Widelec karbonowy
Started By
Gosc_zawodowiec_;)_*
, 24 cze 2009 03:53
329 odpowiedzi w tym temacie
#201
Napisano 08 marzec 2010 - 14:49
Im większy offset tym koło zatacza dłuższy łuk przy skręcaniu i większa jest baza kół. Dla Ciebie nie oznacza to nic. Wpływa jedynie na to jak rower się prowadzi. Przestań się zastanawiać nad takimi drobiazgami bo nigdy tego roweru do kupy nie złożysz...
#203
Napisano 08 marzec 2010 - 15:27
Jeśli dobrze kojarzę, to jest to przyprostokątna mierzona na podłożu między przedłużeniem osi widelca a pionem biegnącym przez środek piasty. Ta odległość może być regulowana przez wygięcie goleni widelca. Przełożenie na praktykę ma to takie, że im mniejsza jest ta wartość tym rower jest bardziej skrętny/podatny na skręcanie za pomocą kierownicy, (czyli siedzisz jak kołek i tylko kręcisz kierownicą) a im większa tym bardziej musisz balansować ciałem na zakrętach, ale też rower sam łatwiej się "prostuje". Osobiście wolę drugą wersję. Być może dlatego, że tak się przyzwyczaiłam jeździć w dzieciństwie.
#206
Napisano 08 marzec 2010 - 17:18
TU wersja z obrazkami
[ Dodano: 2010-03-08, 17:25 ]
A ja mam pytanie n.t. owej zwrotności. Czy ona zależna jest tylko od geometrii ramy/widelca czy jeszcze coś ma na nią wpływ? Problem dotyczy konkretnie górala, którego nie da się prowadzić za siodełko, nie wspominając o jeździe bez trzymanki.
[ Dodano: 2010-03-08, 17:25 ]
A ja mam pytanie n.t. owej zwrotności. Czy ona zależna jest tylko od geometrii ramy/widelca czy jeszcze coś ma na nią wpływ? Problem dotyczy konkretnie górala, którego nie da się prowadzić za siodełko, nie wspominając o jeździe bez trzymanki.
#207
Napisano 08 marzec 2010 - 17:44
Na zwrotność wpływa też długość mostka, szerokość kierownicy i rozmiar ramy w stosunku do budowy człowieka. Ułożenie jego masy w stosunku do kół. Nie tylko geometria ale też dynamika ruchu.
Ogólnie wydawało mi się że mniej więcej rozumiem coś jeżeli chodzi o zwrotność dopuki nie zaczałem tasować rozmiarów i rodzajów ram torowych, na co dzień związany z geometrią 29" największą różnicę czuję właśnie zsiadając na 26 cali (duża zmiana rozstawu osi, i kąta główki)26 cali właśnie trudno utrzymać bez trzymanki ( rama ścigancka,100mm skoku przód, chyba felt) Prowadzenie torówki bez trzymanki nie jest problemem, czyli co z tego można wywnioskować. Nic
Ogólnie wydawało mi się że mniej więcej rozumiem coś jeżeli chodzi o zwrotność dopuki nie zaczałem tasować rozmiarów i rodzajów ram torowych, na co dzień związany z geometrią 29" największą różnicę czuję właśnie zsiadając na 26 cali (duża zmiana rozstawu osi, i kąta główki)26 cali właśnie trudno utrzymać bez trzymanki ( rama ścigancka,100mm skoku przód, chyba felt) Prowadzenie torówki bez trzymanki nie jest problemem, czyli co z tego można wywnioskować. Nic
#208
Napisano 08 marzec 2010 - 19:29
Interesowałem się niedawno geometrią damskich ram trekkingowych Kogi, okazało się, że najmniejszy rozmiar ma wyżej umieszczony suport niż większe rozmiary. Należałoby się spodziewać, że jest odwrotnie... W tym przypadku pewnie chodzi o komfort psychiczny niewysokich kobietek a nie właściwości użytkowe roweru.
Molly, jakim góralem nie możesz jechać bez trzymanki? Może to nie jest wina roweru... ;-)
Nowsze górale z amortyzatorami o dużym skoku mają znów małe kąty główki ramy i w takim rowerze przy niewielkim przechyleniu na bok przednie koło "kładzie się" i trudniej je przywrócić do pionu, trzeba szybciej jechać i wtedy da się bez trzymanki.
Molly, jakim góralem nie możesz jechać bez trzymanki? Może to nie jest wina roweru... ;-)
Nowsze górale z amortyzatorami o dużym skoku mają znów małe kąty główki ramy i w takim rowerze przy niewielkim przechyleniu na bok przednie koło "kładzie się" i trudniej je przywrócić do pionu, trzeba szybciej jechać i wtedy da się bez trzymanki.
#210
Napisano 08 marzec 2010 - 20:01
moly ma rozmiar ramy 19" lub może 20" przy wzroście 175cm. Kiedyś zmieniłam mostek na krótki, potem amortyzator na 100mm. Roweru generalnie nie da się prowadzić nie trzymając za kierownicę. Po 30cm zaczyna się zachowywać dowolnie, czyli wykonuje skręt, najczęściej na maksa. Znając takie jego zachowanie na sucho i mając szacunek dla uzębienia, nie mam odwagi puścić rąk podczas jazdy. W porównaniu z rowerami na 26" kołach znajomych jest mocno narowisty. Czy to może być kwestia np. większego/słabszego ściśnięcia sterów?
Rozumiem, że to temat nie na to forum. Wydaje mi się jednak, że wyjaśnienie kwestii zredukowania skrętności roweru, może okazać się też tutaj dla kogoś przydatne.
Rozumiem, że to temat nie na to forum. Wydaje mi się jednak, że wyjaśnienie kwestii zredukowania skrętności roweru, może okazać się też tutaj dla kogoś przydatne.
#215 Gosc_xsnailx_*
Napisano 15 marzec 2010 - 22:36
adson - szczerze to juz bym wolal kupic z hongfu w chinach niz z rodexu, dla mnie sa bardziej wiarygodni
jesli bys sie skusil to tu masz oferte:
http://www.hongfu-bi...class.asp?Id=66
nie ukrywam iz podpial bym sie do zamowienia - chcial bym od nich sztyce, 2 koszyki i kiere do mtb (dla kumpla)
jesli bys sie skusil to tu masz oferte:
http://www.hongfu-bi...class.asp?Id=66
nie ukrywam iz podpial bym sie do zamowienia - chcial bym od nich sztyce, 2 koszyki i kiere do mtb (dla kumpla)
#219
Napisano 15 marzec 2010 - 23:53
Jelitek, nie muszę mam widelec RDX w domu. Sterówkę (to co obciąłem) nawet rozwarstwiłem i przeprowadzę na niej jeszcze parę testów. No i jest jeszcze ostatni post Jarka na ten temat, nie wiem co go do niego natchnęło, ale napisał tam nową opinię.
#220
Napisano 16 marzec 2010 - 12:06
dzięki za info o tej firmie... szukam czegoś w okolicach 600zł i tak przeglądam forum, ale nic o RDX nie znalazłem...
i przy okazji... warto zainwestować w taki widelec? http://www.cyklotur....D_53010625.html
i przy okazji... warto zainwestować w taki widelec? http://www.cyklotur....D_53010625.html