Witam,
W związku z tym że jest to mój pierwszy post chciałem się (a jak!
) poradzić odnośnie wyboru roweru przełajowego.
Od 4-5 lat ujeżdzam we Wrocławiu typowo górskie dwa kółeczka. Wybór MTB był podyktowany tym, że miałem już ramę i koła z wcześniejszego roweru - generalnie długa historia...
Jak już wspomniałem od 4 lat jeżdżę, z czego ostatnie 2 sezony 2012,2013 jeżdzę regularnie około 200km tygodniowo - daje to w sezonie około 5000km. Jak wiecie Wrocław i jego okoloce nie są specjalnie górzyste, a co za tym idzie mój rower doprowadza mnie już do szału ponieważ średnio się nadaje do tras, na których go używam. Oczywiście semisclicki już od dawna założone i zamiast kolejnych przeróbek uszosowiających MTB postanowiłem pójść z kierunku sprzętu przełajowego.
Nie znam się na rowerach szosowych i przełajowych tak jak na MTB, ponieważ nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tego typu rowerami. Jednak po spędzeniu sporej ilości czasu w sieci i forach rowerowych, powoli klaruje mi się wizja przyszłego roweru.
Oto wymagania, które musi spełniać:
Nie wiem czy w rowerach przełajowych jest coś takiego jak klasyfikacja typu geometrii, ale przyjmując skalę: turystyczny-komfortowy-sportowy-wyczynowy skłaniam się z kierunku sportowy.
MUST HAVE:
1. Rama ALU lub STAL z długą TT
2. Hamulce mechaniczne tarczowe
3. Rama i Widelec, które przyjmą oponę 38-40mm
4. Karbonowy widelec
NICE TO HAVE:
1. Obręcze 19mm
2. Support NIE-pressfit
3. Szeroka kierownica (to chyba zależy od rozmiaru ramy) najlepiej 46mm
4. Ramię korby 175mm (jak wyżej)
5. Osprzet klasy Shimano 105 (raczej shimano niz SRAM)
6. Waga <10kg
Jeśli chodzi o rozmiar ramy, to również jestem zielony w tym temacie. Mam 194cm wzrostu, ważę 92kg a noga ma dł 92cm.
Moge jedynie powiedzieć, że moja rama MTB ma ok 620mm TTH, która wraz z 100mm mostkiem i kołami 26'' tworzy bardzo dobrze rozmiarowo dobrany dla mnie rower. Wielkość ramy to 21'' ale w MTB to długość górnej rury ma większe znaczenie.