Dobór Przełożeń-Szukam Porady
#184
Napisano 13 czerwiec 2022 - 19:18
Tak11 rzedów z 18T, biorę
https://allegrolokal...ce-1228-csr9100
Sorry teraz patrze, ze chcesz 18ke, a tu jest 16ka
#185
Napisano 13 czerwiec 2022 - 19:42
Tak
https://allegrolokal...ce-1228-csr9100
Sorry teraz patrze, ze chcesz 18ke, a tu jest 16ka
Właśnie dlatego używam kaset SRAM 11-28, mają 16T kosztem gorszego stopniowania góry kasety. Jako że to kaseta na płaskie i pagórki z podjazdami 12-15 minut to skokami typu 21-24-28 zupełnie się nie przejmuję.
#187
Napisano 13 czerwiec 2022 - 21:59
Bierz Ultegrę 6800 11-23.
Najlepsze stopniowanie na mazowieckie i łódzkie trasy.
Na większy podjazd zawsze możesz zrzucić z blatu na młynek.
To nie wstyd.
Jest mega ciasna, jedyna jej wada to rege ride - za duży przekos
Może i ciasna, ale musiałbym ją zmieniać jadąc w jakiekolwiek górki. A tak na 34x28 to jestem w stanie większość wyjazdów krajowych załatwić bez żadnych zmian. A na większe góry zakładam 11-34.
Pamiętaj też że mam średni wózek w R8000, gdzie już nawet 12-25 jest poza oficjalnym zakresem.
Czym bardziej patrzę na cyfry tym bardziej skłaniam się jednak ku blatowi 46T. Zorientowałem się dodatkowo, że jeżeli chcę żeby to jakoś wyglądało to potrzebuję jeszcze dedykowane śruby-zaślepki za marne 2 stówki
#189
Napisano 13 czerwiec 2022 - 22:46
Pamiętaj też że mam średni wózek w R8000, gdzie już nawet 12-25 jest poza oficjalnym zakresem.
Nie rozumiem. Ja w jednym z zestawów kół na Mazowsze przy R8000 ze standardowym, czyli średnim wózkiem używam kasety 11-23. Mam korbę 50-34 stąd też kaseta 12-25 niezbyt dobrze spisywała się podczas jazdy mocniejszym tempem w grupie gdy idą zaciągi w okolicach 50km/h, a nie chcę zmieniać z kolei korby podczas częstych wyjazdów w góry.
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#190
Napisano 14 czerwiec 2022 - 06:04
Nie rozumiem. Ja w jednym z zestawów kół na Mazowsze przy R8000 ze standardowym, czyli średnim wózkiem używam kasety 11-23. Mam korbę 50-34 stąd też kaseta 12-25 niezbyt dobrze spisywała się podczas jazdy mocniejszym tempem w grupie gdy idą zaciągi w okolicach 50km/h, a nie chcę zmieniać z kolei korby podczas częstych wyjazdów w góry.
Dla serii r7000/8000 wózek SGS to największa koronka od 28 do 34, SS od 25 do 28. Oczywiście teoretycznie, ale spodziewam się ż SGS z 11-23 działa już słabo.
https://www.cyclabo....ics/bf8o2eu006/
#191
Napisano 14 czerwiec 2022 - 08:29
Dla serii r7000/8000 wózek SGS to największa koronka od 28 do 34, SS od 25 do 28. Oczywiście teoretycznie, ale spodziewam się ż SGS z 11-23 działa już słabo.
https://www.cyclabo....ics/bf8o2eu006/
Wszystko działa bez zarzutu, nawet do głowy by mi nie przyszło że w napędzie ograniczeniem może być nie tylko zbyt duża ale i zbyt mała liczba zębów na największej koronce.
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#192 Gosc_lukasamd_*
Napisano 14 czerwiec 2022 - 13:45
Może być, kwestia modelu i przypadku.
Ja ostatnio miałem taki problem, z tym że chodziło o przerzutkę GRX 1x - na kasecie 11-36 działała zwyczajnie słabo mimo najróżniejszych kombinacji włącznie z śrubą B.
Po zmianie na 11-42 jest idealnie, wg. Shimano minimum to 40
Oczywiście to nieco inna sprawa bo jest stabilizator i zupełnie inny zakres kasety.
Jeśli chodzi o rozpatrywane rozwiązania: latałem na 105 i Ultegrze na korbie 46/34 i działało to świetnie - powiedziałbym że nawet dużo szybciej niż normalne 50/34. Kolejna sprawa: przy takiej kombinacji mogłem tak ustawić przednią przerzutkę, że z blatu można było latać po całej kasecie nawet nie za bardzo przejmując się trymowaniem. Oczywiście tu też do powiedzenia sporo ma rama
#193
Napisano 14 czerwiec 2022 - 18:51
Na logikę też bym się spodziewał lepszego działania przedniej przerzutki, w końcu różnica średnic tarcz jest mniejsza. Co do trymowania … to już zapomniałem co to jest - od 4 lat używam di2, a inne rowery mają z przodu jedną tarczę.