Jump to content


Photo

Xeon Team Cgf / Gf Czyli Rowery Na Maratony

Rose długodystansowe rowery maratony Ultegra Konfigurator sam zbuduj rower

55 replies to this topic

#21 szowi

szowi
  • Użytkownik
  • 7 posts

Posted 19 September 2014 - 12:04

rama nie może ważyć +- 25% więcej :) Albo 25% więcej albo 25% mniej :D

 

A tak serio; To trudno nie odnieść wrażenia, że testy działają na niekorzyść producenta. Właściwie żeby zdobyć uznanie forowiczów należałoby przegrywać testy (ew. się w nich nie pojawiać), wydawać ogromną kasę na sponsoring i dbać aby rama miała niepowtarzalny kształt, którego nikt jeszcze nie stosował. W sumie widzę zalety tego rozwiązania :) - taki kształt ramy gwarantował by kiepskie jej własności i od razu odpada zaprzepaszczenia dobrej opinii z powodu dobrego wyniku w teście.

 

Zastanawia mnie tylko czy Rose jest osamotniony, czy może istnieje cała grupa producentów rowerów którzy wprowadzają w błąd klientów, oferują niską jakość i aby to wszystko ukryć skupiają wyłącznie na wygranej w testach (nie zależnie od środków).

Może to świetna okazja stworzyć listę wszystkich beznadziejnych marek, które produkują buble a udają profesjonalistów.

Miejmy taką listę, i podzielmy się nią na zagranicznych forach. Tamtejszym forowicza trudno się doszukać różnic między ROSE a CANYONem - a przecież ten drugi ma już jakieś sukcesy w sporcie, więc nasze odkrycie może wielu nieświadomych klientów uratować!

 

 



#22 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 posts
  • SkądRzeszów

Posted 19 September 2014 - 12:46

Petri: a może by tak trochę bardziej kulturalnie ? Mieszkasz za granicą, ale chamstwo prezentujesz na najwyższym polskim poziomie.
  • gucio, mikroos and kaloo like this

#23 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 19 September 2014 - 13:00

Odnośnie posta: nie ja usunąłem, zrobił to Admin, nawet bez mojej interwencji. 

 

Z opracowań, testów i badań Instytutu Zeidlera korzysta wielu producentów przeprowadzając testy zmęczeniowe i wytrzymałościowe. 

Wystarczy wejść na stronę i poczytać: http://www.zedler.de/en/startseite/

Pisanie w tym kontekście o "lokalnym instytucie" świadczy delikatnie mówiąc o bardzo słabej znajomości branży... 

 

Na szosach Red Bulla paru znanych prosów zaczynało kariery lub przez sezon na nich jeździli (Team Sparkasse 2006, Team Wiesenhof / Akud 2005-2006). Marka Red Bull znikła z rynku, bo zastąpiliśmy ją marką ROSE - Red Bull kojarzy się obecnie z napojem i całkiem logiczne, że postanowiliśmy odejść od tej nazwy.  

Tym sportowcom też nie jest wstyd, że jeżdżą na naszych rowerach:

http://www.lkt-team-brandenburg.de/

http://www.rad-net-rose-team.de/

plus kilku triathlonistów i team Rose MTB Vaujany.

 

Marketingowcy może nie są wiarygodni, ale tysiące naszych klientów, którzy kupują u nas w sklepie od kilkudziesięciu lat plus Ci, którzy zamówili i zamawiają nasze rowery - już tak. Jeśli ktoś na forum dysponuje danymi o odpływie naszych klientów to proszę o fakty - inaczej jest to fantazja piszącego.

 

Rower GF nie jest z włókien, tylko z aluminium. Zatem nie podam tutaj rodzaju włókien.   :-(

 

Hamulec pod suportem... przecież podobno wzorowaliśmy się tutaj na rozwiązaniach uznanych marek.  :-)


  • danek and mikroos like this

#24 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 19 September 2014 - 16:03

Mialo byc eot, ale co mi tam...

 

+-25 oznacz "mniej wiecej 25" - chcesz sie przyczepic - moge dac ci prawdziwa "okazje" ;) a jak bedziesz chcial, zebym ci wytlumaczyl inne "trudne" zwroty- pisz na priv. 

