Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przełajowy Z Konkretnymi Wymaganiami

rower przełajowy

13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Grizzli

Grizzli
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 29 grudzień 2013 - 18:13

Witam,

 

W związku z tym że jest to mój pierwszy post chciałem się (a jak!:)) poradzić odnośnie wyboru roweru przełajowego.

 

Od 4-5 lat ujeżdzam we Wrocławiu typowo górskie dwa kółeczka. Wybór MTB był podyktowany tym, że miałem już ramę i koła z wcześniejszego roweru - generalnie długa historia...

Jak już wspomniałem od 4 lat jeżdżę, z czego ostatnie 2 sezony 2012,2013 jeżdzę regularnie około 200km tygodniowo - daje to w sezonie około 5000km. Jak wiecie Wrocław i jego okoloce nie są specjalnie górzyste, a co za tym idzie mój rower doprowadza mnie już do szału ponieważ średnio się nadaje do tras, na których go używam. Oczywiście semisclicki już od dawna założone i zamiast kolejnych przeróbek uszosowiających MTB postanowiłem pójść z kierunku sprzętu przełajowego.

 

Nie znam się na rowerach szosowych i przełajowych tak jak na MTB, ponieważ nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z tego typu rowerami. Jednak po spędzeniu sporej ilości czasu w sieci i forach rowerowych, powoli klaruje mi się wizja przyszłego roweru.

 

Oto wymagania, które musi spełniać:

 

Nie wiem czy w rowerach przełajowych jest coś takiego jak klasyfikacja typu geometrii, ale przyjmując skalę: turystyczny-komfortowy-sportowy-wyczynowy skłaniam się z kierunku sportowy.

 

MUST HAVE:

1. Rama ALU lub STAL z długą TT

2. Hamulce mechaniczne tarczowe

3. Rama i Widelec, które przyjmą oponę 38-40mm

4. Karbonowy widelec

 

NICE TO HAVE:

1. Obręcze 19mm

2. Support NIE-pressfit

3. Szeroka kierownica (to chyba zależy od rozmiaru ramy) najlepiej 46mm

4. Ramię korby 175mm (jak wyżej)

5. Osprzet klasy Shimano 105 (raczej shimano niz SRAM)

6. Waga <10kg

 

Jeśli chodzi o rozmiar ramy, to również jestem zielony w tym temacie. Mam 194cm wzrostu, ważę 92kg a noga ma dł 92cm.

Moge jedynie powiedzieć, że moja rama MTB ma ok 620mm TTH, która wraz z 100mm mostkiem i kołami 26'' tworzy bardzo dobrze rozmiarowo dobrany dla mnie rower. Wielkość ramy to 21'' ale w MTB to długość górnej rury ma większe znaczenie.

 

Gdybyście byli tak uprzejmi i poradzili gotowe rowery przełajowe spełniające powyższe wymagania. Ponadt chciałbym się dowiedzieć, jakiej ramy muszę szukać (rozmiar i geo).

 

Niemal idealny wydaje się Giant Revolt ale moim zdaniem za drogi w zamian za to co oferuje. Poza tym po przejsciach z uznaniem reklamacji już nie chcę drugi raz bawić się w Gianta.

 

Budżet to MAX 4500-5000. Wiadomo im mniej tym lepiej.

 

Dzięki!

 

Pozdro.

Grizzli



#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 29 grudzień 2013 - 18:54

Ja bym składał, kilka wycieczek na Młyn po potrzebne części i jesteś ustawiony ;)

tylko te tarcze...        koniecznie potrzebujesz?

osobiście kupiłem tam koledze przełaj na 105 nowej za 1300zł i śmiga elegancko... 



#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 grudzień 2013 - 19:34

Witam,

 

 

MUST HAVE:

1. Rama ALU lub STAL z długą TT

2. Hamulce mechaniczne tarczowe

3. Rama i Widelec, które przyjmą oponę 38-40mm

4. Karbonowy widelec

 

NICE TO HAVE:

1. Obręcze 19mm

2. Support NIE-pressfit

3. Szeroka kierownica (to chyba zależy od rozmiaru ramy) najlepiej 46mm

4. Ramię korby 175mm (jak wyżej)

5. Osprzet klasy Shimano 105 (raczej shimano niz SRAM)

6. Waga <10kg

 

 

1. Przełajówki mają krótkie górne rury  to nie rower MTB !  musisz zmienic orientacje i przyzwyczajenia

2. Ramy przyjmują opony max 33 C bo po to zostały tak zaprojektowane, choć są takie co przyjmują 35C

3. Obręcze do przełaju mają max C=15, szerokość zewn. nie powinna być większa niż 21 mm ( dotyczy to obręczy pod canti, pod tarcze mogą być szersze troche )

4. Kierownice zazwyczaj są 44 cm , można dać 46 ale to do niczego nie prowadzi - tu nie ma zjazdó aby mić superstabilność , kierownice szosowe całkowicie inaczej sie trzyma niż szosowe

5. Inne  wymagania to standardowe są raczej

 

I sie zastanów bo Ty chyba chcesz trekinga przy takich wymaganiach a nie roweru przełajowego.

