Smar kupiłem Phila Wooda. Drogi jak diabli, ale podobno dobry jak nutella.
#121
Posted 11 August 2014 - 01:16
- guralek likes this
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#122
Posted 14 August 2014 - 16:26
Wpadło trochę kasy w karty (nie zachęcam, nie odradzam), więc:
...razy dwa.
Jeszcze kaseta, łańcuch, miski suportu i grupa zamknięta.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#123
Posted 15 August 2014 - 11:48
Zupełnie zapomniałem, że wcześniej kupiłem redukcję rury sterowej z 1 1/4 na 1 1/8. Problem więc z głowy - mogę kupić dowolne stery.
Masz może linka gdzie to można kupić. Pilnie szukam.
#124
Posted 15 August 2014 - 13:24
- gibber likes this
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#125
Posted 15 August 2014 - 13:30
#127
Posted 17 August 2014 - 13:03
racja, tak nawiasem mówiąc to ja bym przyoszczędził nieco na kasecie/łańcuchu i kupił karbonowe koła
#128
Posted 17 August 2014 - 17:09
racja, tak nawiasem mówiąc to ja bym przyoszczędził nieco na kasecie/łańcuchu i kupił karbonowe koła
Tffffuuuuuu !!!!! heretyk
#129
Posted 17 August 2014 - 17:44
Miało być bez kompromisów, więc...nie ma co studzić zapału i budzić logiki ;-)
Kibicuje temu projektowi, chyba najdłuższe składanie roweru na forum.
#130
Posted 17 August 2014 - 21:39
Na kasecie i łańcuchu zaoszczędziłbym góra 200 funtów. Nie stykło by na karbony. Poza tym te obręcze Campy, które mam, są ładniejsze niż węgiel.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#131
Posted 13 September 2014 - 20:48
Wreszcie..!
Po miesiącu czekania, zgubionej jednej paczce, składania wniosków o zwrot kasy i innych krotochwilach przyszły do mnie hamulce. W pudełku oprócz nich była instrukcja, gwarancja i...psi włos. Ludzie z Campy wiedzą jak mi poprawić humor.
Po następnej wypłacie będzie pewnie kaseta. 12-27. Gdyby Campa nie liczyła sobie milionów za 11-27 to bym brał taką, ale z jakiegoś powodu akurat ta konfiguracja jest zawsze strasznie droga.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#132
Posted 15 September 2014 - 09:15
Bo najlepiej sie sprzedaje
Jestes pewien , ze rama ( tylny prawy widelek konkretnie ) "wezmie" kasete 12-xx ? Tu sie mozna zdziwic niemilo ( pierwszy ruch korba i niemily dzwiek lancucha szorujacego nowiutki lakier … ) .
Ja bym wzial kasete Chorusa- przy moich aktualnych przebiegach SR to na 2-3 tygodnie…. Red/DA/SR wygladaja super na ulotce i na wadze- dla "ludzi" to sie one specjalnie nie nadaja… bolesnie kosztowne ( cena x czestotliwosc wymiany ) .
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#133
Posted 15 September 2014 - 18:15
Też doszedłem do tych wniosków. SR podobno strasznie się zużywa. Chorus jest te 100-150g cięższy, ale nie szkoda go zajechać. Prosi mogą sobie zarzynać po kasecie SR na etap, ale ja chyba nie wyrobię Będę szukał 11-27 w normalnej cenie, może akurat się pojawi po sezonie. W sumie Chorus jakoś drogo nie chodzi (e, sprawdziłem - koło 115 funtów). Początkowo przewidywałem SR, który w tej konfiguracji kosztuje pod 300.
Znalazłem, że ktoś włożył do tej ramy 13-26 i chodziło. Nie powinno być problemów
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#134
Posted 16 September 2014 - 09:24
Petri, nie przesadzasz troszke z tym zuzyciem? No chyba, ze smigasz jakies pare tysiecy na tydzien. U mnie DA 900 11-23 po ok. 3000 wyglada na dotarta, na pewna nie na zuzyta. Co do kier, miales w rekach cos z 3T w serii Ltd?
Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km
#135
Posted 17 September 2014 - 07:09
Nie przesadzam Potrafie zarznac kasete z tytanowymi koronkami/ lekka w 2-3 tysie sprawdzilem
Lancuch Ultegry 6800 zajechalem w 1500km… jestem niskokadencyjny
Moje przebiegi to +- 500-700km tygodniowo.
Wszystko zalezy ile jezdzisz na tytanowych koronkach - im mniej tym kaseta zyje dluzej. ja lubie blat z przodu i cokolwiek z tylu ( zamiast na malych zebatkach ) , wiec u mnie najbardziej pracuja koronki 15+… czyli te "tytanowe" … to jeszcze zalezy od kasety- ja zakladam 11-26/11-28 - ciezej, ale moge miec np 53-23 bez skrajnego przkosu.
Nie bylo jakichs awarii kaset DA ? pekajacy pajak ? cos gdzies mi dzwoni
LTD… dla mnie produkt bezuzyteczny : 1. za delikatny do CX, 2. nie da sie ( poza nowa seria aero , ktora tez jest bezuzyteczna : reach +2-3cm w porownaniu do Ergo/-nova-sum ) zalozyc clip-on'ow, zalecana ( nieoficjalnie ) wymiana co 3 lata lub 20000km….
Dla kilkunastu gram ( znam forum gdzie za takie opinie grozi lincz ) nie ma sensu wychylac sie poza "team" / zwlaszcza ze jest "team stealth"- ale to moja ( kontrowersyjna ) opinia. Za te same $ zdecydowanie wolalbym Fizik'a .
Jak wezmiesz obie ( team i ltd ) do reki, to uwierz - ciezko ci bedzie zrozumiec roznice w cenie…
Osobiscie wrocilem do alu kierownicy w szosie - ale to moje specyficzne potrzeby zdecydowaly ( mam 2 kiery karbonowe w piwnicy - zaden problem zeby zalozyc ) - mam zapiete clip'on'y do "lemondki" - i tu wole polaczenie alu-alu . 40g nie robi mi roznicy, owijka Lizard'a czyni miekkosc- choc szczerze o ile w sztycy roznice alu/CF czuje bardziej niz wyraznie, to w kierownicy ciagle jej szukam… moze dlatego ze glownie jezdze na lapach ?
1 rzecz : 3T podaje szerokosc na dropach - nie na "lapach" - tu jest ok 1 cm na strone (!) wezej - wiec z 42 robi sie 40 z malym hakiem. Albo traktowac rozmiar jak c-c . Ergoterra ma nawet bardziej, ale tu 3T sie tlumaczy .
Odnosnie kasety : czy to bylo 13-26 Campy 11tka ? Campa jest szersza niz Shimano - i na piastach ( zwlaszcza Campy ) blizej ramy niz np sram11 czy shimano 11… poszukaj rysunkow Campy z zalozonymi zebatkami - jest tego troche w sieci - zobaczysz o czym pisze.
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#136
Posted 17 September 2014 - 08:17
Co do kaset DA na karbo pająku, to jest masa wpisów na necie opisujących problem z tą kasetą.
Mój Red OG zaczął mieć problemy z nowym łańcuchem po ok 15k km.
Petri 500km tygodniowo, pozazdrościć możliwości czasowych.
#137
Posted 17 September 2014 - 08:27
Też doszedłem do tych wniosków. SR podobno strasznie się zużywa. Chorus jest te 100-150g cięższy, ale nie szkoda go zajechać. Prosi mogą sobie zarzynać po kasecie SR na etap, ale ja chyba nie wyrobię
Prosi nie koniecznie zarzynają SR.
Cały Movistar śmiga na Recordzie. To taki złoty środek między tanim, ale przyciężkim Chorusem i drogim, a niezbyt wytrzymałym SR.
Record ma tylko 3 największe tytanowe(SR aż 6) i po odpowiednim dobraniu kasety da się je nieco przyoszczędzić
Przykładowo, ja mam Recorda 12-27 z kompaktem i na wszystkie okoliczne górki wystarcza mi 50/21. Tytan zaczyna się od 23 i wraz z 25 i 27 czeka na rzadkie górskie wyjazdy.