 

chamstwo : gdzie konkretnie moj a wypowiedz jest "chamska" ( czytaj prostacka, zgodnie z definicja slownika JP ) ? Prostackie jest pisanie do kogos po NFA EOT… 

 

@Rose :

 

na stronie ww instytutu NIE MA ani jednej firmy rowerowej wymienionej z nazwy ….pomijam, ze to jednoosobowa firma pewnego inzyniera….  :)  jesli jednak jest jak piszesz , wymien prosze z nazwy 3 takie firmy ( rowerowe, robiace testy u Zedlera ) , tylko niech to bedzie cos znane tez poza "pernambuko" :)

 

Wszystkie liczace sie firmy maja wlasne laboratoria badawcze . Bez wyjatku. Tylko takie, ktorych nie stac na lab zlecaja innym. Pytanie jakie testy, i jaki ma byc wynik ? Bo publikacji takiego testu sie nie doczekalismy :( 

 

Tak samo jak doswiadczen i edukacji projektantow - skad sie wzieli ? nie wiadomo o nich NIC. 

 

tzn wiadomo - wystarczy spojrzec na rower :) 

 

dwa : w mojej ocenie nikt ponownie nie kupil roweru Rose, wiec tzw RC macie ZERO % : dowod : znam osobiscie 3 bylych posiadaczy, kazdy kupil rower innej marki jako nastepny.  Nikt z nich nie kupil ponownie Rose. 

 

 

Jesli Rose ma WIARYGODNE dane przeczace moim wnioskom, prosze wskazac zrodlo. Jesli nie , moje dane nalezy uznac za oficjalne :) nikt kto kupil raz, drugi raz juz nie chce waszych "innowacji" … 

 

A tak na powaznie - jesli widze 3 gosci na rowerach pewnej marki i w nastepnym sezonie kazdy z nich ma nowy rower i NIE tej samej marki co poprzednio… Wniosek nasuwa sie sam. Uzytkownik ocenia produkt najlepiej. Nie deklaracjami - net wezmie wszystko - pieniedzmi. Taka opinia ma wartosc. Gadac to "se mozna" . 

 

trzy : hamulce zasuportowe montuje sie… w czasowkach i ramach "aero" - NIKT nie zrobil tego w GF . procz was. W koncu jakas "nowinke" trzeba wcisnac…. pies drapal ze wybor co najmniej kontrowersyjny ( zeby nie napisac wprost glupi )  , ale coz - oni maja to my tez ;)  

 

cztery :

W  tym roku obserwowalem wasze stoisko na pewnej rowerowej imprezie-  ok godziny, na jakies 1000 osob krecacych sie po imprezie ( szczyt ) podeszlo do rowerow moze 5… a moze i nie ( dzieci nie licze, tylko one lasily sie na cukierki ) . 

 

Tak… rowery redbull kojarza sie z napojem…. rzadko widuje sie taki poziom megalomanii….. :)  dostaliscie po lapach od ich prawnikow- i to zapewne bolesnie - i skonczyla sie jazda na cudzej marce…  

 

I nie podobno sie wzorowaliscie - tylko co ewidentne to kazdy widzi :) 

 

szowi (Rose2 ? ) : zaplatales sie we wlasne "mysli" -  jesli nie zrozumiales do tej pory, to dalsze tlumaczenie jest tylko strata czasu i meczeniem klawiatury. 

 

 

 

 

 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#25 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 19 September 2014 - 16:26

Tamtejszym forowicza trudno się doszukać różnic między ROSE a CANYONem - a przecież ten drugi ma już jakieś sukcesy w sporcie, więc nasze odkrycie może wielu nieświadomych klientów uratować!

Jak już pisałem są firmy które dbają o wizerunek firm w necie. Popatrz na strony o tel. komórkowych. 

 

severall za tekst o chamstwie na polskim poziomie należy ci się w twarz. 

 

Co do sportowców to wydaje mi się, że nasz Kross ma lepszych ;)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#26 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 19 September 2014 - 16:37

Konsultacje w firmie inżyniera Zedlera obejmują także zastosowanie "cudzych" patentów i opinie prawne na temat zastosowania rozwiązań cudzych we własnych konstrukcjach. 

