
Kompatybilność napędu
#1
Napisano 19 kwiecień 2009 - 22:08
Chciałem się dowiedzieć jak wygląda kompatybilność tych dwóch firm (SH i campy). Otóż bede niedługo posiadaczem klamek chorus, jednak cały napęd mam shimanowski (narazie sora 8 rzędowa bo dopiero w przyszłym miesiącu bede mógł kupić reszte) Chciłem się dowiedziec czy jest szansa, że jak założe te manetki to w jakikolwiek sposób beda współpracowały z napędem, czy nie ma szans?? Klamki są 10..
#2
Napisano 19 kwiecień 2009 - 22:10
O, tutaj:
http://www.sheldonbr.../shiftmate.html
masz info o co chodzi.
#3
Napisano 19 kwiecień 2009 - 22:11
#7
Gosc_tomiq_*
Napisano 22 kwiecień 2009 - 11:37
A, no i dobrze robisz patrząc na Campę ;-) Jedyny słuszny wybór... :-D
#8
Napisano 22 kwiecień 2009 - 12:46
a np Xenon w odniesieniu do Sory wiele się różni na plus/minus ? Jedyne co zuwazyłem, że Campa chyba generalnie jest tańsza od Shimano...
#9
Napisano 22 kwiecień 2009 - 12:58
Witam!
Chciałem się dowiedzieć jak wygląda kompatybilność tych dwóch firm (SH i campy). Otóż bede niedługo posiadaczem klamek chorus, jednak cały napęd mam shimanowski (narazie sora 8 rzędowa bo dopiero w przyszłym miesiącu bede mógł kupić reszte) Chciłem się dowiedziec czy jest szansa, że jak założe te manetki to w jakikolwiek sposób beda współpracowały z napędem, czy nie ma szans?? Klamki są 10..
Akurat ta kombinacja będzie działać poprawnie. Szczegóły masz tu:
http://www.ctc.org.u...D=3946#Shimergo
--
Pozdrawiam,
Grzesiek
#11
Napisano 22 kwiecień 2009 - 13:21
A jak bedzie to wyglądać w przypadku takim: korby - shimano sora a cała reszta campa 10 (klamki i przerzurtki
Jeżeli oprócz klamek i przerzutek wymienisz też kasetę na Campagnolo 10 oraz naturalnie łańcuch na węższy to ze starszą korbą Shimano nie będzie problemu. Wiesz na pewno, że wymiana kasety w tym przypadku to też wymiana co najmniej bębenka a najczęściej piasty lub koła.
#13
Gosc_tomiq_*
Napisano 22 kwiecień 2009 - 14:06
Kaseta Campy wchodzi na inny bębenek niż Shimano. Mówiąc prościej, na piaście masz wypustki, które powodują, że kaseta się na piaście nie obraca tylko trzyma się na stałe (obracać ma się przecież koło a nie tryb). I te wypustki są inaczej rozmieszczone w przypadku tych firm. Przy kołach Mavica jest możliwość zmiany tylko bębenka z tymi wypustkami, w innych kołach jednak trzeba wymienić piastę.
#14
Napisano 22 kwiecień 2009 - 14:45
Wiesz na pewno, że wymiana kasety w tym przypadku to też wymiana co najmniej bębenka a najczęściej piasty lub koła.
Hmmm... Możesz rozwinąć temat?
Tak jak napisał powyżej tomiq. W skrócie: jeżeli obecnie masz kasetę Shimano 8 sp to znaczy, że masz też bębenek kompatybilny z kasetami Shimano/Sram a niekompatybilny z Campagnolo (pomijam rzędowość kaset) W związku z tym, jeżeli zmierzasz do napędu 10 sp Campagnolo to musisz wymienić kasetę na Campa 10, której to kasety nie założysz na obecnie posiadany bębenek tylnej piasty. Zanim pozbierasz wszystkie części możesz używać kombinacji: kalmkomanetki Campa 10/przerzutka tył Shimano/kaseta Shimano 8.
#16
Napisano 16 maj 2009 - 16:45
Myśle, że to bardzo dobra informacja dla posiadaczy starych szosówek, znalezienie dobrych i tanich klamkomanetek Shimano na siódemke graniczy z cudem, a dziewiątkowe Xenony można kupić nawet za 100zł.
#17
Napisano 30 maj 2009 - 15:19
I drugie pytanie czy pod 2/7 sh będzie działało z klamkami 2/8 sh bez żadnych problemów?
#20
Napisano 08 listopad 2009 - 17:10
Gdybym miał napęd shimano to wolałbym korbę właśnie tej firmy lub powiedzmy firmy niezależnej. ;-)
Dodaj odpowiedź
