest jeszcze objęte gwarancją. Do serwisu. Sam nie łap sie za bębenek jeśli nigdy tego nie robiłeś a masz w ręku gwarancję na koła.
Sprawdź też dokręcenie kasety. ;-)
#3602
Napisano 22 wrzesień 2010 - 20:43
#3603
Napisano 22 wrzesień 2010 - 20:57
#3604
Napisano 23 wrzesień 2010 - 08:02
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3605
Napisano 23 wrzesień 2010 - 11:24
Taka jest charakterystyka tego czerwonego aby było sucho, a jednak bezpiecznie bo bez zbędnego tarcia itp.
#3606
Napisano 23 wrzesień 2010 - 18:59
Dobra , ok, ok ,ok ja mam swoje zdanie na temat .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3607
Napisano 23 wrzesień 2010 - 21:05
Jak otwierałem swoje własne koło, będące na maszynach to zapadki nadal były lekko mokre tak jak i cały środek. Wszystko pracuje na oleju maszynowym.
#3608
Napisano 23 wrzesień 2010 - 21:33
Jeżeli wolno mi znowu poteoretyzować - smar stały, przy dużej prędkości smarowanych elementów stawia mniejszy opór niż gęsty olej. Taki olej rohloff bardziej spowolni zapadki niż typowy smar stały.
#3609
Napisano 23 wrzesień 2010 - 22:39
W moim wypadku i to i to na zapadkach okazało się szkodliwe. Ja od kiedy zacząłem serwisować wolnobiegi kasetowy i nakręcany u siebie unikam jakiegokolwiek smarowania po zapadkach. To wszystko fajnie w środku wygląda przez bardzo krótki czas. Potem tak czy siak dochodzi do klajstrowania się zapadek i ich ucichnięcie, a następnie na nowo pracują dość wyraźnie, o czym wspomniał leslaw. Kiedy nanosiłem nieco Hipolu na pieski i pod nie to potem wszędzie smar zamieniał się w półpłynną maź i wszystko się paćkało. :-/ Jak gdzieś już coś podobnego pisałem:Jeżeli wolno mi znowu poteoretyzować - smar stały, przy dużej prędkości smarowanych elementów stawia mniejszy opór niż gęsty olej. Taki olej rohloff bardziej spowolni zapadki niż typowy smar stały.
To powszechna bolączka bębenków, która zawsze po jakimś przebiegu powinna się uwidocznić.SPIKE, ostateczna prawda jest taka że i tak smar wypełza na zapadki i całe sprzęgiełko. Jak rozbierałem ostatnio piastę to nie mogłem się zapadek wśród smaru doszukać. Tego nie powinno być.
#3610
Napisano 24 wrzesień 2010 - 18:17
#3611
Napisano 24 wrzesień 2010 - 18:53
Dobra piasta i poniżej 90 g moze być kłopot bo łozyska mja malutkie, .
A propo mojego chosena tego 80 g , ma się świetnie nic mu nie dolega jak na razie, ani korpus nie peka, ani łożyska nie luzują , sobie jeździ .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3612
Napisano 24 wrzesień 2010 - 19:17
po prostu moz.,e do piasty dajesz na bieżnie zły smar i on pod wpływem obrotów i temperatury wpełza do środka bębenka, proponuje zastosoawać na bieżnie smar Motorexa zielony
Taki najzwyklejszy smar. Nie miałem okazji zaopatrzyć się w coś godniejszego (pomijając Park Toola który łóżysk nie lubi) więc wszędzie pakuje smar litowy.
W swoim kole mam jak pisałem maszynówki wiec nie babram się w smarach.
Dobra piasta i poniżej 90 g moze być kłopot bo łozyska mja malutkie, .
Wiem o tym i mam to na uwadze. Dobra czyli taka co jest lekka, ma w miarę solidny korpus i dobrze się toczy. Łożyska wymienić raz na rok to nie taka zbrodnia. Tylko problem jest taki ze pod 36H jest niedobór lekkich piast.
#3613
Napisano 25 wrzesień 2010 - 14:49
KiedysShimano dawało do piast dobry smar, taki jasnozielony, ciagnacy sie, właściwie identyczny jak teraz Motorex jest, dawało sie go nieduzo i on miał małe prawdowpodobieństwo przeniknięcia do zapadek.
Teraz to jest od paru lat porazka, piasty są smarowane jakimś badziewiem i wswzystko jest mokre, smaru w zapadkach jest sporo i niestety jak ktoś depta mocno w piaste to z czasem zarywa zapadki a woda z mycia robi dalej swoje.