To w jego instytucie testowane są ramy i on opracował większość testów zmęczeniowych dla magazynu Tour, ulepszając rok po roku procedury testowe. Tutaj też opracowywane są normy bezpieczeństwa, które powinny być spełniane przez ramy itp itd. 
Kto konsultuje się w tej firmie - widać już na pierwszej stronie ;) A dociekliwi mogą zapytać: info(at)zedler.de
 
Hamulce za suportem montują też inne firmy w modelach endurance nie tylko w aero. Taki trend. 
 
Patent na nazwę Red Bull dotyczącą interesującego nas pola eksplotacji zarejestrowaliśmy prawie równolegle z potentatem branży napojowej. Nie było konfliktu interesów. To w ogóle ciekawa historia, bo oboje z Panów wzięli tę nazwę z jakiejś imprezy lokalnej w Austrii. Natomiast Red Bull - napoje to tak potężna marka, że trudno by przy takim marketingu nie budziły się jednoznaczne skojarzenia...
 
 


#27 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 326 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 19 September 2014 - 18:45

a co koledze Petri chodzi ? nie bardzo rozumiem jego wypowiedzi w tym wątku.



#28 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 20 September 2014 - 20:58

a co koledze Petri chodzi ? nie bardzo rozumiem jego wypowiedzi w tym wątku.


Tylko on sam to wie.

#29 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 26 September 2014 - 08:40

Dla tych co do tej pory nie pojeli ;)  

 

1. Z wlasnych obserwacji i rozmow z bylymi wlascicielami rowerow Rose - nie kupia / nie kupili jako nastepnego roweru tej marki - FAKTY, ktore przecza pustym, jak sie okazuje deklaracjom PR-u Rose. Klienci nie sa zadowoleni- wyberaja produkt innej marki … 

 

2. Stoisko marki Rose na najwiekszej w Finlandii imprezie rowerowej w 2014 r nie cieszylo sie ( i tak jest co roku ) ZADNYM zainteresowaniem, mimo braku konkurencji na ww. 

 

3. Normy bezpieczenstwa sa ustalane przez UE na podstawie danych i badan takich firm jak Dekra, TüV czy SGS, nie takich malenkich i nikomu nie znanych firemek - robiacych na zlecenie innych malenkich firemek- jak Zedler… 

 

4. "marki" w branzy maja i wlasne laboratoria i wlasne testy wykraczajace z reguly poza EN - ci co ich nie stac - zlecaja. Pozostaje pytanie co dokladnie ( zapotrzebowanie na wynik ) i a jakie sa rezultaty - bo tego nie dowiemy sie nigdy ;) … .

 

5. Rozwiazania "ludzaco podobne do…" budza ( i powinny ) natychmiastowe skojarzenia co do - niebezpiecznego skad inad - korzystania z cudzej mysli technicznej- co jak mozna sie domyslac wynika z braku wlasnej. Zwlaszcza, ze o "projektantach" z Rose nie wiadomo nic… poza tym ze jeden z nich startowal w Triatlonie… .  Odnosnie hamulcow : nie widze zadnej ramy typu "gf" znanego producenta z hamulcami pod/za suportem. Wszedzie jest to domena ram aero i TT - i sa ku temu powody.

 

6. Znalazlem testy roweru "Rose" w miejscach, w ktorych Rose sie nie reklamuje :) 

 

 

 

Cytaty : 

 

"While basic geometry is okay, the 1in-steerer front end feels vague and distant, twisting and squirming rather than leading the bike decisively into turns. This became more of a problem on test rides where we upgraded to deeper section wheels, with the bike lacking the muscle to keep them straight in gusts."

 

"the uncomfortable saddle and firm wheels, and the Rose clatters and bangs over any surface roughness, making it hard to keep a rhythm or smooth cadence."

 

" There’s a very fluid relationship between the front end, centre and back of the bike." 

 

 

zamieszczam oryginaly, zeby nie byc posadzonym o "tendencyjne" tlumaczenie… 

 

nie znajacy jezyka moga uzyc gugli do tlumaczenia. 