 

Proponuje przypalić sie do szosówki najpierw , przejechać sie od jakiegoś kolegi i będziesz miał wstepne wyobrażenie na temat przełaju, gdzyż mówi sie że przełaj to szosa na grubszych oponach tylko. 

Aczkowliek, od szoski różni sie tym że ramy są krótsze  o rozmiar , także ogólną rozmiarówke dobiera sie - szosa minu jedne rozmiar , choć najlpiej dobierać fizycznie rower.

Przełajówka to nie rower mtb, więc nie na kamerdolce, korzenie i tam gdzie mtb wykazuje koniec możliwości , to także całkiem inny rower niż treking.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 Grizzli

Grizzli
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 29 grudzień 2013 - 20:28

1. Przełajówki mają krótkie górne rury  to nie rower MTB !  musisz zmienic orientacje i przyzwyczajenia

2. Ramy przyjmują opony max 33 C bo po to zostały tak zaprojektowane, choć są takie co przyjmują 35C

Nie twierdzę, ze przełajowka ma miec taka geo jak MTB, Zalezy mi po prostu na dlugiej gornej rurze.

 

Rozumiem, że odnosisz się do ram wyczynowych, bo generalnie to nie jest reguła. Niedalej jak wczoraj ogladalem Lapierre Cyclo Cross Alu na żywo we Wro i jestem na 99% przekonany, że tylny widelec przyjąłby oponę 40mm (38C na pewno) a przedni widelec 35C. Niestety brak w tym modelu hebli tarczowych... :-/

 

Foto Lapierre

 

I sie zastanów bo Ty chyba chcesz trekinga przy takich wymaganiach a nie roweru przełajowego.
 

 

Z tym trekongiem to nie trafiłeś niestety. Albo MTB albo rower przełajowy. Jak MTB to 29er ze sztywnym widelcem i oponami typu slick. Jest sens? Według mnie nie ma - stąd też decyzja o zakupie przełajowego.

 

Proponuje przypalić sie do szosówki najpierw , przejechać sie od jakiegoś kolegi i będziesz miał wstepne wyobrażenie na temat przełaju, gdzyż mówi sie że przełaj to szosa na grubszych oponach tylko.

 

Dla niektorych tylko, a dla mnie aż...

Wyrosłem na dużego chłopa i swoje ważę. Gdybym miał śmigać na szytkach 23C, to albo bym dobijał do obręczy na znamionowym ciśnieniu lub pompował kilka barów kosztem znacznego pogorszenia komfortu.

 

Z kolei możliwość stosowania szerokiej opony w konstrukcji z cechami roweru szosowego jest dla mnie nieocenioną zaletą z powodów wymienionych wyżej.

 

Aczkowliek, od szoski różni sie tym że ramy są krótsze  o rozmiar , także ogólną rozmiarówke dobiera sie - szosa minu jedne rozmiar , choć najlpiej dobierać fizycznie rower.
 

 

Albo coś zle napisałeś, albo mam problemy ze zrozumieniem.

Zakladajac ze rower szosowy dobrany pode mnie miałby ST(60cm) i TT(59cm), to jakie wymiary powinien miec przełajowy?

 

I ogolnie pytanie, czy rozmiar szosy/przelaju dobiera sie na podstawie ST czy TT/HTT?



#5 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 29 grudzień 2013 - 21:05

raczej TT ma większe znaczenie. ST można regulować wysunięciem sztycy (oczywiście w granicach rozsądku, jak będzie za wysoka, to będziesz przy staniu wadził o TT tym, czym lepiej nie wadzić o nic...)
Co do kół, mam obręcze z wew. szerokością 17mm, opony 35c i w widelcu 4za nic nigdzie nie trze, miejsca też jest wystarczająco.
Szkoda, że chcesz koniecznie gotowca, Coś fajnego ze stali można by złożyć...

 



#6 justas

justas
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków-Bronowice

Napisano 29 grudzień 2013 - 21:29

 

 

Rozumiem, że odnosisz się do ram wyczynowych, bo generalnie to nie jest reguła. Niedalej jak wczoraj ogladalem Lapierre Cyclo Cross Alu na żywo we Wro i jestem na 99% przekonany, że tylny widelec przyjąłby oponę 40mm (38C na pewno) a przedni widelec 35C. Niestety brak w tym modelu hebli tarczowych... :-/

 

Górne widełki zmieszczą, ale dolne nie puszczą. Wiem bo sam chciałem sobie założyć i nic z tego nie wyszło, max to 38, a z błotem to i tak za dużo :-&gt;  Podobno crux od speca jeździ nawet z oponami 29x2,25.  Ktoś na forum ma takiego, to może coś powie.



