Jump to content


Widelec karbonowy


329 replies to this topic

#141 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 21 December 2009 - 22:36

marceln, dokładnie ten model roweru posiadam ;) Ładne śledztwo - dzięki wielkie jeszcze raz.

#142 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 23 December 2009 - 22:02

Mam taki problem: Chcąc wymienić widelec RDX-a kupiłem Eastona EC70, dokładnie taki: http://www.biobike.p.../product/id/110 , problem w tym, że ma średnice korony 44mm, czyli do sterów zintegrowanych. Rurka sterowa mojej Meridy Road 904 jest na stery semizintegrowane, a więc ma średnicę zewnętrzną 50mm. Znalazłem taką ofertę: http://www.skleprowe...ct&prod_id=1490 , a więc dopasowany średnicą, marką (w tym napisem, więc będzie ładniej), ale mam dylemat - czy warto sprzedawać Eastona, kupić widelec Meridy, czy olać lekkie niedopasowanie i zamontować EC70. Czy ten Meridy to dobry wybór, bo Easton chyba jest OK.

#143 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1,682 posts
  • SkądWLKP

Posted 23 December 2009 - 22:10

RDX-a kupiłem Eastona EC70, dokładnie taki: http://www.biobike.p.../product/id/110 ,


Troche mnie dziwi waga tego widelca , troche ciezkawy jak na carbon ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#144 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 23 December 2009 - 22:19

Troche mnie dziwi waga tego widelca , troche ciezkawy jak na carbon

Jak widać na zdjęciu Easton ma w koronie i w miejscu gdzie osadza się dolne łożysko sterów trochę aluminium, więc waga mnie nie dziwi (mogę go zważyć, ale kilkanaście gramów nie jest problemem).
krzysztof1985, warto kupować ten Meridy ? - obawiam się, ze będę miał zagwozdkę na Święta.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#145 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 24 December 2009 - 00:57

Miałem ten widelec Meridy i mogę szczerze polecić. Byłem bardzo zadowolony. W przypadku Meridy ciężko było znaleźć widelec ze średnicą korony 50 mm, większość ma 45 mm. W każdym razie polecam, chociaż Easton robi bardzo dobre komponenty.

#146 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 501 posts
  • SkądWroclaw

Posted 24 December 2009 - 10:55

Pozwólcie na mały offtop bo nie bardzo wiem gdzie mógłbym zapytać o to a przecież nowego tematu dla błahostki zakładać nie będę:

Ja już zgłupiałem. Czy fakt, że magnes przyczepia się do mojego starego widelca, do jego rurki sterowej ( 1", gwint) też a do obręczy w kole nie jest już dowodem na to że ów widelec jest ze stali? :)

Wątpliwości naszły mnie gdy wrzuciłem go na wagę i wskazała 537g a to mi się jakoś mało wydaje. Te zabytkowe klamoty były takie lekkie? Szkoda, że to ten pogięty po wypadku, teraz mam jakiegoś nie do końca pasującego brzydkiego kloca :)

#147 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 24 December 2009 - 15:32

Cóz taki zdziwiony, po prostu dobrze cieniowany widelec cr-mo waży niewiele, a jak masz firmową dobrą ramke to także cieżka nie bębdzie.

Robo - zosatw sobie Eastona, jak siedzisz na rowerze i jedziesz to tego nie widać, no chyba ze rower tylko na wieszaku jest do oglądania .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#148 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 24 December 2009 - 16:05

Robo - zosatw sobie Eastona, jak siedzisz na rowerze i jedziesz to tego nie widać

Chyba tak zrobię, do następnej wymiany

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#149 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 29 December 2009 - 23:01

Uzywa ktoś Dede Black Magic ? Jak z sztywnością sterówki? http://cgi.ebay.com/...=item4a9d5423c9

#150 chris

chris
  • Użytkownik
  • 10 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 February 2010 - 17:14

Zakupiłem rower Poison Opiat Tri Xi model 2009. To pytanie może powinienem zadać w firmie Poison Bikes Polska. Tylko że niespecjalnie mam na to ochotę. Ale to już temat na osobny post. Czy są jakieś widelce karbonowe do szosówek które mają bardzo długą rurę sterową ? Moja wg. specyfikacji podanej na stronie http://www.extreme-shop.com.pl/ ma długość 120 mm. A ja bym potrzebował podnieść kierownicę o około 12-15 cm. Czyli rura sterowa musiałaby mieć długość 240-270 mm. Czy ktoś produkuje widelce karbonowe z tak długą rurą sterową ?