#138
Posted 17 September 2014 - 08:36
przelamalem paradoks czasu Seneki
a na powaznie, rencista jestem( jedna nozka bardziej ) … wolnego czasu mam chwilowo sporo.
Ergonova na dropach 42, na lapach ciut ponizej 40… . FSA K-force 44 dropy 43 lapy. Fizik Cyrano tak samo 1cm w dol.
Moje wlasne doswiadczenie mowi, ze o ile lancuch oplaca sie Red/DA/Record o tyle kaseta 1 poziom w dol ( czyli Ultegra, Froce, Chorus ) - to pozwala ( mi, mnie (?) ) miec z glowy problem - wymieniam w szosie na wiosne, w przelaju jakos tak teraz - raz na rok oba komponenty.
Kasety DA nie maja podobno problemu, jesli sie je dokreci z max momentem zalecanym przez Shimano - slabszy moment generuje problemy. Moja Ultegra 6800 lubila "cykac" - dokrecilem na max z instrukcji i …cisza Sram/Campa - jak nie dokrecisz tak dobrze
Sa fajne fanty, ktore sa fajne, dopoki sie na nich nie jezdzi, sa takie ktore sa nadal fajne, mimo ze sie ich uzywa - ale tych jest i mniej
Dopoki 2 lata starszy ode mnie facet objezdza mnie jak furmanke na 4kg ciezszym rowerze - nie mam problemow wagowych z komponentami bezproblemowosc i funkcjonalnosc sa priorytetem - tytan w kasecie mi tego nie daje… Nie sadze, aby cokolwiek zmienione na lzejsze w tych rowerach, ktore mam dodaly mi predkosci/ zdjely min/sek z czasu - natomiast wiem, ze wydam wiecej, i zasadniczo nie poprawie sobie komfortu…
Rozdzielmy 2 rzeczy : rower "codzienny" i rower "do scigania" - nie widze sensu ladowania R/SR do tego 1ego - w ogole jakichkolwiek extra-hiper-wylajtowanych komponentow "szybko-degradowalnych" .
Jak schodze do 6801g w wyscigowce i nie mam juz gdzie urwac - wtedy Ok - jest w tym JAKIS sens, ale tak ???
OT : tylko czekam , az ktos ( o dziwo jeszcze nikt !) wpadnie na pomysl z zeglarstwa : smarowanie ramy preparatami rozrzedzajacymi powietrze-zmiejszajacymi opor aero ale pewnie juz niedlugo …. farby i woski do lodzi zmniejszajace opor wody sa uzywane od lat …
To dopiero beda wyliczenia ile sekund/Wat'ow na 40km….
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#139
Posted 19 September 2014 - 06:18
Mnie wlasnie najbardziej spasowala geometria Ergonovy. Nie jestem wielkoludem Sztywnosc uwazam za bardziej niz zadowalajaca, na pewno lepsza od alu. Mialem w rekach obie, Ltd. i Team, bedac na przymiarce w Wertykalu. Wybor padl na Ltd. bo...nie ma czerwonej grafiki a cena...coz
Petri, pozazdroscic czasu na przebiegi, fanie masz
Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km
#140
Posted 19 September 2014 - 07:50
Zamienmy sie na kolana ( szczegolnie zalezy mi na prawym ) , i przyjme "niefajnie" z zamknietymi oczami…
mnie kusi Aeronova Team stealth --- jedyny minus to reach- teraz mam ustawione "idealnie" , musialbym znowu kombinowac z mostkiem i siodelkiem ….
LTD jest akurat najmniej sztywna z 3t… i nie mozesz do niej nic przypiac ( dla mnie staje sie w tym momencie bezuzyteczna )
CF nie jest sztywniejszy od alu moze byc, jesli przyjmiesz "stosunek sztywnosci do masy" .
sciagnij katalog Storck'a - na koncu jest fajny diagram
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.