 

NIGDY nie widzialem tak zlych ocen roweru. Wyjete cytaty swiadcza jednoznacznie o "jakosci" produktu. 

 

Dla odmiany zaden cytat nie pochodzi ze zrodla nawet zblizonego do "niemieckiego" :)  

 

-------------------------------------------------------------------------

 

Malik - dostales kiedys "po lapach" ( zasluzenie ) i jeszcze cie pieka  ? :) 

 

Chyba , ze sie myle i naprawde nie rozumiesz prostego tekstu bez specjalnie ukrytych miedzy wierszami tresci.. to wtedy przepraszam. 

 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#30 Czarny8

Czarny8
  • Użytkownik
  • 94 posts

Posted 26 September 2014 - 09:03

Petri jak już wklejasz cytaty to chociaż być podał jakiego roweru dotyczą. Chodzi o rower Red Bull (Rose) Aero Flayer 3000. Link do całej recenzji http://www.bikeradar...r-300010-39840/

 

A z drugiej strony ciekawe jak wytłumaczysz dobre oceny rowerów Rose z dokładnie z tej samej strony a konkretnie:
http://www.bikeradar...l2000-14-48280/

 

lub

 

http://www.bikeradar...0-di2-14-48735/

 

Ośmieszasz się. Wielki halo robisz że rose tylko wybrane testy podaje do informacji. Ty natomiast znalazłeś sobie test z przed czterech lat z najniższą możliwą oceną.

 

Zastanawia mnie jak wytłumaczysz dobre oceny rowerów z tej samej strony z ostatnich 1 - 2 sezonów? 

 


  • mikroos likes this

#31 szowi

szowi
  • Użytkownik
  • 7 posts

Posted 26 September 2014 - 09:20

łatwo wytłumaczy.

 

znalazł tutaj http://www.rosebikes...arunki-i-zasady że dyrektor zarządzający ma na imię Erwin !



#32 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 26 September 2014 - 11:19

Najbardziej "zaciekli" sa ci z <6 postow…. intrygujace . Przyznac sie kto nie ma odwagi pod wlasnym nick'iem ? ;) czyzby Rose … ? 

 

 

Czarny8 : to ty sie osmieszasz.

 

przeprowadzielm prosty dowod ze nie wszystkie recenzje sa pozytywne ( Rose i Red Bull to ta sama "marka" jak twierdzi…Rose ) , a klienci sa byli i beda zachwyceni. To raz.  Wyszukanie negatywnej ( miazdzacej, zeby nie bylo watpliwosci ) opinii w mediach zajelo mi ponizej 60 sekund. Dalej nie szukalem. 

 

bezsporne jest , ze nie ja jeden widze "zadziwiajace" podobienstwo "oryginalnych" rozwiazan rowerow Rose pochodzacych od "uznanych" projektantow o ktorych nikt nigdy i nigdzie nie slyszal ( moze poza najblizsza rodzina i… Rose ) do rozwiazan LICZACYCH sie producentow wprowadzonych X lat/ miesiecy temu.Producentow , ktorzy maja na koncie wszelkie mozliwe tytuly i najwieksze nazwiska kolarstwa na nich jezdzace.  

 

Nie ma watpliwosci, ze znajac polityke cenowa - jako "producent" Rose sprzedaje swoje rowery DROGO, tak samo zreszta jak Canyon. 

 

Warto ( bezpodstawnie licze na uczciwosc niektorych ) cofnac sie kilka stron i przeczytac od jakiego mojego "zastrzezenia" zaczela sie ta "wojenka"… od wiarygodnosci niemieckiego czasopisma -slynacego ze legendarnej juz stronniczosci w stosunku do niemieckich produktow - recenzujacego "niemiecki" rower powyzej pewnych rowerow, do ktorych moim zdaniem ( i nie tylko moim ) produkt Rose do piet nie dorasta. 

