Jump to content


Photo

Jaka pompka dla szosy ?


  • This topic is locked This topic is locked
1098 replies to this topic

#281 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 14 July 2009 - 17:38

xgarfildx, Chyba że ma szytki.

#282 p9375

p9375
  • Użytkownik
  • 48 posts
  • SkądGdańsk

Posted 14 July 2009 - 20:31

http://allegro.pl/item685423716_16_bar_pompka_z_manometrem_retro_firma_crane.html
Znacie tą konstrukcję?
Ile jest prawdy w tym 16 bar?


W wenezuleli 1l benzyny kosztuje bodajrze 5gr.
W swojej pompce stacjonarnej Parktool mam na manometrze skale do 17bar.
W swoim samochodzie Seiciento mam na liczniku chyba 180km/h.

Ile jest kulek czerwonych?

#283 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 posts
  • SkądWarszawa / Koszalin

Posted 14 July 2009 - 23:01

Jeśli cienka pompka ma na skali np 8 bar a daje raptem 4, to w takim razie ta powinna dać te 8 bar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

p9375, śmiej się, ale kolegi Seicento zamykało budzik :lol: I to bez żadnego tiuningu :-P

#284 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 16 July 2009 - 07:50

Jeśli nie masz towarzysza, a chcesz mieć co najmniej 8 atm. i nie masz pary pudziana, to nie kupuj pompki Sigma Lambda :D

#285 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1,682 posts
  • SkądWLKP

Posted 16 July 2009 - 07:52

Jeśli nie masz towarzysza, a chcesz mieć co najmniej 8 atm. i nie masz pary pudziana, to nie kupuj pompki Sigma Lambda :D


Stowarzyszenie lamba lambda pamietasz Deadhorse . A co do pompki to pompuj moze ci bice urosna heh mordka moja :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#286 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 posts
  • SkądZ żyta

Posted 16 July 2009 - 16:44

Jeśli nie masz towarzysza, a chcesz mieć co najmniej 8 atm. i nie masz pary pudziana, to nie kupuj pompki Sigma Lambda :D

Nie rozumiem...
9 bar wbijam spokojnie w dętkę, a na Pudziana nie wyglądam ;-)
Więcej nie próbuję, bo nie potrzebuję.

#287 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 16 July 2009 - 20:53

a jak Ci sie trzyma zawór przy dętce ?

#288 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 posts
  • SkądZ żyta

Posted 17 July 2009 - 09:08

Zawór przy dętce, nadal znajduje się przy dętce :lol:
Sprecyzuj dokładnie, bo nie wiem o co Ci chodzi.
Może o zdejmowanie końcówki pompki po pompowaniu, no to fakt mocno się usadawia i jest trochę mocowania zanim się ją zdejmie.

#289 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 17 July 2009 - 09:53

chodzi mi o to, że jak wsadzam pompke w wentyl i chce pompować dwoma rękami to owy zawór przy pompce mi puszcza powietrze z wentyla. (to jest tak banalne, ze nie potrafie wytłumaczyć :mrgreen: ) sprawa jest prosta, przy klasycznej pompce masz mozliwosc trzymac pompke przy wentylu zeby powietrze nie uciekało i jednocześnie pompowac. Tutaj albo trzymasz zawór przy detce, albo puszczasz i pompujesz, bo do pompowania trza dwóch łap. I problem w tym, że jak puszczam wąż przy wentylu i gdy zaczynam pompować to zaczyna mi uciekać powietrze z wentyla. Dlatego jeden musi trzymać, a drugi dymać. (opis jak z hardcorowego pornola :mrgreen: ) A co do zdejmowania koncówki to jest nawet nieźle.

#290 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 posts
  • SkądZ żyta

Posted 17 July 2009 - 16:45

Można jedną ręką dymać :lol: ale wiem, że przy wyższym ciśnieniu dwoma lepiej :->
Nic przy wentylu nie trzeba trzymać, zakładasz, blokujesz i masz dwie ręce do pompowania, nie musisz brać kolegi ;-)
Może nie doszedłeś, że po założeniu na wentyl blokujesz końcówkę i nic tam nie ucieka.
A jeśli doszedłeś do tego i wiesz, że trzeba zablokować, to po prostu wciśnij głębiej na wentyl pompkę. Też czasem jak za płytko nałożę to mimo zablokowania, powietrze ucieka.

