ok 20-21tys a tutaj po 2-3tys widzę że są problemy. Pal licho jakby takie bloki kosztowały 20zl ale przy cenie ok 70-80zl za taki bubel nie dziwie się że time to tylko image i statyści6-7 par bloków na rok? Ile robisz km w roku?
Pedały Time Xpresso Opinie Uzytkowników?
#42 Gosc_grzesiek32_*
Napisano 07 czerwiec 2017 - 14:29
ja też wiedziałem ale nie sądziłem że wycierają się także od wewnętrznej strony.Czytalem, odnosnie Xpresso, ze ludzie wymieniali bloki, bo byly zuzyte juz po 1000-1500 km.
Ogolnie nie ciesza sie doba opinia pod tym wzgledem.
W shimano zajeżdżając bloki na amen zrobiłem chyba z 15 tys km.Najpierw odpadają te żółte wstawki potem wyciera się powierzchnia pod nimi a następnie łamie się.Natomiast od strony styku bloku z pedałem nic się nigdy nie wycierało, tutaj cwaniaki wpadli chyba na pomysł aby obejść wszelkie gumowe nakładki
Nie zdziwie się nawet gdy próba obejścia ich obejścia tzn nadrobienie startego materiału poprzez podklejenie tego innym materiałem skończy się wytarciem płytki pedała
#44
Napisano 21 grudzień 2017 - 11:30
Mam oba modele.
W użytkowaniu nie widzę różnic.
Przejechały obie pary mniej więcej tyle samo (po 2 sezony) - obie nadal działają bez zarzutu.
(10 są nieco lżejsze i maja niby trwalszą oś).
Xpresso od 4 w górę są już wszystkie ok (model 2 nieco odstaje).
#46
Napisano 23 grudzień 2017 - 17:43
Xpresso od 4 w górę są już wszystkie ok (model 2 nieco odstaje).
Używam 6 w dwóch rowerach i zaczynam być odmiennego zdania ale po kolei..
Nigdy nie używałem modeli niższych Xpresso, wcześniej jeżdziłem na Look Key Easy, potem Shimano SL, w tamtych poza wagą irytowała mnie "nieintuicyjność" wpinania, pedały jakoś nigdy nie chciały się ustawiać tak aby można było trafić butem bez spoglądania w dół. W Xpresso ten problem nie istnieje, poza tym model 6 jest już na tyle lekki że dopłacanie do karbonu tylko ze względu na wagę nie ma sensu, no i ten miły dla ucha trzask przy wpinaniu. Niestety po jednym sezonie pierwsza para zaczęła wydawać irytujące dźwięki, szczególnie przy mocniejszym naciśnięciu, oraz na podjazdach, coś jakby skrzypienie ale bardziej przypominające tarcie dwóch powierzchni. Regulacja napięcia w tych pedałach jest raczej iluzoryczna, moje podejrzenia w sposób oczywisty skupiły się na blokach i już miałem kupić drugi zestaw, gdy zorientowałem się że niewiele dokładając można mieć drugi zestaw pedałów z blokami, a że w tym samym czasie pojawił się drugi rower ostatecznie mam dwa komplety pedałów. Od razu też zacząłem kombinować z tym pierwszym zestawem i tu niespodzianka, założenie nowych bloków nie wyeliminowało problemu, natomiast założenie starych bloków do nowego zestawu pedałów nie spowodowało wystąpienie tych samych objawów co poprzednio. Wniosek jest oczywisty, problemem w Xpresso nie jest trwałość bloków lecz samych pedałów, co gorsza nadal nie bardzo wiem co jest przyczyną owych dźwięków, pedał konstrukcyjnie jest bardzo prosty i nie dostrzegam w nim elementów których wymiana mogłaby ten stan rzeczy zmienić. Zobaczymy jak długo te nowe nie będą przysparzać problemów.
- Wszechstronny lubi to
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#48
Napisano 23 grudzień 2017 - 22:37
grzesiek32 u mnie to raczej 5 tys km / 1 sezon / 1 rower; bloki to faktycznie chyba największy ból tego systemu - ja wymieniam je raz na sezon w obu rowerach a i tak w tych blokach nie chodzę prawie wcale
miałem podobnie - u mnie przyczyną okazały się buty lub mocowanie bloków na butach - w specach (karbonowych) pojawiły mi się piski, złożyło się tak, że zanim odkryłem powód zmieniłem buty (na maviki - też karbon) a bloki przełożyłem - piszczenie zniknęło
(wcześniej 2-3 razy odkręcałem bloki w specach i mocowałem ponownie - piszczenie wracało po czasie)
w drugim rowerze (gdzie mam time 4) używam zwykle prostych szimano z plastikowa podeszwą i pisku nie było nigdy
#49
Napisano 23 grudzień 2017 - 23:27
miałem podobnie - u mnie przyczyną okazały się buty lub mocowanie bloków na butach - w specach (karbonowych) pojawiły mi się piski, złożyło się tak, że zanim odkryłem powód zmieniłem buty (na maviki - też karbon) a bloki przełożyłem - piszczenie zniknęło
(wcześniej 2-3 razy odkręcałem bloki w specach i mocowałem ponownie - piszczenie wracało po czasie)
w drugim rowerze (gdzie mam time 4) używam zwykle prostych szimano z plastikowa podeszwą i pisku nie było nigdy
To raczej nie buty bo nowe bloki założyłrm do drugiej, także nowej pary butów i owo popiskiwanie nadal występuje jedynie przy starszych pedałach
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#50
Napisano 02 styczeń 2018 - 09:19
Przesiadłem sie z Timów Xpresso na Dura Ace 9100. Łożyska łapią luz od samego początku ale luz się nie pogłębia i tak ponoć ten model ma. Są dobrze wykonane, trwałe . Problem jest z blokami jak powyżej chłopaki piszą, przejście się po bruku może się zakończyć wymiana drogich bloków. Problemem jest tez ilość luzu który ma ten pedał. Za mało to źle dla kolan, za dużo tym bardziej źle . Tu jest ewidentnie za dużo. Co prawda dzięki temu, każdy ustawi je jako tako do jazdy, ale to chyba nie o to chodzi. Podsumowując nie polecam, chyba że dla Ciebie liczy sie waga nie funkcja. Kup sobie sprawdzone Looki lub Shimano i zapomnij o temacie pedałów.
Denerwująca jest tez ściema Tima o wielkości podparcia. Shimano w mm2 ma niby mniej za to ma o 6 mm szersze podparcie i to się tak naprawdę liczy przy odczuciach. Timy nie są tez godne zaufania jeśli chodzi o pewność wpięcia. Przy ostrym gazie potrafią sie wypiąć i potwierdzi to każdy kolarz który ostrzej na nich pojeździł. Jest to niewyobrażalne w Lookach Keo2Max i Shimano Dura Ace na których jeździłem/jeżdżę. Miałem do nich 2 lata cierpliwości i w końcu sie poddałem. Przy spokojnej jeździe nie jest źle , ale przy spokojnej jeździe to można i w pedałach platformowych się odnaleźć