 

Osmieszaniem sie jest porownywanie czegokolwiek co -patrzac na obrazki w katalogu Treka i BMC -  Rose "skleci" do Treka, Cannondale'a, Bianchi czy BMC ( nie posiadam roweru ZADNEJ z tych marek , jezdzilem na rowerach KAZDEJ z tych marek ) .  Ktos w TopGear tez udowodnil, ze na torze Ferrari nie ma szans ze Skoda Yeti ;)  - porownanie rownie żałosne, jak proba obrony tezy poczatkowej : Rose produkuje lepsze rowery niz np Cannondale … 

 

 

Rose istnieje dluzej niz Canyon, robi rowery dluzej niz Canyon - ale to Canyon jest widoczny, Canyon wprowadza wlasne rozwiazania, Canyon jest w pro peletonie … o rynku tri nie wspomne nawet. Canyon juz jest od dawna tam, gdzie Rose zapewne nigdy nie bedzie choc bardzo by chcial… 

 

I zeby nie bylo - nie lubie Canyon'ow :)  rowery zapewne fajne, ale nie lezy mi polityka firmy. 

 

Rose ( czy sie to im podoba czy nie ) byl i jest sklepem z czesciami rowerowymi, ktory "produkuje" tez ramy rowerowe. NIC WIECEJ. I dorabianie ideologii tak, zeby zmienic fakty jest dopiero osmieszaniem sie. Tak samo jak podpieranie sie testami w mediach oplacanych ( w dowolnej formie ) i / lub slynacych z tendencyjnosci.  

 

Wypisywanie na wlasnej stronie tekstow " skladane RECZNIE w Niemczech" jest juz zenujaco zalosne. 

 

To - jak podkreslilem duuzo wczesniej -  wcale nie znaczy , ze rower jest zly !  Byc moze naprawde swietnie sie prowadzi i jest wygodny. Jednakze argumentacja Rose (nick) typu "sztywny bocznie widelec" itp, jak i swiadomosc, ze rama wyglada jak "sklejka" roznych rozwiazan , plus mocne podpieranie sie "sprzedajnymi" mediami zaczyna mnie utwierdzac w przekonaniu , ze wcale nie musi tak byc. 

 

A moze sie myle, i w przyszlym roku zobaczymy team Lampre-Rose  :shock:  :-P  ? Chyba jednak nie … predzej to bedzie kolejny osiagajacy oszalamiajace sukcesy w lidze okregowej "Deutsch-liebenden Radsport-Team-Bikes, weil sie die besten sind"  z Prenzlau… 

 

tym razem naprawde i definitywnie EOT dla mnie. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  • ROZMIAR likes this

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#33 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 326 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 26 September 2014 - 18:46

ale się Petri ośmieszyłeś z tym przykładem testu.



#34 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 26 September 2014 - 22:36

Nie przepadam za punktami widzenia kolegi Petriego w wielu kwestiach, jednak w tym temacie ma rację. :)

 

Co do "najlepszejszości" niemieckich produktów w niemieckich "prasowych" oczach - tu się nie zgodzę. Kiedyś czytałem prasę niemiecką i było sporo testów w których sprzęt niemiecki nie wygrywał, ba, zbierał nawet negatywne noty.

 

W jednym z ostatnich numerów polskiej wersji niemieckiego Bike (więc nadal czasopisma w gruncie rzeczy niemieckiego) - test hamulców hydraulicznych, lekkich tarczówek.

Test wygrało Shimano, na drugim miejscu FSA, na trzecim niemiecki Tune. Tune przegrało w teście laboratoryjnym, w teście polowym i w preferencjach testujących. Warto wspomnieć że Tune jest bezsprzecznie lubiany przez swoich rodaków, więc i niemiecką prasę. 

Widziałem sporo przeciętnie ocenianych innych niemieckich wytworów - widelce i tarczówki Magury, widelce amortyzowane Votec to pierwsze z brzegu przykłady.

 

Czym dla mnie są rowery Rose? Dobrze wykonanymi, dobrze "ubranymi", dobrze jeżdżącymi rowerami - bez "duszy", ale chyba tak odbierane są przez wielu produkty zza naszej zachodniej granicy. Brak "duszy" jest niekoniecznie zły.



#35 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1,695 posts

Posted 27 September 2014 - 09:29

Czepialstwo i bicie piany w najczystszej formie. Według Petri, tylko ze cztery firmy na świecie mają moralne prawo do produkcji rowerów. W jednym miejscu ma za złe producentowi, że powiela czyjeś rozwiązania, a w innym krytykuje go za innowację, gdy zamontował hamulec w miejscu, gdzie inni tego nie robią. Jest tu sens? Według jego logiki, klienci nie powinni kupować rowerów Rometa, B`Twina, Krossa i dziesiątków innych marek, na których profi nie wygrywają wyścigów. Jeśli przełożyć to na rynek motoryzacyjny, wszyscy powinniśmy jeździć Maclarenami, Red Bullami, Ferrari i Lotusami. A od tego roku Mercedesami. Jestem za, tylko, kurcze, nie mam kasy :-/  :D

Cytat:

Rose ( czy sie to im podoba czy nie ) byl i jest sklepem z czesciami rowerowymi, ktory "produkuje" tez ramy rowerowe. NIC WIECEJ. I dorabianie ideologii tak, zeby zmienic fakty jest dopiero osmieszaniem sie.

Ja tam nie mam udziałów w Rose i nikogo nie bronię, ale trudno pojąć o co chodzi koledze, jeśli otworzy się na oczy i zobaczy na jakim osprzęcie jeździ Trek, Cannondale, Canyon, czy Cervelo. Nie widziałem przerzutek, korb, łańcuchów, kaset, czy inego szpeja firmy Trek, Cannondale, Canyon, lub Cervelo. Wszyscy oni „robią” za sklep z częściami rowerowymi, bo sprzedają Schimano, Srama, Rotora, lub Campagnolo.

Dobra rada. Unikaj wydawania jednoznacznych osądów, jak ten o ośmieszaniu się, bo niekoniecznie Twoje przekonanie musi mieć sens i w ogólnym kontekście może dziwnie wyglądać.


  • przemonr1 likes this

#36 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 27 September 2014 - 09:54

stosunkując się do uwag kolegi Petri:

 

Kwestie: 1 i 2 to raczej problem moich kolegów z Finlandii, przekażę im te uwagi oczywiście.

 

Odnośnie inżyniera Zedlera i jego instytutu - poddaję się! Nie mnie edukować niedowiarków...

 

Testy rowerów, przede wszystkim negatywne, przyjmujemy z uwagą i staramy się poprawić to, co się w nich nie podobało testerom i to, co nie podoba naszym klientom.

Każda firma chwali się zwykle dobrymi ocenami i ja też to robię. 

 

Odnośnie naszego udziału w zawodowym peletonie: mamy po prostu inny model marketingowy. Przez ostatnie lata się sprawdzał, ale może to kiedyś się zmieni. 

Ze wspieranych przez nas sportowców oraz naszych projektantów proszę się nie nabijać (takie odniosłem wrażenie). Może lepiej założyć własną, rodzinną firmę rowerową i zająć się składaniem rowerów?

 

Proszę dalej szukać dalej roweru endurance z tym hamulcem  :-), chyba wyznaczę nagrodę...

 

Czytając całą dyskusję wypada podsumować: być może robimy "nudne" rowery, nie przeczę, ale na tym forum budzą emocje.  


  • er_te likes this

#37 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 27 September 2014 - 09:58

"W jednym miejscu ma za złe producentowi, że powiela czyjeś rozwiązania, a w innym krytykuje go za innowację, gdy zamontował hamulec w miejscu, gdzie inni tego nie robią. Jest tu sens?"

 

Cytuję w "taki" sposób bo u mnie cytowanie selektywne nie chce działać.

Jeśli się coś kopiuje to z głową - szczególnie jeśli jest to niemiecka - w odczuciu wielu ludzi/nacji - praktyczna - głowa. Hamulec pod ramą/suportem to rozwiązanie z kategorii "aero", takie rozwiązania sensownie stosuje się w rowerach/ramach aero (choćby patrząc na "wielkich" - Trek Madone - aero, Domane - endurance, nieaero (z założenia i pomysłu), więc w Madone hamulec pod suportem, w Domane klasycznie). Rower endurance/nieaero jest z punktu wyjścia przyjazności obsługi bardziej przyjazny użytkownikowi, czego o rozwiązaniach aero powiedzieć nie można. Niestety mam  "przyjemność" serwisować oba typy i wkład pracy oraz stopień łatwości wykonania obu usług serwisowych w przypadku aero jest gorszy.

