Widelec karbonowy
#61
Napisano 31 lipiec 2009 - 16:08
Czy do sterów semizintegrowanych (średnica pod miski 44mm) występują widelce o średnicy korony ok. 50mm ? Tyle właśnie wynosi średnica zewnętrzna główki mojej Meridy. Średnica kołnierzy misek łożyskowych wynosi 48mm.
Obecnie mam zamontowany widelec, którego średnica korony wynosi 45mm (chyba pod stery zintegrowane) i jest uskok między średnicą główki, a korony widelca. Czy w ogóle są widelce o średnicy 50mm (chodzi o Easton EC70).
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#63
Napisano 31 lipiec 2009 - 19:11
ale ja właśnie piszę o sterach 1-1/8", tyle, że o semizintegrowanych (takie mam). Chodzi o to, że w odróżnieniu od zintegrowanych zewnętrzna średnica główki ramy ma ok. 50mm, przy sterach zintegrowanych ten wymiar wynosi ok 45mm i wtedy widelec musi mieć średnicę właśnie 45mm. Myślałem, że standardem jest 45mm.Oczywiście, że są- to widelce 1-1/8 standard z główką 50mm.
Oznaczałoby to, że np Eastony nie pasują do ram semizintegrowanych, bo ich korona ma 45mm, albo występują w dwóch wersjach : jedna na 45mm, druga na 50mm.
Czy może ma ktoś zmierzoną własnoręcznie i na własne oczy średnicę korony widelca =50mm.
#65 Gosc_tozik_*
Napisano 31 lipiec 2009 - 21:29
Moim zdaniem możesz spokojnie założyć widelec 45mm do ramy semi-integrated 50mm.
To raptem 2,5mm różnicy z każdej strony. Nie wygląda to tak elegancko jak z główką full-integrated 45mm ale do przeżycia. Moja poprzednia rama była "semi" a widelec standardowy 45mm i wyglądało to mniej więcej tak:
http://light-bike.co...oad.php?id=2339
#67
Napisano 01 sierpień 2009 - 21:13
Przejrzałem ofertę popularnych widelców: Ritchey, Accent, Easton - wszystkie mają średnicę korony 44-45mm.
Może ktoś podeśle propozycje widelców z koroną 50mm, tylko proszę, nie Scotta, Treka - ja mam Meridę. Tak do 500 PLN.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#68
Napisano 02 sierpień 2009 - 13:35
Pisałem, że klient złamał widelec Ritchey'a. Obiecałem napisać jak się dowiem czegoś więcej. Okazało się, że sam z siebie nie pękł. Rower ewidentnie uczestniczył w wypadku, pewnie z samochodem nawet.
niie bój nic...tu siem stuknie, tam wyklepie, szpachlą wygładzi i będzie panie nówka sztuka nieśmigana.
a jak mu mają gwarancję uznać skoro on nawet haki ma zdaje się urwane w tym widelcu? chyba nikt takim gamoniem nie jest żeby sie nie domyślić że tu koło wyrwane było z tego widelca i rurki razem z nim.
a pasażer który jechał na tym rowerze to osobiście do ciebie to przyniósł czy że tak powiem jeździ po niebiańskich trasach? nie wygląda ciekawie ten rower. korby połamane, osie wygięte... no nieźle. widelec mu pękł ha ha ha
#69
Napisano 02 sierpień 2009 - 19:49
#70
Napisano 02 sierpień 2009 - 20:13
Sory, że piszę po sobie.
Przejrzałem ofertę popularnych widelców: Ritchey, Accent, Easton - wszystkie mają średnicę korony 44-45mm.
Może ktoś podeśle propozycje widelców z koroną 50mm, tylko proszę, nie Scotta, Treka - ja mam Meridę. Tak do 500 PLN.
Wiekszośc Merid ma przekoszoną rame , czyli dwuślad, jesli taką masz to zakup widelca jest i takl mało wazny, jesli masz jeden ślad to wtedy nalezy ogladać sie za widelcem.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#71
Napisano 02 sierpień 2009 - 20:19
wunderfaust, ja mam obowiązek wysłać taki rower do producenta i nie ma znaczenia co widzę. Reklamacja oczywiście została odrzucona. Sprawę rozpartywały firmy: Kellys (rama), Pawlak (osprzęt), Matuszewski (Ritchey). Rama jest w dodatku skrzywiona w okolicach suportu. Nie kupujcie przypadkiem ramy Kellys IRC 5.9 w rozmiarze M, jeśli się pojawi na Allegro.
Hm .ludize to potrafią być bezczelni, wrzycił na reklamacje, a jeżeli to nie jego wina to jeszcze na odszkodowanie liczy - gleba jakich rzadko strzał centralny w auto.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#72
Napisano 02 sierpień 2009 - 20:35
A znasz metodę jak to sprawdzić, a może podasz odchyłki, jakich nie może przekroczyć rama, aby uznać ja za spełniającą wymagania dla jednośladu. Wszystko co wykonuje człowiek robi z jakąś tam dokładnością - inne ramy w tym rozumieniu też są "krzywe".Wiekszośc Merid ma przekoszoną rame , czyli dwuślad
Pierwszy raz spotykam się z taką opinią. Czasem wychodzą wady danego modelu (pękanie rurek, wady lakieru, mała sztywność), ale żeby podawać taką hipotezę, że większość ram producenta było krzywych :?:
#73
Napisano 18 sierpień 2009 - 19:11
#79
Napisano 18 sierpień 2009 - 20:55
Edge Composites mają tak twarde sterówki, że tnie się je podobnie jak alu. Do tego warstwa chyba kevlaru - cholernie trudno przeciąć to nowym brzeszczotem, a co dopiero złamać.