Wiem że pytanie może szokować. Po co komuś rower triathlonowy jak chce jeżdzić w pozycji "turysty". No ale niestety lata swoje mam. A jeżdzić dalej się chce ;-)

Będę wdzięczny za wszelką pomoc bo rowerek jest super. Tylko ta pozycja nie nadaje się dla moich pleców. Co właśnie dzisiaj po pierwszej dłuższej przejażdzce stwierdziłem :-(

#151 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 07 February 2010 - 17:37

A nie prościej kupić mostek z regulowany kątem i dać go ostro do góry? coś takiego http://www.centrumro...30/Produkt.aspx

#152 chris

chris
  • Użytkownik
  • 10 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 February 2010 - 17:45

Myślałem już o tym ale nie uzyskam 12-15 cm nawet jakbym go prawie w pionie ustawił.

#153 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 07 February 2010 - 17:50

Weź też pod uwagę, że rura sterowa nie może być zbyt wystawać z ramy, czytałem tu niedawno, że 4cm podkładek to max. Kiedyś pękła mi w szosie rura sterowa, nic przyjemnego :roll:

#154 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 07 February 2010 - 17:52

chris takie podniesienie kierownicy na sterówce widelca to nie jest dobry pomysł. Nie zaleca się, żeby mostek znajdował się wyżej niż 5-6 cm od główki ramy. Ewentualnie o tyle możesz podłożyć podkładki i jak radzi Dominik dodatni mostek. Ale to i tak chyba będą tylko półśrodki. Może zastanów się czy nie wymienić ramy na tradycyjną, skoro na takiej jest Ci niewygodnie.

#155 chris

chris
  • Użytkownik
  • 10 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 February 2010 - 19:37

Weź też pod uwagę, że rura sterowa nie może być zbyt wystawać z ramy, czytałem tu niedawno, że 4cm podkładek to max. :roll:


chris takie podniesienie kierownicy na sterówce widelca to nie jest dobry pomysł. Nie zaleca się, żeby mostek znajdował się wyżej niż 5-6 cm od główki ramy.


Tego nie brałem pod uwagę. W trekingu wymieniłem widelec na Marzocchi TXC1. Wystaje około 10 cm i jak do tej pory jest OK. Taka długa oryginalnie była rura sterowa której nie obcinałem. Ale wygląda że macie rację i z widelcem karbonowym może być problem :cry:

Thorian. Z wymianą ramy to jest następny problem. Musiałbym mieć trekingową. A na takiej rower już mam. Różnica w szybkości poruszania się na niej a na tym Poisonie jest ogromna. Dzisiaj przeleciałem trasę 50 km. W dobrych warunkach w lecie na trekingu zajmuje mi to 2 godziny. Dziś na Poisonie 1 godzina 40 minut. Ale ostatnio mam duże przerwy w jeżdzeniu. Poison jest bardzo sztywny. Więc każde muśnięcie pedałów przekłada się na wzrost szybkości. Także chcę coś pokombinować z wysokością kierownicy jeszcze. Może coś się uda.

Nie wiem. W despereracji już myślę o widelcu stalowym. Zupełnie nie mam pomysłu.

#156 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 07 February 2010 - 19:49

Zwykłe ramy szosowe dobrej klasy też bedą "szybkie", jeśli fundusze pozwalają to zmieniłbym tę ramkę. Ramy do jazdy na czas są projektowane do konkretnego zastosowania, turystyczna jazda to trochę inna bajka.

#157 Gosc_roswell_*

Gosc_roswell_*
  • Gość

Posted 07 February 2010 - 19:52

Ale w widelcu stalowym również zalecane jest max. 5 cm podkładek.

Czy na pewno dobrze dobrałeś rozmiar ramy, długość mostka?
Moim zdaniem powinieneś skupić się na ćwiczeniach rozciągających.

#158 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 07 February 2010 - 19:54

chris ja nie mówię o zmianie na trekinga tylko na zwykłą ramę szosową.
Popatrz sobie na geometrię Twojej ramy a ramy innej szosowej Poissona. Inne kąty, długości rur, i to na czym Ci zależy wysokość główki ramy. Zyskasz co najmniej 3 4 cm plus podkładki, mostek na + i powinno być ok.

#159 chris

chris
  • Użytkownik
  • 10 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 February 2010 - 20:00

U mnie jest problem z latkami na karku. Zwykła rama szosowa odpada. Bedą bolały mnie nadgarstki. Przerobiłem to na trekingu. Dopiero radykalne podniesienie kierownicy rozwiązało problem. Dlatego wykombinowałem rower z lemondką. Ale niestety też za nisko. Nadgarstki nie bolą bo się "uwalę" na tej kierownicy przedramionami. Ale kurcze plecy bolą. Więc muszę ją mieć po prostu wyzej. Ćwiczenia rozciągające już niestety nie wchodzą w grę :mrgreen:

#160 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 07 February 2010 - 20:02

Załóż cienkie oponki na trekinga (23-25mm), rogi, ewentualnie lżejsze kółka i będzie prawie jak szosa ;)



Reply to this topic