Czasy sie zmieniają i koszty piast są takie że sie jeździ i wymienia na nową , a zazwyczaj całe koła - przynajmniej taki jest od dawna trend na zachodzie, tam sie nikt nie pierniczy na serwisie w rozbieranie bebenka bo na to czasu nie ma
Dlatego też uważam że gmeranie w bebenkach zaczyna być bezsensowne, a patrząc na polityke Shimano to trzeba szybko wymieniać osprzet , aby nie zostać w " ciemnej dupie " ze starociami, co nie powiedziane jest ze są one lepszej jakosci, ale cała robota to hobbystyka już .
Co do łozysk w lekkich piastach to raczej będziesz wymioeniał cześciej, ok 1000-2000 km , albo i krócej.
Te piaste co mam na testach to po ok 300 km musiałem dosmarowac bo oryginalny smar wyszedł za uszczelki, no im mniejsze łozysko tym gorzej.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3614
Napisano 25 wrzesień 2010 - 21:47
Dlatego też uważam że gmeranie w bebenkach zaczyna być bezsensowne, a patrząc na polityke Shimano to trzeba szybko wymieniać osprzet , aby nie zostać w " ciemnej dupie " ze starociami, co nie powiedziane jest ze są one lepszej jakosci, ale cała robota to hobbystyka już .
No i Shimano wprowadziło Dyna-Sys. Mam rower na grupie SLX 9sp i ani mi się śni jej wymieniać. Jeśli cokolwiek miałbym tu wymieniać to tylko na XT 9sp.
Stukroć bardziej wolę być w ciemnej dupie niż z co rok nową grupą w szosie/mtb bo Shimano mówi proroczym głosem: "W 2011 jeździmy już tylko na Ult 6700"
Takie marketingowe zwroty nie robią na mnie wrażenia. Jak coś jest dobre, sztywne i trwałe to może jak dla mnie być stare, dawno zapomniane itp. Jednak grunt że jest po prostu DOBRE.
A co do bebenków... i tak będę je naprawiał jeśli sie posypią. Może Shimano mi nie zabroni? :->
Co do łozysk w lekkich piastach to raczej będziesz wymioeniał cześciej, ok 1000-2000 km , albo i krócej.
Chyba wiesz że 1000 km można zrobić w 2 tygodnie. Nie daję wiary aby tak szybko padało łożysko. Nawet przy mojej średniej wadze 73 kg.
A jak plasuje sie tutaj wytrzymałość piast typu Campa Chorus? Domyślam się że tak jak w instrukcji: serwis raz na 25 tysi :-D
#3615
Napisano 26 wrzesień 2010 - 18:11
#3616
Napisano 26 wrzesień 2010 - 18:50
#3617
Napisano 26 wrzesień 2010 - 19:37
dla 28 szprych to trzeba niedużo ważyć, i jak pisałem nie mieszaj rodzaju szprych na tylnym kole ( cieniowanie ) , daj po obu stronach to samo cieniowanie.
Fulcrumy ?? jakoś nie pamiętam które ( czerwona piasta i słoneczko ) , gostek mi przyniósł ostatnio przednie koło po kilkuset km i w przednim jest luz na łożyskach
Poza tym są ok.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3618
Gosc_daroq_*
Napisano 27 wrzesień 2010 - 14:09
przebrnąłem jakoś przez kilkaset stron tego tematu i szczerze mówiąc mam pustkę w głowie.
Krótka piłka:
Potrzebuje najzwyklejsze, treningowe, tanie, gotowe koła do ok. 500 zł, tak więc pierwsze, co przyszło mi na myśl, to nowe Aksiumy (~500 zł z przesyłką) no i Fulcrumy 7-ki (445 zł w skljepie). Nowe Aksiumy schudły i są prawie o 100g lżejsze od Fulcrumów, jednak słyszałem opinie, że stały się dość kruche (20 szprych z tyłu...). Czy warto dopłacać do Maviców, czy brać rzekomo sprawdzone Racing 7? Mogę też zanabyć używaną Campę Scirocco (tak to się chyba pisze), w niezłym stanie, za 450zł. Tak więc, co wybrać? A może znacie jakieś lepsze zestawy w tej cenie?
#3619
Napisano 27 wrzesień 2010 - 17:45
Czy te koła mają bębenek Shimano (na oko tak mi wygląda): http://allegro.pl/no...1236659725.html
I któte będą lepsze: tamte Campy czy te: http://allegro.pl/fu...1243566988.html
pozdro!
#3620
Napisano 27 wrzesień 2010 - 19:58
W tych drugich bębenka nie sfotografowali, ale napisali w tytule, że są kompatybilne z Shimano - i później w opisie też: "- Kompatybilne z HG 8/9/10 - Shimano i Sram"
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen