spd , spd-r , spd-sl czy może look ?
Started By
Darek80
, 24 Aug 2006 21:36
1720 replies to this topic
#182 Gosc_czajam_*
Posted 22 February 2009 - 13:35
Niech weźmie lepsze buty bo butów sie nie wymienia tak czesto jak pedałów, jesli sie o nie dba. A co do tego "syfiastego" plastiku to u mnie jest z nim wszystko ok. Ja na swoich PD-540 i butach Sh R099 zrobiłem 6kkm i jest wszystko jak najbardziej w pożądku. Za buty dałem 300zł. Bardzo fajne buty. Bdb wentylacja, sztywna podeszwa z włókna węglowego i 3 rzepy bdb trzymające nogę. Sprawdzone, polecam! Albo niech weźmie te. Są bardzo podobne do R099. Róźnią się tylko podeszwą i klamrą. Tzn tym że maja klamre ;-)
#184
Posted 31 March 2009 - 22:33
Zamierzam kupic sprawdzone pedaly r540.
a buty:
http://rowerowysklep...l?cPath=158_161
lub
http://rowerowysklep...ml?cPath=158_30
Jak sądzicie które z nich lepiej sprawdzą się zakladając, że jeżdżę też sporo po mieście, i szosa sluży też jako rower do zalatwiania codziennych spraw? Mam obawy czy kupując te dedykowane stricte szosie będę mial odpowiedni komfort w codziennych zmaganiach.
a buty:
http://rowerowysklep...l?cPath=158_161
lub
http://rowerowysklep...ml?cPath=158_30
Jak sądzicie które z nich lepiej sprawdzą się zakladając, że jeżdżę też sporo po mieście, i szosa sluży też jako rower do zalatwiania codziennych spraw? Mam obawy czy kupując te dedykowane stricte szosie będę mial odpowiedni komfort w codziennych zmaganiach.
#187
Posted 31 March 2009 - 23:04
Nie da się zamontować bloków szosowych do butów które są przystosowane do MTB więc nic z tego (no może przesadzam bo są pewnie jakieś adaptery ale nie widzę sensu robienia czegoś takiego), bloki szosowe i mtb się bardzo różnią co zresztą można zauważyć jak się przyjrzysz podeszwie tych butów do których podałeś linki. Co do pedałów mtb na szosie, to niektórzy uważają to za jeden z grzechów głównych, ja bym jednak nie przesadzał, nie jest to aż tak złe, co prawda powierzchnia jest dużo mniejsza ale do rekreacyjnej jazdy pewnie wystarczy. Jedynym problemem jest to że jak się na dobre wciągniesz to szybko dojdziesz do wniosku że chciałbyś typowo szosowe a to kolejne koszty.
Jak dla mnie jeśli, zamierzasz sporo chodzić po mieście i chcesz kupić spd-ki to kup szosowe które będziesz zakładał na wycieczki a jak będzie Cię czekała podróż do miasta i sporo chodzenia to po prostu zmienisz pedały na zwykłe i wskoczysz w adidaski. Ja tak robię.
Do dłuższego chodzenia nawet MTB się nie nadają
Jak dla mnie jeśli, zamierzasz sporo chodzić po mieście i chcesz kupić spd-ki to kup szosowe które będziesz zakładał na wycieczki a jak będzie Cię czekała podróż do miasta i sporo chodzenia to po prostu zmienisz pedały na zwykłe i wskoczysz w adidaski. Ja tak robię.
Do dłuższego chodzenia nawet MTB się nie nadają
#188
Posted 02 April 2009 - 09:33
A ja mam pedały spd A520 - taki kompromis, spd do szosy. Do tego mam buty north wave, tylko zapomniałem jakie - takie turystyczne. Jak jest coś do wszystkiego do zwykle do niczego, ale jakoś jeszcze tego nie odczułem w tym przypadku. Buty spisuję się nieźle, mogę w nich przejść się po wodę do sklepu, albo odejść od szosy żeby zrobić zdjęcie (dlatego nie mam szosowych pedałów i butów). Wada A520 jest taka, że mała platforma jest z miękkiego alu i rysuje się przy wypinaniu. Trochę lepiej podpierają stopę niż M 520, ale nie jest to wielka różnica. W każdym razie gdyby nie było tego modelu pedałów shimano, to pewnie nadal jeździłbym w noskach. Uważam jest w tym miejscu wielka dziura rynkowa, brakuje rozwiązań szosowo-turystycznych. Lubię jazdę szybką, a jednocześnie często schodzę z roweru.
