Cervelo R5 VWD
#1
Napisano 09 styczeń 2013 - 15:39
Bar Caps Deda 4.4g
Bar Tape Deda Traforato 34.7g
BB Sram PF30 82.9
Brakes (Front) EE Cycleworks 97g
Brakes (Rear) EE Cycleworks 94g
Cables Brake Aligator I link, Power Cordz/Steel 33.9g
Cables Derlr Aligator Mini I link, Power Cordz/Steel 49.2g
Cassette Recon alu 11-23 88.6g
Chain Yaban 101 Ti 107+1 230.4g
Crank Rotor 3D+ 172.5 500g
Chainrings Rotor Q Rings 50/34 150.6g
Chainring Bolts KCNC 7.6g
Derailleur (Front) Sram Red 68.7g
Derailleur (Rear) Sram Red AFC pivot bolt 141.5g
Derailleur Hanger Cervelo 8g
Fork Cervelo FK30 SL 294.1g
Frame Cervelo R5 VWD 58 832.5g
Handlebar Token TK9735 44cm, tuned 173.3g
Headset FSA Orbit IS2, carbon spacer 58.9g
Pedals XPEDO Thrust 195g 188.4g
Seat Smud-Carbon 66.5g
Seatpost 3T Dorico LTD 27.2 350mm 186.9g
Seatpost Clamp Cervelo Ti bolt 14.4g
Shifters Sram Red, BTP clamp 276.5g
Skewers J&L Titanium 26.8g
Spacers BBB Ultra Space 10mm 3.1g
Stem 3T ARX Ltd 110mm 120.8g
Top Cup Soul Kozak 4.3g
Top Cup expander Tune GumGum 8.3g
Tyre (Front) Veloflex Arenberg 282.3g
Tyre (Rear) Veloflex Arenberg 284.2g
Valve Extention Planet X 4g
Wheel (Front) Zipp 303 FC 543.6g
Wheel (Rear) Zipp 303 FC 676g
Totala 5637.6g
Na zdjeciach dodatkowo:
Mocowanie Garmina K Edge
Koszyki Arundel Mandible
Chain catcher Token
Jak zaczalem skladac ten rower, nie ukrywam, ze przeszla mi przez mysl idea sub 5kg.
Aczkolwiek w trakcie wybierania czesci, wzgledy praktyczne wziely gore. W tym miejscu trzeba tez przyznac, ze korba rozpoczela ten tok myslenia. Jak widac nie nalezy do najlzejszych. Problem w tym ze do suportu Cervelo BBright, jest to najrozsadniejszy wybor. Inna dedykowana pod ten standard to FSA. Oczywiscie mozna zalozyc wiele innych z 24mm oska ale chcialem w pelni wykorzystac system BBright. Jak juz sie powiedzialo A to juz bylo latwiej zwracac mniejsza uwage na to co wskazywala waga kluczowych elementow. Za ciosem poszly zebatki Rotora, pierwotnie mialy byc Extralite OctaRamp. Postanowilem sprobowac owalnych ksztaltow. Podobnie bylo z wyborem kol, pierwotnie jakis zestaw ok 1kg, AX, Enve ale znowu, w miare nowy trend aero obreczy typu Zipp FC lub Enve SES, sprawil ze chcialem sprobowac nowego.
Ze wzgledow estetycznych, ostala sie dosc ciezka sztyca 3T, chociaz mam 70g lzejsza, na ktorej nota bene tez jezdzilem z ta rama. Mostek, tak zeby dopelnic ksiazkowa wersje Cervelo ;-)
Hamulce, odkad je odkrylem, wiedzialem, ze kiedys zawitaja w moim rowerze.
Kierownica zostala zeszlifowana i skrocona. Ciezko bylo mi usprawiedliwic kolejny wydatek na 3T przy jednoczesnym zwiekszeniu wagi.
W przyszlosci niedalekiej, mam zamiar, z pomoca dremel, zajac sie przerzutkami.
Sztyca, w moim ustawieniu jest to pogranicze offsetu i prostej, wiec moze tu nastapi jakas zmiana. Zawsze zostaje mostek Extralite. Moze jak pojawia sie jakies interesujace korby pod BBright....
To sa jednak ewentualnosci.
Raczej pewna zmiana beda pedaly. Poczatkowo myslalem o Ultralight lub TriRig Mercury ale powierzchnia podparcia lekko mnie przeraza. A ze jest to rower w 100% do nabijania kilometrow, wiec raczej wybor padnie na Keywiny.
Teraz pozostaje tylko krecic i krecic.
Wiecej fotek:
http://www.flickr.co...28393/lightbox/
#2
Napisano 09 styczeń 2013 - 17:24
Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade
#3
Napisano 09 styczeń 2013 - 17:50
#4 Gosc_kobrys_*
Napisano 09 styczeń 2013 - 17:50
Ja bym jednak zainwestował w porządne siodło.
#5
Napisano 09 styczeń 2013 - 18:06
suchy, dzieki za mile slowo
kobrys, chudzinka, miala byc chudsza....
Siodlo, to jak z kobieta lub mezczyzna (zeby pozostac politycznie obojetnym) jedni wola blondynki/ow, inni brunetki/ow. Jak mi przyjdzie zamienic takowe, to na kolejne Smudowe.
Przejechalem na nim ok 10k km, w mtb mam podobny ksztalt Tune Speedneedle i nie mysle o innych.
