Ja bym w normalnym obuwiu nawet 5km z takimi pedałami nie zrobił. Toż to jak jazda w sandałach na nartach...
Ja bym tak mocno nie tragizował. Jeździłem w normalnych butach na spd sl i nie było źle. Dystans mniejszy niż 10 km.
Posted 02 February 2016 - 18:47
Widzisz, wojtek123, i po co Ci był ten problem? Mogłeś sobie spokojnie i wygodnie pomykać na platformach, w dowolnie wybranych butach, a tak same komplikacje.
Heh, tylko widzisz, mnie to w ogóle nie przeszkadza. Jeździ mi się OK, a naprawdę jak jeżdżę dłuższe trasy w SPD-SL to już nie wrócił bym na platformy.
A jak pisałem bez butów z blokami nie jeździ mi się wcale gorzej, pedały to shimano R107 i jest ok.
Posted 02 February 2016 - 19:08
Pedały Speedplay - ktoś? coś?
Na allegro są w dobrych cenach, a nastał czas na zastąpienie obecnych Look'ów Keo Classic.
Główny problem polega na tym, że po postoju na siku, możesz mieć problem z wpięciem lub co gorsza wypięciem
Posted 03 February 2016 - 10:57
Nogi latają na prawo i lewo, jedni to lubią inni nie. Są potrzebne podkładki pod blok do danej firmy buta, wiec jak się decydujesz to dopytaj czy są w komplecie i sprawdź sobie kompatybilność buta. Przekaz mocy jak we wszystkich pedałach szosowych wystarczający. Aha zalecają smarować łożyska pedałów co 1000km, to trochę często, ja smaruje 3 razy na sezon, ale SH to smarowałem co dwa lata.
Mi się jeździ wygodnie i łatwo się wpinają.
Posted 23 March 2016 - 11:26
Cześć wszystkim, jestem tu nowy, w ogóle na szosie jestem nowicjuszem i po przeczytaniu tego wątku zgłupiałem. Powiem, że mam rower budżetowy na początek bo Tribana 520, i do tego chciałbym coś w miarę solidnego i na początek. Co mi poradzicie? Czytając opisy butów Shimano to wszędzie jest napisane, że są dedykowane do ichniejszego typu pedałów (niczego innego się zresztą nie spodziewałem), a jak to jest z innymi systemami? Co kupić na początek buty+pedały - PD-R540/R550 czy może Look Keo lub polecane tutaj XLC PD S13? Zakładam budżet do 200 na pedały i do 350 na buty z małą tolerancją w każdą stronę. Dziękuję z góry za każdą uwagę i pomoc początkującemu.
Posted 23 March 2016 - 23:05
Hej
Kilka stron wcześniej pytałem o pedały szosowe. @mikroos polecił mi pedały XLC i jestem z nich zadowolony, co prawda na razie za mną jakieś 800km, jak przejadę 8000km czy 18000km to znów coś napiszę :-)
- tanie
- typowe bloki look, jestem mile zaskoczony że te antypoślizgowe fragmenty jeszcze się trzymają
- sprawiają wrażenie trwałych, metalowy korpus robi dobre wrażenie, czarna powłoka (chyba jakiś lakier proszkowy) trzyma się nieźle
- przy dłuższych jazdach 4-5h czuć wyraźnie lepsze podparcie niż w SPD 540 mimo że w obu przypadkach używałem sztywnych butów z karbonową podeszwą - ale to pewnie cecha wszystkich pedałów szosowych
- wpinanie i wypinanie bez problemu, sprężynę mam ustawioną dosyć lekko
- podobno całkowicie rozbieralne, serwisowalne i bez tulejek ślizgowych - sprawdzę jak będzie potrzeba
- podstawowa wada to spora waga, ale coś za coś - prosta budowa ze zwykłą sprężyną i metalowy korpus muszą ważyć - chociaż w stosunku do wariatnu spd + buty mtb i tak zyskałem sporo więc nie ma co narzekać
Pozostaje cieszyć się jazdą i podziękować użytkownikowi @mikroos za pomoc.
Posted 24 March 2016 - 07:46
Czytając opisy butów Shimano to wszędzie jest napisane, że są dedykowane do ichniejszego typu pedałów (niczego innego się zresztą nie spodziewałem), a jak to jest z innymi systemami?
Marketing. Z wyjątkiem chałupniczych samoróbek i jednoegzemplarzowych prototypów 99,9% butów dedykowanych do bloków szosowych ma taki sam układ trzech otworów. Buty kupujesz jakie Ci pasują, a odpowiednie bloki otrzymujesz w zestawie z pedałami.
"MAMIL"
Posted 24 March 2016 - 10:07
Dzięki za odpowiedzi @Kekacz i @Marcin321. Domyślałem się tego, że buty Shimano będą polecane do pedałów Shimano, to będą moje pierwsze buty więc zazwyczaj jest za dużo pytań. Teraz jestem zdecydowany na firmę Spiuk (w Airbike'u), chociaż niedaleko siebie (Warszawa - Ursynów) mam sklep z marką Diadora, która do tej pory kojarzyła mi się tylko z korkami piłkarskimi. Chyba jednak będę celował w Spiuk'a.
Posted 16 April 2016 - 15:12
Jest pewna ważna sprawa związana z kompatybilnością butów szosowych z blokami o której mało lub wcale się nie wspomina, chodzi o to jak daleko do tyłu buta (podeszwy) można przesunąć blok tak aby środek głowy kości śródstopia, był umieszczony prawidłowo nad pedałem czyli KILKA DO KILKUNASTU MILIMETRÓW PRZED OSIĄ PEDAŁU. Takie ustawienie pozwala na odciążenie mięśni łydki i stopy podczas nacisku na pedał. Niestety, nie każde buty pozwalają na takie ustawienie, poniżej rekomendowane ustawienia w zależności od numeru buta a więc i wielkości stopy:
36 do 38 7-9 mm przed osią pedału
39 do 41 8-10 mm
42 do 43 9-11 mm
44 do 45 10-12 mm
46 do 47 11-14 mm
Ja osobiście miałem i mam z tym spory problem bo nawet przy maksymalnym przesunięciu w tył bloków oś pedału leży pod butem stanowczo za bardzo z przodu. Mam komplet Shimano ( SHR 310 i SP 7810) i muszę "rzeźbić" bloki by móc zamocować je bardziej z tyłu co tylko trochę poprawia sytuację. Buty nowszych generacji Shimano oraz Speca i Lake pozwalają już mocować bloki optymalnie bo producenci przekonstruowali podeszwy. Czeka mnie wymiana butów, chyba tym razem padnie na Speca lub Lake, są oferowane w różnych szerokościach co też jest ważne.
Posted 04 May 2016 - 16:02
Witam
Czy ktoś używał zamiennika bloków do Look Keo z Decathlonu , ten model:
https://www.decathlo...id_8298319.html
Chodzi mi głównie o to czy ma gumowane miejsca do chodzenia (ze zdjęć wynika, ze chyba tak) i jak z jakością - czy dobrze trzymają i nie trzeszczą.