Odkopuję temat
Coraz bardziej denerwuje mnie przeskok między 19T i 17T, przy kadencji 90 to przeskok z 30.6 na 34.1 km/h. Jadąc solo 3h+ to najczęściej wykorzystywany u mnie zakres prędkości.
To co dobre w powyższym:
- Na małej tarczy, zakres 25-30 akurat do spokojnych jazd na 150W jak wieje
- Na dużej tarczy, zakres od 34 do 41.5 akurat na interwały czy jazdę w grupie, w sumie nawet wyżej jest w porządku ale to już niezbyt częste przypadki
Coś bym poeksperymentował bez rujnowania budżetu.
1) Kaseta DA 12-25, 680zł
- Nie wiem na ile dobrze to zadziała ze średnim wózkiem ultegry
- Więcej zmian na blacie bo zakresy mało się zazębiają, no ale może więcej da się pojechać z blatu w zakresie 25-30 km/h
- Trochę szkoda 28T, przydaje się czasem
2) Kaseta juniorska 14-28, 360zł
- mała tarcza praktycznie staje się bezużyteczna
- nominalne 41.5km/km na 14T to za mało
- ale zakres na blacie 27-41 bajeczny
3) Tarcza sub-compact 48T, ??? zł
- może być ciężko coś dobrać do korby ultegry
- powinno dać się ustawić przednią przerzutkę (braze-on)
- zazwyczaj są to zestawy 48-32, trochę niewiadoma jak to będzie działać z 34T
- dobre stopniowanie zaczyna się od 32.8km/h więc nieco lepiej ale bez szału
4) Tarcza przełajowa 46T, 380zł
- trudno powiedzieć czy da się ustawić odpowiednio nisko przednią przerzutkę, ile to będzie mm niżej?
- nie wiem jak to zadziała z 34T
- dobre stopniowanie zaczyna się od 31.4km/h
- trudno powiedzieć czy nie będzie mi brakować czegoś w ok. 29-30, ale zawsze mogę wtedy zrzucić na małą tarczę
5) Kaseta pod shimano: 12-13-14-15-16-17-18-19-21-24-28
- nie znalazłem takiej
Skłaniam się do eksperymentu 1 lub 4. Co sądzicie?