Merida 904 - gdzie można ją dostać (wa-wa?)???
#61
Napisano 08 lipiec 2009 - 16:47
Panowie, co w takim razie radzicie budżetowo? Chyba jestem skazany na tego Authora? Jedynie ten karbon mnie martwi, mam nadzieję że nie będzie z nim problemów. Ale może nie ma co przesadzać. Szczególnie że gościu ma same pozytywy i to sporo ich więc pewnie nie będzie kichy mi chciał wcisnąć...
#63
Napisano 08 lipiec 2009 - 17:46
Co do Authora zapytałem juz jakiś czas temu o dokładne wymiary, zobaczymy co odpowie a potem będzie się myślalo. Przejde się też do sklepu jak radziłeś i sobie przymierzę ramę 54 i zobacze za duża czy nie. Ale nawet jka podsiodełkowa bedzie 54 to myslę że spoko, jeśli stane normalnie i nie bedzie sie wbijać w jaja znaczy że dobra - mam rację?
No jeszcze pozostaje mi ten poison w ostateczności :
http://www.extreme-s...son/rcyanit.php
Zaproponowali mi 750 za niego, tylko że trzeba czekać 2 tygodnie, albo i dłużej, więc tez lipa, poza tym ciężki jest podobnież...
Acha, jak bym brał poisona to rozmiar 49 będzie ok, czy lepiej 52 (mam już długi mostek więc wolał bym 49, szczególnie że widelec może mi nie wejść do 52).
Co w ogóle sadzicie o tej ramie?
#64
Napisano 08 lipiec 2009 - 18:16
Powinna się nadać. Zapytaj tylko o stery (zintegrowane, czy semi). Gruba sztyca. Więcej nic ci nie mogę powiedzieć o tej konkretnej. Na jesieni miałem ochotę złożyć rower enduro na ramie Arsen lub Arsen AM.
A co z Meridą - oddałeś ?
#65
Napisano 08 lipiec 2009 - 18:24
Ramka wizulanie nawet spoko (posion) podobno sztywna z tego co czytam, tyle że dość ciężka (ponad 1700 rozmiar 52) no i tania tez nie jest, tak że sam już nie wiem. Jak się wkurze to kupie accenta i tyle Albo wezme scotta speedstera na raty :-P tyle że tu znów trzeba czekac 4 tygodnie. Załamka z tymi ramami. Chyba trzeba bedzie zmienić miejsce zamieszkania, bo w polsce kupić dobrą budżetową ramę szosowa to jak w afryce kupić śnieg - da się, ale trzeba sie ostro nakombinować hehe
Robo - a co byś powiedział na długość 51,5cm. Chyba przymała co? Bo jest rama Whistlera do wyjęcia za 1200, pewnie w okolice tysiaka zejdzie. Nowa z przed roku czy dwóch model
Acha, tak apropo to rtower z twojego miasta, od Spytkowskiego.
#66
Napisano 08 lipiec 2009 - 20:01
#67
Napisano 08 lipiec 2009 - 20:28
Jeśli chcesz, to jutro przemierzę ją dla ciebie, idę kupić dętki - dziś przysłali mi nowe opony (Conti GP4000S).
O było by super ;-) Problem w tym że pytałem się Sypka o wymiary no i jest 51,3 :cry: :cry: więc problem... jak by było z centymetr więcej to by było super. Może popros coby rozciagneli :mrgreen:
Pytałem nawet o ten widelec, ale nie chcieli go sprzedać bez ramy
Kurcze, no widzisz to by było super bo ja akurat potrzebuje ramy bez widelca jakoś byśmy się dogadali, no ale niestety jak pech to pech, tak że to 51cm raczej odpada :-/ No ale zmierzyc warto.
A co do ramy to domyślam się że fajna, firma super i rama pewno też niczego sobie, już dawno się nią podnieciłem i biłem się z myślami czy brać na raty czy nie (miała być w granicach 500-600 a nie 1200) zapytałem i okazało sie ze jest tylko s czyli 51,5. Ale zmierz może okaże się dłuższa Mam tez nadzieję że jakiś rabacik da rade ukręcić bo chyba te ramy nie idą, z zeszłego sezonu i same minimini zostały
ps. a ciekaw jestem czy podana waga to z widelcem? Pewno nie.
#71
Napisano 08 lipiec 2009 - 21:31
A jak bedzie ok to tez sie musze zastanowić bo mi to ostro budżet nadszarpnie, zobaczymy. Acha, możesz spytać sie o jakiś promocyjny rabat dla kolegi z forum :-P może cos sie da ukręcić, jak by dało rade za tysia to biorę
#72
Napisano 08 lipiec 2009 - 21:52
Ale spróbować mogę. Ta rama już mu zalega dość długo.
Wiesz gdzie szukać geometrii tego Whistle ?
Wejdź na: www.atala.pl - rowery Whistle - geometrie - odnajdziesz model Modoc Flat lub Win
Porównaj z wymiarami Meridy.
#73
Napisano 08 lipiec 2009 - 22:04
Właśnie jedyną muka tego roweru jest krótka główka jak w czasówce trzeba sie bedzie łądnie wyginać. A tak to geometria jest super.
Acha tak z ciekawości jeśli możesz to spytaj się o dokładną wagą samej ramy i samego widelca.