Rose stosowało kiedyś w swoich rowerach filozofię ASB - Anti Stress Bike - czyli dobieranie rozwiązań i komponentów tak, by rower był jak najbardziej przyjazny właścicielowi. Może z tej filozofii zrezygnowali, bo hamulec pod suportem w tym przypadku to jedynie kwestia mody a nie sensu i użyteczności.

 

"Nie widziałem przerzutek, korb, łańcuchów, kaset, czy inego szpeja firmy Trek, Cannondale, Canyon, lub Cervelo. Wszyscy oni „robią” za sklep z częściami rowerowymi, bo sprzedają Schimano, Srama, Rotora, lub Campagnolo".

 

Naprawdę nie dostrzegasz "niuansu| handlowego w ofercie Treka, Cannona/innego a Rose? Bo jak ja patrzę na ich strony to Nie kupisz tam szpeju Shimano, Srama czy innych produktów luzem, które oferuje Rose jako duży sklep "branżowy".

 

Nie przepadam za filozofią prezentowaną na forum przez kolegę Petrii, ale jego spostrzeżenia - przynajmniej czysto rowerowe/techniczne są trafne :)

Kopiowanie rozwiązań - cóż, od niepamiętnych czasów ulubionym systemem zawieszeń rowerowych stosowanych w rowerach full suspension produkcji niemieckiej jest czterozawias Horsta. :) Można oczywiście tłumaczyć że "Horst" w rowerze to dziecko Niemca - Horsta Leitnera i że wykorzystywanie tego patentu to ojczysta technologia - faktem jest że patent na to rozwiązanie miał przez wiele lat w posiadaniu Specialized. 

Rose - "German Engeneering" - również oferuje czterozawiasy - jakkolwiek bez wątpliwości bajki mtb tej firmy są bardzo dobre :)



#38 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 27 September 2014 - 16:47

Odnośnie uwag kolegi Tobo:

Nasz CGF jest z założenia rowerem na maratony lub długie wycieczki, który prócz tego, że jest wygodny także ma stawiać niski opór aerodynamiczny.  Stąd sprofilowanie min dolnej rury, częściowo rury podsiodłowej i widełek. Nie widać tego zbytnio na zdjęciach, może trochę w tej prezentacji:

http://road.cc/conte...re-disc-options

Hamulec w niewygodnym dla serwisanta miejscu pasuje do tej koncepcji, ale główną przyczyną było pozostawienie swobody górnym rurom tylnego trójkąta by spełniały zakładaną funkcję tłumiącą. Mostek łączący je (i umożliwiający montaż hamulca w konwencjonalnej pozycji) nie pasował do  tego. 

 



#39 Gosc_Voltek_*

Gosc_Voltek_*
  • Gość

Posted 27 September 2014 - 17:40

Ja ktoś chce psa uderzyć to kij zawsze znajdzie.

Dolna instalacja hamulca jest całkiem OK, a złemu tancerzowi to i muzyka w tańcu zawadza. Wstawia się rower w stojak i wszystko jest dostępne, a rower regulujemy i dokręcamy przed wyruszeniem w trasę.



#40 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 22 October 2014 - 11:10

Aluminiowy model GF pozostaje trochę w cieniu swojego karbonowego brata CGF. Czy jednak warto zainwestować

w model klasy endurance wykonany z tracącego na popularności (wśród rowerów szosowych) materiału?

Odpowiedź po angielsku daje recenzent road cc:

http://road.cc/conte...-3100-road-bike

 

Test dotyczy modelu z drogim napędem Ultegra Di2.

Wersja podstawowa, wyposażona w ten sam kokpit, koła, sztycę i siodełko

zaczyna się od 1450 euro. 

http://www.rosebikes...4845/aid:744905

 

Do wyboru 7 wielkości ram (największa o rozmiarze 63 cm), w trzech wariantach kolorystycznych.

 





Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: Rose, długodystansowe, rowery, maratony, Ultegra, Konfigurator, sam, zbuduj, rower