#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 grudzień 2013 - 23:26

Pisałem o szosówce, bo jak takowej nie masz  to warto sie przejechać na pożyczonej aby dobrać rozmiar +_, a przełajówka musi mieć krótszą rure górną , to nie szosa i mtb, to całkiem inny rower, aczkowliek robi sie tyle badziewia  że zaniedługo do trekinga dołożą baranka i będzie super.

 

co do błota....ludzie kupują , składają przełajki do jazdy .... po mieście i szutrach niewykorzystując podstwowego zastosowania tego typu rowewru do sportu, jak już stosować grubsze oponki niż typowe przłeajowe 32-35C to chyba lepiej 29" złożyć na sztywno

Przecie to miał być kierunek sportowy a tu widać same wygódki, grube oponki, tarczówki.....

 

i heble tarczowe ......wiesz jak fajnie sie śmiga na canti ??? jak Ci brakuje hamulca a rower sie zsuwa ? uczucie nieporówywalne...

 

sorki ale mam inne wyobrażenie "sportowego " charakteru przełajki


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 Grizzli

Grizzli
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 30 grudzień 2013 - 13:49

Co do kół, mam obręcze z wew. szerokością 17mm, opony 35c i w widelcu 4za nic nigdzie nie trze, miejsca też jest wystarczająco.
Szkoda, że chcesz koniecznie gotowca, Coś fajnego ze stali można by złożyć...

 

Czy masz jakaś konkretną ramę na myśli?

Na miejscu we Wrocaku mam Kajak Custom, którzy robią w stali na zamówienie. Jednak za na samą ramę 2kPLN i trudności z terminami skutecznie zniechęcają. Zresztą w stali to planuję w przyszłości złożyć XC HT.

 

Górne widełki zmieszczą, ale dolne nie puszczą. Wiem bo sam chciałem sobie założyć i nic z tego nie wyszło, max to 38, a z błotem to i tak za dużo :-&gt;  Podobno crux od speca jeździ nawet z oponami 29x2,25.  Ktoś na forum ma takiego, to może coś powie.

 

Cena Cruxa...niestety zaporowa.



#9 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 30 grudzień 2013 - 19:53

Mam ramę na zamówienie Mielca z widelcem 4za Zornyc.
Może zapytaj jeszcze Kondeja (biobike), Rychtarskiego czy Orłowskiego ile by wyszło za taką ramę?



#10 Grizzli

Grizzli
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 30 grudzień 2013 - 20:40

Zastanowie się nad składaniem kiedy nic ciekawego w gotowcu nie znajde.

 

A wracajac do gotowych bików, czy ktoś cos jeszcze zna, słyszał ma do polecenia...?



#11 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 30 grudzień 2013 - 21:29

Canyon :P

Jeśli już tak szukasz gotowców, to w którymś numerze MR tego roku był test kilku modeli. Warto podpatrzeć.



#12 Grizzli

Grizzli
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 30 grudzień 2013 - 22:57

Canyon wg info na ich stronie www jest rownież poza zasięgiem.

 

Co powiecie na temat

1. Ridley'a X-Ride 20 Disc

2. Boardman CX Team

3. Haibike Noon SL

??

 

Edit:

 

Boardmana skreślam.

 

Do listy dochodzi kilka ciekawych pozycji:

 

4. Pinnacle Arcose Three

5. Genesis CdF (stal)

6. Genesis Vapour

7. GT GTR CX Elite



#13 Grizzli

Grizzli
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 03 styczeń 2014 - 12:39

Moze komuś sie kiedyc przydadza takie informacje:

 

Przełajowe z długą TT

 

Haibike Noon SL 595mm (60)

Jamis Nova Sport/Race 595mm (61)

Kona Jake the Snake 605mm (61)

 

Ja na 75% skałaniam sie w kierunku Haibike.



#14 Gosc_Wxm_*

Gosc_Wxm_*
  • Gość

Napisano 03 styczeń 2014 - 15:54

Moze komuś sie kiedyc przydadza takie informacje:

 

Przełajowe z długą TT

 

Haibike Noon SL 595mm (60)

Jamis Nova Sport/Race 595mm (61)

Kona Jake the Snake 605mm (61)

 

Ja na 75% skałaniam sie w kierunku Haibike.

Grizzli ile ty masz wzrostu? ,że taką długa TT potrzebujesz?

 

Już doczytałem.:)

Ja mam 190 i mój Jamis ma rozmiar 58. Leży idealnie.:)

 

Sprawdź jeszcze 58.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rower przełajowy