#74
Napisano 09 lipiec 2009 - 10:33
#75
Napisano 09 lipiec 2009 - 17:51
Author jest sprzedawany wszędzie. Kupę tego niestety jeździ po drogach. Dlaczego "niestety"?? Rowery szosowe są strasznie drogie, niewspółmiernie do możliwości, które oferują. Dosiadałem się do A3300 chyba za 3.600 i był beznadziejny. Ciężki i drogi. Jak później zerknąłem do katalogu zobaczyłem dlaczego - rama o dobre 150-200 gram cięższa niż u konkurencji. Nic specjalnego.
Co do tej konkretnej ramy - jeśli jest w dobrym stanie to jest OK. Karbon z tyłu fajnie będzie amortyzował drgania, doceni to ten, kto jeździ na całym aluminiowym rowerze. No i rama będzie lżejsza - czyli będzie ważyć tyle co typowa rama aluminowa :-D
Karbonowe wstawki tak szybko się nie rozpadną. To połączenie jest bardzo dobrze "zrobione", bez obaw o trwałość. Tylko jeździć ;-)
#76
Napisano 09 lipiec 2009 - 20:28
Co do tej konkretnej ramy - jeśli jest w dobrym stanie to jest OK. Karbon z tyłu fajnie będzie amortyzował drgania, doceni to ten, kto jeździ na całym aluminiowym rowerze. No i rama będzie lżejsza - czyli będzie ważyć tyle co typowa rama aluminowa :-D
No nie do końca bo rama waży około 1300g z tego co pamiętam Gdzieś w necie widziałem, oczywiście może być to przekłamane, choć nie sądze. Co do ciężkich autorów to chyba wiem o jaką ramę ci chodzi, rzeczywiście ciężka, bo to chyba podstawowoa rama authora więc płaci się za markę. Ta powinna być dużo lepsza, szczególnie że na rurach columusa i z dobrego alu, no i carbon, tak więc model dobry.
Ale dobrze że mówisz że nie ma co si.ę bać o te carbonowe tyły, też mi się wydaje że to przesadzanie i demonizaowanie karbonowych części to przesada, to że zawodowcy wymieniają często widelec nie znaczy to że po sezonie dwóch jest wyeksplatowany. Zawodowcy wymeiniają zapewne kasety po wyscigu oraz łańcuch, opony i inne części, nie znaczy to że my też tak mamy robić Oni mają to za darmo więc to raczej co innego.
No ale dobra, poczekam na inne opinie. Pozostaje mi do wyboru ten author lub whistle modoc, tyle że author o połowe tańszy więc chyba wezmę authora.
Acha zacytuje odpowiedź apropo wstawek karbonowych "Karbon jest ok. nigdy mi nić nie strzelało ani nie ma żadnych pęknięć czy zarysowań"
#77
Napisano 10 lipiec 2009 - 08:44
#78
Napisano 10 lipiec 2009 - 09:42
Widziałem tą ramę Whistle. Dość lekka (mówią, że 1,5 kg), rozmiar S (sklepowa nalepka z oznaczeniem) - pomierzyć samą ramę trudno, zwłaszcza długość - trzeba wierzyć tabelce z podaną geometrią, w komplecie widelec caron-alu, stery zintegrowane FSA łożyska ACB, obejma BYTE. Cena 1220PLN/komplet. Na części nie sprzedają.
No czekałem właśnie na recenzję Ale te 1,5kg to sama rama rozumiem? Czy z widelcem i sterami?
Acha, rozumiem że z ceny raczej nie zejdą?
#80
Napisano 10 lipiec 2009 - 10:46
Co do decyzji to zdecyduje się jednak na Authora, po pierwsze dla tego że o połowe tańszy, a miał bym też problem z ratami bo musze wziąć na kogos z rodziny a wiadomo jak to bywa, nie chce już tak kombinować i kłopotu robić. Dwa - na authorze raczej stratny nie będę, jeśli np, sprzedam go za rok to pewno po tej samej cenie, czy tam 100zł mniej, więc nic nie tracę a jak kupie nowy rower to sprzedając go tracę dużo, bo gdzieś prawie polowe wartości. Co do rozmiaru to myslę że nie bedzie źle, a nawet dobrze po pojerzdze sobie na takim i zobacze czy mi rozmiar pasue, jak nie to sprzedam, a z nowym rowerem pod tym kątem było by gorzej
Co do przypasowania w sklepie to raczej kiepsko to idzie bo to trzeba pojeździć, a nie w sklepie tylko usiąść. Byłem w go-sporcie i mają tylko m-ki kellisa, przymierzyłem i nie było tak źle, choc pewnie na dłuższa mete by się okazalo ze przyduża. A m-ka to było chyba 55,5cm, czy 55, tak więc tym bardziej 54 będzie ok (zresztą przyzwyczajony jestem do większych ram, lubie się wyłożyć). Mam jeszcze 7 go-sportów w wa-wie do sprawdzenia, ale mi sie juz nie chce bo pewno i tak authora wezmę
A już tak aby zakończyć temat - tak oddałem wczoraj Meriodę :-P , problemu nie było, tyle że koleś jeszcze próbował mi udowodnić że to jednak 53cm jest no ale dobra, oddałem Tak więc jak ktoś by był chętny to ostatnia Merida 904 z 2008r stoji w wa-wie w happy-bikes przy metrze stokłosy, mi się udało wytargować 600zł za nią
Tak że dzięki wszystkim za pomoc, temat można uznać za zamknięty
(No chyba że by ktoś mial jakieś sugestie jeszcze
A odpowiedź na pytanie w temacie brzmi - nigdzie, no chyba że ktoś potrzebuje rozmiaru M - to w happy-bikes :mrgreen: