Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przełajowy Z Konkretnymi Wymaganiami

rower przełajowy

13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Grizzli

Grizzli
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 29 grudzień 2013 - 18:13

Witam,

W związku z tym że jest to mój pierwszy post chciałem się (a jak!:)) poradzić odnośnie wyboru roweru przełajowego.

Od 4-5 lat ujeżdzam we Wrocławiu typowo górskie dwa kółeczka. Wybór MTB był podyktowany tym, że miałem już ramę i koła z wcześniejszego roweru - generalnie długa historia...

Jak już wspomniałem od 4 lat jeżdżę, z czego ostatnie 2 sezony 2012,2013 jeżdzę regularnie około 200km tygodniowo - daje to w sezonie około 5000km. Jak wiecie Wrocław i jego okoloce nie są specjalnie górzyste, a co za tym idzie mój rower doprowadza mnie już do szału ponieważ średnio się nadaje do tras, na których go używam. Oczywiście semisclicki już od dawna założone i zamiast kolejnych przeróbek uszosowiających MTB postanowiłem pójść z kierunku sprzętu przełajowego.

Nie znam się na rowerach szosowych i przełajowych tak jak na MTB, ponieważ nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tego typu rowerami. Jednak po spędzeniu sporej ilości czasu w sieci i forach rowerowych, powoli klaruje mi się wizja przyszłego roweru.

Oto wymagania, które musi spełniać:

Nie wiem czy w rowerach przełajowych jest coś takiego jak klasyfikacja typu geometrii, ale przyjmując skalę: turystyczny-komfortowy-sportowy-wyczynowy skłaniam się z kierunku sportowy.

MUST HAVE:

1. Rama ALU lub STAL z długą TT

2. Hamulce mechaniczne tarczowe

3. Rama i Widelec, które przyjmą oponę 38-40mm

4. Karbonowy widelec

NICE TO HAVE:

1. Obręcze 19mm

2. Support NIE-pressfit

3. Szeroka kierownica (to chyba zależy od rozmiaru ramy) najlepiej 46mm

4. Ramię korby 175mm (jak wyżej)

5. Osprzet klasy Shimano 105 (raczej shimano niz SRAM)

6. Waga <10kg

Jeśli chodzi o rozmiar ramy, to również jestem zielony w tym temacie. Mam 194cm wzrostu, ważę 92kg a noga ma dł 92cm.