
Kombinacje Z Manometrem Pompki
#1
Napisano 10 wrzesień 2013 - 14:03
#2
Napisano 10 wrzesień 2013 - 16:54
Raz wtłoczone przez tłok powietrze nie powinno się już cofnąć, więc spadek wskazania manometru sugerowałby, że gdzieś pomiędzy zawrotem zwrotnym tłoka a głowicą (lub na którymś z tych dwóch elementów) jest nieszczelność.
Zacznij od sprawdzenia, czy na pewno wąż jest cały i czy jest równo osadzony na wszystkich złączach, potem sprawdź, czy powietrze gdzieś nie syczy w trakcie pompowania (przyda się pewnie pomoc kolegi). Wtedy dopiero będziesz wiedział, co dalej. Przeważnie wystarcza wymiana uszczelki (kwestia kilku złotych), ale to będziesz wiedział dopiero po sprawdzeniu wszystkiego.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4
Napisano 10 wrzesień 2013 - 20:04
Na ten moment wszystko wskazuje na to, że któraś uszczelka (przeważnie to ta przy głowicy, ale różnie bywa) puszcza powietrze, jeżeli ciśnienie jest zbyt duże, i dopiero przy 6 barach jest w stanie utrzymać jego nacisk. Czyli albo jest zużyta, albo niskiej jakości.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#6
Napisano 10 wrzesień 2013 - 20:53

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#7
Napisano 02 luty 2014 - 14:49
Tak, na chłopski rozum, jak ja to rozumiem, manometr pokazuje wartość ciśnienia mierzoną w miejscu podpięcia manometru, czyli przed zaworem dętki. Kiedy tłok wtłacza powietrze, zawód się otwiera, ciśnienie wzrasta i wskaźnik manometru idzie do góry. Przy ruchu powrotnym tłoka zawór dętki się zamyka i spada ciśnienie w wężyku pompki, co pokazuje zegar. Tak, więc, wszystko w porządku. Nie wiem jak inne manometry, ale w moim jest kolorowa, nastawna wskazówka, którą ustalam wymagane ciśnienie i pompuję dotąd, aż czarna dobije do niej.
- emilioni lubi to
Dodaj odpowiedź
