Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki Łańcuch Kmc?


35 odpowiedzi w tym temacie

#21 malheureux

malheureux
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądKonin

Napisano 22 marzec 2014 - 16:51

To prawda co mówi mikroos i logiczne, bo różnica polega na tym, na czym polega różnica między łańcuchami, gdzie jeden z nich jest połączony sworzniami jak powinien a drugi zamiast sworzni ma cieniutkie druciki :) Ten z drucikami będzie dłuższy bo ogniwa w mniejszym zakresie się "zazębiają" :) nawet ja to wiem ;P


u9341y2014v3.gif


#22 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 23 marzec 2014 - 09:35

Macie tu zdjęcie poglądowe łańcuchów. Z lewej, stary z najniższej półki, który przekładam na zimę do MTB, wraz z całym napędem, bo szkoda mi ciarać XT w śniegu, błocie i soli. Po prawej, nówka, nieśmigana Ultegra CN-6800, która czeka na podmianę. Jeśli rozciągnięcie jest spowodowane zmniejszeniem średnic sworzni i powiększeniem gniazd w ogniwach, to do rozpięcia starego nie byłby potrzebny skuwacz. Wystarczyłoby potrząsnąć łańcuchem i wszystkie "druciki" by powypadały. Po klikniciu na zdjęcie, otworzy się obraz w dużej rozdzielczości, żeby było widać szczegóły i linie, które naniosłem dla odpowiednich par. Na 110 ogniwie, różnica wynosi prawie całą podziałkę.

Ciekawą technikę stosujesz dla poparcia swoich racji, mianowicie pomijanie niepasujących praw fizyki. Najpierw odrzuciłeś twardość stali, jako nieistotną, a teraz rozciągliwość. Gdyby przyjąć taką metodologię, to w skrajnym przypadku, dałoby by udowodnić, że możliwe jest dolecieć na księżyc… szybowcem :-/

 

http://picturehoster...64549490239.jpg



#23 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 marzec 2014 - 11:59

Jest ogromny zakres możliwości pomiędzy "nowy sworzeń" a "drucik tak cienki, że można go wytrząsnąć rękami". Poza tym każdy materiał ma swój zakres wytrzymałości, który pozwala na zachowanie wymiarów danego elementu przy obciążeniach z założonego zakresu (w przeciwnym wypadku np. rama rowerowa po każdym roku eksploatacji byłaby coraz dłuższa - ale jest też pozytyw: po 15 latach użytkowania samochód kompaktowy stawałby się limuzyną! ;) ). Chyba się zgodzisz?

Zwróć uwagę, że na zdjęcich wciąż mierzysz ODCINEK ŁAŃCUCHA (sworznie+rolki+ogniwa), a nie OGNIWA, przez co wyciągasz błędne wnioski, w dodatku próbujesz zaprzeczyć moim słowom stosując całkowicie niezwiązany z nimi "dowód". A tymczasem zapraszam jeszcze raz: chwyć ten łańcuch, sprawdź stan sworzni i zmierz ogniwa. Nie musimy się spierać na gruncie teoretycznym - masz dwa łańcuchy w ręku, wystarczy je zmierzyć ;)
  • Ultek lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#24 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 23 marzec 2014 - 14:45

Jeśli rozciągnięcie jest spowodowane zmniejszeniem średnic sworzni i powiększeniem gniazd w ogniwach, to do rozpięcia starego nie byłby potrzebny skuwacz. Wystarczyłoby potrząsnąć łańcuchem i wszystkie "druciki" by powypadały. 

 

http://picturehoster...64549490239.jpg

Ultek, weź pod uwagę, że zużywa się tylko część sworznia, ta która współpracuje z przetłoczeniami w wewnętrznych ogniwach łańcucha. Natomiast ta cześć, która jest wprasowana w zewnętrzną blaszkę ogniwa, siedzi tam nieruchomo i praktycznie się nie zużywa. Dlatego nawet w starym łańcuchu potrzeba użyć dużej siły, by wycisnąć sworzeń.

Na tych zdjęciach dobrze to widać:

http://sheldonbrown....ain_wornpin.gif

http://blog.tri-spor...11/10/Pic-2.jpg

http://pardo.net/bik...unwornlinks.jpg

http://pardo.net/bik...l-004/wear2.jpg


  • mikroos i Ultek lubią to

#25 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 23 marzec 2014 - 17:16

Marvelo, musiałbym być ostatnim zaprzańcem, żeby nie zmienić zdania po zobaczeniu tego zdjęcia http://blog.tri-spor...11/10/Pic-2.jpg. U mnie, różnica w długości łańcuchów wynosi 12,23 mm, co dzieląc na 110 ogniw, daje 0,11mm na połączenie. I na tym zdjęciu widać wyszlifowany rowek. Zapętliłem się na swoim zdaniu po prostu. Na przyszłość będę bardziej elastyczny :D. Macie po ajlajku z Mikroosem.


