Skocz do zawartości


Zdjęcie

Cervelo R5 VWD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
170 odpowiedzi w tym temacie

#21 kubens

kubens
  • Użytkownik
  • 543 postów
  • SkądPodhale

Napisano 10 styczeń 2013 - 12:28

Rower cód , miód i malina, tylko życzyć jak najwiecej km ! :mrgreen:

#22 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 10 styczeń 2013 - 12:50

Technicznie ideał ! ale Canyon jakoś bardziej mnie uwiódł ;) ... Jedno jest pewne gust to Ty masz !

#23 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 styczeń 2013 - 13:05

Nie da się ukryć, że maszyna pierwsza klasa. Oby zobaczyła jakiś wyścig, a nie służyła tylko do niedzielnych przejażdżek i chwalenia się na forach ;-)

Pozdrawiam

#24 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 10 styczeń 2013 - 14:47

a nie służyła tylko do niedzielnych przejażdżek i chwalenia się na forach


Zapytam z ciekawości: dlaczego dobry rower obligatoryjnie zobowiązuje do startów w zawodach? Czy zaprzestanie startów jest równoznaczne z koniecznością sprzedaży dobrego roweru i zamiany go na jakiegoś hebla stosownego do "niedzielnych przejażdżek"? Czy tylko w Polsce pokazanie sprzętu traktowane jest jako chwalenie się, a nie możliwość dyskusji? Jak kupię sobie GT2 RS, to od razu mam jechać na Nurburgring albo startować w Porsche Cup? Pytam grzecznie i chciałbym poznać racjonalne argumenty.

#25 wojtekmtb

wojtekmtb
  • Użytkownik
  • 367 postów
  • Skądmazury

Napisano 10 styczeń 2013 - 17:51

A nawet jakby miał służyć tylko do chwalenia się ( chociaż kolega Chris nie należy raczej do tych co się obnoszą ) to i tak bardzo dobrze, bo w końcu ile jest takich rowerów w Polsce, niestety na co dzień się nie spotyka takich sprzętów więc chyba warto sobie popatrzeć, poczytać, podpytać co i jak.

Jak ktoś nie jeździ po zawodach, nie ma nadzianych kolegów-kolarzy to raczej nie ma okazji popatrzeć na sprzęt takiej klasy.

Jest sporo mastersów w Polsce co posiada topowy/customowy sprzęt lecz niestety nie udzielają się na forach.

#26 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 10 styczeń 2013 - 18:28

jabko dobrze to ująłeś - to takie "polskie" niestety... :-(
SZANUJMY SIĘ PANOWIE I PANIE !
Ciekawe, czy ktokolwiek odmówiłby przejażdżki takim sprzętem gdyby miał okazję...
Sorki za oftop 1415chris...

#27 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 styczeń 2013 - 20:34

1415chris, no właśnie, mialem oferte na obręcze, ale cena jaką proponowano odtsraszała z daleka , niewiele więcej kosztował cały komplet kól więc sensu nie było nawet zaczynać teamtu , zwłaszcza ze oryginalnie dali dobre piasty a i koła można było kupić taniej z 2012 niedawno .

a jak ze sztywnością?? przy Twojej wadze ?

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#28 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 10 styczeń 2013 - 21:33

Taczka super klasa Światowa , gratuluje choć cervelo przez te cienkie rurki nie w moim stylu , ponawiam pytanie jak ze sztywnoscia szczególnie tylny trójkąt mnie ciekawi .
Pzdr

#29 giec

giec
  • Użytkownik
  • 55 postów
  • Skądeastbourne uk

Napisano 11 styczeń 2013 - 00:40

Rower w zasadzie dwa razy lżejszy od mojego, załamka ;) Piękny sprzęt, wielu kilometrów życzę.