#291 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 17 July 2009 - 21:34

o blokowaniu nic nie wiem.... a zatem oświeć mnie z owym blokowaniem ;)

#292 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1,682 posts
  • SkądWLKP

Posted 17 July 2009 - 22:43

o blokowaniu nic nie wiem.... a zatem oświeć mnie z owym blokowaniem ;)


Jemu chodzi oto ze na zaworku masz zatrzask ktory trzyma wętylek , podczas gibania twoja lambadą dedzik tak jak pisales dobrze by bylo jakby 2 pompowalo moze wtedy lepiej wchodzi :-)

Może nie doszedłeś, że po założeniu na wentyl blokujesz końcówkę i nic tam nie ucieka.

:mrgreen:


Heh fajne nic tam nie ucieka mam nadzieje ze Deadhorse uzywa gumek :mrgreen:

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#293 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 18 July 2009 - 00:43

co ty k***a p*******sz? :mrgreen:

#294 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 posts
  • SkądZ żyta

Posted 18 July 2009 - 08:33

o blokowaniu nic nie wiem.... a zatem oświeć mnie z owym blokowaniem ;)

Tak jak pisał Krzystof.
Zakładasz na wentyl i wtedy podnosisz tę szarą część, tym oto sposobem uszczelniasz połączenie ;-)
I wystarczysz sam do dymania, już nie trzeba będzie z kolegą :lol:

#295 Gosc_wonka2805_*

Gosc_wonka2805_*
  • Gość

Posted 19 July 2009 - 09:09

oj chłopaki poszaleliście z tymi opisami "dymania w dętkę" :lol: :lol: :lol:

#296 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 19 July 2009 - 09:22

o blokowaniu nic nie wiem.... a zatem oświeć mnie z owym blokowaniem ;)

Tak jak pisał Krzystof.
Zakładasz na wentyl i wtedy podnosisz tę szarą część, tym oto sposobem uszczelniasz połączenie ;-)
I wystarczysz sam do dymania, już nie trzeba będzie z kolegą :lol:


tą nakretkę czy co ? :D


Wonka, bo my fantazyjne chłopaki jesteśmy ;)

#297 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 posts
  • SkądZ żyta

Posted 19 July 2009 - 09:35

Tą szarą, co jest wkoło obrotomierza :mrgreen:
Na zdjęciu zaznaczyłem
Posted Image
Zresztą, masz instrukcje :-P W okienku nr. 3 jest akurat to o czym mówię
Posted Image

#298 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 19 July 2009 - 09:46

aaaaaaaaaa już czaje :mrgreen:

ja myslałem ze to tylko do wyciągania gumki służy :D

nigdy instrukcje obrazkowe nie były moją mocną stroną ;-)

#299 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 19 July 2009 - 10:47

Koleżanki i koledzy (chociaż bardziej chyba koledzy; po co panie mają się brudzić w niedzielę ;) ). Czy mógłby ktoś rozkręcić swoją pompkę stacjonarną, cyknąć foto zakończenia tłoka (tłoku?) i wkleić je w tym temacie?
Sęk w tym, że jakiś czas temu (będąc na tegorocznym Giro) zakupiłem sobie we włoskiej 'Biedronce' pompkę stacjonarną za kilka 'juro'. Ale jak wiadomo to co tanie często jest i felerne. W moim przypadku, kiedy pompuję i ciśnienie dochodzi do 8 bar, następuje rozszczelnienie i jest koniec pracy pompki. To całe gówienko na końcu tłoka jest zrobione z grubego kawałka skóry (!?!?), która nie wytrzymuje ciśnienia i się odkształca.
Chciałem zobaczyć jakie rozwiązania producenci zastosowali w bardziej profesjonalnych pompkach i może uda mi się naprawić moją.
Z góry dzięki ;)
Niżej zdjęcia poglądowe elementu, o który mi chodzi.

Posted Image
Posted Image

#300 Bizon77

Bizon77
  • Użytkownik
  • 75 posts
  • SkądŻory

Posted 19 July 2009 - 11:04

Może by spróbować wyciąć taki krążek z grubej gumy
Moja pompka to BBB BFP-04 Airboost tłoczek to kawałek plastiku przełożony gumową uszczelką .Zdjęcie nie najlepszej jakości bo robione tel
Posted Image