Jump to content


Photo

Zmasakrowany gwint?


53 replies to this topic

#1 UCRC

UCRC
  • Użytkownik
  • 10 posts
  • SkądNowy Sącz

Posted 01 April 2009 - 22:21

Cześć.
Dzisiaj do nowo kupionej Meridy Road 901 wkręciłem najprostsze pedały chcąc po prostu sprawdzić ją na szosie na kilku kilometrach czy przerzutki i hamulce sprawne etc. Wkręciłem je bez żadnych oporów, prawy po prawej, lewy po lewej (nie ma więc mowy o wkręcaniu ze złej strony), palcami, powoli, uważając żeby nie uszkodzić gwintu.
Zanim zabrałem się za wkręcanie specjalnie nie wpatrywałem się w gwint ale po prawej wydawał mi się odrobinę płytszy w środkowej częsci. Ale uznałem że to bez sensu myslenie, zresztą wkręcanie poszło bardzo gładko.
Tak czy inaczej w czasie przejażdżki testowej wszystko byłoby świetnie gdyby nie okazało się że pedał trochę chodzi. No i jak ostatni idiota zamiast zsiąść i zadzwonić po kogoś żeby mnie podwiózł, zawróciłem i podjechałem na rowerze, bo wydało mi się że wszystko jest jeszcze całkiem w porzadku, a przecież pedał był wkręcony okej.
Jak tylko dojechałem to okazało się że gwint jest zmasakrowany, okropna sprawa, w ogóle się do niczego nie nadaje. Lewy gwint z kolei, gdzie pedał był wkręcony identycznie jak w prawym, jest w idealnym stanie.
Co z tym fantem począć? Sprzedawca który dostał maila ze zdjęciem mówi że sprzęt nie nadaje się do wymiany gwarancyjnej bo gwint jest 'zmasakrowany' i trudno się kłócić, ale nie wiem gdzie tu moja wina i jak w ogóle mogło się to stać, bo mam pewność że oba wkręcałem jednakowo.
Ramię jest do wymiany i nie wiem do kogo się zgłosić. Sprzedawca napisał co napisał, więc pewnie nie będzie chciał wymienić. Czy jest możliwość zamówienia np. z Meridy Polska osobno ramienia albo podesłania im korby i jeśli odmówią naprawy gwarancyjnej to po prostu wymiany ramienia za opłatą?
Nie uśmiecha mi się sprowadzać na własną rękę nowej korby.

#2 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Posted 01 April 2009 - 22:43

Zanim zabrałem się za wkręcanie specjalnie nie wpatrywałem się w gwint ale po prawej wydawał mi się odrobinę płytszy w środkowej częsci.


Szkoda, że już wtedy nie zrobiłeś zdjęcia i nie przesłałeś sprzedawcy. Z drugiej strony jeżeli nie wyglądało to na jakiś wielki defekt, pewno sam bym się nie przejął tylko też wkrecił pedałka...
No i nie wiem jak jechałeś, że przy wkręcaniu "prawie" nic nie było widać a po wykręceniu gwint jest zmasakrowany. Możesz wrzucić foto?
Jeżeli sprzedawca nie uzna reklamacji- a pewnie zaraz będzie pieprzył, że to z winy złego użytkowania a nie wadliwej produkcji itd...- to nie zostaje nic innego jak dokupić ramię korby... Dobrze zrozumiałem, że mówimy o prawym ramieniu, z tarczami?
Co to za korba?
Pozdro!

#3 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 02 April 2009 - 07:41

Dobry serwis wstawi w miejsce zerwanego gwintu tulejkę z nowym gwintem. pozdr

#4 UCRC

UCRC
  • Użytkownik
  • 10 posts
  • SkądNowy Sącz

Posted 02 April 2009 - 15:16

Zanim zabrałem się za wkręcanie specjalnie nie wpatrywałem się w gwint ale po prawej wydawał mi się odrobinę płytszy w środkowej częsci.

No i nie wiem jak jechałeś, że przy wkręcaniu "prawie" nic nie było widać a po wykręceniu gwint jest zmasakrowany. Możesz wrzucić foto?

To mnie strasznie dziwi właśnie. Normalnie uznałbym że to moja wina, ale tutaj mam pewność że wszystko było wkręcone tak jak trzeba, jechałem normalnie i tylko jeden gwint był zmasakrowany, więc coś musiało być nie tak.

Szkoda, że już wtedy nie zrobiłeś zdjęcia i nie przesłałeś sprzedawcy.