  • mikroos lubi to

#26 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 marzec 2014 - 17:33

To miłe, że się porozumieliśmy :)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#27 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 marzec 2014 - 17:51

Wracając do tematu łańcuchów KMC: z niemałym przerażeniem stwierdziłem dziś, że wystarczyły niecałe 2 miesiące, by zupełnie zajechać łańcuch Z50 i wydłużyć go o >1%.

Przez większość tego okresu pogoda była dobra, przy czym w deszczowe dni łańcuch był zawsze smarowany po powrocie do domu (w razie deszczu rano łańcuch stał przez ok. 9 godzin mokry, po czym po południu czekało go smarowanie). W tym czasie przejechałem na rowerze z tym łańcuchem zaledwie ok. 700 km.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#28 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 24 marzec 2014 - 18:48

Dla potomności. Testy łańcuchów.

 

34yybdf.jpg



#29 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 448 postów
  • SkądMirków/Wroclaw

Napisano 18 kwiecień 2014 - 18:37

Mam lancuch kmc x10.Wzialem na nocke rower do pracy,aby go wyczyscic.Ale zapomnialem zabrac oleju do lancucha.Rano mam do domu 9 km.Zrobie mu wielka krzywde jak bede jechal po malu i bez mocnego naciagania?

#30 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 448 postów
  • SkądMirków/Wroclaw

Napisano 18 kwiecień 2014 - 19:35

Up

#31 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 18 kwiecień 2014 - 20:15

Po 9 kilometrach zetrze się na proch...

...bez żartów



#32 cocosh

cocosh
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 06 czerwiec 2014 - 21:06

Ultek, weź pod uwagę, że zużywa się tylko część sworznia, ta która współpracuje z przetłoczeniami w wewnętrznych ogniwach łańcucha. Natomiast ta cześć, która jest wprasowana w zewnętrzną blaszkę ogniwa, siedzi tam nieruchomo i praktycznie się nie zużywa. Dlatego nawet w starym łańcuchu potrzeba użyć dużej siły, by wycisnąć sworzeń.

Na tych zdjęciach dobrze to widać:

http://sheldonbrown....ain_wornpin.gif

http://blog.tri-spor...11/10/Pic-2.jpg

http://pardo.net/bik...unwornlinks.jpg

http://pardo.net/bik...l-004/wear2.jpg

 

Marvelo, świetne porównanie, świetne zdjęcia. Mikroos - też dzięki za wyjaśnienia:-)!

Nie pasował mi ten mit, że miękkie łańcuchy mniej zużywają napęd, a twarde bardziej, ale nigdy nie zgłębiałem tego tematu:-)

Wygląda na to, że tańsze (gorsze) łańcuchy się szybciej rozciągają i szybciej rżną koronki.

 

Mam w góralu napęd 8-mio rzędowy na Sram'ie i zastanawiam się na łańcuchem. Tu padła propozycja HG-50. A co sądzicie o wyższym HG70 albo Sramowskim PC-870? Ceny ich są podobne.

 

Z góry bardzo dzięuję za pomoc:-)!



#33 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 czerwiec 2014 - 22:50

Na 870 jeździłem bardzo długo, mogę z czystym sumieniem polecić - niezawodny, odporny i dostępny w bardzo dobrej cenie.
  • biker1974 lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#34 cocosh

cocosh
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 06 czerwiec 2014 - 23:02

Na 870 jeździłem bardzo długo, mogę z czystym sumieniem polecić - niezawodny, odporny i dostępny w bardzo dobrej cenie.

 

Jeszcze się dopytam dla pewności:-) - czyli raczej PC-870 lepszy niż HG-70?



#35 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 czerwiec 2014 - 23:14

Nie mam wielkiego doświadczenia z HG70, więc wolałbym ich nie porównywać. Natomiast SRAM ma tę przewagę, że ma w komplecie spinkę, a Shimano jest dość uciążliwy ze względu na konieczność zamykania za pomocą sworznia.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#36 cocosh

cocosh
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 06 czerwiec 2014 - 23:18

Zakupie zatem "870-tkę".

Wielkie dzięki:-)!!!

 





Dodaj odpowiedź