Zmasakrowany gwint?
#42
Napisano 24 sierpień 2010 - 13:13
A czy jest jakieś rozwiązanie hybrydowe, co by mi pozwoliło jeździć na zwykłych butach i SPD (czy jak to się tam nazywa)? Czy po odkręceniu mocowania SPD z pedała da się w miarę pedałować na zwykłych butach?
http://www.probikes....ex.php?item=493
nie wiem jak to się spisuje ale istnieje, więc pozwala na hybrydę
#43
Napisano 24 sierpień 2010 - 13:14
http://centrumrowero...ie/Produkt.aspx
Ale jeszcze się chciałem zapytać czy typowo szosowe pedały:
http://centrumrowero...mi/Produkt.aspx
http://centrumrowero...20/Produkt.aspx
można wykorzystywać od czasu do czasu z normalnymi butami (nie rowerowymi)?
#44
Napisano 24 sierpień 2010 - 13:16
Owszem, chociażby to:
http://allegro.pl/we...1192452599.html
Z jednej zatrzask na SPD( tak, ten MTB standard) a z drugiej zwykła platforma.
#46
Napisano 24 sierpień 2010 - 13:30
http://www.probikes.pl/index.php?item=493
nie wiem jak to się spisuje ale istnieje, więc pozwala na hybrydę
Czy takie coś istnieje też do pedałów szosowych PD-A520 (SPD) albo PD-R540 (SPDSL)? (W tym roku i tak będę jeździł w zwykłych sandałach więc nie wiem do końca czy brać SPD czy SPDSL (w sumie to dla mnie czysta teoria).
#48
Napisano 24 sierpień 2010 - 14:01
http://www.shimano-p...pe-pd_road.html
W katalogu Shimano piszą, że są "najbardziej uniwersalne".
#49
Napisano 24 sierpień 2010 - 16:23
jeśli z różnych względów upierasz się przy hybrydowych, to PD-A530 jest najlepszym wyborem. Strona płaska dobrze podpiera nogę i nie ślizgają się buty - tak twierdzą klienci którym to montowałem.A czasami te szosowe (ale SPD) nie są hybrydowe?:
Szczerze Ci jednak odradzam jazdę w sandałach.
Pozdrawiam
#50
Napisano 25 wrzesień 2012 - 22:15
Z tego, co widziałem, redukcje są wykonane z mosiądzu - czy materiał ten wytrzyma dłuższą eksploatację - a jeśli nie, to czy dostępne są tuleje wykonane ze stali?
#51
Napisano 26 wrzesień 2012 - 07:25
Kleić gwinty jak najbardziej możesz, tyle że to znów zwiększa koszty, bo Loctite tani nie jest (chyba, że dogadasz się z zaprzyjaźnionym serwisantem). Pamiętaj też, że taka tuleja wymaga wcześniejszego nagwintowania gniazda pedału na większy rozmiar, więc znów koszty lecą (a dodatkowo coraz trudniej jest znaleźć serwisanta z takim gwintownikiem)... W wielu przypadkach może się więc okazać, że taniej będzie Tobie kupić całe ramię mechkorbu.
Żeby nie robić zbędnej reklamy na forum, daj znać na PW, jeśli będziesz zainteresowany takimi tulejami.
#52
Napisano 26 wrzesień 2012 - 07:33
Kwestia gustu, ale osobiście stawiałbym raczej na PD-M324. Nie są co prawda równie ładne (ale i tak Kolega pewnie prędzej czy później przejdzie na 100% SPDjeśli z różnych względów upierasz się przy hybrydowych, to PD-A530 jest najlepszym wyborem.
#53
Napisano 02 październik 2012 - 18:44
Tulejki są stalowe, pewnie zmylił Cie kolor pokrycia galwanicznego. Kleić gwint i tak musisz, bo wymaga tego technologia naprawy. Jak wkręcisz pedały na smarze(35Nm czyli dość mocno, ale nie z 1m przedłużką) i profilaktycznie raz na miesiąc, dwa odkręcisz to nie powinno puścić.Odkopię trochę temat - czy przy uszkodzeniu gwintu ramienia korby można wykonać naprawę z użyciem wkręcanej tulejki, tak, że tulejka ta nie wykręci się potem wraz pedałem przy jego demontażu (jest to dla mnie o tyle istotne, że na razie mam platformy, ale wkrótce mam zamiar przerzucić się na pedały zatrzaskowe) - może dałoby się unieruchomić tulejkę wklejając ją klejem do gwintów?
Z tego, co widziałem, redukcje są wykonane z mosiądzu - czy materiał ten wytrzyma dłuższą eksploatację - a jeśli nie, to czy dostępne są tuleje wykonane ze stali?
#54
Napisano 03 październik 2012 - 16:32
http://narty-rowery-...gie-rowery.html
www.facebook.com/strato.bike