No tak, moja głupota, ale ogólnie to gwint wyglądał całkiem normalnie.

Jeżeli sprzedawca nie uzna reklamacji- a pewnie zaraz będzie pieprzył, że to z winy złego użytkowania a nie wadliwej produkcji itd...- to nie zostaje nic innego jak dokupić ramię korby... Dobrze zrozumiałem, że mówimy o prawym ramieniu, z tarczami?
Co to za korba?

Shimano Sora. I tu pojawia się problem, bo już w paru miejscach słyszałem że ramienia nie dostanę osobno i muszę płacić za całą korbę. A 240 zł za zepsuty... gwint to już dla mnie spora kwota.

Dobry serwis wstawi w miejsce zerwanego gwintu tulejkę z nowym gwintem. pozdr

Oooo, dzięki za informację. Jestem z Nowego Sącza i nikt mi w dwóch serwisach o czymś takim nie wspomniał. Robią to normalne serwisy rowerowe czy może pytać gdzieś indziej, np. w samochodowych?
EDIT: Zadzwoniłem do jednego z nich i powiedzieli mi że rzeczywiście niektórzy robią takie tulejki ale oni nigdy tym się nie zajmowali.


Sprzedawca powiedział żeby odsyłać korbę a oni wyślą do Shimano i zobaczymy co dalej, ale żal mi kilku tych dni jeśli mogę to naprawić na własną rękę. Mój znajomy powiedział mi też że używa się czegoś co on nazywa śrubą dociskową czyli gumową nakładką która chwyta wnętrze gwintu i skutecznie blokuje całą śrubę. Ponoć długi czas sam używał czegoś takiego. Słyszeliście o takich sposobach?

#5 wjagus

wjagus
  • Użytkownik
  • 195 posts
  • SkądMysłowice

Posted 02 April 2009 - 15:57

Już dwie korby w ten sposób zepsułem i nic nie wiedziałem tulejkach, o gumach też nic... ja w tym momencie zwykle siadałem obok roweru i płakałem

#6 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 02 April 2009 - 19:20

O gumach nic nie słyszałem, gwint tulejką juz kiedyś naprawiałem i trzyma do dzisiaj u kolejnej osoby. pozdr

#7 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 02 April 2009 - 19:47

co jest z tymi korbami że tak wam się psują jakis szit musza robić

u2250y2014v3.gif


#8 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 02 April 2009 - 20:18

Dzisiaj na serwis przyjechał facet z rowerem kupionym 2 tygodnie temu. Przejechał kilkadziesiąt km i rozwalił gwint w prawej korbie. Pedały przykręcałem osobiście, wystarczająco mocno dobrym kluczem. Facetowi się pedał poluzował i 3 km jechał do domu. Rower MTB, korba Truvativ Isoflow. Nie wiem czy to wada materiałowa korby, źle wykonany gwint (minimalnie za duża średnica), źle wykonana ośka. Pedały na pewno prawidłowo wkręcone + smarowane smarem gwinty.

#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 03 April 2009 - 06:13

Nie spotkałem sie z takimi przypadkami nigdy, nigdy korby Shimano nie weidziałem z innym gwintem aby sie cokolwiek stało, moze za mocno przykrecam :-)

Tulejki owszem montuje sie do korb, jest to możliwe do zrobienia , kumpel to robi w drugim zakładzie.

Druga sprawa, masz stronę internetowa Shimano , zaglądnij, zadzwoń , zapytaj moze będzie na stanie taka korba, są w ofercie ogólnej same korby.

3 sprawa, czasem siewydaje że dobrze ktoś wkreca pedał w gwint, a okazuje sieze wkreca odrobine krzywo i z tego powodu takze wywala gwint.

4 sprawa - niestety nikt nie uzna czegoś takiego na reklamacji - powód - uszkodzenie mechaniczne - wina uzytkownika, no chyba że montował to sklep, - z udowodnieniem tego - szans brak, choć to zależy od Shimano głównie, jak sie okaze że faktycznie byla partia wadliwa.

Tulejke mozna zastosować jedynie w przypadku jak otwór jeszcze bedzie pasował do możliwosci wstawienia jej.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#10 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 03 April 2009 - 06:22

A jaki pedał został wkręcony?
Ma to też spore znaczenie. Nie na darmo do niektórych korb dodawane są stalowe podkładki, które zapodaje się między pedał, a korbę.
Niektóre pedały nie mają odpowiednich zakończeń (patrz zdjęcia niżej) i wkręcenie takiego pedału w korbę aluminiową może skończyć się nieciekawie.
Miałem już kilka takich przypadków. Klient wkręcił pedał poprawnie, a ten sobie i tak odpadł.

