
Kompatybilność napędu
#42
Napisano 13 luty 2010 - 15:16
#43
Napisano 01 marzec 2010 - 21:33
Gdzie będę mniej naiwny:
1) Licząc, że łańcuch 10spd będzie dobrze chodził z kasetą 9spd (co eliminuje mi problem przerzutki przód)
2) Licząc, że łańcuch 9spd nie sprawi kłopotu przedniej prz. 10spd
Jak już pisałem korbę mam 10, a kasety nie odważę się dać innej niż klamki, więc musi być 9...
#44
Napisano 01 marzec 2010 - 21:52
Ja kiedyś nieświadomie tak założyłem i szło.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#46
Napisano 18 lipiec 2016 - 14:41
Witam
#47
Napisano 18 lipiec 2016 - 15:01
Po co chciałbyś to w ogóle robić? Przecież manetka 7-biegowa nie obsłuży więcej niż 7 koronek na kasecie, a przerzutka Sora nie sprawi, że będziesz szybszy. Nic nie zyskasz, a tylko władujesz się w koszty.
Jaki cel Tobie przyświeca? Może jest inne rozwiązanie Twojego problemu/potrzeby?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#49
Napisano 18 lipiec 2016 - 16:22
Witam,
Przede wszystkim zależało mi na zmianie przedniej przerzutki, teraz jedynie jestem w stanie ustawić w miarę działającą jedną zębatkę korby (i to niestety tak, że skrajne ustawienia przerzutki tylnej powodują obcieranie o przednią przerzutkę). Przy okazji zmiany przedniej przerzutki pomyślałem, żeby zmienić za jednym razem przerzutkę tylną, tyle, że system 7 - rzędowy jak zdążyłem się już zorientować nie pozwala na modernizacje przynajmniej w komponentach Shimano, chyba że możecie polecić coś z innego systemu co by pasowało do klamkomanetek Tourneya.
W sumie może są jakieś tanie klamki w miarę działające z innego systemu współpracujące z Shimano ?
#50
Napisano 18 lipiec 2016 - 16:44
Przerzutka przednia w 90% przypadków i tak będzie Tobie obcierała na skrajnych koronkach kasety. Tak po prostu jest i wymiana przerzutki na inny model prawdopodobnie nic Ci nie da.
Przerzutkę tylną 7-rzędową spokojnie możesz wymienić nawet na 9- czy 10-rzędową - tylko po co? Szybszy od tego nie będziesz, różnicy szybkości czy płynności zmiany biegów jako użytkownik rekreacyjny też nie odczujesz.
Serio, tak jak napisał Siara - zainwestuj w porządne opony i ewentualnie koła. Za resztę odwiedź serwisanta, który zestroi Ci wszystko najlepiej jak się da. Przejście na 8 rzędów i dalej będzie wymagało choćby wymiany tylnej piasty (lub całego koła), a to już oznacza spore koszty, całkowicie niepotrzebne, jeżeli sprzęt jest w dobrym stanie ogólnym.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#51
Gosc_marvelo_*
Napisano 18 lipiec 2016 - 16:48
System 7-rzędowy jak najbardziej pozwala na zastosowanie lepszych przerzutek ze stajni Shimano, ale muszą to być odpowiednie modele, czyli albo szosowe (starsze mogą być nawet 10-biegowe tylne, np. Ultegra 6700, Dura Ace 7800) Claris, Sora, Tiagra (4500, 4600), albo górskie tylne 7-9 biegowe (nie Dyna Sys). Na przód raczej 10-biegowych już bym nie polecał, ze względu na węższy prowadnik.
Moim zdaniem warto założyć dobrą tylną przerzutkę, bo trwałość i sztywność Tourneya wypada raczej blado. Z przodu powinien wystarczyć Claris lub Sora, to już są przyzwoite przerzutki.
Ciężko tak w jednym zdaniu napisać, co z czym można połączyć, ale na pewno jest wiele możliwości.
Jeśli z tyłu jest piasta pod kasetę (z szerokim bębenkiem) to możesz w przyszłości zmienić napęd nawet na 9-10 rzędowy. Rozbudowa do 9 rzędów może się nawet udać bez wymiany korby.
Osobiście wymieniłbym najpierw opony (może i dętki na lżejsze) oraz tylną przerzutkę, a także spróbował jeszcze wyregulować przednią, bo moim zdaniem tutaj leży problem ocierania.
P.S.
Nie zgodzę się tutaj z mikroosem, że wymiana tylnej nic nie daje. Rower z jakąś Tiagrą czy 105-ką z tyłu od razu jakoś poważniej wygląda i podbudowuje psychikę użytkownika, a także na dłuższą metę po prostu się opłaca. Przerabiałem już tanie przerzutki tylne w mtb i stwierdzam, że lepiej od razu założyć z tyłu XT niż męczyć się z regulacją plastikowych i wiotkich Altusów czy Acer. W szosie zużycie może jest wolniejsze, ale i tak różnice w działaniu są.
