Może być, że to zamiennik - przeważnie są bardzo dobrej jakości, sam od lat korzystam i nie widzę różnicy.
Natomiast kształt bezwzględnie powinien być taki sam jak oryginału - bez tego bloki nie będą pasowały do pedałów.
Posted 04 September 2017 - 11:33
Może być, że to zamiennik - przeważnie są bardzo dobrej jakości, sam od lat korzystam i nie widzę różnicy.
Natomiast kształt bezwzględnie powinien być taki sam jak oryginału - bez tego bloki nie będą pasowały do pedałów.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 04 September 2017 - 12:21
Nie przesuwaj bloku, tylko go obróć.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 05 September 2017 - 06:00
Ostatnio zauważyłem na OLX kilka ofert z blokami pod Shimano w cenie poniżej 40 zł. Opakowanie ma taki sam kształt, ale bez "papierka" Shimano i sam plastik wygląda jakoś inaczej. To są jakieś zamienniki import z Chin? Jak z ich jakością?
Zamienniki, które nagminnie spotykam w PL sklepach. A można je kupić za 16zł na Wish .
Posted 07 September 2017 - 14:47
Pytanie jeszcze do osób, które serwisowały pedały Look Keo Classic. Po skręcaniu ich trzeba zostawić taki luz żeby pedał obracał się swobodnie wokół własnej osi? Czy można skręcić mocniej żeby trochę ciężej się kręciły?
Posted 25 September 2017 - 20:15
Posted 25 September 2017 - 20:34
Przerobiłem wszytkie systemy - moim zdaniem najlepszy jest spd sl.
Posted 26 September 2017 - 19:21
Posted 28 September 2017 - 12:56
Po 18 tys km wytarte łożyska. No faktycznie, chciałbym mieć takie problemy w timach
Mnie zabicie tanich Welgo pod Looka deltę zajęło jakieś 20tys. PD-R540 mają już w okolicach 15ki i jak dotąd jest świetnie - 0 strzelań, zero luzu. Tak więc ten system u mnie wygrał, pomimo, że trzeba się do niego przyzwyczaić.
Shimano nie ma łożysk maszynowych a bieżnie się wycierają.
Maszynowe łożyska i w tym tak bardzo pożądane wałeczki mają look i xpeedo,
Wszystko rozgrywa się wokół tego z jakiego materiału wykonane jest łożysko. Bywało, że szybciej padły maszyny, od typowych konusów.
Może być, że to zamiennik - przeważnie są bardzo dobrej jakości, sam od lat korzystam i nie widzę różnicy.
Natomiast kształt bezwzględnie powinien być taki sam jak oryginału - bez tego bloki nie będą pasowały do pedałów.
Dokładnie to w istotnych do wpinania i wypinania miejscach, reszta jest mniej istotna. Drukowałem uproszczoną wersję i działało jak należy.
CykloOpole !!!
Posted 28 September 2017 - 16:56
Wszystko rozgrywa się wokół tego z jakiego materiału wykonane jest łożysko. Bywało, że szybciej padły maszyny, od typowych konusów.
Posted 28 September 2017 - 17:01
Otóż to. Poza tym zabawa z mikrokuleczkami w Shimano, smarowaniem i kontrowaniem to śmiech na sali w XXI wieku.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 28 September 2017 - 19:41
Otóż to. Poza tym zabawa z mikrokuleczkami w Shimano, smarowaniem i kontrowaniem to śmiech na sali w XXI wieku.
Aaaaaa, takie buty.Mnie to tam akurat problemu nie robi ale, jak mnie się rozpadną szimana to spotka je podobny myk co Welgo
Warunek- zapięcia jeszcze muszą się do czegoś nadawać, Welgo się trochę wyorały, ale jeszcze pojeździć trochę muszą, bo nadrukowałem bloków
CykloOpole !!!
Posted 28 September 2017 - 20:00
Otóż to. Poza tym zabawa z mikrokuleczkami w Shimano, smarowaniem i kontrowaniem to śmiech na sali w XXI wieku.
Niby tak, ale z drugiej strony łożysko na konusach i kulkach dużo lepiej toleruje zużycie i luz, to znaczy nie skończy żywota w sposób katastrofalny, jak to mają w zwyczaju mikroskopijne łożyska maszynowe w pedałach. Najpierw coś tam strzela, potem trach, koszyczek trzymający kulki zostaje przemielony i pedał spada z osi. Albo odkroi się cześć bieżni zewnętrznej lub wewnętrznej. Wiem co mówię bo sam tego doświadczyłem.
Oczywiście łożyska na konusach z kulkami w koszyczkach mają podobne problemy i z tego właśnie powodu wyrzucało się je ze starych piast w Rometach. Na samych kulkach (oczywiście w większej ilości) piasty chodziły dużo dłużej i bezawaryjnie.