Wstępne założenia są takie:
Mamy 2 dystanse: 122 km i 150 km.
Kategorie H,E,K1,K2 jadą obowiązkowo dystans 122 km.
Pozostałe kategiorie (A,B,C,D) mają możliwość wyboru jednak nagrody, puchary, pełna punktacja do generalki liczona jest na dystansie 150 km.
W przypadku niekorzystnej pogody wszyscy jadą 122 km.
Ostateczne decyzje zapadą na 7 dni przed maratonem.
Popieram takie założenia.
Jak ktoś jest mocny z kat.A,B,C,D na trasie 120km to również dobrze przejedzie 150km. Uniknie się w tedy kombinowania typu; "wybiorę sobie inny dystans bo na tym jest zadurza konkurencja". Mamy 8 kategorii czyli 8 dekoracji co daje 24 nagrodzone osoby na podium, a jeżeli dekorujemy pierwsze szóstki to mamy 48 wyróżnionych osób. Moim zdaniem to jest wystarczająca liczba wyróżnionych i nie widzę powodu aby to jeszcze zwiększać czy podwajać. Jako ciekawostkę podam że na MARATONACH SZOSOWYCH teoretycznie mogą być 72 dekoracje razy 3 osoby na pudle to daje nam to 216! dekorowanych zawodników. Nie chciałbym aby cykl RM zmierzał w tym kierunku. O atrakcyjności zawodów nie świadczy ilość rozdanych pucharków. Cykl RM wyróżnia się na tle konkurencji wyższym poziomem sportowym, lepszą organizacją i prostym zrozumiałym regulaminem(nie ma żadnych współczynników, czy mierzenia szerokości opon).
Rozumiem głosy osób które mówią że nie każdy z kat. A,B,C,D jest w stanie przejechać 150km. Jak ktoś z tych kategorii jest początkującym lub nie czuje się na siłach to właśnie dla nich organizator daje możliwość wybrania krótszej trasy ale bez dekoracji i pełnej punktacji. Początkujący zawodnik po kilku startach na krótszej trasie nabierze umiejętności aby się później ścigać na właściwej trasie o medale. Jak chcemy zdobyć pucharek to trzeba pokonać kolegę, rywala a nie unikać konfrontacji jadąc trasę przygotowaną dla młodzieży, starszych i kobiet.
Ps
W regulaminie Rajczy Tour jest zapis że mamy dystans MARATON i dystans PRO. Powinno być chyba raczej dystans długi, dystans krótki. Dla niektórych może to być mylące, bo dystans PRO się kojarzy z zamkniętą dla ruchu samochodów trasą.