Widzę jak różne są odczucia. Używałem dość długo pedałów szosowych, między innymi 105 i wpinanie określiłbym jako intuicyjne. Od niedawna przesiadłem się na spd 520 i też jest świetnie pod tym względem. Powodem dla mnie są wygodniejsze buty pod spd, oraz to, że rower znoszę z 3 piętra i bywało, że na lookach polerowałem schody. Po ostatnich ciężkich zawirowaniach z kręgosłupem a i z powodu wieku, nie chcę podejmować pracy jako putzfrau :-P pozdr

Pedały - Podstawy Dla Amatora
#22
Gosc_tobo_*
Napisano 01 luty 2014 - 09:14
Dla mnie intuicyjne było wpinanie się w Shimanowskie 636, gdy zapinałem się nawet "niechciący", stopa trafiała sama; od tamtej pory używałem kilku innych modeli Shimano z tym samym blokiem i praktycznie tym samym mechanizmem wpięcia i jest bardzo łatwo i przyjemnie ale nie aż tak łatwo jak we wspomnianym przypadku.
Dla mnie krytyczny jest moment "szukania" wpięcia, który w przypadku szosowych pedałów jest za długi, na pedale mtb mogę po prostu postawić stopę i pedałować zanim utrafię, w szosowych oznacza to uślizg, który bywa mniej lub bardziej niebezpieczny, szczególnie w mieście, gdzie szukanie zapięcia przy jeździe na skrzyżowaniu, rondzie czy przejeżdżaniu przez ulicę jest dosyć nerwowe.
#23
Napisano 01 luty 2014 - 14:53
Akurat pojawiły się Looki Keo Easy w dobrej cenie http://allegro.pl/pe...3936726159.html , mam takie i dają radę.
#25
Gosc_tobo_*
Napisano 01 luty 2014 - 18:17
Rower szosowy nazywa się szosowy po polsku, w innych językach różnie bywa
Masa polskich maratonów terenowych nie odbywa się w górach, a ludzie używają w tym przypadku rowerów mtb
Są tacy, którzy nie ubraliby kasku z daszkiem jadąc szosówką, podobne uprzedzenia dotyczą też np ciuchów. A to przecież tak czy inaczej tylko rower
Ja lubię jazdę szosówką, nie przepadam za pedalcami szosowymi - nie widzę powodu by posiadać kolejny rower do jazdy typowo miejskiej. Niektórych zniechęca jakość miejskich nawierzchni, u mnie są na tyle dobre że nie ma dyskomfortu.
W ofercie Treka jest hybryda na tej samej ramie co szosowy Madone 3.1, posiada jednak prostą kierownicę, szybki rower dla tych którzy nie mogą strawić barana.
#26
Napisano 21 listopad 2014 - 22:32
Podciągnę ten temat… Jak dobrać najlepsze położenie bloków do butów. Jest tam dość duża tolerancja przód/tył i na boki. Czym się kierować montując bloki. Mówimy o szosie i blokach Shimano. Dodam, że do tej pory jeździłem w butach MTB na blokach A520, przyszedł czas i zakupiłem buty szosowe. Pewnie trzeba dopasować do wygody jazdy, ale czy są jakieś wskazówki?
#27
Napisano 21 listopad 2014 - 23:00
- oś pedału znajdowała się dokładnie pod "poduszką" na stopie u podstawy palucha (największego palca)
- kąt lewo/prawo ustawiasz tak, aby po prostu było Ci wygodnie; przy czym jeżeli oznaczałoby to, że pięta ma szorować po ramie, to coś jest nie tak i trzeba pomyśleć nad bardziej złożonym rozwiązaniem, ale to dość rzadka sytuacja.
To jest oczywiście wyjściowa pozycja. W razie problemów można regulować dalej.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#32
Napisano 25 styczeń 2015 - 18:12
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Dodaj odpowiedź