#52
Napisano 19 lipiec 2016 - 14:04
Podłączę się pod temat bo zastanawiam się nad budżetową zmianą napędu z 7 na 9-biegowy.
W obecnej konfiguracji mam:
klamki RSX 3x7
przerzutka przód - RX100 FD-A553
przerzutka tył - RSX RD-A410GS
Zatem czy dobrze myślę, że wystarczy zmienić klamkę na obsługującą 9-biegów (np. ST-5600) i tylną przerzutką, no i oczywiście kasetę+łańcuch żeby wszystko działało?
Got An Oldie But She's A Goldie
Why You ask me?
'cause Steel Is Real
#53
Napisano 19 lipiec 2016 - 14:22
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#54
Napisano 19 lipiec 2016 - 14:46
Tak, choć na dobrą sprawę nie musisz nawet zmieniać tylnej przerzutki - modele 7- i 9-rzędowe są ze sobą kompatybilne. Nowszy model będzie pracował bardziej precyzyjnie, ale jeżeli stara przerzutka jest w dobrym stanie, możesz dać jej szansę.
Dzięki za szybką odpowiedź. Szukam zatem klamkomanetki w rozsądnej cenie.
Got An Oldie But She's A Goldie
Why You ask me?
'cause Steel Is Real
#55
Napisano 20 lipiec 2016 - 16:30
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.
Rower, który posiadam tzn. Vento 1.0 to podstawowy model:
http://www.kross.pl/pl/road/vento-1-0
Dwa pytanka:
1. Czy bez wymiany korby (2 rzędy) i klamkomanetki przerzutka przednia Claris FD-2403 (3x8 speed) jest możliwa do zastosowania w przerzutce 7 rzędowej, którą mam obecnie?
2. Jak wg Was przy najmniejszych kosztach wymienić tylną przerzutkę Tourneya oczywiście przy możliwie najmniejszych zmianach dotychczasowych części. Chciałbym np. coś na poziomie Sora. Właściwie to rower mam od 3 tygodni dlatego szkoda, żeby nowe części się zmarnowały.
Opony o zmianie których mówicie wg mnie są w porządku. Jak na moje potrzeby oczywiście :-) Co do przerzutek - bardzo lubię jak napęd chodzi płynnie, bez zbędnych zgrzytów itp. dlatego chętnie bym zainwestował w coś co teoretycznie powinno działać lepiej.
Z góry dziękuję!
#57
Napisano 24 lipiec 2016 - 20:02
Chcę zmienić napęd z 3x7 na 3x9. Znalazłem już nawet klamkomanetkę ST-5600 w dobrej cenie. Ostatnio (na swoje nieszczęście

Gdzieś jednak czytałem, że ST-5500 miały uproszczony mechanizm z ST-7700, ale Shimano skopało sprawę i klamki padały na potęgę. Poza tym 5600 to jednak nowsza grupa i chyba obsługuje 10-rzędowe kasety.
Doradźcie zatem żółtodziobowi co będzie lepszym wyborem.
Got An Oldie But She's A Goldie
Why You ask me?
'cause Steel Is Real
#58
Napisano 28 lipiec 2016 - 22:52
Jestem nowy na forum. Dostałem w spadku stara niekompletna szosę.
Składam z tego co mam pod ręka.
Pytanko czy ma prawo działać:
Nakręcana kaseta 6 rzędowa shimano
Przerzutka campa mirage
Manetki shimano sl-m 580.
Łańcuch - niewiem jaki
Mam problem z regulacja tego wszystkiego.
Z góry dzieki za podpowiedz
#59
Napisano 29 lipiec 2016 - 07:50
Skoro mechanizm jest nakręcany, to masz wolnobieg, a nie kasetę. Kaseta ma koronki wsuwane na główkę piasty: http://www.sheldonbr...om/free-k7.html
Nie masz szans zgrać ze sobą manetki 9-rzędowej z wolnobiegiem 6-rzędowym. Poza tym: w jaki sposób chcesz przerobić szosówkę i zamocować w niej typową manetkę od MTB? W Twoim przypadku proponowałbym montaż oldschoolowych manetek mocowanych na ramie - można dostać tego całe mnóstwo jako używki w rozsądnej cenie. Po montażu całość wygląda tak: http://4.bp.blogspot...00/IMG_5110.JPG, tylko przed zakupem sprawdź, czy Twoja rama ma w miejscu montażu dźwigni metalowe wypustki (jeżeli nie ma, będziesz potrzebował adaptera albo manetek z wbudowaną obejmą).
Przerzutka musi być firmy Shimano, aby działała z shimanowską manetką. Dobry wybór w rozsądnej cenie to np. model Shimano RD-2400.
Łańcuch prawdopodobnie się nada, bo starsze systemy przyjmą prawie wszystko, ale za grosze możesz kupić nowy, np. Sunrace CNM54 to dobra opcja za niewielkie pieniądze.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Dodaj odpowiedź