[ Dodano: 2009-04-03, 10:34 ]
Te moje buty to northwave epic.
[ Dodano: 2009-04-03, 10:34 ]
Te moje buty to northwave epic.
#189
Posted 08 April 2009 - 18:48
Po raz kolejny pytanie laika szosowego i prośba o dobrą radę
kupiłem niedawno buty sh-r215.
Po przeczytaniu całego tematu, wnioskuję, że będą pasować do bloków time ? i nie trzeba tu żadnych adapterów ? jeśli jestem w błędzie bardzo proszę o poprawienie mnie.
Myślałem właśnie o time, gdyż kupuje obecnie szosówkę i mogę mieć w zestawie za 150pln pedały time rxs, używane, ale z ubiegłego roku, więc chyba nie powinny być zajechane ?
Nie wiem czy to dobra cena i czy warto pchać się w time`a.
Do tej pory jeździłem głównie w mtb, ewentualnie na starej szosówce, gdzie miałem też pedały do mtb. Najpierw miałem cranki, a obecnie mam look quartz, oba charakteryzują się dość znacznym luzem. Jednak nigdy nie odczuwałem problemów z kolanami.
No i teraz pytanie czy w takim wypadku korzystać z tej propozycji i brać zdrowe dla kolan i względnie lekkie RXS, czy może lepiej na szosie już postawić na coś sztywniejszego, tylko wtedy pewnie musiałbym wydać 100/200pln więcej na pedały, bo czy bym postawił na jakieś podstawowe looki keo, czy ultegre, to już wyraźnie większy koszt.
Czy wszystkie z wymienionych mają szansę przetrwać kilkadziesiąt tys. km ? Bo np cranki zajechałem już po mniej niż 10tys.
Co do ceny to warto może jeszcze zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, bo bloki do time będą wyraźnie droższe, a na ile szybko się zużyją? Dodam że na szosie nie planuje na pewno robić więcej niż 5tys km na sezon raczej, ale jednak chciałbym żeby posłużyły ładnych parę lat.
sory za przydługawy post, mam nadzieję że komuś będzie chciało się udzielić mi porady;)
kupiłem niedawno buty sh-r215.
Po przeczytaniu całego tematu, wnioskuję, że będą pasować do bloków time ? i nie trzeba tu żadnych adapterów ? jeśli jestem w błędzie bardzo proszę o poprawienie mnie.
Myślałem właśnie o time, gdyż kupuje obecnie szosówkę i mogę mieć w zestawie za 150pln pedały time rxs, używane, ale z ubiegłego roku, więc chyba nie powinny być zajechane ?
Nie wiem czy to dobra cena i czy warto pchać się w time`a.
Do tej pory jeździłem głównie w mtb, ewentualnie na starej szosówce, gdzie miałem też pedały do mtb. Najpierw miałem cranki, a obecnie mam look quartz, oba charakteryzują się dość znacznym luzem. Jednak nigdy nie odczuwałem problemów z kolanami.
No i teraz pytanie czy w takim wypadku korzystać z tej propozycji i brać zdrowe dla kolan i względnie lekkie RXS, czy może lepiej na szosie już postawić na coś sztywniejszego, tylko wtedy pewnie musiałbym wydać 100/200pln więcej na pedały, bo czy bym postawił na jakieś podstawowe looki keo, czy ultegre, to już wyraźnie większy koszt.
Czy wszystkie z wymienionych mają szansę przetrwać kilkadziesiąt tys. km ? Bo np cranki zajechałem już po mniej niż 10tys.
