Skocz do zawartości


Zdjęcie

Cervelo R5 VWD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
170 odpowiedzi w tym temacie

#41 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 25 marzec 2013 - 17:26

Nie wiem, na jaki model patrzysz.
Canyon w SLX zupelnie zmienil geometrie na 2013.
Poprzednie geo SLX-a to jest to samo co obecnego CF.
Przy rozmiarze 62: glowka 200mm, R5 199mm, reach 397mm, R5 396mm, stack 609mm R5 605mm. Do tego gorna rurka 589mm R5 584mm.
To sa wymiary ktore sie najbardziej odczuwa. I jak widac sa one niemalze identyczne, max roznica to 5mm na gorze. A to zasluga katow podsiodlowki i glowki, ktore sa w Canyonie: mniejszy - podsiodlowka, wiekszy - glowka.

Cervelo nie podaje bazy, wiec ciezko mi sie do tego odniesc.

#42 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 25 marzec 2013 - 18:11

Jak spisuje się owijka Deda Traforato? Zbyt wielu opinii w internecie niestety nie ma, a owijka wydaje się być dosyć ciekawa :-)

#43 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 25 marzec 2013 - 18:25

Lekka, mila i przyjemna :-D

Zapewne kwestia indywidualna. Ja lubie te minimalistyczne. Probowalem kiedys owijki z zelem, nie dla mnie.
Jest mila w dotyku, milsza niz korkowe Cinelli ale to tez zapewne, co kto lubi.
Nie wykazuje tendencji do "swiecenia sie" jak korkowe (z biegiem czasu, nabieraja polysku...)
Jest bardzo delikatna, warto o tym pamietac podczas nawijania. Majac doswiadczenie z korkowymi (delikatne!), mimo tego udalo mi sie ja zerwac. Szczescie w tym, ze bylo to na wysokosci lap, wiec w miare latwo bylo to zamaskowac.
Do tego wszystkiego jest w miare tania, wiec mozna sprobowac.

#44 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 28 marzec 2013 - 03:12

Chris, nieco przyciezkawe to siodlo jak na Twoje wymagania wagowe co do sprzetu. Moze troszke off topic ale czytam tu zawile analizy geometrii ram itp. Moje zatem pytanie. Ilu tu mamy ludzi jezdzacych ze srednia powyzej 40 km/h? Mam wrazenie, ze wiecej tu onanistow sprzetowych, siedzacych na forum zamiast jezdzic niz prawdziwych szosowcow, ktorzy na starym Sporcie objada zdecydowana wiekszosc.

Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#45 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 28 marzec 2013 - 07:05

Moj coraz starszy tylek potrzebowal wiekszego komfortu.
Nie zauwazylem tu zadnych zawilych analiz. Proste, podstawowe parametry ramy.

Juz kiedys wyplynal podobny temat, gdzie pewien kolega pokusil sie o podobna analogie, do tej ktora przytoczyles.
Czyli zamykamy wszystkie fora rowerowe i idziemy krecic....?
Oprocz obecnosci tutaj, staram sie jednak spedzac czas i na rowerze.
Moze to nie sa jakies wilkie przebiegi ale mimo zimowej, caly czas aury, w tym roku udalo mi sie przekrecic juz (dla mnie) ponad 2tys km.

A nawet gdybym krecil dziesiatki tysiecy w roku, to i tak zawsze beda tacy, ktorzy na Starym Sporcie objada mnie i moje Cervelo ;-)

#46 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 28 marzec 2013 - 20:26

Cos dla nas, onanistow ;-)

http://www.flickr.co...72867/lightbox/
http://www.flickr.co...74232/lightbox/
http://www.flickr.co...72179/lightbox/ - nowe klocki :)

#47 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 29 marzec 2013 - 08:07

Keywiny pewnie najwyższy model ? Jak dobrałeś długość osi ?

#48 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 29 marzec 2013 - 08:34

Cos dla nas, onanistow ;-)

hahahaha nie mogę :lol: Ja bym nawet nim nie jeździł bo się pobrudzi... :mrgreen: Co do keywin'ów też mam pytanie - jest faktycznie taka korzyść związana z ich powierzchnią ?

#49 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 marzec 2013 - 08:56

Keywiny najwyzszy, dostepny model, czyli Carbon. Carbon z Ti oska jeszcze nie ma w sprzedazy. Z tego co mi pisal Tehan, opoznienie wynika z testowania roznych powlok w miejscu osadzenia lozysk na Ti osce. Maja byc podobno dostepne od Maja.
Dobor osi na czuja. W poprzednich, wg moich pomiarow mialem 53mm, tu wzialem 55mm. Z ciekawosci, czy beda jakies roznice, a ze i tak bede bral pozniej Ti oske, to juz bede troche madrzejszy co do jej docelowej dlugosci.

Jeszcze na nich nie smigalem. Teraz przez dluzszy weekend bede mogl troche nakrecic km, wtedy bede mogl cos powiedziec.
Spodziewalem sie, ze beda one swoja wielkoscia przypominaly lotniskowiec.
W rzeczywistosci nie wygladaja na tak wielkie. Bloki sa bardzo niskie, stojac w butach ma sie wrazenie, ze pod spodem nic nie ma.
Wpiecie nie ma tak charakterystycznego momentu jak w innych systemach, brak zdecydowanego KLIK. Wypiecie juz jest "normalne". To tak na szybko, pierwsze spostrzezenia.

#50 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 30 marzec 2013 - 18:53

Chris, jak zysk wagowy daja Ci zastosowane linki i pancerze w porownaniu do OEM?

Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#51 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 marzec 2013 - 20:06

Porownujac do np. Jagwire Racer ok. 65g.

PS.
Jak, ktos jest na zakupie klockow do alu obreczy, warto zapolowac na niebieskie SS, sa super.
Wyraznie mocniejsze z lepsza modulacja niz zielone.
Sprawdzone na razie tylko na suchym.

#52 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 kwiecień 2013 - 15:08

Co do keywin'ów też mam pytanie - jest faktycznie taka korzyść związana z ich powierzchnią ?


Możecie mi wytłumaczyć jedną rzecz ? Jakie znaczenie ma powierzchnia styku pedału z butem gdy dysponujecie węglową podeszwą której ugięcie mierzone jest w promilach ? rozumiem że ma to znaczenie gdy buty mają miękką podeszwę. Ale przy sztywnych to chyba mit jest ....

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#53 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 01 kwiecień 2013 - 16:32

piotrfala napisze o moich pierwszych wrazeniach, bo z biegiem czasu czlowiek sie przyzwyczaja i wszystko normalnieje.
Jak zaczalem krecic na tych pedalach, to tez zadawalem sobie to samo co Ty pytanie.
Ale z kazdym kilometrem, jak dotad przejechalem ich pareset, odczuwam zdecydowana roznice w porownaniu do poprzednich pedalow. Stopa jest bardziej stabilna i nie chodzi tu o uginanie sie podeszwy (karbonowe), najbardziej czuje to stojac w korbach. Nie wiem czy to jest zasluga powierzchni podparcia, czy tez moze dluzszej oski.
Moze w poprzednich oski byly zbyt krotkie....?
Ogolnie, jak dla mnie, kombinacja powierzchni tych pedalow i dluzszej oski robi roznice na duzy plus.

#54 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Napisano 02 kwiecień 2013 - 19:24

Jak sprawuje się kokpit? Możesz już cokolwiek o nim napisać?

#55 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 03 kwiecień 2013 - 11:30

Mostek jest OK, nie odczuwam roznicy w sztywnosci z poprzednimi, jakie uzywalem. Pomijajac zestaw KCNC scandium, tu bylo miekko.
Kierownica, jako piersza zakupiona ze swiadomoscia nie tylko tego, ze ma to byc kompktowy ksztalt (takie preferuje) ale rowniez zasiegu i glebokosci. Pod tym wzgledem jest super.
Nieco wydluzyl sie chwyt na lapach i podniosl dolny chwyt.
Jedyny dyskomfort, w porownaniu do poprzedniej Tokena, to brak wyplaszczenia w gornym chwycie. Token byl bardzo wygodny. Teraz czasami mam wrazenie, ze czegos mi tam brakuje. Przypuszczam kwestia przyzwyczajenia.
Z czterech kierownic, jakie mialem do tej pory, ta jest najbardziej komfortowa (ksztalt).

#56 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 05 czerwiec 2013 - 20:39

Sezon ogorkowy niemalze w pelni... pare aktualnych pikczerow:


#57 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Napisano 05 czerwiec 2013 - 22:01

Jaką owijkę nawinąłeś? To chyba nie jest lizard?

