Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?


554 odpowiedzi w tym temacie

#541 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 209 postów

Napisano 28 listopad 2016 - 17:41

Dzięki za propozycję. Znalazłem jeszcze pasujące FSA Energy Compact. Coś wybiorę na wiosnę.



#542 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 115 postów

Napisano 28 listopad 2016 - 21:09

jakbys chcial taką kierownice posiadam nową zapakowana jeszcze nierozpakowana,

FSA kierownica Energy Compact 44cm Grey

sprzedam za 230zl



#543 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 209 postów

Napisano 29 listopad 2016 - 18:33

HESHER, obecną mam 420mm i raczej takiej samej będę szukał, ale dzięki za propozycję.



#544 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 473 postów
  • SkądPuławy

Napisano 30 listopad 2016 - 10:40

HESHER, obecną mam 420mm i raczej takiej samej będę szukał, ale dzięki za propozycję.

FSA Energy Compact. A może lepiej brać z gięciem New Ergo?



#545 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 209 postów

Napisano 30 listopad 2016 - 11:07

FSA Energy Compact. A może lepiej brać z gięciem New Ergo?

150mm vs 125mm. Za duży drop, przynajmniej dla mnie.



#546 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 115 postów

Napisano 30 listopad 2016 - 16:33

Przynajmniej w mojej kierownicy Fsa K-Force zauważyłem jedna ciekawa rzecz, a mianowicie to jak porównywałem ja z Ritchey to klamki względem końców opadających są jakby bliżej przesunięte mostka, czyli kierownica dołem bardziej się rozchodzi na zewnątrz mniej więcej 1cm na strone, nie uważam tego za jej minus, wręcz jej ergo względem Ritchey jest o wiele lepsze, super kierownica naprawdę wygodna.



#547 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 473 postów
  • SkądPuławy

Napisano 30 listopad 2016 - 17:19

150mm vs 125mm. Za duży drop, przynajmniej dla mnie.

Mam Bontragera podobnego do Energy i chyba wolałbym jednak New Ergo, bo mam szerokie dłonie.

 

 

Przynajmniej w mojej kierownicy Fsa K-Force zauważyłem jedna ciekawa rzecz, a mianowicie to jak porównywałem ja z Ritchey to klamki względem końców opadających są jakby bliżej przesunięte mostka, czyli kierownica dołem bardziej się rozchodzi na zewnątrz mniej więcej 1cm na strone, nie uważam tego za jej minus, wręcz jej ergo względem Ritchey jest o wiele lepsze, super kierownica naprawdę wygodna.

Chodzi o to, że klamkomanetki rozchodzą się na zewnątrz na dole (patrząc na rower od czoła)? Sporo firm stosuje teraz tego typu gięcie.



#548 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1268 postów
  • SkądWLKP

Napisano 01 grudzień 2016 - 12:40

3T Ergonova Pro - ok. 400zł

PRO PLT Ergo - 160/200zł (dostępna w PL od ok. lutego)



#549 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 209 postów

Napisano 01 grudzień 2016 - 14:12

3T Ergonova Pro - ok. 400zł

 

Na stronie 3T jest dość intrygujący komentarz dot. Ergonovy. Masz może tą kierownicę i klamki Shimano?

 

"Unfortunately none of the documents mentions that for example the clamp of Shimano 105 control lever (ST-5700) doesn't fit to this handlebar, so you can not install it on this handlebar."



#550 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1268 postów
  • SkądWLKP

Napisano 01 grudzień 2016 - 16:57

Niestety nie, czekam na dostępność PRO.

#551 Cearcebak

Cearcebak
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 10 grudzień 2016 - 09:49

witam.mam pytanie...zmieniam kierownice na prosta i nie wiem czy kupowac stalowa czy aluminiowa?ile trzeba wydac?i jaka dlugosc?

#552 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1268 postów
  • SkądWLKP

Napisano 10 grudzień 2016 - 13:38

Stalową? To chyba tylko jakaś chińszczyzna albo Zoom. Normalną alu kierownicę kup. Jak do takiego roweru szosowego to 580 do 640mm będzie OK, szerszej raczej nie potrzeba (w MTB stosuje się szersze 680/780). Cenowo jak wolisz ale sądzę, że 50zł powinno cię zadowolić. Poszukaj na allegro/OLX, jest pełno używanych kierownic w tym rozmiarze i w bardzo dobrym stanie. One pochodzą właśnie z rowerów MTB, a do szosy są idealne.



#553 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 473 postów
  • SkądPuławy

Napisano 10 grudzień 2016 - 15:02

...Normalną alu kierownicę kup. Jak do takiego roweru szosowego to 580 do 640mm będzie OK...

Dokładnie tylko aluminiowa. W Merida Speeder miałem 600mm i była OK. Na końcach założyłem sobie jeszcze krótkie rogi, żeby czasami zmienić chwyt. 



#554 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2590 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 10 grudzień 2016 - 16:48

Kierownice stalowe się zdarzały, nie tylko w najtańszych rowerach. Widziałem nawet kiedyś taką z cienkościennej rurki Reynoldsa, ale ważyła i tak sporo.

 

Używana kierownica aluminiowa to jednak zawsze pewne ryzyko, zwłaszcza gdy była ostro użytkowana w rowerze mtb. Na pewno trzeba taką dobrze obejrzeć, czy nie ma jakichś głębszych rys (zwłaszcza przy mostku i na końcach w miejscu montażu klamek i manetek, ewentualnie rogów), wgnieceń i ogólnie czy nie jest skrzywiona.

Proste kierownice są dość tanie i nawet wśród nowych jest w czym wybierać. Ja kupiłem kiedyś KCNC Rampant w Bikestacji za trzydzieści parę złotych, a ważyła około 180 g (długość 600 mm, mocowanie 25.4mm).

Rogi oczywiście też gorąco polecam do prostej kierownicy, właściwie to nie wyobrażam sobie inaczej.  



#555 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1268 postów
  • SkądWLKP

Napisano 10 grudzień 2016 - 18:15

W sumie w tych cenach to może i faktycznie nie warto nawet patrzeć na używki, choć z tym zniszczeniem to bym nie przesadzał. Ludzie wymieniają, bo przesiadają się na duże koła. Na szybko pierwsza z brzegu nówka:

http://allegro.pl/ki...6639502527.html

Cena wręcz śmieszna.

 

Wersja 620mm:

http://allegro.pl/ki...6630915348.html

Czyli akurat miejsce na krótkie rogi bez których też sobie nie wyobrażam jazdy nawet na obecnej 720mm :)





Dodaj odpowiedź