Co do ceny to warto może jeszcze zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, bo bloki do time będą wyraźnie droższe, a na ile szybko się zużyją? Dodam że na szosie nie planuje na pewno robić więcej niż 5tys km na sezon raczej, ale jednak chciałbym żeby posłużyły ładnych parę lat.
sory za przydługawy post, mam nadzieję że komuś będzie chciało się udzielić mi porady;)
#196
Posted 14 April 2009 - 15:52
ja z takim pytaniem
w tej chwili śmigam na szosie z pedałami i butami od MTB, głównie po mieście,
ale z nadejściem sezonu przymierzam się do zakupu butów i pedałów na szosę.
jednak spotkałem się z opiniami, że w mieście ciężko się jeździ w butach i pedałach
szosowych - ktoś może mnie oświecić o co chodzi ? czy ciężko się wpiąć lub wypiąć ?
czy to jest mit ?
w tej chwili śmigam na szosie z pedałami i butami od MTB, głównie po mieście,
ale z nadejściem sezonu przymierzam się do zakupu butów i pedałów na szosę.
jednak spotkałem się z opiniami, że w mieście ciężko się jeździ w butach i pedałach
szosowych - ktoś może mnie oświecić o co chodzi ? czy ciężko się wpiąć lub wypiąć ?
czy to jest mit ?
#197
Posted 14 April 2009 - 16:04
Chodzi chyba raczej o to, że w butach MTB można w miarę normalnie chodzić, bo bloki są jakby schowane. Natomiast w butach i blokach szosowych chodzenie jest trochę uciążliwe.
Na trasie raz się wpinasz i jedziesz, a w mieście różnie z tym jest - światła, korki itp więc jest więcej zatrzymywania się. Pedały szosowe są jednostronne, natomiast mtb najczęściej dwustronne i może stąd takie przekonanie, że łatwiej się wpiąć, natomiast ja większej różnicy w wypinaniu i wpinaniu się między mtb a szosowymi nie widzę.
Na trasie raz się wpinasz i jedziesz, a w mieście różnie z tym jest - światła, korki itp więc jest więcej zatrzymywania się. Pedały szosowe są jednostronne, natomiast mtb najczęściej dwustronne i może stąd takie przekonanie, że łatwiej się wpiąć, natomiast ja większej różnicy w wypinaniu i wpinaniu się między mtb a szosowymi nie widzę.
#199
Posted 16 April 2009 - 15:03
A ja tak się spytam, czy dostanie się jakieś buty + pedała tak za ~200zł?
Wiem, że niedużo, ale zwyczajnie nie mam więcej. Rower Kross Venom Enyo.
Myślałem, żeby kupić pedała z noskami, ale podobno nie trzymają za mocno.
Czy dałoby się kupić pedała z blokami i doczepić je do butów do tego nie przeznaczonych (np zwykłe trampki, w jakich najczęściej jeżdżę)?
Kompletnie się na tym nie znam, ale jak ktoś by potrzebował pomocy w sprawie komputera, to służę pomocą .
Wiem, że niedużo, ale zwyczajnie nie mam więcej. Rower Kross Venom Enyo.
Myślałem, żeby kupić pedała z noskami, ale podobno nie trzymają za mocno.
Czy dałoby się kupić pedała z blokami i doczepić je do butów do tego nie przeznaczonych (np zwykłe trampki, w jakich najczęściej jeżdżę)?
Kompletnie się na tym nie znam, ale jak ktoś by potrzebował pomocy w sprawie komputera, to służę pomocą .
#200
Posted 16 April 2009 - 15:10
kupić pedała z noskami,
kupić pedała z blokami
Jak Ty kolego chcesz jeździć z jednym pedałem? :-D
A tak na poważnie to słysząłem ba nawet raz widziałem kolesia w "tramposzach" z spd ale wydaje mi sie że to jednak patent mało wytrzymały na bardzo krótką metę dobry szewc na pewno to zrobi
Na alledrogo można dorwać buty za śmieszną cenę ja swoje kupiłem za 40zł trzeba patrzeć,tak samo z pedałami,bloki to też wydatek ok40zł