#58 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 05 czerwiec 2013 - 22:23

Deda perforated, po naszemu, Deda dziurkowana :-D
Lizard ma zupelnie inna fakture i swieci sie jak czworonogiemu jajca.

#59 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 25 lipiec 2013 - 13:56

Po zeszłorocznych harcach w szwardzwaldzkich lasach, zakończonych na uszkodzonym obojczyku, przyszedł czas na białego wana i rumuńskiego kierowcę.
Na dość łagodnym zjeździe, mając coś ok 55km/h, chłopina postanowił włączyć się do ruchu.
Problem w tym, że zaczął to robić jak miałam do niego jakieś 10m!
Wyjechał mi prostopadle z pobocza, jedyne co zdążyłem to pocisnąc po hamplach i sru w wana. Odbiłem się od nadkola/zderzaka, kontynuując krótki lot i nieco dłuższy szlif juz na przeciwległym pasie ruchu. Nawet nie wiem jak rower podróżował. Z tego co pamiętam rozstałem się z nim tuż przed uderzeniem.
O dziwo oprócz konkretnego przeszlifowania nogi i łokcia, plus jakieś małe obicia, nic mi się nie stało.
Świadkowie również byli zdziwieni, że po chwili wylegiwania się na środku drogi, sam się pozbierałem.
Trafiłem na super gościa, który zajął się mną do czasu przyjazdu ambulansu i policji.
To co miałem na sobie, oprócz kasku i okularów, wszystko jest podarte, włącznie z skarpetkami :lol:
Na butach bruzdy jak po orce, nawet mojej ulubionej bransoletce się dostało.
Rower, jeszcze nie oglądałem go zbyt dokładnie, tez zbyt wiele nie ucierpiał.
Skasowane tyle koło (Archetype), porysowane klamki, poszarpana owijka i lekkie zadrapanie lakieru na ramie.
W sumie mozna założyć drugie koła i śmigać.
Trochę szkoda , że ramie nie dostało się,, tak by wymienili na nową z 2013, która jest już pod Di2 :-(

#60 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 01 wrzesień 2013 - 17:50

Czy sie ramie nie dostalo, tego nie wiesz ;) Nalezy A. usunac wlasny post z watpliwosciami i zastapic go z tweirdzeniem, ze musialo sie stac. B. Zlozyc wniosek do ubezpieczyciela sprawcy o wymiane, bo zgodnie z zasadami budowy i uzytkowania ram z WW nie wolno jej uzywac po  jakimkolwiek zdarzeniu losowym zwanym wypadkiem. C. Nalezy na ubezpieczycielu wymoc wyslanie ( na ich koszt ) ramy do Cervelo, celem przeprowadzenia testow, czy rama jest nadal OK. Po czym Cervelo ( jesli tak jest w istocie ) na koszt ww ubezpieczyciela przetestuje, stwierdzi i odesle rame do autoryzowanego przez Cervelo zakladu lakierniczego, celem naprawy uszkodzonej powloki lakierniczej. Naturalnie wszelkie prace demontazowo-montazowe odbeda sie w autoryzowanym przez Cervelo warsztacie. Na koszt ubezpieczyciela. 

 

Z reguly po wypelnieniu takiego wniosku i oszacowaniu kosztow ( oswiadczenie dealera, wlasne ) otrzymuje sie przelew na nowa rame. 

 

Jesli sie nie zgodza- wymoc procedure sadownie- zaplaca jeszcze dodatkowe koszty - a tu juz naprawde przestaje im sie oplacac jakikolwiek opor. Zwlaszcza, ze jak na szkode komunikacyjna wartosc mala. 

 

Nie wspomnialem o przebudowaniu klamek na nieporysowane itp itd. 

 

Ja bym tak zrobil. Bezlitosnie. 

 

Reszta elementow : ubior, buty, kolo... itp - to jest bezsporne. 

 

I nie daj sobie wcisnac "wartosci uzytkowej". Kazdy przedmiot nma wartosc uzytkowa i ESTETYCZNA ! 

 

Wspominalem o sprawdzeniu / wymianie KAZDEGO  elementu wykonanego z karbonu ? Bo to chyba oczywiste ... 


  • Frania.Bania lubi to

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.