Nie przejmuj sie , na ciezszym lepsza forme zbudujesz podczas treningow , zreszta i tak noga sie liczy! :-)

#30 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 styczeń 2013 - 00:51

Na Zippach jeszcze nie jezdzilem. Musza zaczekac az z drog zniknie "zimowy" syf. Szkoda mi tych szytek teraz targac.
Rama wyraznie lepiej zbiera sie, przyspiesza. Sztywnosc mufy suportu robi wrazenie.
Ale nie ma sie co dziwic, raz ze wieksza srednica, dwa wieksza szerokosc.
Jesli chodzi o komfort przodu i tylu, nie odczuwam roznic w porownaniu do Canyona.

#31 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 26 luty 2013 - 20:45

Ano troche juz pojezdzilem na tych kolach. Syfu jeszcze sporo ale co tam.
Tak sie zlozylo, ze jak je zalozylem, to zaczelo u nas troche wiac. Pierwsze wrazenia z jazdy, to jak dobrze znowu jezdzic na fajnych szytkach.
Mega komfort i niezle toczenie. Troche obawialem sie o ich wytrzymalosc i odpornosc ale czym wiecej km, tym bardziej przekonywalem sie, ze to byl dobry wybor. Zapewne jeszcze sprobuje Carbon, tak zeby miec przekroj przez wszystkie Veloflexy.
Mam wrazenie, ze Extreme zapylaly nieco lepiej. Niemniej ogolne wrazenie, zdecydowanie na korzysc Zipp/Arenberg. Poza tym Extreme sa za waskie do tych obreczy.
Kola przy powiewach 50km/h zachowuja sie tak samo, jak nie lepiej, jak alu 25mm.
Porownujac do obreczy chinskich, kolosalna roznica. Zarowno w odczuciu kol jak ich zachowaniu w wietrznych warunkach.
Kola sa bardzo komfortowe. Nie trzepie na wybojach ale to tez za sprawa szerokich gum i mniejszego cisnienia.
Sporym zaskoczeniem bylo i ciagle jest, to w jaki sposob te obrecze hamuja.
W sumie nie ma wielkiej roznicy pomiedzy alu obreczami z zielonymi swissstopami.
Po moich wczesniejszych doswiadczeniach z karbonowymi obreczami, nie spodziewalem sie, ze karbon moze tak hamowac. Spora zasluga sa tu tez same hamulce.
Z tego co widze, klocki Zippa Platinium Pro Evo, mimo super dzialania, bedzie mozna zaliczyc do szybko znikajacych.

Rower czeka na nowe pedaly, siodlo i kiere. Kasete Recona musialem sciagnac, nie dogadywala sie juz z lancuchem z pewnym przebiegiem. Czekam na nowy. Jak ja zajade, mam nadzieje, ze dosc szybko, zagosci normalna kaseta Reda. OG sa teraz w bardzo dobrych cenach, polowa XG.

#32 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 15 marzec 2013 - 15:24

Siodlo Prologo Nago Evo Nack 162g:
http://www.flickr.co...tream/lightbox/

#33 Hall

Hall
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 marzec 2013 - 14:21

Gratulacje sprzętu! Widać że maszyna została złożona w taki sposób, że każdy jeden element to osobne studium, nic nie jest zamontowane przez przypadek! Sam składając teraz Speca rozumiem ile w to wchodzi czasu i ile stron forum na całym świecie trzeba przeczytać żeby dobrać taki sprzęt :-) W sumie moglibyśmy na temat każdej części napisać elaborat. No i teraz najważniejsze rzeczy, w odpowiedniej kolejności (tak, bo wygląd jest najważniejszy, rowery kupujemy sercem!):

1) Zupelnie nie trafia do mnie wygląd, cieniutkie rurki tylnego trójkąta, stożek do anorektycznej ramy, wysoka główka z tymi hektarami przestrzeni między dolną a górną rurą. Chyba dobrałbym inaczej te koła, tak aby powstał prawdziwy climb killer.
2) Waga poraża! Piękny wynik, bedzie musiał wspaniale podjeżdzać i bedzie super poręczny. Szacunek!
3) Dobór komponentów. Tak jak pisałem, wspaniała i wielce czasochłonna robota. Szczególnie duże uznanie za hample i korby, ale to nie jedyne elementy świadczące o pieczołowitym ich doborze.

