Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zmasakrowany gwint?


53 odpowiedzi w tym temacie

#41 alfons

alfons
  • Użytkownik
  • 48 postów
  • Skądlubuskie

Napisano 24 sierpień 2010 - 12:59

A czy jest jakieś rozwiązanie hybrydowe, co by mi pozwoliło jeździć na zwykłych butach i SPD (czy jak to się tam nazywa)? Czy po odkręceniu mocowania SPD z pedała da się w miarę pedałować na zwykłych butach?

#42 biczek

biczek
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądKępno

Napisano 24 sierpień 2010 - 13:13

A czy jest jakieś rozwiązanie hybrydowe, co by mi pozwoliło jeździć na zwykłych butach i SPD (czy jak to się tam nazywa)? Czy po odkręceniu mocowania SPD z pedała da się w miarę pedałować na zwykłych butach?


http://www.probikes....ex.php?item=493

nie wiem jak to się spisuje ale istnieje, więc pozwala na hybrydę

#43 alfons

alfons
  • Użytkownik
  • 48 postów
  • Skądlubuskie

Napisano 24 sierpień 2010 - 13:14

OK, widzę, że są:
http://centrumrowero...ie/Produkt.aspx

Ale jeszcze się chciałem zapytać czy typowo szosowe pedały:
http://centrumrowero...mi/Produkt.aspx
http://centrumrowero...20/Produkt.aspx
można wykorzystywać od czasu do czasu z normalnymi butami (nie rowerowymi)?

#44 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 24 sierpień 2010 - 13:16

alfons,

Owszem, chociażby to:

http://allegro.pl/we...1192452599.html

Z jednej zatrzask na SPD( tak, ten MTB standard) a z drugiej zwykła platforma.

#45 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 24 sierpień 2010 - 13:23

można wykorzystywać od czasu do czasu z normalnymi butami (nie rowerowymi)?


Nie można.

#46 alfons

alfons
  • Użytkownik
  • 48 postów
  • Skądlubuskie

Napisano 24 sierpień 2010 - 13:30

http://www.probikes.pl/index.php?item=493
nie wiem jak to się spisuje ale istnieje, więc pozwala na hybrydę


Czy takie coś istnieje też do pedałów szosowych PD-A520 (SPD) albo PD-R540 (SPDSL)? (W tym roku i tak będę jeździł w zwykłych sandałach więc nie wiem do końca czy brać SPD czy SPDSL (w sumie to dla mnie czysta teoria).

#47 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 24 sierpień 2010 - 13:36

alfons, Nie istnieje. Jedynie do SPD.

Jak chcesz to mogę Ci opylić PD-M505 wraz z blokami i tymi plastikowymi nakładkami za niewielką kasę.

#48 alfons

alfons
  • Użytkownik
  • 48 postów
  • Skądlubuskie

Napisano 24 sierpień 2010 - 14:01

A czasami te szosowe (ale SPD) nie są hybrydowe?:
http://www.shimano-p...pe-pd_road.html
W katalogu Shimano piszą, że są "najbardziej uniwersalne".

#49 HS

HS
  • Użytkownik
  • 80 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 24 sierpień 2010 - 16:23

A czasami te szosowe (ale SPD) nie są hybrydowe?:

jeśli z różnych względów upierasz się przy hybrydowych, to PD-A530 jest najlepszym wyborem. Strona płaska dobrze podpiera nogę i nie ślizgają się buty - tak twierdzą klienci którym to montowałem.
Szczerze Ci jednak odradzam jazdę w sandałach.

Pozdrawiam

#50 parabellum

parabellum
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądSzczawno-Zdrój

Napisano 25 wrzesień 2012 - 22:15

Odkopię trochę temat - czy przy uszkodzeniu gwintu ramienia korby można wykonać naprawę z użyciem wkręcanej tulejki, tak, że tulejka ta nie wykręci się potem wraz pedałem przy jego demontażu (jest to dla mnie o tyle istotne, że na razie mam platformy, ale wkrótce mam zamiar przerzucić się na pedały zatrzaskowe) - może dałoby się unieruchomić tulejkę wklejając ją klejem do gwintów?

Z tego, co widziałem, redukcje są wykonane z mosiądzu - czy materiał ten wytrzyma dłuższą eksploatację - a jeśli nie, to czy dostępne są tuleje wykonane ze stali?

#51 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 wrzesień 2012 - 07:25

Są dostępne tuleje ze stali. Widziałem takie w cenie ok. 25 zł za sztukę, więc tanio nie jest, ale zawsze jest to jakaś opcja.

Kleić gwinty jak najbardziej możesz, tyle że to znów zwiększa koszty, bo Loctite tani nie jest (chyba, że dogadasz się z zaprzyjaźnionym serwisantem). Pamiętaj też, że taka tuleja wymaga wcześniejszego nagwintowania gniazda pedału na większy rozmiar, więc znów koszty lecą (a dodatkowo coraz trudniej jest znaleźć serwisanta z takim gwintownikiem)... W wielu przypadkach może się więc okazać, że taniej będzie Tobie kupić całe ramię mechkorbu.

Żeby nie robić zbędnej reklamy na forum, daj znać na PW, jeśli będziesz zainteresowany takimi tulejami.

#52 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 wrzesień 2012 - 07:33

jeśli z różnych względów upierasz się przy hybrydowych, to PD-A530 jest najlepszym wyborem.

Kwestia gustu, ale osobiście stawiałbym raczej na PD-M324. Nie są co prawda równie ładne (ale i tak Kolega pewnie prędzej czy później przejdzie na 100% SPD :))) ), ale platforma w tym modelu jest moim zdaniem dużo pewniejsza, bo ma mocniej wycięte zęby.

#53 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 02 październik 2012 - 18:44

Odkopię trochę temat - czy przy uszkodzeniu gwintu ramienia korby można wykonać naprawę z użyciem wkręcanej tulejki, tak, że tulejka ta nie wykręci się potem wraz pedałem przy jego demontażu (jest to dla mnie o tyle istotne, że na razie mam platformy, ale wkrótce mam zamiar przerzucić się na pedały zatrzaskowe) - może dałoby się unieruchomić tulejkę wklejając ją klejem do gwintów?

Z tego, co widziałem, redukcje są wykonane z mosiądzu - czy materiał ten wytrzyma dłuższą eksploatację - a jeśli nie, to czy dostępne są tuleje wykonane ze stali?

Tulejki są stalowe, pewnie zmylił Cie kolor pokrycia galwanicznego. Kleić gwint i tak musisz, bo wymaga tego technologia naprawy. Jak wkręcisz pedały na smarze(35Nm czyli dość mocno, ale nie z 1m przedłużką) i profilaktycznie raz na miesiąc, dwa odkręcisz to nie powinno puścić.

#54 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 październik 2012 - 16:32

To jest ciekawa strona gdzie między innymi ten proces jest pokazany

http://narty-rowery-...gie-rowery.html

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg




Dodaj odpowiedź