Posted Image
Posted Image

#11 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 03 April 2009 - 07:23

Nawet jak pedał wkrecony w fabryce, to i tak nie uznają Ci reklamacji. Odpowiedż zabrzmi - nie sprawdzileś połączeń gwintowych przed jazdą. A ktoś sprawdza, pytam z ciekawości? Ja nie. pozdr

#12 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 03 April 2009 - 08:38

nick, ja sprawdzam, ale tylko dlatego, że kiedyś nagminnie mi się pedały luzowały w mtb, po wymianie korby problem znikł.

#13 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Posted 03 April 2009 - 14:52

A jaki pedał został wkręcony?
...
Niektóre pedały nie mają odpowiednich zakończeń (patrz zdjęcia niżej) i wkręcenie takiego pedału w korbę aluminiową może skończyć się nieciekawie.
Miałem już kilka takich przypadków. Klient wkręcił pedał poprawnie, a ten sobie i tak odpadł.

Obrazek
Obrazek


Czy dwa przykłady to pedałka bez odpowiednich zakończeń ? Czy tylko ten pierwszy ?

Stas

#14 wjagus

wjagus
  • Użytkownik
  • 195 posts
  • SkądMysłowice

Posted 03 April 2009 - 15:05

Wydaje mi się, że tylko ten pierwszy.

Może ktoś krótko opisać jak wygląda naprawa korby przez zamontowanie tej tulejki? Ona tam jest wspawana? Naprawdę nie widzę tego :-?

#15 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 03 April 2009 - 15:44

Wywiercają dziurę, wprasowują tuleję prasą hydrauliczną/pneumatyczną i gra.

#16 Pussey

Pussey
  • Użytkownik
  • 39 posts
  • SkądBiałystok

Posted 04 April 2009 - 09:27

A ja widziałem inny sposób :)
Wierci się większy otwór, gwintuje, następnie wkręca się tulejkę obustronnie gwintowaną.
Gwint w korbie robi się gwintownikiem nr2, więc tuleję wkręca się dość ciężko.
:lol: Korba w zimówce się spisała ... :lol:

#17 UCRC

UCRC
  • Użytkownik
  • 10 posts
  • SkądNowy Sącz

Posted 04 April 2009 - 11:57

Panowie, WIELKA prośba: zna ktoś konkretny dobry serwis który mi zrobi taką tulejkę WYSYŁKOWO? (Najlepiej, ale niekoniecznie, gdzieś w Małopolsce)
Tak jak ktoś wspomniał powyżej, na gwarancji nie ma sensu tego oddawać, a w Nowym Saczu niestety nikt tulejek nie robi, co najwyżej można popytać u tokarza, ale wolałbym oddać to w ręce kogoś kto robi przy rowerach.
Naprawdę jestem zdesperowany żeby zrobić to szybko i bezstresowo (to jest mieć pewność że nie będzie fuszerki), bo póki co to siedzę i gapię się tęsknie w okno ;)

#18 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 04 April 2009 - 16:07

Zapytam kumpla , czy ma tulejki na stanie aby to zrobić, jeżeli ma to będzie dobrze.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#19 Pussey

Pussey
  • Użytkownik
  • 39 posts
  • SkądBiałystok

Posted 04 April 2009 - 21:40

Zrobienie tulejki to jedno, a poprawny montaż to drugie.
Otwór w ramieniu musi być odpowiednio przygotowany.
Wg. tokarz da radę o ile posiada (oprócz tokarki) wiertarkę stołową.

Spróbowałbym (google):
http://katalog.pf.pl...0B9530-m19.html

http://www.metale.pl...numerp=1594&w=p

#20 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 04 April 2009 - 23:15

Dywagacje na temat ...
Jak będzie tulejka,( z czym są problemu w dostępności ) a to do wtorku będę wiedział to kumpel Ci to wstawi ( przyślesz, wstawi i odeślemy ) , xxx tulejek już wstawiał, warunek jest jeden, rozwalony otwór musi się nadawać do wykonania otworu pod tulejke, zrób może w miare dokładnie zdjecie otworu i zwymiaruj suwmiarką dookoła , najlepiej do niedzieli wieczór.
p.s.
To robi zakład rowerowy profesjonalny, a nie wójek Mietek na kolanie , jakby kto pytał.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Reply to this topic