Jednym słowem rowerek kompletny, napisz więcej jak śmiga!

#34 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 19 marzec 2013 - 20:28

Dzieki za mile slowa.

Jesli chodzi o komponenty, to nie byla to az taka czasochlonna sprawa. Duzo wiecej czasu zabralo mi podjecie decyzji co do koncepcji roweru.

Przy 188cm, kazda rama bedzie miala ok 19cm glowki.
I tu cale szczescie, ze to co podoba sie jednym, niekoniecznie jest OK dla drugich. Swiat bylby monotonny i nudny ;-)
Kola, nawet ze swoimi 1200g, i tak mozna zaliczyc do lekkich. Sa bardzo uniwersalne.
Dla porownania Zippy 202, to jedyne 100g roznicy. TU jest niemalze identyczny rower na Zippach 202.
Oryginalny pomysl byl na rower ponizej 5kg. Niemniej po drodze zmienil sie pomyslunek.

Jak dla mnie, rower popyla jak marzenie. Z calosci, jak i kazdego komponentu jestem mega zadowolony. Do pelni szczescia brakuje paru zmian, ktore sukcesywnie wprowadzam w zycie: siodlo, w drodze pedaly, prawdopodobnie przednia przerzutka i kiera.

#35 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 19 marzec 2013 - 21:28

A jaki to rozmiar ramy 58 ?
Tak czy owak super jak już pisałem .
Możesz napisać gdzie te kółka na wyspach kupowałeś?

#36 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 19 marzec 2013 - 21:42

Tak to jest 58. Rozwazalem 56 ale jest zdecydowanie za malym rozmiarem. Musialbym miec jakies 5cm podkladek i bardzo wysunieta sztyce.

Kola z wiggle.

#37 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 20 marzec 2013 - 01:11

Czyli glowka ma 20 cm , z tymi ppdkladkami to różnie bywa niekiedy niższa pozycja poprawia jakość jazdy .
Myślałem ze znalazłeś jakiś tańszy sklep niż wiggle w każdym razie dzieki .
Co do wielkości główki to chyba trek w geo h1 robi najniższe bo w rozmiarze 60 jest 18 cm w twoim byłoby 16 .
Tak porównując twój rower rozmiarowo do mojego to wyglada na to ze ja jeżdżę na dużo za małej ramie . 12 cm wiecej niż ty a rozmiar 61 lub 60 .
Wracając do tematu to twój poprzedni chyba canyon bardziej mi się podobał , bardziej stylowo byl zrobiony .
Jedno jest pewne jeden z lepszych rowerów na tym forum .

#38 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 20 marzec 2013 - 09:12

Okres kupowania kol minal pare miesiecy temu.
Zippy wszedzie byly w wyprzedazy. Wiggle robi price match, wiec mialem najnizsza cene, jaka moglem znalezc w UK. W dniu kiedy mialem juz kupowac, Wiggle dorzucilo ekstra 10% na zakupy. W sumie, porownujac do normalnych cen, na ten czas, zaoszczedzilem cos ok Ł450.

Teraz w Probikekit, komplet pod szytke 303, 404 Ł1520, w miare dobra cena.

#39 suchy

suchy
  • Użytkownik
  • 800 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 marzec 2013 - 16:22

Przyjrzałem się z grubsza geometrii R5 i poprzedniego Canyona.
Canyon miał TT 60cm główkę 21cm
R5 TT 58.1cm i główkę 20cm
W obydwu przypadkach sztyca i siodło ze sporym offsetem.
Skąd tak drastyczna (2cm) zmiana? Czy może cyferki to nie wszystko i "ten typ tak ma"?:)

#40 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 25 marzec 2013 - 16:41

Zwróć uwagę na kąty;) One też mają znaczenie. A jak ma się baza kół obu ram?