#6
Napisano 09 styczeń 2013 - 19:06
#7
Napisano 09 styczeń 2013 - 19:12
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#8
Napisano 09 styczeń 2013 - 19:12
#9
Napisano 09 styczeń 2013 - 19:28
#10
Napisano 09 styczeń 2013 - 19:33
Lata temu mialem SLR, i po paru km poszedl do sprzedazy. Nie dla mnie.
Zippy 2012.
Dzieki za gratulacje :->
#11
Napisano 09 styczeń 2013 - 19:34
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#12
Napisano 09 styczeń 2013 - 19:41
#13
Napisano 09 styczeń 2013 - 19:52
Widać, że skróty z zeszłego projektu okazały się ślepymi uliczkami. Tutaj już nie ma przypadku. Wszystko podyktowane używalnością Koła porządne, to i nie będzie przygód z rozwarstwianiem się karbonu.
Jakie masz klocki hamulcowe wsadzone?
Możliwe jest odklejenie naklejek z kół? Tylko tak się pytam, czy są pokryte lakierem
Jak szytki niosą? Widać, że i tutaj postawiłeś na szerszy profil. "W pogoni za komfortem" ? Może faktycznie to siodełko?
Waga świetna, podobna jak w Canyonie a to wszystko jeździ! Nie jak te "breloczki", sztuka dla sztuki w projektach 3,9 kg...
Licz licz te koszyki, licz Ja liczyłem wraz z "chytkiem" Powietrze też dało się zważyć...
Jeszcze raz, świetny rower. Gratuluję.
Widzę, że i u Ciebie na wyspach "sroga" zima dotarła
#14
Napisano 09 styczeń 2013 - 20:09
#15
Napisano 09 styczeń 2013 - 20:18
Szkoda to ubrudzić..., jednym słowem : stylowy..., bardzo stylowy...
jeśli to nie tajemnica to zdradź c.a. wartość komponentów użytych do budowy tego cudeńka-15 ,20 kPLN-ów?
#17
Napisano 09 styczeń 2013 - 20:57
#18
Napisano 09 styczeń 2013 - 21:34
Dzieki. Niektore czesci zostaly przeszczepione z Canyona, niektore znalazly nowych wlascicieli, a rama sobie wisi....Niesamowicie się prezentuje, waga kosmiczna, jest moc. Canyona sprzedałeś?
Klocki ktore widac, to swissstopy zielone do alu obreczy. Nie chcialo mi sie ich zmieniac do zdjec. Do tych obreczy mam Zippy Tangente Platinum Pro Evo. Nota bene klocki w tych szufladkach wymienia sie w mgnieniu oka. Doslownie zajmuje to kilka sekund. Nie jezdze teraz na tym zestawie, szkoda mi szytek na ta pore roku.Jakie masz klocki hamulcowe wsadzone?
Możliwe jest odklejenie naklejek z kół? Tylko tak się pytam, czy są pokryte lakierem
Jak szytki niosą? Widać, że i tutaj postawiłeś na szerszy profil. "W pogoni za komfortem" ? Może faktycznie to siodełko?
Waga świetna, podobna jak w Canyonie a to wszystko jeździ! Nie jak te "breloczki", sztuka dla sztuki w projektach 3,9 kg...
Licz licz te koszyki, licz Ja liczyłem wraz z "chytkiem" Powietrze też dało się zważyć...
Jeszcze raz, świetny rower. Gratuluję.
Widzę, że i u Ciebie na wyspach "sroga" zima dotarła
Naklejki sa na wierzchu, wiec mozna pozbyc sie ich bez problemu.
Szerokosc obreczy, raz ze sprobowalem alu 23 i bardzo przypadly mi do gustu, dwa Zippy maja byc super aero. To musze jeszcze sprawdzic.
Wiszaca waga wskazuje 70g wiecej niz rozpiska, powietrze to moze 5-10g, troche smaru, a reszta....?
Tu srogie zimy to norma. Od 2 tygodni temperatura ok 10st +/-.
kryniu, nie lubie poruszac tematow finansowych.
Zacisk, fakt jest jaki jest. Lzejszy od Canyonowego. Tu jednak ciezko o zastepstwo, z racji ksztaltu podsiodlowki, ktora w miesjcu zacisku, z tylu ma ksztalt lini prostej. Jedyne co moglem zrobic to wymienic stalowa srube na Ti.
Widelki, jak dla mnie czym ciensze tym lepsze
#19
Napisano 10 styczeń 2013 - 10:13
Gratulowałem już na LB ale tutaj też pogratuluję i życzę bezawaryjności i przyczepności
Obręcze to pewnie nie wiadomo ile ważą, Zipp sprzedaje chyba tylko całe koła, nie myślałeś o ENVE SES 3.4 + R45 ?
#20
Napisano 10 styczeń 2013 - 10:35
Rower ma juz za soba ok 1000km na innych kolach.
Nie wiem czy mozna gdzies wyrwac same obrecze. Wiem, ze jest paru dilerow, ktorzy oferuja te obrecze z innymi piastami (kilka do wyboru) zachowujac pelna Zippa gwarancje.
Pierwsza opcja kol byly Enve 45 lub AX SRT42. Ale czym wiecej czytalem o firecrestach i SES tym bardziej przekonywalem sie do tych pomyslow, nawet kosztem wagi (ok. 200g wiecej niz pierwotny plan). Pozostal wybor pomiedzy Zipp a Enve SES. Podjecie decyzji ulatwila chorendalna cena Enve w Europie. UK Ł800 za obrecz!